Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Сервизен интервал, кога точно?


atom

Recommended Posts

Здравейте, въпроса ми е продиктуван от това, че съгласно табелката на

автомобила то сервизния интервал е променлив - QC1. Но на следващата

страница на сервизната книжка са написани срок и километри като за

"твърд сервизен интервал".

Въпроса е на кое да вярвам, още повече, че в скоби е написано "(според

това, кое е настъпило първо или съгласно индикацията на сервизния

интервал)?

Сервизния интервал, който е даден от производителя или написаното от служител в БГ е това с, което трябва да се съобразя?

 

Успешен ден

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом имаш варианти за избор на сервизния интервал - не му мисли, колата сама ще ти "каже" кога да сменяш маслото :)

А това какъв е вида на сервизния интервал, може да се програмира при смяната на маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на всяка 1 година или 15 000 км в зависимост кое от събитието е настъпи първо, ако не ползваш масло за удължен пробег.

А и когато настъпи момента, колата сама ще те подсети:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С каква кола си? На моята Октавия като дам на контакт ключа и след това натисна и задържа колчето с което се нулира trip и след 2-3 сек. показва колко км остават до смяна. Самото показание на trip не се нулира. Иначе през vag-com може да се види как е настроена колата - дали е фиксиран, дали е променлив, колко време, колко км, качество на маслото (макар това да не знам за какво би се използвало) и подобни щуротии

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питай си обслужващия сервиз да ти обяснят условията за сервизно обслужване защото като стане фал никой там няма да те питай кой какво те е съветвал във форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питай си обслужващия сервиз да ти обяснят условията за сервизно обслужване защото като стане фал никой там няма да те питай кой какво те е съветвал във форума.

 

Питани са съвсем официално, като дойде отговора ще го споделя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговора е, че въпреки, че от завода идват като с променлив сервизен интервал за Фабия и Румстер, в БГ ги кодират като с фиксиран. Което значи, че времето за смяна на маслото е настъпило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До уточняване на автомобила темата се мести във "Всеки за всичко". Раздел "Правна консултация" е последното място където трябваше да бъде отворена!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако маслото ти е 5W30, 507.00, лонг лайв, ако колата ти е настроена за променлив интервал и ако има датчик за качеството на маслото - естествено, че трябва да вярваш на бордкомпютъра.

И той ще ти каже кога маслото става за смяна.

И съответно ще можеш да си направиш сметката кога да го смениш.

Но ако колата е настроена за фиксиран интервал - времето за смяна е 1 година, съответно километрите са 15000 - без значение какво е маслото.

И дойде ли моментът - сменяваш, и не му мислиш.

Но лично моята препоръка е следната - ако колата ти е настроена за променлив интервал и си с лонг лайв масло - сменявай на 1.5 година, съответно на 18000 км.

Така хем двигателят ти ще е достатъчно защитен от по-качественото масло - а хем и ще можеш да караш достатъчно дълго, та маслото да ти се изплати.

Но това е лично мое мнение - а ти си решаваш за себе си......

И още един съвет - гледай и каква бележка си ти лепнали в сервизната книжка, на втората страница - и там трябва да пише как ти е кодирана колата, дали за OG0, OG1 или за нещо друго.

И оттам вече се ориентирай как да постъпиш.

Но ако първата смяна на маслото е минала, и ако са я прекодирали за фиксиран интервал - тогава това няма да работи.

Значи тогава ще важат правилата за фиксирания интервал.

Тъй че - гледай, и действай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както споменах по-горе - вида на сервизния интервал може да се програмира.

Що се отнася за променливия - в друга тема Самуил (bega4kata) е обяснил какво значи.

Следи се броя на паленията (май само "студените"). Все пак в колата няма химическа лаборатория :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както споменах по-горе - вида на сервизния интервал може да се програмира.

Що се отнася за променливия - в друга тема Самуил (bega4kata) е обяснил какво значи.

Следи се броя на паленията (май само "студените"). Все пак в колата няма химическа лаборатория :)

 

Да, в колата няма цяла лаборатория - а просто има един датчик, който следи проводимостта на маслото. И се смята, че щом проводимостта му се е повишила достатъчно, съответно съпротивлението е намаляло - значи маслото се е напълнило със сажди, и съответно забележимо са му спаднали качествата. И е време за смяна!

Гледал съм някъде и графики по въпроса.... А също и обяснения - в тоя план.

Но срокът е приблизително 2 години, или около 25000 км - в зависимост от карането, стартовете, и така нататък.

Но моят съвет е човек да не чака компът да му казва, и съответно да сменява маслото приблизително на 25000 км - а да го смени малко по-рано.

Приблизително на 1.5 години, или на 18000-20000 км, да речем.

Пак казвам - това е моят съвет, а иначе нека всеки да прави както намери за добре.

И съответно - нека всеки да си прецени какво масло да налива - 5W30, или някакво друго......

Защото съм забелязал, че всеки има различни идеи и съображения - и действа в съответствие с тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.