Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Аман от "майстори"


coshida

Recommended Posts

Здравейте,

оказа се, че страхът ми от майстори е напълно основателен. Историята ми е следната.Карам Фабия 1,9TDI и не съм имал абсолютно никакви проблеми с ходовата част, никога не е имало шум, тропане, скърцане или каквото и да е.При ГТП проверяващия констатира, че са ми скъсани задните тампони на носачите.

Веднага закарах колата в квартално сервизче за смяна на тампоните.Майсторът каза, че е по-добре да смени и предните тампони - доверих му се. В определения час отидох да си взема ремонтираната кола. Беше ми обяснено, че някой "некадърник" е залепил болтовете на предните тампони (които не бяха скъсани). Болтовете се скъсали, за да ги извадят се наложило нещо да разпробиват частта за която е захванат отпред носача, след което частта носили на стругар, да прави нова резба, но ме увериха, че всичко вече е наред.

Е да, ама не... Колата се разтропа веднага щом потеглих. Започнаха се едни 3 месечни протакания, овъртания и оправдания. Първоначално казаха, че не можело да е от там тропането, вероятно били тампони на макферсона и т.н. докато накрая признаха, че си тропа точно от болта и щяли да търсят въпросната част (която са разпробивали) по моргите, защото нова не се продавала отделно, а само комплект с носача. Обвиниха предния майстор, че бил *** да сложи силикон/лепило на тоя болт, псуваха Шкода, че тая част била алуминиева.... в крайна сметка ми обявиха цена от 140лв. за частите (и за двете страни).

Моля ви, кажете каква може да е тази част (как се нарича) дали може да се намери някъде да се купи.Четох някъде във форума, че на тези коли се сменят само задните тампони, с някаква скоба, но въпросните майстори ме обявиха за луд, а тези които са написали такова нещо за некадърници. Не зная какво да правя, моля ви споделете мнението си за въпросните ремонти, части, цени....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

оказа се, че страхът ми от майстори е напълно основателен....

 

Колега а кои са въпросните майстори, "услугите" на кой сервиз ползваш ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не е лепил болтовете, просто на всяка 3-та се късат понеже резбата е в алуминий и увлича от претягане или корозия например, но се оправя с нова резба и по голям болт и нямаш грижи. нямало е нужда да се оправдават с предишните майстори ест :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами звучи добре, но те това с новите резби и болтове са го направили - неуспешно... А въпросната алуминиева част как се нарича? Наистина ли се продава само с носача, струва ли си да дам 140лв. за да сменят тези алуминиеви ... неща?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7_290612164844_4.jpg

 

 

тук е проблема и според руски сайт да ново цената почва от 50 лв до 200 лева според производител.

И 90% виновен е майстора заради стягането до скъсване при което скапват резбата в алуминия. За смяната на тампоните се вади само носача без конзолата ако тоз майстор не разбира срещу 100 лв и пътни ще му проведа един курс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7_290612164844_4.jpg

 

 

тук е проблема и според руски сайт да ново цената почва от 50 лв до 200 лева според производител.

И 90% виновен е майстора заради стягането до скъсване при което скапват резбата в алуминия. За смяната на тампоните се вади само носача без конзолата ако тоз майстор не разбира срещу 100 лв и пътни ще му проведа един курс.

 

Късат се при отвиване, а не при завиване и без да свалиш болта на предния няма как да свалиш носача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванко или аз не съм го написал ясно или ти си го прочел отгоре. Скапва се резбата на конзолата от прекалено стягане защото нямат усет а алуминия е мек и постоянно поема резбата при което се къса, а и с времето алумния се скапва. А е пределно ясно че се развива болта за да излезе носача аз не съм казал обратното а само че не се сваля цялата конзола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От пренатягане се скапва резбата на конзолата. При спичане/корозия/ се къса болта и се налага разпробиване и нарязване на нова резба, като за целта се реже тампона понеже част от болта стои вътре и е невъжможно демонтираането на носача. Другата опция е втулка и гайка.

На колегата правилно са обяснили, ама и те не знаят какво правят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами звучи добре, но те това с новите резби и болтове са го направили - неуспешно... А въпросната алуминиева част как се нарича? Наистина ли се продава само с носача, струва ли си да дам 140лв. за да сменят тези алуминиеви ... неща?

 

Неуспешно - ето за това са виновни, а не че са скъсали болтовете. Това имах предвид по горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам каква е тая мода да сменяте напълно здрави чаркове, но е завладяла много народ :-k

Съжалявам, но прсто не се стърпях

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрави .... е много общо понятив и то при гумени такива. Примерно аз като сваля носача да сменям един тампон сменям и другия защото много скоро и другия се разбива и става двойна процедура. И така като тръгна да сменям карам наред защото тампоните са 50 лева горе долу а за труд ще ти вземат най-малко 30 лв плюс регулиране още 20 и става колкото тампоните и ако се сменят един по един през месец ще стане мазало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми значи вторите майстори не са много майстори... Първо, предните тампони се мажат с черен силикон преди да се набиват на носача, защото иначе се късат при набиването (та затова има силикон там). Второ, болтът не се къса заради силикона, а, както са казали колегите преди мен, заради алуминиевата резба, в която се навиват. :smt018

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Здравейте колеги ,

да споделя и аз за моята смяна на тампоните на носачите.

След всичко изчетено тук реших да ги сменя в ЕТ ,за да нямам ядове със скъсани болтове и т.н.

Цената на ремонта с тампоните и реглажа , трябваше да е около 160лв. smile175

Но уви , малко след като оставих колата , ми звъннаха по телефона и ми казаха , че се е скъсал единия болт и ремонта се оскъпява значително! ](*,)

Аз си мислех , че в оторизиран сервиз на "шкода" , би трябвало да няма оскъпяване на ремонта след проблем предизвикан от тяхна намеса , но се оказа ,че съм бил в грешка.

Та след тези допълнителни манипулации ,(и с 20% отстъпка от цената за работа smile150 ) ремонта се оскъпи с около 60лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

МНОООГО ми е чудно,защо и как така си решил,че като ти ги сменят в ЕТ изключваш възможноста от скъсване на болт.Това е тъпо-те да не са вълшебници там хората.Какво да направят като ти са спекли болтовете.Няма как да се развият по-внимателно.

Тръгват нормално да се развиват,но завличат разбата...връщаш малко ...внимателно ....но пак понякога става ни напред ни назад.Нямаш основание да им се сърдиш и да си недоволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги ,

...

Аз си мислех , че в оторизиран сервиз на "шкода" , би трябвало да няма оскъпяване на ремонта след проблем предизвикан от тяхна намеса , но се оказа ,че съм бил в грешка.

...

 

Сами, мисля, че проблемена на колегата не е това, че са скъсали болт, а това, че е трябвало да си плати допълнително поради "усложнението". Ама нали затова тия сервизи работят на нормочасове? smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги ,

...

Аз си мислех , че в оторизиран сервиз на "шкода" , би трябвало да няма оскъпяване на ремонта след проблем предизвикан от тяхна намеса , но се оказа ,че съм бил в грешка.

...

 

Сами, мисля, че проблемена на колегата не е това, че са скъсали болт, а това, че е трябвало да си плати допълнително поради "усложнението". Ама нали затова тия сервизи работят на нормочасове? smile049

Ако беше и в друга страна щеше да си плати и за друго ако са видели майсторите,а там като влезе кола в сервиза се прави пълен преглед на колата ама тука сме си България и все гледаме да минем по тънката лайстна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За скъсания болт нямам претенции ,нормално е на кола на на 6 години да не се отвиват болтовете както на нова кола.Единственото , което ме подразни беше тона , с който ми казаха , че механикът е скъсал болта при отвиване и трява да се носи за стругар и да доплатя "Х"лв за това.А относно това ,че гледаме да минем по "тънката лайсна" , съжалявам , но не съм съгласен.Аз лично си платих , за да ми се направи пълна проверка на окачването и ако има нужда да се работи и по други проблеми.Ако исках да мина "по-тънко" , щях да си закарам колата при кварталния майстор Махмуд и да спестя 60-70лв!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.