Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Равносметка след 6 години с Фабия 1


Sev

Recommended Posts

Служебната машина скоро ще навърши 6 години.

Реших да напиша каква е равносметката за този период...

 

Колата в момента е на 86 000 километра

Всичките са минати в София, с изключение на максимум 1000 км извъградско.

Кара са по всякакви маршрути, като задържително всеки ден изминава и по 10-15 км на порции по 0,5-1 км със скорост 20 км/ч.

 

За тези години освен масла , филтри и подобни по колата са сменяни:

- спирачни дискове - два пъти

- накладки 4 или 5 пъти

- на около 60 000 взеха да скърцат тампоните на предните носачи - сменени в Еуратек...не помня цената

- на 70 000 - преден лагер-главина - по спомен 200 лева с труд и отстъпа в Еуратек

- на 85 000 пак нещо все да скърца - оказаха се тампони на стабилизиращата щанга - отново в Еуратек 30 лева с труда и отстъпка

- отново тогава и една биалетка - 60 лева с труда и отстъпката в Еуратек

- и най-големият ремонт - на 86 000 умря съединителя - 560 с труд и отстъпка в Еуратек

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е хайде сега :)

 

в интерес на истината колата се управлява от доста хора

но моите впечатления са, че не се кара като за последно

особено първите 30 000 е карана почти като собствена

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами с това каране из София, какво да очакваме ...

Моята за 5 години и 90.000 км само извънградско - нищо освен редовното обслужване на 15.000 км.

След което през март при първоначален преглед и регистрация в Германия трябваше да се смени само един

тампон отпред вдясно (заради бабуна на магистралата край Пазарджик 2 години преди това) smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята служебна навърши 6 години през месец май.

Ето какво е положението при нея:

 

Колата в момента е на 61 000 километра

От тях поне 45 000 са минати в София.

Всеки ден е минавала къси пробези - дом-офис 6 км, после като изстине хубаво към 11 часа до банка - 2 или 4 км и подобни къси пробегчета.

 

За тези години освен масла, филтри и подобни по колата са сменяни:

- спирачни дискове - за разлика от на колегата не са пипани, но колата е все пак с 25 000 по-малко

- накладки 2 пъти

- на 5 000 изгоря единият тон на клаксона - смениха го гаранционно

- на 22 000 смених двете биалетки, но те гръмнаха в една напречна дупка в кв. Бояна - натресох се във фуга на мост, която въобще не се виждаше преди да се нацепиш в нея.

- на около 30 000 - бобина, под 100 лева в Еуратек

- на 45 000 (пак приблизително де) изгоря стоп машинка. По това време се строши десният централен въздуховод - явно замръзнал и когато се опитах да го затворя изпука и ламелите вече се управляват само на ръка :)

- при мен на около 55 000 взеха да скърцат тампоните на предния десен носач. Причината обаче се оказа стара катастрофа, при която беше изкривен шенкела, в сервиза на застрахователите сменили шенкела, обаче тампоните не!

- на 57 000 се разскърцаха и тампони на стабилизиращата щанга - в сервиза в който ми смениха тампоните на носачите ми ги напръскаха и раздвижиха и всичко се оправи, даже пари не искаха да вземат

В момента колата дадена на Еуратек, като има за смяна предни дискове и накладки (300 лева), въпросният въздуховод (130 лева!! леле-мале!), едната биалетка 100 лева (според тях - аз тропане не съм чул) и заден десен спирачен маркуч, който скъсах на едно желязо на паркинга при офиса. Лошото е, че спирачната течност е омаслила барабана и накладките също са за смяна (390 лева). След тоя опис реших да взема парите които ми дават за нея и да им я дам да се оправят!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

леле ... Дискове Ferodo 140 000 км накладки Ferodo 40-50 000 км цена 120 лв. Тампони носач 70 000-100 000 км цена за 4 бр 52 лв. Тампони стаб. щанга 100 000 км цена 13 лв. Биалети 50 000-70 000 км цена за 2 бр 50 лв марка ТРВ и много много други неща. Фабия 1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

базикате ли се ? за 200000км съм сменил 2 пъти тампони/преден мост задни/ 3 пъти предни накладки, тампон щанга и май това е. за смяна е ангренаж тампони к-т тампони, заден мост Опръстен радиатор датчик Т за компа и тва е. колата се кара на макс. явно слабо карате :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е до служебните коли - моята я карам само аз и дори я пазя (до колкото може да се пази по нашите пътища). Даже си мислех, че е изключително здрава. В Еуратек ми казаха, че при карането основно в градско би трябвало да сменям накладки на 15 000, не на 22 000. Дисковете издържаха 60 000. За бобината и стоп машанката - това не е въпрос на начин на каране а на късмет. А за окачването ще кажа следното - друг колега преди мен имаше лична Фабия 1 (ама съвсем ранна, от първите внесени, 1,4 MPI). Той сменяше на 50 000 километра водна помпа (на около 45 000 се пробиваха на едно и също място и почваше да сипва антифриз колкото и бензин). Предното му окачване беше правено 2 пъти за 110 000, като това включваше тампони носачи, шарнири, биалетки и тампони стаб. щанга и двата пъти, а единия път и амортисьори+лагери макферсон. Тук не броя едната смяна на окачване от пред в дясно, което беше резултат от удар в гаража (както и моите тампони на десния носач са резултат от катастрофа, а левите ги смениха заедно с тях по мое искане).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ех аз смених водна помпа на 634 000 км и то щото имаше лек луфт който си го имаше от 200 000 ама викам си ай да не дърпам дявола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

немам идея за какъв късмет говориш на 90 000 км за 5 години след като моята фабия е на 8 години и 700 000 км и не съм сложил една нула в повече а правилно четеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

немам идея за какъв късмет говориш на 90 000 км за 5 години след като моята фабия е на 8 години и 700 000 км и не съм сложил една нула в повече а правилно четеш.

 

OK, OK :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ,

да споделя и аз за 6 години какво съм сменил.Колата си я карам само аз.В момента е на 51000км.

Освен маслото и филтрите(който вече започнах да сменям на 10000км ,а не на 15000км):

-на 32000км смених предни накладки(бяха се изпекли,имаше феродо по тях)-мисля ,че бяха около 55лв(закупени от магазин)

-на 45000км смених датчик на разпределителния вал (39лв от магазин ,където ползвам голяма отстъпка)

-на 47000км смених счупен водач(+жила) на преден ляв ел.прозорец - около 85лв ремонтен комплект +работа

Сега е тръгнал единия тампон на носача от дясно, но все още не е за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.