Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как да си настроим сами газовата уредба.


martin_284

Recommended Posts

Така ще обесня тук как си настройвам моята кола сам и съм с добри резултати.

Изпарителя е brc at90e - електрически.

Настройката се прави на загрял двигател 80-90 градуса. Вземаме един шестостен и завиваме месинговия винт 1 да е стегнат до край както и номер 2. Номер 1 служи за редукция на налягането на газта , също така и за разхода - колкото е по развид , толкова повече газ стига до двигателя, а номер 2 за регулинае на оборотите на празния ход. За да стане добра настройката ни е нужен един кабел + от акумулатора и да подадем захранване към газовия клапан и изпарителя (мост). Като отвори клапана развиваме бавно месинговия винт 1 докато чуем притока да газ.Така вече сме настройли месинговия винт и може да разкачим кабелите и да запалим колата. Развиваме тройника до край и развиваме бавно винт номер 2 докато оборотите на празния ход не достигнат нужната стойност 850-900 оборота.А ако след това все още оборотите се колебаят завиваме или отвиваме съвсем леко винт 1 докъде не заработи както трябва.

След това е време да нагласим тройника за вървене и ГОРЕНЕ.

Викаме човек да ни натиска газста или сами като отваряме дросела на ръка. Стараем се да държил около 3000 оборота. Почваме да завиваме тройника докато не усетим оборотите да падат , след като паднат малко го развиваме половин оборот.

Качваме се и даваме газ. Ако ни се вижда спъната- развиваме с още половин оборот ако бяга в повече завиваме с половин. И така, но е най - добре с ламбда контрол.– Поне няма да се притесняваме че сме завили в повече или развили.

Тази настройка си я правя на фелиция 1.3 мпи.

Надявам се да съм бил полезен. smile027

Поздрави. :)

И да уточня номер 3 е някаква тапа от пройзводителя и трябва да въде стегната.

post-7168-138453426803_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Много полезно колега. Благодаря. За неопитните имайте предвид, че монтажа на газовата уредба и настройката са супер важни и трябва да се правят от професионалисти. Ако сте стар шофьор и знаете кое как става послушайте колегата. Съветите му са супер, но ако нямате опит не си правете експерименти :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ги знам много добре какви "професионалисти" монтират газовите по сервизите не ми се говори. Последната ми газова един "професионалист" така я монтира, че беше сложил маркуч за бензин от 1 стотинка метъра и щях да се подпаля защото се напука след около 3 месеца. След това ходих да ми смени плочката с такава каквато трябва защото първоначално беше сложил друга, докато е сменяваше скъса една шпилка от 4 възможни и ми разправя - то и без нея може! Казах му, че и без него може и оттогава не съм стъпвал при такива "майстори"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Каквато и настройка да бъде направена на обикновена уредба,винаги в различните режими на работа сместа е различна и в доста от случаите - неоптимална.На място може да се настрои само празния ход,а това че като се форсира мотора на 3000 об./мин. на място се правят някакви настройки е некоректно,защото двигателя не е натоварен и подналягането в смукателния колектор не съответства на това при движение на автомобила.Иначе поздравявам колегата,който сее постарал да отвори тема по въпроса и е обяснил как той прави настройка.И аз сега съм на вълна "газови удедби" и по-точно - настройка на изпарител и на мен ще ми е от голяма полза да науча нещо ново.Дано темата се развие в правилната посока 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Ходил съм няколко пъти на анализатор и не съм доволен.Този е един от начините за настройка , а те са много. Казвам това дето знам. Аз на анализатор повече няма да отида. (големи майстори кво да ти говоря). Пъхат ти една умряла сонда в ауспуха и ти следят сместа. То пък щот много сложно да замеря моята пак ще разбера дали е бедна или богата. Сам съм си слагал газовата и настройвал. Поне знам кое как съм си направил да не са ми ръцете в гъз*. На много коли съм слагал газова и настройвал до сега никой не е гръмнал нито път се е оплаквал. Като гледам 'инжинерите' по сервизите как слагат газовите мога цял ден да им се смея , не казвам че всички са така , нооо повечето smile091 Колата ми гори 7.5 извън и към 10 градсно и върви колкото на бензин. По всякакво време можеш да я запалиш на газ , студено-топло. Какво повече. Не вярвам някой да я нагласи да върви по добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквато и настройка да бъде направена на обикновена уредба,винаги в различните режими на работа сместа е различна и в доста от случаите - неоптимална.На място може да се настрои само празния ход,а това че като се форсира мотора на 3000 об./мин. на място се правят някакви настройки е некоректно,защото двигателя не е натоварен и подналягането в смукателния колектор не съответства на това при движение на автомобила.Иначе поздравявам колегата,който сее постарал да отвори тема по въпроса и е обяснил как той прави настройка.И аз сега съм на вълна "газови удедби" и по-точно - настройка на изпарител и на мен ще ми е от голяма полза да науча нещо ново.Дано темата се развие в правилната посока smile027

Да това с оборотите и тройника найстина няма как да стане добре на празен ход. Аз първо го настройвам на празен ход за да разбера кога сместа обеднява. Инъче после се донастройва. Пробваш ако ти се вижда много спъната се отвива с половин оборот че и по малко (много са чувствителни.) И другото е като настройвате тройника не трябва да се затваря прекалено много за това трябва да се настройва на 3000 об че и малко повече , инъче ако го въртите на празен ход без да подавате газ ще го завиете прекалено много няма да усетите кога обеднява сместа и при натискане на педала ще почне на гърми , а може и филтърната кутия да спукате. Гърменето се полочава най вече от бедна смес , след това кабели свещи и тн. Дано съм бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полезен си, това е реален начин за настройка и аз също го практикувам по подобен начин от години. Действа безотказно и с малко търпение се получава отличен резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колегата много добре е описал начина и макар да изглежда малко импровизиран се получава по добра настройка от газанализатор. Един колега си беше настроил колата по начин който най много му харесва изкара разпечатка на газовете и караше газаджийте да настрпйват колата по тези параметри. По принцип казвам от опит не мисля че съм експерт, когато колата е на газ хубаво е да се намали притока на въздух и тогава да се настрои. Така колата харчи по малко и горенето е по пълно. Пропан бутана в зависимост от съотношението/летен или зимен се променя съотношението/ октана му е 103 а при метана 135. В интернет потърсете характеристики на горивата за ДВГ, мисля че ще ви е интересно. Друг вариант за сваляне на разхода е брауновия газ ,но все още е много опасен защото няма обезопасителен клапан и не го препоръчвам но е интересно да се почете по въпроса.Успех на всичии

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
Каквато и настройка да бъде направена на обикновена уредба,винаги в различните режими на работа сместа е различна и в доста от случаите - неоптимална.На място може да се настрои само празния ход,а това че като се форсира мотора на 3000 об./мин. на място се правят някакви настройки е некоректно,защото двигателя не е натоварен и подналягането в смукателния колектор не съответства на това при движение на автомобила.Иначе поздравявам колегата,който сее постарал да отвори тема по въпроса и е обяснил как той прави настройка.И аз сега съм на вълна "газови удедби" и по-точно - настройка на изпарител и на мен ще ми е от голяма полза да науча нещо ново.Дано темата се развие в правилната посока smile027

Да това с оборотите и тройника найстина няма как да стане добре на празен ход. Аз първо го настройвам на празен ход за да разбера кога сместа обеднява. Инъче после се донастройва. Пробваш ако ти се вижда много спъната се отвива с половин оборот че и по малко (много са чувствителни.) И другото е като настройвате тройника не трябва да се затваря прекалено много за това трябва да се настройва на 3000 об че и малко повече , инъче ако го въртите на празен ход без да подавате газ ще го завиете прекалено много няма да усетите кога обеднява сместа и при натискане на педала ще почне на гърми , а може и филтърната кутия да спукате. Гърменето се полочава най вече от бедна смес , след това кабели свещи и тн. Дано съм бил полезен.

 

 

Kато гледам изпаритела е на принципа на руските и там е малко повече зигравката. Газта не е от значение. При тичане на обр. имаш по-високо ниско налягане. Тоест кофти регулиране на високото/голям толеранс/

Дано помогна ако знаеш за какво говоря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Аз като си настроивах изпарителя се получи същото за което говори колегата

 

martin_284

На място е добре но в завой или ако подам газ изведнъж може да гръмне леко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.