Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за парно на О2.


dentist

Recommended Posts

Тъй като напоследък захладня и се налага сутрин да си пускам парното ми направи хубаво впечатление че за няма и минута при студен двигател започва да духа доволно топличко.Буквално паля,тръгвам и на 2 рия завой има топло :D.

Как става тоя номер(за пръв път попадам и затова ми е интересно).Колата е О2 с климатик-най-обикновени врътки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 239
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • vvarbanov

    33

  • Цецо75

    24

  • turbobiit

    22

  • димон

    19

Най-много писали в темата

Нагреватели във въздуховодите и подгревни свещи в антифриза(за последното не съм сигурен, но някои дизели го имат с цел по-бързо да загряват зимата). viewtopic.php?f=46&t=12045&p=133409&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B3%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B8+%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%89%D0%B8+%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%B8%D0%B7#p133409 smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има реотани, да... 1 киловат са. Трябва да е под 2 или 3 градуса вънка, да си настроил топлото на парното минимум на 75% топлина да влиза, за да се включат.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има реотани, да... 1 киловат са. Трябва да е под 2 или 3 градуса вънка, да си настроил топлото на парното минимум на 75% топлина да влиза, за да се включат.

 

Поздрави

 

А който е с климатроник , какво трябва да е направил за да изпълни условията?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Димон може да каже... мисля, че той е с климатроник и беше обяснявал как става... Нещо имаше с натиснато ECON и пак така навъртяно на високи градуси... нещо такова беше... Той може да каже, но в темата, мисля, че където е посочил Гогата, точно там бяхме го дискутирали... ако не се лъжа.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уф, какво трябва да си набави човек за да си монтира тая екстра с реотаните в антифриза? Че при мен, се стопля като паркирам на крайна дестинация...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЪЪЪЪ , в онази тема се твърди че О2 изобщо нямат такива свещи.

А вие в тази даже ги пускате спирате, някой ако може да изясни нещата ще е прекрасно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааамм... Значи... Факт е, че колата загрява по-бързо при мен, когато са изпълнени следните условия:

Аз съм с този климатик: http://www.autoesa.cz/foto/auto_katalog/1175177_17.jpg /1:1 същия/.

 

Въртя първата врътка на крайно положение в червеното. Натискам AC бутона отгоре. Пускам средната врътка на 1 за известно време и почва да става сауна. Така е при мен. В началото не знаех, че имам такава екстра, но нали било дизел и бавно загрявал и трябвало да сложат нещо, за да компенсират бавното загряване /сложили са свещи за подгряване на антифриза и тези реотани на парното - при мен са само реотаните на парното/. Карах колата студена от край до край, като си слагах и ръкавички и ала-бала глупости. AC бутона не ми беше натиснат никога зимата и топлото липсваше - студено беше през повечето време и чак към края на пътя се затопляше купето. Има проверка за външната температура, ако е под 2 градуса, климатика не се пуска, ами се пускат реотаните (при климатик). Товарищ Димон каза, че са 1 киловат.

 

За климатроник пише, че се пускат сами - модула решава, че е време да ги пусне, когато е студено.

 

Информация от briskoda (става дума за октавия 2 от 2004-та насам):

If you do not have climate control, you can activate the PTC heater by turning the temp dial to full and making sure that the Econ option (if you have one) is not enabled. If you have climate control, the device is activated automagically depending on temperature as long as the Econ button is off / AC button is on.

 

The engine revs increase as it is a 1000W heater which is about 80 amperes. Your alternator will not make that much at idle. The element has 2 power settings that are automatically controlled by the module (i.e. high and low) and it will switch between them depending on output temperature and available power from the alternator.

 

Here in Australia we don't get it and it's not an option :( . I looked at retrofitting in my MKV Jetta but the part 1K0963235E was $910AU (about 680 euros). Not that it gets really cold here in Melbourne but it's hard to demist the windscreen when it's 2 degrees outside and the engine water is cold.

 

Ето ги и реотаните по парт. номерчето от цитата по-горе (цената им е от 80 до 200лв в германския ибей):

1428115_b_179ab7272a5d9b72.jpg

 

Ето и една схема, къде точно са те: Схема.

Гледате елемента с номер 17 от схемата - нагревателен елемент /реотаните/.

 

Ето го сайта на схемата: Сайт на схемата - на руски език.

 

Поздрави

 

ПП: Свещите, които подгряват антифриза са напълно различно нещо от това, за което говорим тук. И предполагам, че фабрично Октавия 2 няма такива свещи???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя климатик е още по-опростен,но изобщо не натискам копчето AC.Паля,врътката си е в крайно дясно положение за топло,пускам на 1 ва степен и буквално за минута си духа доволно топло.Това при условие че датчика на температурата не е мръднал от минимума.За това на предната Шкода(и колите преди нея) и дума не може да стане.Мин 5-10 мин работа на мотора и тогава...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@stefan l, да, и аз така си мислех...

 

@dog123, няма проблем. И давай на ти, да.

 

@Metodiew, Аз съм с 1.9 TDI bxe класик, та явно да... Всички дизели имат.

 

Вчера като тръгнах от офиса, температурата беше 4.5 градуса и пуснах реотаните, май тръгнаха и при толкова... защото стана много бързо топличко /за около две минути на място/. След това като тръгнах и температурата се повиши на 6 градуса в задръстването и усетих миризмата на климатика, та явно го пусна тогава... и аз спрях AC бутона, че нямаше смисъл от климатик... Знам ли го, но когато задуха топличко климатика не ”ухаеше”...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е приятна тая екстра. На 2-та минута духа поне 30-на градуса.

Даже щях да попитам как става това чудо но прочетох по-горе s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали уж е само за студено климатика.Аз поне така знам.

 

Ами, точно т'ва е идеята, че не го пускаш него :) Като тръгнеш по веригата към климатика - първо ти е бутончето за пускане, след това ти е контрол модула и после куп други неща, като преди да стигне до климатика се разклонява на най-малко две посоки - едното е климатика, другото е реотаните (възможно най-грубо казано го обяснявам). Сещаш ли се как става? Нещо като тунел с два ръкава и накраищата на всеки ръкав - климатик или реотани... smile091 Т'ва обяснение е за в бисерите на форума, честно!

 

Поздрави

 

ПП: И сега се сещам, че може би границата между климатика и реотаните не е 2-та градуса, ами 4 градуса. Защото на 4 градуса имам снежинка, че трябва да сложа зимни гуми, та предполагам, че под 4 градуса се активират реотаните - днес сутринта го тествах на 4.0 градуса и духаше топличко (вън беше някакъв солиден студ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не всички дизели имат. Мойта е с климатроник, ама няма такова нещо, сигурно щото е от Италия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз потеглих на 4 ри градуса.Чак взе да писка колата с една снежинка на дисплея.Дали за гуми напомня,дали че ще харчи повече не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз потеглих на 4 ри градуса.Чак взе да писка колата с една снежинка.В първия момент се зачудих.

 

Първа зима ти е, явно :) На моята й е трета... Първия път, като показа снежинката и реших, че нещо иска, ама като видях, че се появява така снежинката при 4.0 градуса и разбрах какво значи... Студ значи, студ...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е приятна тая екстра. На 2-та минута духа поне 30-на градуса.

Даже щях да попитам как става това чудо но прочетох по-горе s_flag

 

Хаа, интересно...и аз отскоро съм с О2 1.9TDI, само с климатик и буквално на втория завой, както го е писал колегата, духа топло. Без да пускам климатик обаче, само на духалката и врътката на топлото към най-топло...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ако загрява така и на минусови ще е много добре s_flag

 

Точно за това е измислено :) да не караш с дървени пръсти лачената кочинка, ами да ти е коНфортно.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е приятна тая екстра. На 2-та минута духа поне 30-на градуса.

Даже щях да попитам как става това чудо но прочетох по-горе s_flag

 

Хаа, интересно...и аз отскоро съм с О2 1.9TDI, само с климатик и буквално на втория завой, както го е писал колегата, духа топло. Без да пускам климатик обаче, само на духалката и врътката на топлото към най-топло...

 

Според мен не е до климатик или климатроник или го има или не :)

Аз съм с климатроник и не барам нищо оставил съм го на авто-режим на 27 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е дискутирана тема вече тук: viewtopic.php?f=46&t=26668&start=30

 

 

на кратко всички дизели имат печка която е за подгряване на двигателя. ако сте забелязали при работа на място дизела в студено време почва да по изтива и тепературата на водата пада доста. немога да намеря една схема която бях намерил преди време за да ви я покажа ) но от схемата се разбираше следното ,че при двигателя има нагревател който е 1 или 1.2KW които се включва да работи ако темепературат на околния въздух стане рвна или по малко от 4 градуса(демек когато светне снежинката). От схема още се разбираше ,ч е въпросния нагревател топли двигателя, но тъй като топлото в колата идва от самата топлина на двигателя тази топлина влиза в колата и така става по-бързо топло.

 

печката/нагревателя работи при тези условия:

- външна температура под +4 градуса Целзий

- температура на водата на двигателя под +60 градуса Целзий

- ECON копчето да е изключено(демек лампичката на ECON да НЕ свети)

 

ето ви още няколко линка по темата http://www.skodafabiaclub.com/technikai ... _032_4.pdf от този пдф файл става ясно , че "При моделите, оборудвани с дизелов двигател,

отоплителна система се подпомага от електрически

спомагателен нагревател (PTC спомагателен нагревател)."

 

http://www.auto-parts.spb.ru/cat/au/au. ... 61CQQkdhui позиция номер 3

 

 

ПС: тази така наречена "печка", не е онази печка която обикновенно се намира под седалката на колите и може да се програмира да се включи примерно всеки ден в 8 сутринта за да стопли предварително колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесно се разбира дали PTC елемента ( реотана) работи като се вкара климатроника в режим данни . На 20-и канал, подканал 1 - ако е 1 значи дърпа ток ( 80-90 А) smile021 , ако е 0 е спрян .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.