Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

RQ: Помощ при избор на O1/O2 4x4


DarK_JeDi

Recommended Posts

Здравейте.

Днес забелязах нещо интересно из обявите:

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=18syx9

Не Ви ли се струва прекалено ниска тази цена за O2 4х4?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 96
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • DarK_JeDi

    21

  • dentist

    13

  • Цецо75

    10

  • stivi797

    10

Най-много писали в темата

На мен ми се струва нормална, на друг ще му е ниска, на трети висока :)

 

Въпроса е на теб как ти се струва. Ако ти е ОК ще трябва да я огледаш на живо. По тия 3 снимки няма какво да се каже смислено.

 

Има вероятност да е спукана главата и за това да я дава по - евтино.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен цената ми се струва достъпна, но с един голям ? знак.

Чух се с човека преди малко. Направи ми впечатление, че иска по-бързо да се извършват огледи, очевидно бърза да я продаде. Дори почти се съгласи да я докара до София, за да я видя на живо, което ознчава, че или наистина иска много бързо да се отърве от нея, или, че е наистина добродушен човек. Добро впечатление ми направи, като каза, че няма проблем да я закарам където искам на преглед, като само изяви желание това да стане в Пазарджик или Пловдив, защото сервизите там не били по-лоши от тези в София. Та, някой от Вас може ли да ми препоръча доверен сервиз в Пловдив или Пазарджик, където могат да направят една качествена цялостна диагностика, ако евентуално реша да я водя там на оглед?

Цецо75, първо ще ще има оглед на живо, това е сигурно. Мисля да си принтирам онази тема за избор на добър дизелов двигател, която някой спомена в предишните мнения. Каквдо друго трябва да гледам при първоначалният оглед специално за този модел на О2 4х4 2.0 ТДИ? Какви са т.нар. детски болести на този модел?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами основния проблем на тоя мотор е, че има кофти серия глави, които понякога се пукат. Не е задължително да се пукне, но е хубаво в сервиза, в който ще е преглеждат да обърнат специално внимание на това. Форумния ни майстор (bega4kata) имаше специална тема по въпроса, потърси я. Като цяло ако иначе колата е слънце, но главата е пукната, аз бих я пазарил на 2000лв надолу и бих я взел (но само ако всичко друго е ОК.), но аз обичам да се вкарвам във филми, та не го приемай за съвет!

 

Относно 4x4 нищо не мога да кажа като евентуални болести, не съм имал такова.

 

Като цяло известни проблеми на О2 са:

 

1. Турбина и дюзи - това ще ти го кажат в сервиза дали е в ред. Ще я проверят и за грешки. Ти ако нямаш опит, няма как да ги познаеш само с каране тия неща.

2. Компресор на климатика - само дето не виждам в тоя студ как ще го тестваш. Нов компресор е 700+ лева.

3. Комплект маховик - съединител. Ако е заминал - 1500-2000лв. отиват.

4. Бравите на вратите - прословутите микроключета. Провери дали плафоните реагират както трябва на отваряне/затваряне на всяка врата, дали зумера за фаровете се държи адекватно, дали алармата и централното се включват всеки път.

 

Всичко по-горе е поправимо, но са си пари.

 

Друго не се сещам. Гледай хубаво за удари и пребоядисвания и това е.

 

На мен колата на обява доста ми допада. Даже звучи прекалено добре, за да няма уловка. Но се случват и такива неща, аз така си купих мойта, всички викат, че без пари съм я взел, нещо и имало. Ми 35000 км вече, ако и имаше нещо заложено трябваше да е избило... екстра си е :)

 

Като я огледаш кажи, какво си видял, че ми е интересно, рядко излиза на пазара четирикрака 140 коня с толкова екстри.

 

П.С. Онази тема за покупка на дизел, ако е тази, която си мисля е хубава, ама не е особенно полезна за съвременните дизели. Тя е за друго поколение автомобили. Та не и се предоверявай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами основния проблем на тоя мотор е, че има кофти серия глави, които понякога се пукат. Не е задължително да се пукне, но е хубаво в сервиза, в който ще е преглеждат да обърнат специално внимание на това. Форумния ни майстор (bega4kata) имаше специална тема по въпроса, потърси я. Като цяло ако иначе колата е слънце, но главата е пукната, аз бих я пазарил на 2000лв надолу и бих я взел (но само ако всичко друго е ОК.), но аз обичам да се вкарвам във филми, та не го приемай за съвет!

 

Относно 4x4 нищо не мога да кажа като евентуални болести, не съм имал такова.

 

Като цяло известни проблеми на О2 са:

 

1. Турбина и дюзи - това ще ти го кажат в сервиза дали е в ред. Ще я проверят и за грешки. Ти ако нямаш опит, няма как да ги познаеш само с каране тия неща.

2. Компресор на климатика - само дето не виждам в тоя студ как ще го тестваш. Нов компресор е 700+ лева.

3. Комплект маховик - съединител. Ако е заминал - 1500-2000лв. отиват.

4. Бравите на вратите - прословутите микроключета. Провери дали плафоните реагират както трябва на отваряне/затваряне на всяка врата, дали зумера за фаровете се държи адекватно, дали алармата и централното се включват всеки път.

 

Всичко по-горе е поправимо, но са си пари.

 

Друго не се сещам. Гледай хубаво за удари и пребоядисвания и това е.

 

На мен колата на обява доста ми допада. Даже звучи прекалено добре, за да няма уловка. Но се случват и такива неща, аз така си купих мойта, всички викат, че без пари съм я взел, нещо и имало. Ми 35000 км вече, ако и имаше нещо заложено трябваше да е избило... екстра си е :)

 

П.С. Онази тема за покупка на дизел, ако е тази, която си мисля е хубава, ама не е особенно полезна за съвременните дизели. Тя е за друго поколение автомобили. Та не и се предоверявай.

 

Като цяло Цецо добре ти ги е изброил нещата по колата - какво да гледаш.

За компресора на климатроника, какво се сещам - вкарваш я в топла автомивка! И веднага ще лъснат нещата с климатроника - ако има такива! Обаче я изчакай десетина минути, да речем - и тогава включи на охлаждане!

Маховика и съединителя - усетиш ли причукване, когато включиш на скорост, а и придърпване - си имай едно наум, и за двете. Вече кое от тях е.... Причукването е за маховика. И се появява и един скърцащ звук - та и той ориентира. А също и ако педалът отделя прекалено долу...... Това пък е съединителят.

Макар че не са само тия симптомите - но попиташ ли го, и притесни ли се - ясно, значи има нещо.....

Изкарай я и на шосето, виж й и спирачките, прецени и халдекса, доколкото можеш - на хлъзгаво! - сега поне има такива места - а и виж какъв разход дава, след 10-20 км каране. А и мотора го чуй - как работи.

И чуеш ли някаква неравномерност - също си имай едно наум.

Огледай внимателно и шасито - особено отзад. А също и задните маншони - те са по-уязвими.

Накратко - това е, за което се сещам.

И задължително оглеждай с още един човек!

То е ясно, че все нещо ще има - въпросът е да не е толкова изваждащо.

Иначе ще го има....

Все пак е кола втора ръка - но би трябвало да си предвидил и пари за допълнителни неща.

И затова си отваряй очите! И късмет, разбира се!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За жалост след вчерашният разговор с продавача на сивата О2 2.0 TDI, ни вест ни кост от него... Може би фактът, че мога да отида на оглед чак през уикенда, го е отказал или е намерил друг, който му се е сторил по сериозен. :( Но все пак ще продължа да чакам да ми върне обажданията.

За сметка на това, намерих друга интересна обява от днес за О1, позиведена 2004г.:

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=199fpp

На първо четене изглежда доста добре. :) Вие какво мислите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като е Елеганс не трябва ли да има фарове за мъгла или при О1 4Х4 не е така ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като е Елеганс не трябва ли да има фарове за мъгла или при О1 4Х4 не е така ?

 

Има, интегрирани са в основния фар. На всички О1 са там фаровете за мъгла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има, интегрирани са в основния фар. На всички О1 са там фаровете за мъгла.

 

Ок, благодаря. Наистина не го знаех това и попитах за да не се окаже че е сменено нещо

по колата от офертата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

Ако всичко върви по план, утре ще направя оглед на автомобилът, за когото последно говорех в темата. :) Интересувам се, има ли начин да направя справка по VIN за историята на автомобилът. Ако не сервизната история, то поне точна дата на производство, заложени екстри и т.н., все неща, които знам, че могат да се направят с VIN от BMW или Renault примерно. Ако няма такъв сайт, ще могат ли в Еуратек или на друго място да ми дадат такава информация? В тази връзка, къде мога да видя VIN и номер на двигателя и при O1 комби и при О2 комби?

Освен това, след като научих какви са детските болести при О2 2.0 TDI, може ли някой да ми каже за какво да се оглеждам при огледа на О1 1.9TDI?

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълна декодировка на VIN-a може да ти направи всеки вносител на VAG (ЕТ, Порше, Аутотехника). Ама дали ще го направи е малко по-друга тема... Също така могат да го направя магазините ,в които имат лицензирана версия на ETKA.

 

Имаше един сайт на времето, плащаше се няколко евро и пускаше 3 страници с информация по VIN. Ама са хлопнали кепенците на хостинга :(

 

А иначе гледам, че даже за Андроид има версия

 

https://play.google.com/store/apps/deta ... .ads&hl=bg smile091

 

А ето намерих пак един платен, ама ТОЯ НЕ СЪМ ГО ПРОБВАЛ!

 

http://www.vin-decoder.net/sample_vw_vin_decoder

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С VIN декодера от РусенскоВарено се потвърдиха главните неща за колата:

Model: Skoda Octavia (Tour)

Make (Manufacturer): Skoda

Model year: 2004

Country (Region): Czech Republic (Europe)

Plant: Czech Republic, Vrchlabi

Fewer than 500 per year: NO

Body style: Combi

Engine: 1.9 PD-TDI 8V turbo, diesel 74 kW (100 PS) @ 4000 rev., 240 Nm @ 1800..2400/1800* rev., SOHC, EU3 (EU4*)

Engine code: ATD / AXR

Safety restraints: 2 front, 2 side (in seats)

Version: 4x4 Elegance

Огледах колата, оказа се Италиянка, закупена през 2008ма от Дупница, тогава на 60 000км (по-скоро 160 или 260 К, като забелязах захабяванията по дръжката на вратата, волана и скоростния лост). Човека каза, че има да се прави нещо по някакво казанче на климатроника, защото се получвали някакви лепкави кондензи по таблото/стъклото и неприятна миризма в купето. Той карал през цялото време на пуснат климатроник и това щяло да е 200-300лв. Освен това, каза, че би било добре да се сменяат ролки и ремъци, които той за 60 000Км не е сменял. Бил сменял само макферсон и носач. Друго за сега не се сещам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С VIN декодера от РусенскоВарено се потвърдиха главните неща за колата:
Model: Skoda Octavia (Tour)

Make (Manufacturer): Skoda

Model year: 2004

Country (Region): Czech Republic (Europe)

Plant: Czech Republic, Vrchlabi

Fewer than 500 per year: NO

Body style: Combi

Engine: 1.9 PD-TDI 8V turbo, diesel 74 kW (100 PS) @ 4000 rev., 240 Nm @ 1800..2400/1800* rev., SOHC, EU3 (EU4*)

Engine code: ATD / AXR

Safety restraints: 2 front, 2 side (in seats)

Version: 4x4 Elegance

Огледах колата, оказа се Италиянка, закупена през 2008ма от Дупница, тогава на 60 000км (по-скоро 160 или 260 К, като забелязах захабяванията по дръжката на вратата, волана и скоростния лост). Човека каза, че има да се прави нещо по някакво казанче на климатроника, защото се получвали някакви лепкави кондензи по таблото/стъклото и неприятна миризма в купето. Той карал през цялото време на пуснат климатроник и това щяло да е 200-300лв. Освен това, каза, че би било добре да се сменяат ролки и ремъци, които той за 60 000Км не е сменял. Бил сменял само макферсон и носач. Друго за сега не се сещам.

 

Теч от радиатора за отопление на купето вероятно е имал предвид.

Едва ли ще се оправиш с 200-300 лева, обикновено се сваля цялото табло. Конкретно на октавията не знам , но предполагам е пак така , което значи минимум 4 часа работа.Почистването е цяла история.....

 

едит :Сега видях цената на колата, не зная колко по скъпа е октавия 4 по 4 , ама 9000 лева ми се вижда прекалено много за кола 2004 година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е хубаво да намериш малко време да се разходиш до Смолян. Колата изглежда добре, има си голям набор от екстри. А като гледам и лайстните под номерата ще добавя, че и аз си взех моята Октавия от същата автокъща и съм много доволен. Успех с начинанието

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А според мен първата О2 е доста по-добре във всяко отношение,жалко че си я изпуснал.А този човек със Смолянската можеше спокойно да го оправи това казанче за цената която иска!Аз лично кола,която мирише на лошо не бих си купил за 9 палки s_flag.На старата октавия ми се беше прецакал радиатора на купето и наистина се разглобява цялото табло.В крайна сметка ти си решаваш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледай МНОГО внимателно всичко - това е моят съвет!

За ремъците и ролките - значи е карана така, и явно не са пипани.

Защо? Та те не струват толкова много!

И чети и на Лични - какво съм ти писал за мотора.

Здрав е, като цяло - но си има и слаби места.....

Обаче явно в случая проблемите са другаде.

Та - гледай, и преценявай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А според мен първата О2 е доста по-добре във всяко отношение,жалко че си я изпуснал.А този човек със Смолянската можеше спокойно да го оправи това казанче за цената която иска!Аз лично кола,която мирише на лошо не бих си купил за 9 палки s_flag.На старата октавия ми се беше прецакал радиатора на купето и наистина се разглобява цялото табло.В крайна сметка ти си решаваш!

Смолянската не съм ходил да я гледам. Казанчето беше развалено на софийската О1.

Според мен е хубаво да намериш малко време да се разходиш до Смолян. Колата изглежда добре, има си голям набор от екстри. А като гледам и лайстните под номерата ще добавя, че и аз си взех моята Октавия от същата автокъща и съм много доволен. Успех с начинанието

Според мен екстрите при двете коли са идентични - едната има темпомат (СА), за сметка на подгряване на седалките при другата(СМ). От друга страна е истина, че темпоматът, може би, би се добавил допълнително с по-малко занимаване и средства. За жалост нямам път в скоро време към Смолян, иначе бих отишъл и нея да видя.

Теч от радиатора за отопление на купето вероятно е имал предвид.

Едва ли ще се оправиш с 200-300 лева, обикновено се сваля цялото табло. Конкретно на октавията не знам , но предполагам е пак така , което значи минимум 4 часа работа.Почистването е цяла история.....

 

едит :Сега видях цената на колата, не зная колко по скъпа е октавия 4 по 4 , ама 9000 лева ми се вижда прекалено много за кола 2004 година.

В цената са добавени и летни гуми на 1 сезон. Сега беше със зимните, които са от 40та седмица 11та година. Да кажем, че от това идват 1000лв. Но това с теча е много неприятен проблем и наистина ме притеснява , че не биха ми взели под 400лв, за да го оправят...

 

dentist, ходих да гледам и О2-ката, но там ми е много съмнителна историята. Първо, нямаше пластмасата с VIN на прозореца, а в двигателният отсек никъде не беше написан. На колоната при шофьоркста врата имаше лепенка с VIN. Според VIN decoder-a от Русенско Варено, колата е:

Model: Octavia 2

Make (Manufacturer): Skoda

Model year: 2007

Country (Region): Czech Republic (Europe)

Plant: Czech Republic, Vrchlabi

Fewer than 500 per year: NO

Body style: Combi

Engine: 2.0 PD-TDI 16V (8V*) turbo, (DPF*) diesel 103 (100*) kW (140 PS, 136*) @ 4000 rev., 320 Nm @ 1750..2500 rev., DOHC (SOHC*), EU4

Engine code: AZV / BKD / BMM

Safety restraints: 2 front, 2 side (in seats)

Version: 4x4

От тук виждаме разликата в годината на производство - в обявата пише 12.2008-ма, а тук е 2007ма. В талонът му пише дата на първа регистрация 10.2007-ма, а на регистрацията в БГ е вече 12.2008-ма. Освен това, един приятел забеляза, че числата на годината на производство на задните прозорци са 2006 и 2007, а на шофиьорското стъкло е 2008. От тук следва, че стъклото е сменяно (може би удар). В двигателният отсек, моят приятел видя една странна заварка:

DSC05085.JPG

Като се вземе в предвид факта, че собственикът и притежава сервиз, това е напълно възможно да е ударена кола, която в последствие да е оправена. :-k Иначе всичко станало по колата е супер, климатроник работи, няма ръжда - изглежда като нова, като изключим леки драскотини по боята. С тази обява не спира да ме притеснява едно чувство, че човекът има прекалено голямо желание да я продаде, което за мен значи, че има някакъв доста сериозен проблем - или двигател е заминал, или е блъскана, или е крадена... Кой знае какво и е - хора има всякакви :roll: :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един съвет. Годините не са 100% гаранция за нищо. По VIN е "модел" 2007. Ама може да е произведена от 2006 до 2008 :) Също така имаш дата на първа регистрация в Италия и първа регистрация в БГ. Това са две различни неща.

 

Осве това може да е заводски произведена 2007 и да е регистрирана чак след 1 година. Случва се често, висяла е в някой шоурум. Стъклата също е нормално да имат 1 година разлика по тях. Аз съм виждал и с 2 години разлика на чисто нова кола. Каквото имали в склада, това сложили... Често се получава при коли с екстри, демек със специфично тониране на стъклата.

 

Предното пък често се сменя и при удар от камъче, демек не е задължително да е удар по купето. Но може и да е. Особенно с оглед на тая заварка. Ама така по снимки нищо не може да се каже.

 

Не те агитирам да я взимаш, не ме разбирай погрешно. Просто ти казвам някой неща да си наясно при огледите.

 

А, че човека иска да я продаде е ясно, той ако не искаше, нямаше да я обяви за продаване :) То и цената и е такава, че явно иска да я продаде... Защо иска да я продаде е съвсем друг въпрос... :)

 

Това за О2. Иначе за О1 - за 9000лв. колата трябва да е слънце. Щом има ядове тук и там, зарежи, не бързай, ти зор нямаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е такава работата не се занимавай по-добре!Таралеж в гащите не ти трябва.Просто на пръв поглед изглеждаше добре.Да не се окаже че са събирали от 2 1 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно "заварката" в завода ги мажат с някаква гняс, която да запечата заварката между отделните панели срещу корозия. И моята в коша има няколко подобни мацаници, а никога не е удряна. Та, си мисля, че тази заварка не е показателна дали е удряна колата. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стъклото е нормално да е било сменяно - ако е било ударено от камък.

Но ако отдолу, по гредите, няма допълнителни заварки - значи не е удряна.

Поне при Шкодите добре си личи това - защото надлъжните греди и усилванията отдолу се виждат много добре.

Тъй че я закарай някъде, но не на канал, а на повдигач - и я огледай както е вдигната.

И всичко ще се види.

И особено ако и отдолу в някои места, по гредите, и антикорозионното покритие е ново - то е ясно защо.

Защото скрива заварките.....

Но огледа ли го човек внимателно всичкото - и всичко лъсва!

Просто трябва да внимаваш - това е.

Ето, стъклата - видял си ги!

Ами значи няма как да пропуснеш нещо - ако има такова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте на всички във форума.Преди една година купих fabia 1.9tdi p.d и съм много доволен.Сега обмислям да закупя octavia1 1.9tdi p.d 4x4 и с интерес изчетох всичко по темата тук.Гледам че от близо един месец никаква информация не е постъпвала и бих се зарадвал ако някой който е в час конкретно с 1.9tdi p.d. 4x4 да зподелят.И също ми е много чудно дали някой е ходил да гледа смолянската octavia http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=1f7aov Благодаря предварително!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички във форума.Преди една година купих fabia 1.9tdi p.d и съм много доволен.Сега обмислям да закупя octavia1 1.9tdi p.d 4x4 и с интерес изчетох всичко по темата тук.Гледам че от близо един месец никаква информация не е постъпвала и бих се зарадвал ако някой който е в час конкретно с 1.9tdi p.d. 4x4 да зподелят.И също ми е много чудно дали някой е ходил да гледа смолянската octavia http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=1f7aov Благодаря предварително!!!

Здравей. :)

Да прав си, ако не месец, то поне от 2-3 седмици няма нови обяви за такива автомобили. Аз гледам през 2-3 дни, но няма нищо ново, което да заслужава внимание. Има доста хора, които са в час, но няма какво още да се споделя относно конкретно този модел - най-важните неща вече са споделени по-назад в темата ми. Иначе, не знам някой от форума да е ходил да гледа конкретното предложение от Смолян, защото все пак градът е отдалечен и е в планината, а снегът там вече е доста (ski).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да си кажа и аз .. от Май месец се сдобихме с О1 4х4 на бая бая по ниска цена от 6000лв и естествено имаше проблем, който все още не съм решил ( viewtopic.php?f=46&t=28984 ). За това ще те посъветвам след като метнеш око на двигателя на колата, абсолютно задължително провети по някакъв начин 4ката дали работи, за да не си биеш главата като мен :). Гледай също и съединителя как е че всичките варианти са с демпферен маховик и цените варират около 800лв за смяна ако не се лъжа. Баща ми намери някаква алтернатива на целия комплект, но си беше зор. Така че да обощя. Гледай: Двигател, 4ката , съединителя. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.