Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

RQ: Помощ при избор на O1/O2 4x4


DarK_JeDi

Recommended Posts

За много години!

Има малко развитие по моята тема. Онзи ден ходих да гледам една Октавия 1 ATD 2002ра, която ми допадна. Човекът е от форума, но не е от активните членове. Колата я има от година, като преди това е била нов внос от Германия. На външен вид е доста запазена, както отвън, така и от вътре. Забелязах по-силно износване на скоростния лост и лоста за ръчната спирачка в сравнение с останалия интериор(дръжки, волан и педали). По километраж е взета от него на около 140 000 км, а той е навъртял 12 000, но и той каза, че километрите едва ли са толкова малко, но и той не знае колко са били реално.

Относно двигателят: в маслото нямаше добавки, беше с добра консистенция, ниво и цвят, но един приятел забеляза малко странно оцветяване на капачката:

s800

Иначе, нямаше никакви омаслявания по двигателя, а човекът каза, че не е наливал допълнително масло след последната смяна, но ме предупреди, че времето за следваща смяна е дошло. Казанчето за антифриз беше чисто, без омаслявания от вътре и по капачката, а цветът на течността - зеленикава ( това може да не е точно така, защото съм "малко" далтонист 8) ). При студен старт на -3 и огромна влажност на въздуха, колата запали от раз, като имаше известно количество черен, последван от бял пушек , но най-добре преценете сами:

. След около 90 секунди форсирах двигателят до червено и резултата бе следният:
. От щеката на маслото видимо не излизаха газове при студен работещ мотор. За жалост, забравих да форсирам и гледам ауспухът, след като колата загря. Шумът на двигателят в началото беше "тракащ", но в последствие стана по-тих.

Какво мислите? Дали този бял пушек е заради кофти гориво, конденз по тръбите ( все пак беше много влажно и имаше непрогледна мъгла ) или е признак за по-сериозен проблем в двигателя?

Един въпрос с по-малка важност: дисплеят на борд компютъра беше с не работещи 10-15 реда пиксели и човекът каза, че най-вероятно има и изпуснал преден амортисьор, който аз не можах да чуя. Какви са цените, за да се поправят/сменят споменатите неща чисто информативно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 96
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • DarK_JeDi

    21

  • dentist

    13

  • Цецо75

    10

  • stivi797

    10

Най-много писали в темата

Колега, нямам време да чета цялата тема, но това ми се вижда интересен екземпляр, въпреки региона

 

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=1nlizj

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, нямам време да чета цялата тема, но това ми се вижда интересен екземпляр, въпреки региона

 

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=1nlizj

Za sushtata kola stava duma.

 

P.S. Izviniavam se za latinitzata, no symbian taka i ne napraviha sviastna kirilitza. Dovechera shte mahna latinitzata ot vkushti.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....... Казанчето за антифриз беше чисто, без омаслявания от вътре и по капачката, а цветът на течността - зеленикава ( това може да не е точно така, защото съм "малко" далтонист 8) ). ........

По спомен антифриза трябва да е G13 (розов).

Мисля, че имаше важно значение за главата.

Спомням се една тема на колегата Favorit от Русе по този въпрос.

 

Черното изпушване при студения старт е малко и безпроблемно.

Белия (почти сив) пушек на втория клип е по-обезпокоителен. Разбира се, че може да е и от влагата (конденза) или пък горивото, но само от клипчето не може да се прецени. Случва се при каране на студено на къси разстояния - обясненията са за конденз. На загрял двигател продължава ли да пуши?

 

Иначе колата изглежда забележително! =D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега стига си ги гледал,ами харесай една читава и купувай да не стане като с Октавия 2 ката.Хубавите предложения не престояват много на пазара.Айде успех и дано по-скоро да се похвалиш s_flag На тази последната ми е интересно емблемата отзад TDI с лак за нокти ли са боядисвали последните 2 букви?Нали е 100 коня...Не са ли 90 или 110 1,9 ките(може и да бъркам,ако е така се извинявам)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждал съм и други коли със 100 коня, на които последните 2 букви са червени.

Честно казано и аз се учудих като теб.

smile175 Дискусията за символиката на буквите е безсмислена, защото вече е изоставена от VAG.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм тази наистина е много интересна изглежда поръчкова с тоя мулти волан,навигация,заводски ксенон.Аз гледах тука две във Варна но и двете не ме грабнаха.Най-малкото което е че и двете не си заслужават парите които им искат.Едната е тази http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=1noii7 има забележки,няма екстри никви даже и един подгрев на седалките няма собственика трвърдеше че е внос от Германия после каза Австрия а на 5-та врата надписи на Италиански :) под колата няма никаква ръжда а чесно казано досега несъм виждал такава кола от Германия или Австрия обикновенно такива идват от Италия.Другата е http://www.cars.bg/u839830 За тази казват че е купувана от Еуратек и каквото и когато е трябвало да се сменя се е сменяло.Отвян забележки няма но отвътре прилича малко на каравана :D и това е така защото собственика на колата е собственик и на автосалон и много често са ходили с нея из Европа като цяло е занимарен малко салона и има дупки в таблото от видий които са държали най-вероятно телефон.Сервиза свети (даже и това не се е постарал да изчисти) а километража показва малко над 130000км което със сигурност не е вярно.Съединителят ми се стори малко по трвърдичак от обикновенното но като цяло е горе-долу добре само не и за тези пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тази последната ми е интересно емблемата отзад TDI с лак за нокти ли са боядисвали последните 2 букви?Нали е 100 коня...Не са ли 90 или 110 1,9 ките(може и да бъркам,ако е така се извинявам)

 

PD 101PS (74kW) 4x4 с 6 скорости са така - две червени. А вътре скоростния лост е лъскав :)

 

....

 

И не е 116 коня. Такъв мотор на Октавия няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Решил съм да закарам въпросната кола на оглед в сервиз в София. Не изгарях

от желание да я закарам в ЕТ, защото напоследък отзивите от там са предимно

отрицателни. След няколко телефонни разговора с Порше/VW, всички те ми

препоръчаха да я закарам в ЕТ, защото само там могат да направят пълно

изследване на евентуални грешки по електрониката. Ок, съгласих се и миcля да

я закарам там.

Въпросът ми в момента е: дали има значение дали ще я закарам през седмицата

или в Събота? Предполагам в Събота работи само част от сервиза и само част

от хората са там. Дали това би оказало влияние върху качеството на

услугата?

 

Освен това, понеже ми се иска да закарам колата и на стенд за амортисьори,

дали в ЕТ има такъв? Ако там няма, удобни са ми СофАуто на Ботевградско.

Някой има ли отзиви от техния стенд?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам причина да работи част от сервиза и съответно част от хората. Събота им е работен ден, а не частично работен ден. От стенд за амортесьори не виждам особен смисъл. Във форума има доста изписано по темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма логика да работи само част от сервиза !!!

Специално сервиза мисля че в събота работи до 6 вечерта докато другите

работещи там (шоурум,лизинги,парк и т.н.т) са до 2 и 30 ако не бъркам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До DarK_JeDi : Колега , изчетох цялата тема добре... явно наистина нямаш зор за нова кола , което ти дава време за "размисъл". Хубаво е човек да гледа и да чака , но по мое скромно мнение трябва и малко действие smile021

Спец. за последната обява (Монтана) , колата наистина изглежда много добре . Единствено год (2001) е някакъв недостатък. Ако човека е съгласен колата да се докара от Монтана само за оглед , поне за мен е + . (Ако е в Монтана де). Звънни в ЕТ и ги питай , как са в Събота smile049 и ... действай смело вече :smt017

Успех и пожелания за нова придобивка в най-скоро време.

P.S. И все пак .... кола и жена втора употреба си е късмет smile048 , клише , ама си е истина

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших се да я закарам в Събота в ЕТ, пък ще видим какво ще стане.

По спомен антифриза трябва да е G13 (розов).

...

На загрял двигател продължава ли да пуши?

Може и близо до розов да е бил. Като цяло беше светъл цвят, по спомен зелено-бежов, може и към розово да е биело.

Относно пушека, изяждам се от яд, че бързах да се връщам към София и забравих да го погледна след като покарахме колата 10-15км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи си ме разбрал.

Така става, когато е била с розов антифриз и са доливали от зеления, ако са нямали розов под ръка. Не казвам, че губи антифриз. Това на всеки може да се случи. На Шкодите често доливаме до max, за да не писка датчика на антифриза, когато застудее, има много такива теми.

 

Следващият път, на загрял двигател, погледни за пушека и за слузта по капачката на маслото.

Гледайте за грешки в ЕКУ-то, дюзи, маховик, 4х4, окачването, климатроника, ел.стъклата, фаровете, плафон, зумер и сигнализация на таблото за отворена врата, централното заключване, всички изброени в обявата екстри дали са добре и т.н. Стойности на дебитомер, налягане на турбо се гледат с компютър само в движение (натиснете я колата до 4-5000 оборота по магистралата), на място нищо не се вижда. Ти си знаеш. :idea:

 

Амортисьорът и борда не са болка за умиране, ако всичко друго е наред. Освен ако не искаш да се пазариш.

За борда можеш да питаш в София това момче, иначе има и колега от форума от Ст.Загора, който също ги прави.

(!) Имай предвид, че такава кола с толкова екстри smile048 рядко излиза на пазара и ако я изпуснеш скоро може да не излезе нова такава обява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък те съветвам да не бързаш, ако не си убеден, не купувай, това не е панталон, като се окаже, че ти убива и да го хвърлиш и да вземеш нов.

 

Гледай си хубаво, тоя дето продава колата е на зор, ти не си :)

 

На ATD мотор, мисля, че би трябвало да се виждат километрите на ЕКУ-то с VAG-a, ама не съм 100% сигурен.

 

Колата изглежда атрактивно, но цената не е атрактивна, т.е. трябва наистина колата да е слънце за тия пари. Гледай и мисли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То тоя който продава ако е редовен автомобила няма кой знае какъв зор да има.Щом се е навил да я докара до София сигурно е сериозен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е така, аз не бих се юрнал да я разхождам по други градове да я оглеждат. Това си е фактор в полза на продавача, най-малкото е сигурен, че в сервиза няма да намерят нещо страшно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продавачът е сериозен човек, но той от своя страна също не бърза. Има друга кола, която ползва всекидневно и служебно - в момента Шкодата я ползва по-скоро за по-дълги пътувания. Като цяло продава колата, защото не у е допаднала возията на Skoda/VW спрямо MB, който е карал преди това. Затова сега той от своя страна гледа няколко MB. Аз също не бързам кой знае колко много, но колата ми допада много, а аз преглеждам пазара от 2-3 месеца, а и самият екземпляр е запазен, и се чудя дали направо да не я капарирам в скоро време, ако нищо не излезе като проблем след диагностиката в Събота. :? А относно разкарването до София, все пак аз първо се разкарах до него, така че и той знае, че аз съм сериозен. :)

М/у другото, има голяма вероятност да я покарам на магистралата в Събота. Тогава би било добре да погледна стойностите на дебитомера и налягането на турбото. Лаптоп мога да взема, както и ВАГ КОМ кабел. Какъв софтуер и друг хардуер ми трябва, за да мога да сваля данните на дебитомера и налягането на турбото? Също така, би било добре, ако мога да погледна и реалния пробег, ако Цецо75 е прав и те се виждат през ВАГ КОМ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кабела си върви и софтуера - който има кабел, той има и софтуера. Друг хардуер - [-X .

Прави се т.нар. log-файл на съответните канали, които дават информация за дебитомер, турбо и т.н. Този файл е запис на живи данни от колата при обороти от 1500 до 4000 на 4-та скорост (по магистралата), като педала на газта е натиснат до ламарината (!!!). Ти караш, а човекът до теб с лаптопа прави лога. Може да се направят 2-3 лога на РАЗЛИЧНИ канали. Логът трябва да е качествен (педала на газта да е натиснат до ламарината), за да има достоверна и показателна информация. Конвертираш файла в ЕXCEL и го качваш тук и/или в http://diesel-club.com, за да го разчетат знаещите (аз не разбирам от тези неща) и да ти кажат мнение. В нета има много информация - как се прави лог?, на кои канали (комбинация от канали) се прави лог?, как се конвертира файла? и т.н.

smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама много са ИЗВИНЯВАМ, че се намесвам в темата (ОКТАВИЯ), обаче я следя с интерес и направо....

 

Колега (лично мое мнение), ама ти търсиш ли сериозно кола или само си чешем езиците.....

 

За 8 хилки какво искаш? Сигурно Е60 нещо, ама с повече екстри , според Цецо75!

Да не съм лош пророк (вярно е сега, че в това икономическо положение хората нямат парички), но ще иде някой и ще ти я вземе под носа.

Такава кола (като екстри) рядко изниква, още повече от ЧАСТЕН ПРОДАВАЧ.

И защо винаги почваме с подозренията, вярно, мнителна и много лъгана нация сме, ама пък като се видите очи в очи можеш да прецениш читав ли е подавача или не!

Ако е несериозен (има тука 2ма-3ма)-веднага ще се метнат...НЕСЕРИОЗЕН Е , ВНИМАВАЙ!

Като е сериозен.....а, има нещо тука, внимавай? ](*,)

 

Лично мнение, с един нормален коментар по цената - да кажем 7500лв. Е, какво повече искаш? За тези пари , такава кола на тези километри (ако са реални)...... лично за мен си е УДАР!

 

Ако тази кола беше в Германия, цената щеше да е много по различна!

Правилно си е обявил цената продавача. Съобразил се е с годината на автомобила и реалната покупателна способност на българите!

НАВИГАЦИЯ+ЧЕЙДНЖЪР

ФАР С ЛУПА

ПОДГРЕВ НА САЛОНА

КЛИМАТРОНИК

4Х4

ЕЛ.ПАКЕТ

 

Е, сигурно искаш и ПАНОРАМЕН ПОКРИВ за да си доволен!

Аз ако бях на продавача и да не съм на зор....ама хич нямаше да се занимавам с тебе. Човекът е бил достатъчно сериозен: показал е какво продава, виждаш му състоянието на живо при оглед- тестваш, съгласява се да я карате където ти му кажеш.....е, какво повече искаш???

Ама , тази събота ще отидем на магистралата, другата ще прегледам дали вече не пуши, че забравих.

На това в Англия му се казва "тест пилоти" и никой не се занимава с тях!

 

П.С: Леко отклонение: Имаше една тема в рали форума: Продаваше се голф2ка еди къв си клас с подготвен мотор/10 джанти и гуми + ск. кутия още една - СПЕШНО за 3000хилки. И кат се метнаха- ама коментар, ама тва добро ли е. И момчето им каза: Абе хора, на мен са ми сшешни парите, ама искате да ВИ Я ПОДАРЯ ЛИ БЕ: Само роубара е 1200, а 10 джанти/10гуми/ск кутия, подготвен мотор.Докат се разправяше с форумни колеги, един отиде и го удари с парите по главата и я взе!

 

П.С2: Онзи ден си пуснах полу-сликовете за продажба (да си купя съдомиялна :) ), чисто нови на 500км. по нормални пътища. Изхождайки от тезата, че нещо като се купи и е твое автоматично му пада цената с 30% и че ги бях карал 500км. ги пуснах с -40% от цената на която ги бях купил. ПРЕГРЯХА МИ ГСМа. И докато пак такива колеги (дето всичко бях описал- DOT/MADE IN/ TRACTION/ TEMPERATURE/INDEX /SIZE) искаха- дай детайлна снимка на ДОТА на това на онова, едно момче се обади и само ми каза- ДАВАЙ , КЕШАМ!

То няма угодия: Като спазваш всички форумни правила и като пусна обява с максимални обяснения и атрактивна цена (че искам да се отърва по-бързо), се почва- тука нещо не е както трябва. Като им пуснеш обява с минимална информация, снимка и цена....почват: ама дай това, дай онова!

 

Че както ти казах, ако аз бях продавач и не съм на зор- ХИЧ НЯМАШЕ ДА СЕ ЗАНИМАВАМ С ТЕБ!

Най-малкото, ти като купувач би трябвало предварително да си изясниш следното:

-какви възможности имаш

-според тези възможности- какъв тип/клас кола ти е необходима и желана от теб

-на какви екстри и мотор държиш главно

 

Е, след като си си ги изяснил (и предварително си си набелязал автомобил/и)и казваш, че си сериозен: Отделяш си един ден и отиваш и гледаш, караш, тестваш, натискаш си бутоните, пипаш и буташ навсякъде : все пак кола купуваш : дали за 1000лв , за 10000лв- парите са си пари- срещу тях(покупката) ще очакваш удовлетворение!

След като мине този тестов ден си сядаш и си смяташ: позитиви/негативи + и - и си решаваш!

Бил си сериозен, че ще отидеш до Монтана.....ами ТИ искаш да си купиш кола? Да не мислиш, че продавачите ще се юрнат да идват пред вас да ти предлагат автомобилите си?

 

То тука фермани се пишат за тази покупка. Тука колеги развиват някакви теории, на които само те си вярват!

 

П.С3: Извинявам се, никого не искам да обидя или да се заяждам, просто изразих лично мнение и позиция по темата!

(НИКОГО НЕ АНГАЖИРАМ С МОИТЕ РАЗСЪЖДЕНИЯ)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото до обявата - пуснах я тук съвсем случайно, изобщо не знаех, че колегата гледа конкретно нея. Не бях изчел темата подробно. Колега, ще съжаляваш ако я изпуснеш. Някой ще ти я отнесе под носа както се казва. Сега се чух с човека. Колата на бащ ами не я продаваме, но като каза, че търси Мерцедес му звъннах и го питах за бартер - готов бях да му дам Мерцедеса и 3000 - 3500 лева и да си стискаме ръцете. Но човека ясно ми каза - модела е ок, но мотора не ми харесва - 220 чист дизел е. Ок, лек и успешен ден и успех с продажбата и толкоз.

Какво толкоз ги мислите - вярно, пари са си, ама както е казал Искрен за без пари искате нова кола с много екстри - е няма как.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз следя темата с интерес, като някоя баба чакам турския ми сериал по бтв да почне. То за тази октавия цял ферман се изписа.

 

@BlackPearl: забавен коментар, а те мислех за търпелив модератор.хаха :) Човека сигурно купува първата си кола, нормално е да иска всичко да е на 6....

 

@DarK_JeDi: колега, с твоите претенции отиваш в ЕТ в надежда, вадиш 40 хилки и си караш новата колица. всичко що не е излязло от магазина е компромис. не можеш да очакваш всичко да е на 100% и някой да ти я подари, а на тази цена сам си се убедил, че няма чак такъв избор от качествени коли. Не очаквай някой от форума да ти поеме отговорността и да ти каже купи я, супер е, няма да съжеляваш. Тук всеки си дава мнението, на база твоите коментари и снимки, никой от нас не е бил на място и не знае каква е колата. Така че видял си, преценил си, ако ти харесва действай, после само ще те е яд. Пък ако не, чакай за следващата и така...

 

Успех и ще чакаме да се похвалиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе да не стане само накрая много баби-хилаво дете !!!

Реално е добре човек да си огледа нещата отвсякъде, ходил е видял е колата харесала му е първоначално

и се е разбрал да мине през ЕТ. Все пак те ще му дадат визия и в/у това което има да се прави по колата

ако има нещо за ремонет де.

 

@DarK_JeDi: колега, с твоите претенции отиваш в ЕТ в надежда, вадиш 40 хилки и си караш новата колица. всичко що не е излязло от магазина е компромис. не можеш да очакваш всичко да е на 100% и някой да ти я подари, а на тази цена сам си се убедил, че няма чак такъв избор от качествени коли. Не очаквай някой от форума да ти поеме отговорността и да ти каже купи я, супер е, няма да съжеляваш. Тук всеки си дава мнението, на база твоите коментари и снимки, никой от нас не е бил на място и не знае каква е колата.

 

Напълно съм съгласен и с това мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.