Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ресурс на двигателите и "реалните" км.


kebappa

Recommended Posts

Здрасти колеги

От няколо месеца се заглежда по О1 и след всеки ремонт на моята лагуна 1 съм все по близо до този форум и марка .

почетох из вашият форум и като гледам маи проблеми нямате с тези коли . основно се занимавате с глезотиики , което говори добре за марката smile152

От четенето по форума достигам до извода че единственият начин да се разбере дали са пипани км. е да се сваля табло и да се проверява за пресни спойки . но пак стигаме до въпроса ориентировъчно поне колко са били . как стоят нещата с моторите 1,8 и 2.0 . колко км. горе долу изкарват при нормална употреба преди да се отвори поне за гарнитура на глава ?

питам защото купих моето ренде малко (5000км) преди нормлните км . за ремонт на глава . ако знаех това предварително поне щях да бягам от тзи показания на километража та били те реални или не . немога да намеря също и инфо с какви маховици са и двигателите 1,8 и 2.0 и вевнтуално 4x4 . споделете нещо или ме насочете към подобна тема ,че не успявам сам да си я намеря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Километрите на таблото се манипулират само с кабел и компютър, без намеса на поялник. Т.е спойките или липсата им не са гаранция за нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Километрите на таблото се манипулират само с кабел и компютър, без намеса на поялник. Т.е спойките или липсата им не са гаранция за нищо.

още по лесно за джамбазите :(

а за джигателите може ли някои да сподели как стоят нещата . примерно :

-1,8 е по добър от 2.0 защото .....

- при нормална експлоатация и редовна смяна на масло двигателите спокоино навъртат 300 000 км . без да е необходим ремонт на глава или сегменти

зяаслужава ли си да се насочвам към тези мотори ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двата мотора са доста здрави. Всичко разбира се е въпрос на състояние, в което ще я купиш. При 2.0 някой колеги се оплакват от разход на масло, но не знам дали е правило.

 

И двата се газифицират без особенни проблеми.

 

Като цяло преки наблюдения имам само върху 1.8 и според мен е един от най-добрите бензинови мотори от това поколение.

 

И двата мотора са сравнително редки и трудно се намират читави коли, на разумна цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двата мотора са якички, и много добре деянят на българската реалност.

Нетурбинирани - което по отношение на дълговечността и на незанимаването с проблеми - всъщност може да е само плюс.

Но ако ти трябва наистина здраво животно, и ако не си бензинов сектант - защо не се загледаш и по някой дизелак? :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бензиновият мотор ще се кара на газ. турбо и бензин си е добро като изпълнение но не е по моя джоб.за дизел се чудя относно фабия сди . ама малко малка ми идва като купе. за тди ме е шубе. всеобщо мнение е че европеиците взимат дизели за да ги карат . като си правя една проста сметка че нови и лачен коли по на 4-5 години са по на 300 000 км си представям какво ще е с 12 годишен дизел . 900 000 не му мърдат :) инае по груба сметка октавия на газ ми излиза колкото фабия сди . като пари за гориво имам предвид.а и дизела алтернатива няма. при бенза има газ поне за сега :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен лично 2.0 по ми харесва, по добра динамика има в ниските, и като цяло върви по добре а имат сравнително еднакъв разход. И двата мотора са си здравички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята Октавия 1 е с мотор 1.8 Turbo и е на 262 000 км. / реални - втори собственик съм, преди беше на баща ми /. Кара се на бензин, само тук в България и е обслужвана единствено в ЕТ. Изключително доволен съм от колата - никакви сериозни проблеми не съм имал с нея досега, но винаги консумативите са сменяни своевременно, че понякога дори и по-рано.

Напоследък започна да похапва малко повече от обичайното масло, ама всички казват, че е нормално за турбинираните мотори и за сега не смятам да се задълбавам.

Освен начина на каране от изключително значение за ресурса на двигателя е своевременната подмяна на всички консумативи с такива отговарящи на оригинала. За съжаление обаче, купувайки кола втора ръка няма как да си сигурен на 100% за това. Трябва много внимателно да се гледа и преценя преди покупката. Най добре оглед и диагностика в оторизиран сервиз.

Какъвто и мотор да избере колегата мисля, че ще остане доволен. Желая му късмет :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята Октавия 1 е с мотор 1.8 Turbo и е на 262 000 км. / реални - втори собственик съм, преди беше на баща ми /......

Изключително доволен съм от колата - никакви сериозни проблеми не съм имал с нея досега, но винаги консумативите са сменяни своевременно, че понякога дори и по-рано.......

Освен начина на каране от изключително значение за ресурса на двигателя е своевременната подмяна на всички консумативи с такива отговарящи на оригинала. За съжаление обаче, купувайки кола втора ръка няма как да си сигурен на 100% за това. Трябва много внимателно да се гледа и преценя преди покупката. Най добре оглед и диагностика в оторизиран сервиз..... :smt017

Много вярно и разумно! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като съм закачал дизеловите Октавия1, на някой са им 'лъсвали' реалните километри, е не са 900 000, а максимума е бил 650 000км. Така, че ако се кара разумно доста километри още можем да минем си мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента мои бивши колеги, от една компютърна фирма, експлуатират 23 служебни Октавии, 1 и 2, с дизели 1.9ТДИ и 2.0ТДИ - като двете най-стари са на почти 360000 км, а най-новите - на около 95000 км. Което е доста под 650000, но все пак е достатъчно много.

Малко повече от 10 години ги експлоатират - и за тези километри общо по всички коли са сменени няколко носача, няколко тампона, два инжектора, една стабилизираща щанга, няколко биалетки, един счупен картер и една маслена помпа, два пъти предни спирачни дискове заради деформация, 3-4 машинки за стъклата, няколко клапана, няколко маркуча, 5 амортисьора от окачването, а също и 7 амортисьора за задния капак, както и една турбина - на една от колите, която съответният сервизен специалист редовно е форсирал във студено състояние - и тя е отказала след повече от половин година.

В дребните части може и да има грешки от плюс/минус една бройка - но за по-едрите стойностите са тези.

Като консумативите са си отделно, разбира се.

Мисля, че рекапитулацията е повече от добра!

Колите като цяло - са много здрави!

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз и за дизеловите му казвам..... Ей така, между другото. Пък той нека да си прецени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново колеги :)

Мерси за адекватните и конкретни отговори :) Колеги форума ви е супер s_flag

Относно мойте въпроси за моторите .....

Колкото повече чета по форума , коментирам с познати карали и бензин на газ и сега дизели , започвам да се чудя и аз какво да купя :) . Психологически бензин на газ някак си ми е на сърце , но като седна да посмятам , преценя начина си на каране , километрите които минавам (10 000 на година) и куп други глупости нящата са в много голям + за дизеловият мотор 90 конски сили . Тотално се обърках колеги , НО всички мой познат минава на дизел и нещат да чуят за газ . Две неща ме приесняват при дизелите: - липсата на по евтина алтернатива като газта при бензина ; - многото стотинхиляди километра

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Две неща ме приесняват при дизелите: - липсата на по евтина алтернатива като газта при бензина...

Защо да няма? А метан?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еееееее сега, то няма чак пък автобуси да ги правим тия коли - като ги направим дизелаците на метан!

А бутилките тогава къде ще ги качим - на покрива ли? smile091

Аз там обичам да си возя ските - когато тръгна по курорти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.