Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

1.6 TDI-CR 7DSG


nstancheff

Recommended Posts

Стиви, ми човека като не дава повече подробности за това как и колко кара, ние почваме да гадаем... smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stivi797

    12

  • dentist

    8

  • Izolini

    7

  • VALDO

    7

Най-много писали в темата

Казъл съм, каквото мисля по темата!

А на зъболекъря понеже проявява интерес ще спомена,че от последното пътуване до Вонеща вода,Superb-a на PRO(1.4TSI) и Octavia-та на Yaneff(1.9TDI-PD) дадоха еднакъв разход!

smile027

 

Е тук малко позасили.....при еднакво каране - това просто няма как да стане. smile049

Венелине,Тома неверни мамин,питай ги като не вярваш!По целия път сме карали в колона тип НСО! smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венелине,Тома неверни мамин,питай ги като не вярваш!По целия път сме карали в колона тип НСО! smile091

 

Ми научете го Yaneff да ползва 5 и 6та предавка тогава... smile168 (това в кръга на шегата - да не се обиди Янев :) )

 

Абе как ще горят еднакво двете коли....или има разлика голяма в стила на каране - или в килограмите или знам ли .... За мен не е реално това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде стига,да не му разводняваме темата на човека!Говоря за факти,нито някой ми плаща,нито имам интерес да хвърлям някого на черешата!Мисля,че ме познаваш достатъчно добре,за да прецениш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина изглежда доста странно твърдението че 1.4 TSI дава същия разход като

1.6 TDI, според производителя на тези автомобили разликата в средния разход

на 2-та автомобила гони 2л. на 100 км. в полза на TDI-то (примерно за ръчки -> 4,5 с/у 6,3).

Сега колкото и тези данни които дават производителите да не са верни на 100%-та

някак странно наистина. Аз съм си лаик на тема TSI и затова искам да попитам

какво и е толкова по-евтино от подръжката на TDI. Освен това ми попадна

английски форум на СЕАТ преди време и там видях доста оплаквания от заминали си турбини

на TSI-та "точно и изтече гаранцията и турбото умря", "на 30 000 мили и турбината умря" и т.н.т.

Питам защото и аз в момента съм в чудене 1.6 TDI или 1.4 TSI (отказах се от 1.6 MPI),

разликата в цената от около 1000 лв. е нищо и се избива от дизела за по-малко от 20 000 км.

примерно (1 година.). Да TSI - то е по-мощна и върви повече сигурно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венелине,Тома неверни мамин,питай ги като не вярваш!По целия път сме карали в колона тип НСО! smile091

 

Ми научете го Yaneff да ползва 5 и 6та предавка тогава... smile168 (това в кръга на шегата - да не се обиди Янев :) )

 

Абе как ще горят еднакво двете коли....или има разлика голяма в стила на каране - или в килограмите или знам ли .... За мен не е реално това.

 

Искам не искам те 5 и 6та сами влизат DSG-то не ми позволява много волности smile001 .

 

Колкото до разход 4,9 на отиване; 4,8 на връщане - показания по борд.

 

До тук с офф-а сега по темата, мисля че ако не я гониш колата 1,6 е добро моторче, примерно на мен 1,9 - 105 к.с. са ми напълно достатъчни от към динамика и тн., другото, мисля че ако няма да караш много наистина може да пробваш 1,4 тси - всичко зависи от това колко км евентуално ще минаваш на година и къде - 'щото ако ще е за немски аутобани...никога не бих си взел 1,6/1,9. Мое мнение!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

el_niqui, не четеш колега!Сравнението беше друго!

 

Коректен си, не бях обърнал внимание понеже темата е за 1.6 TDI !!!

Кажи все пак за TSI-то, как е като поддръжка ?

Помня че 1.4 TSI на VAG беше 2 г. поред избиран за двигател No 1 преди време ама

не беше ли друг двигател с по-малка мощност като коне от тези 122 .

Все пак 1.4 TSI на 122 коня не е ли "по-рисков" от 1.6 TDI 105 коня ?

Може би е доста лаически въпроса ми но аз си мисля че от по-малка кубатура

се вадят 122 коня но пък може да има значение и това че е диния е бензин другия

дизел а и самата технология на двигателите.

Общо взето забелязвам че собствениците на TSI си хвалят двигателя същото е

и със собствениците на TDI-та обаче.

Ето примерно аз съм пред дилема 1.4 TSI или 1.6 TDI мисля да се пусна на някакъв

лизинг и разликата в цената е 1000 лв. при лизинга. Това е почти никаква разлика

разхвърляни тези пари в първоначалната вноска и по другите след това. Карал

съм и ТДИ и бензинови автомобили (досега Шкода не) и не съм върл фен нито

на бензина нито на дизела. Чисто като разходи за гориво дизеларката

ми изглежда доста по-приемлива, затова те питам от какво бих спечелил

аз като юзер ако взема 1.4 TSI а не 1.6 TDI от масла,филтри, ремонти, сигурност

на двигателя и т.н.т. .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Арееееее, вие 1.4ТСИ го изкарахте по-икономичен от дизела бе!

Колеги - дайте да спрем с легендите!

А поддръжката няма как да е много по-различна - това са началните дизелов и бензинов двигатели, тъй че разходите за поддръжката отговарят на цените им.

И цените на поддръжката, съответно - са много подобни.

Докато при двулитровите турбинирани дизелов и бензинов - вече се отива на други цени, но там и моторите са с други цени.

Тая е зависимостта - и не само при Шкодата, а и при всички останали коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях пред подобна дилема за Октавия, само че между 2.0 TDI и 1.6TDI, и при двата случая с автоматични скорости. Колата вече е поръчана с 1.6TDI 7DSG и ще слезе от конвейра другата седмица.

Основните неща, които ми повлияха при избора на по-малкия двигател (въпреки че всички ми обясняваха каква голяма грешка правя, че не взимам големия двигател) бяха следните:

На първо място - минавам около 20 000 км на година. От тях 15 000 са в София. Разликата в разхода между двата двигателя, особено на градско е огромна.

На второ място - до сега карах Фабия 1,2 - 64 хилави кончета. Разликата в ускорението на двете коли е огромна и на мен ми е напълно достатъчна. Карал съм и служебна 2.0 140 коня - на моменти начина по който набира ми се струва направо прекален. Може да е въпрос на свикване, но аз по принцип извън магистралите карам почти винаги на пълна газ - колкото може да издържи колата, без да излезе от пътя на някой завой - та ме беше страх да не се очистя някъде с този двигател.

Ами в същност са само тези двете причини. Когато колата дойде ще мога да споделя повече.

ПС: Така и не съм попаднал на тестова точно в тази комплектация, но карах този двигател с ръчната скоростна - върви съвсем прилично, за мен напълно достатъчно. А подозирам, че с автоматичната кутия ще върви още по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Арееееее, вие 1.4ТСИ го изкарахте по-икономичен от дизела бе!

Колеги - дайте да спрем с легендите!

.

smile091 smile091 :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама така е! То това легендите са много упорито нещо! smile091

А иначе за вървежа - юрках я цял половин час колата, с 1.6ТДИ, и със 7 те скорости. Пет-шест пъти обиколих около Еуратек - та не знам ченгетата по околните кръстовища какво са си помислили, като са ме видяли за кой ли път да въртя оттам! А и самите еуратеци не знам какво са си казали.

Но това ми направи голямо впечатление - еластичен и динамичен мотор, който лесно развърта, и който е по-тих от моя, а и явно е малко по-лек - та недозавиването е по-слабо изразено. И колата седи видимо по-стабилно в завой!

Може да не е с много - обаче се забелязваше.

А гумите бяха Конти 195/65-15, Екоконтакт.

Специално го направих опита и на оня, острия завой, точно до реката преди Еуратек - и колата съвсем добре си го взе, и при това скоростта беше доста висока, над 80.

Ако бях с по-тежка предница - гарантирано щях да оближа мантинелата!

Аз няколко пъти го направих опита де - със все по-висока скорост. Но колата си стоеше като залепена - което много ме изкефи.

Само искам да добавя следното - задължително е скоростният лост да е на S, та да задържа на обороти. Иначе, ако човек разчита само на спирачките - те няма да го удържат.

Така че това, че човек може да се очисти с някой мощен двигател..... Има го и него. Но ако не внимаваш - можеш да се очистиш и с някой не толкова мощен! smile049

Ако не си отваряш очите де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз когато избирах нямаше тестова 1,6 TDI 7-DSG. Карах само ръчните скорости. Колегата stivi797 явно е късметлия. Обаче:

Не забравяй, че тази комбинация двигател-скоростна кутия е с ESP. Така че и то те е избутало по-далеч от мантинелата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях пред подобна дилема за Октавия, само че между 2.0 TDI и 1.6TDI, и при двата случая с автоматични скорости. Колата вече е поръчана с 1.6TDI 7DSG и ще слезе от конвейра другата седмица.

 

Кога горе долу си направил поръчката?

Вчера ходих до ЕТ и това което ми казваха по телефона преди това 2-ма на брой търговци ми го потвърдиха

и наживо а именно - Вече не може да се правят индивидуални поръчки към завода за Октавия 2 и може да

се взимат коли само от тези които са произведени и налични и тези които ЕТ е заявила

да се произведат до края на годината. Като цяло 1.6 TDI 7DSG не можело да се проъча.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога горе долу си направил поръчката? Вчера ходих до ЕТ и това което ми казваха по телефона преди това 2-ма на брой търговци ми го потвърдиха и наживо а именно - Вече не може да се правят индивидуални поръчки към завода за Октавия 2 и може да

се взимат коли само от тези които са произведени и налични и тези които ЕТ е заявила

да се произведат до края на годината. Като цяло 1.6 TDI 7DSG не можело да се проъча.

Подписахме договора на 13ти септември. Правил съм наълно индивидуална поръчка - към Елеганс с Едишън 20 добавих отопляеми предни седалки, въздушни възглавници завеси, щит под двигателя, щора на задното стъкло, нагреваеми дюзи на пръскачките и сгъваеми огледала. Допълнително идва с 16'' Proxima и радио Bolero вместо Swing.

Слиза от конвейра другата седмица, така че за 60 дни от поръчката ще влезе в България. После докато се оправя със Сожелийз ще мине още една.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, вероятно и това допринесе да ме удържи - ЕСП то. Защото сегашната ми има само АСР.... Срещу приплъзването, или както там се води.

И късмет да ти пожелаем, и естествено ще стискаме палци - а и снимки да пускаш, ей! :smt017 Да не забравиш!

И това за градския разход - да, и аз заради това навремето избрах 1.9ТДИ. Като ми казаха, че разликата между него и двулитровия е 0.7-1.3 литра на градско.....

И си казах - вярно, аз много в града не планирам да карам. Обаче може да ми се наложи - и тогава какво правим?

А и по-високата мощност на магистрала, и съответно по-високата максимална скорост..... То е далавера, наистина. Но къде по нашите пътища можеш да караш бързо? И колко са тия пътища?

Трябва да ги оправят - пък тогава да мислим за по-мощни коли!

Това си казах - и избрах 1.9ТДИ. А той пък се оказа и достатъчно демаражен - като допълнителна екстра.....

Тъй че не съжалих.

И следователно, и ти едва ли ще съжалиш!

Моментът е важен - а не конете! Пък моментът е колкото на Мерцедес 280Е отпреди 10 години! Че и повече!

Тъй че демаражът не може да е лош, при тоя момент!

И при 7 предавки - които услужливо ти напасват оборотите към съответната скорост!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не отварям нова тема, а тази е точно за този двигател, имам 2 въпроса.

1. Ако някой има кола с този двигател може ли да ми каже дали харчи масло, както 2.0 TDI?

2. Също така - какъв е периода на разработка - 3, 5 или 10 хил. км.

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Ако някой има кола с този двигател може ли да ми каже дали харчи масло, както 2.0 TDI?

smile048 На това му се вика "аман от разбирачи", "чул - недочул" и т.н

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Ако някой има кола с този двигател може ли да ми каже дали харчи масло, както 2.0 TDI?

smile048 На това му се вика "аман от разбирачи", "чул - недочул" и т.н

Дали? Октавия 2.0 TDI-PD 103 kW (140 к.с.), производство декември 2009 година, кара се само от един двама души - от мен и от шефа ми. Сега е на 75 000 и до момента са и долени общо 5 литра.

EDIT: Даже в упътването на колата за този двигател го дават за нормално (мазане на турбото и увличане на вън при резки подавания на газ) и ми беше интересно така ли е и при 1,6. Ето за това питам, а не защото съм "чул-недочул" от някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.6ТДИ моторът е с по-малка като диаметър турбина ( и това вероятно има значение ), и е уместно да гълта по-малко масло от 2.0ТДИ. Не много - но все пак.....

Колко точно - нека да кажат хората, които имат кола с тоя двигател.

Макар че според мен - доста зависи и от стила на карането.

Иначе на моя мотор, 1.9ТДИ - отначало му долях почти литър за 12000 км, а сега доливам приблизително по 0.4 литра за същите километри. При средно каране..... Иначе когато карам по-агресивно - доливам мъъъъничко повече.

Тъй че вероятно разходът на масло при 1.6ТДИ ще е много близък до моя.

А разработката - 4-5 хиляди км, приблизително.

Но то се усеща - по вървежа, по звука и по разхода на гориво. Като последния пада забележимо още след изминаването на 1300-1500 километра.....

И става под 5 при разумно каране. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано не дойде като офф-топик, но:

 

- преди време имаше статия от поне 10 страници в немското АутоБилд, която беше изцяло посветена за проблемите на всички TSI двигатели на VAG. Единствено за 2.0TFSI нямаха сериозни оплаквания, но всичко що беше 1.4TFSI с компресор+турбо или само с турбо беше сериозно засегнато с негативни отзиви и писма на читатели. Основен проблем бил веригата, не знам колко различни версии имало до този момент.

- 7 скоростно DSG е принципно "по-калпаво" от 6 скоростното основно заради разликите в конструкцията си (сухи срещу маслени съединители).

 

Сега, преди да ме погнете "ччччшш, а моето знаеш уи колко време го карам и неам ник'ви грижи, къф се прайш?" ще добавя, че действително нямам личен допир за повече от кръгче до тези двигатели и скоростни кутии, но това по-горе е какво пишат уж реномираните списания. Напълно с ясно съзнание съм, че изключения има, а и също така ако искате и лош късмет също. Вероятно стотици хиляди (ако не и милиони :roll: ) хора си джиткат рази 7 скоростни DSG-та на 1.4TFSI и никога не са чували за проблем.

 

Аз лично бих имал едно на ум, ако не друго, и бих карал такава кола с кеф само докато има гаранция, но това съм си аз.

 

А, и последно: мнението ми за 1.6TDI 105ps се препокрива напълно с това на Цецо75 от първата страница на темата. Карам вече 50к километра 1.9TDI 105 коня вярно със 6 скорости и то една идея по-къси (което я прави една идея по-пъргава), карах преди това почти 90к 1.9TDI 115 коня помпа-дюза пак комби, а преди време се качих на чисто нов Голф 6 комби (абе все комбита, бе) на приятел с 1.6TDI 105ps блумоушън двигател и колата бе много по-мудна от всичките ми впечатления и очаквания спрямо 1.9TDI 105 коня - 1.9TDI 115 коня въобще дори няма да го намеся, защото сега чипосан започнах да вървя като него сток. В началото 1.6TDI 105 е мъртвец, а после се съвзема, разходът на гориво едваааам се доближава до обявения от VAG, който му дават... Приятна за дълъг път с наистина осезаемо по-тих двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали? Октавия 2.0 TDI-PD 103 kW (140 к.с.), производство декември 2009 година, кара се само от един двама души - от мен и от шефа ми. Сега е на 75 000 и до момента са и долени общо 5 литра.

EDIT: Даже в упътването на колата за този двигател го дават за нормално (мазане на турбото и увличане на вън при резки подавания на газ) и ми беше интересно така ли е и при 1,6. Ето за това питам, а не защото съм "чул-недочул" от някъде.

 

Като цяло този двигател няма слава на маслояд. За мен ако една кола се юрка подобаващо (разбирай да си подържаш 160 по магистралата) 1 литър на 10-15к е нормален разход на масло. Т.е. и вашите 5 литра може да са съвсем нормални ако я понастъпвате и особенно ако карате с масло 30ка. И нищо чудно при сериозно юркане 1.6 също да похапне от маслото, това са си нормални неща.

 

Мойта е 1.9 и съм имал случаи да не доливам нищо. Или да доливам 500-700 грама за 10К. Зависи как съм карал и дали маслото е 30-ка или 40ка...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз досега на тоя двигател масло не съм му доливал, пръчката стои стабилно на средата на скалата. На малко км съм още, но пък на извънградско настъпвам подобаващо, според възможностите на колата, разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..................

Като цяло този двигател няма слава на маслояд. За мен ако една кола се юрка подобаващо (разбирай да си подържаш 160 по магистралата) 1 литър на 10-15к е нормален разход на масло. Т.е. и вашите 5 литра може да са съвсем нормални ако я понастъпвате и особенно ако карате с масло 30ка. И нищо чудно при сериозно юркане 1.6 също да похапне от маслото, това са си нормални неща.

 

Мойта е 1.9 и съм имал случаи да не доливам нищо. Или да доливам 500-700 грама за 10К. Зависи как съм карал и дали маслото е 30-ка или 40ка...

Юрка се по магистралата, не винаги, но понякога се налага до Пловдив да се кара със 180 за да отиде на време. Освен това се кара и на доста къси пробези - по 10-12 километра всеки ден по няколко пъти.

А за 1,9 - карал съм Ауди В4 с този двигател, беше 90 коня и нещо (не помня точно, много време мина). На нея за 30 000 не съм и доливал никога масло, само редовната смяна.

Ако Октавия още се продаваше с 1,9 двигател, щях да взема нея, а не 1,6 - ама нямааааа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.