Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

1.6 TDI-CR 7DSG


nstancheff

Recommended Posts

Здравейте, някой има ли впечатления от този модел? Чудя се може ли нормално да се изпреварва на двулентов път :) Малко малка кубатура ми се струва, но никога не съм карал Октавия. Специално автомата ме интересува. Иначе по спецификации изглежда доста икномичен двигател.

 

Мерси,

Ники

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stivi797

    12

  • dentist

    8

  • Izolini

    7

  • VALDO

    7

Най-много писали в темата

А защо да не може да се изпреварва?

Това са 105 коня, а и въртящият момент е същия като при 1.9 литровия мотор - 250 нютонметъра, само че при малко по-ниски обороти - 1800, доколкото си спомням. Или нещо подобно май бяха. Като и максималните обороти са малко по-високи - 4200....

Тъй че допустимият оборотен диапазон е дори по-голям - което ще е само от полза при изпреварване.

Иначе по едно време нещо се бях запалил да си я сменявам моята, която е с 1.9 литровия, със 6 степенната ДСГ - да ме питаш защо - именно с тази, която те интересува.

И направих нещо като тест-драйв с една такава от ЕТ - и я карах повече от половин час.

И какво да ти кажа - много добре си вървеше колата.

Още повече че и моторът й е с по-малък обем и съответно по-лек - и усетих, че се набираше дори и една идея по-добре от моята.

За икономичността - карах я тридесетина километра, не повече, та не мога да кажа, че е била по-икономична. Още повече че не я карах много икономично, да не кажа и никак икономично. Но като се има предвид, че обемът на мотора е по-малък, а и кутията е със 7 степени - би трябвало да е по-икономична.

И вероятно ще е напълно достижим разходът от около 4-4.1 л при извънградско - тъй мисля.

Само че при кротко каране - а не при динамично. Защото при динамично каране си казва думата и сравнително едрото и тежичко купе....

Все пак си има и физически закони на тоя свят - които няма как да се заобиколят.

Иначе друга какво ми хареса - моторът е доста тих, макар че е дизелов. Ами разбираемо - комън рейл технология.....

Но в крайна сметка се отказах от такава покупка - защото щеше да ми излезе не много изгодно.

Пък и не съм много фен на даунсайзинга - тоест на малките моторчета, снабдени с голямо турбо, от които се вадят много коне. А съм фен на максимално големия обем, от който се вади умерена мощност.

Иначе сама по себе си колата доста ми хареса - и как върви, и как звучи, а и как спира.

Пък и като поддръжка 7 степенният автомат е по-ефтин от 6 степенния - по отношение на маслото.

Иначе съединителите му си отиват по-бързо.... Това ми казаха.

Накратко - това са ми впечатленията.

И дано да съм ти бил полезен.

Айдееее - нямали били такива тестови! Когато се появиха, през пролетта - имаха! Тъй че натисни ги! Какво се правят на хитри?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е 105 е малко по-добре , но иначе 1,9(105), не е като 1,6(105) момента е друг. С една дума ако искаш да Изпреварва макар и да е мн. широко понятие се ориентирай към 2.0. А за икономията ..ЗАБРАВИ , такива цифри които ги пише няма да видиш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, значи все пак са имали такъв тестов модел в някакъв момент. Дано да докарат пак. Като имам време ще се поразходя на място да ги разпитам. Принципно и аз съм за по-големия двигател (1.9), но явно тенденцията е друга понеже не го виждам да се предлага вече. Иначе мерси за отзивите! За разхода ясно, че е даден сигурно при някакви идеални тестпови условия. Имах предвид, че на хартия го дават по-икономичен от 1.9.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм правил проби върху 1.6 (105) и 1.9 (105). Само, че на ръчна кутия.

 

Лично на мен 1.6 ми се видя осезаемо по-зле. Останах с усещането, че развърта по-трудно в ниските при пълна газ. Мисли, мисли и току рипне. Ама това много си зависи от стил на шофиране и са много субективни усещания....

 

Затова най-добре скачай в една и пробвай. И имай предвид, че едно е да я търкаляш празна из града, а съвсем друго е усещането да изпреварваш с 4 човека вътре по баирите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си я взех вече и не съжалявам но ако трябваше да избирам нямаше да взема тоя двигател, но все пак новата кола си е нова и си върви и по баири и без баири , но определено съвета ми е към 2,0 не случайно ценовата разлика е огромна ....Не прави грешката. И все пак ти си решаваш. За съжаление 1,9 няма , варианта една 110ка с 1,9 е най добрия но уви

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случай, че някой друг също се интересува, от ЕТ подразбрах, че DSG го нямат да склад, а този модел "Октавия фейслифт" вече не се произвежда май. Скоро ще започне производството на някаква нова Октавия, която още не била обявена или поне не в България.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От началото на Ноември се очаква старта на производството на Октавия 3.

Е няма ли да я покажат да я видим първо?

На мен април месец ми казаха, че именно по тази причина вече немогат да се поръчват моделите с 4х4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за икономията ..ЗАБРАВИ , такива цифри които ги пише няма да видиш

:smt017 За тоя двигател дават 3.6/4.2/5.1 на 100 км, съответно извънградско, смесено, градско. Е такива цифри наистина няма да видиш, тея цифри само в завода са постижими. На извънградско при нормално каране, без изцепки, е напълно постижим разход от 4.2-4.3, и до 3.9 съм падал, ама с много пенсионерско каране. На градско обаче квото и да правя, в софийския трафик под 6.7-7.0 не мога да падна. Става въпрос за 90-коньовия двигател, с 5-степенна ръчка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако наистина излиза толкова скоро защо не изчакаш 3 ката?Ето и малко шпионски снимки на новото порше(интересно кой ще е крайния вариант) smile092 https://www.google.bg/search?q=skoda+octavia+3&hl=bg&client=firefox-a&hs=zQx&rls=org.mozilla:en-US:official&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=NNqIUK1Axs-0Bp2FgYgL&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=847

На мен лично най ми харесва на втората снимка отгоре :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9 литровия мотор вече не го предлагат..... Иначе като икономичност - с моя съм стигал и 4.1-4.2 литра, и съвсем не с пенсионерско каране - но все пак не и с настъпване.

А 1.6 литровия би трябвало да е по-икономичен - защото моторът е с по-малък обем, и съответно по-ефективен.

Пък и комън рейла го дават да прави по-прецизно разпръскване, и на повече порции - та и това би трябвало да допринася.

За набирането - беше съвсем прилично, и поне със 7 степенния автомат колата ускоряваше добре!

Сега, може причината за това да е бил автоматът, а не толкова моторът - все пак това са 7 нагъсто разположени степени, и това никак не е за подценяване.

Но като въртящ момент - същият е, както и при 1.9 литровия - 250 Нм. Нали гледах и книжката. Пък и листа на страничното стъкло - и там ги пише данните. Само дето оборотите, при които се достига - са други.

Иначе за рипането..... достатъчно е еластична. Като всеки съвременен турбодизел.

Но някакво замисляне при ниските - не усетих. Или не знам - може и да не съм я настъпвал толкова.

Но като я карах - колата ускоряваше съвсем уверено, и на баир дърпаше много прилично - празна, разбира се. Е, нямах хора при мен, защото много инцидентно ми я дадоха за проба.

Но предполагам, ти едва ли я взимаш за надбягвания.

А за новата Октавия - хубаво, но колко ще струва? Ако й сложат цена с 5 бона над тая на сегашните Октавии.... И както един двулитров комънрейл и сега излиза почти 40000..... Значи направи сметката колко ще излиза една тройка тогава. smile049

Много ще дойде.

Определено....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Валдо, то няма лошо.

Но смяташ ли, че разходът на 1.4ТСИ ще е достатъчно близък до тоя на 1.6ТДИ - та човекът да мине от дизелака на бензинката?

Аз лично се съмнявам в това.

Не за друго - а защото 1.4ТСИ като го понастъпиш - и става лакомичък.....

И далаверата от по-малката му начална цена доста бързо намалява и изчезва - някъде след около 70000 км, приблизително.

Иначе пак казвам - тая комбинация, 1.6ТДИ, автоматик, и тих мотор - ми направи много добро впечатление.

И ако ги имах парите..... бих ги дал.

Но да си върна сегашната, и да се върна с няколко хилки назад - 7 или 8 - не ми се струва разумно.

Не че после не бих ги избил със много каране - бих ги избил.

Но просто не мога да си я позволя тая операция.

Обаче ако човекът ги има парите, и ако не смята да се състезава, и въобще, ако е фен на спокойното каране - това е много икономично решение.

Малък дизел, с прилични коне, и автоматик със 7 степени - много добра комбинация!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стиви, стига си мислил само за разликата в разхода на гориво... Има много други разходи, които правят бензиновата кола доста по-изгодна, ако караш малко километри на година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека иска мнение за конкретен мотор вие бензин му предлагате.По тази логика може да си вземе и Citigo и да пърха с 3 цилиндъра.1,4 TSI кое точно му е по-евтино разхода или подръжката?И кой си купува чисто нова кола ако ще я кара малко?Някак си икономически неизгодно ми звучи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.4TSI е перфектен избор за Octavia.Имам достатъчно на бр.km с този двигател на Superb,a сложен на Оctavia ще е още по...Разходът е ще е супер приличен,а вървежа при необходимост е много по-добър при 1.4TSI.

Човека сам ще си направи преценката,кое би му подхождало.Да покара и двете да добие някаква представа.За всички въпроси относно TSI,аз съм насреща!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е след всичките километри които имаш да кажеш колко точно е гори :roll: .Въпроса е че се отклоняваме от темата както винаги.Която не е кой какво е карал...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казъл съм, каквото мисля по темата!

А на зъболекъря понеже проявява интерес ще спомена,че от последното пътуване до Вонеща вода,Superb-a на PRO(1.4TSI) и Octavia-та на Yaneff(1.9TDI-PD) дадоха еднакъв разход!

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека иска мнение за конкретен мотор вие бензин му предлагате.По тази логика може да си вземе и Citigo и да пърха с 3 цилиндъра.1,4 TSI кое точно му е по-евтино разхода или подръжката?И кой си купува чисто нова кола ако ще я кара малко?Някак си икономически неизгодно ми звучи.

Мнооого верни думи, Дентисте. =D>

Именно, Дуде, за това става въпрос - ако кара малко. А ако кара повече? Тогава как ще бъдат нещата?

Просто на мен моторът ми хареса - чисто субективно, като вървеж, като звук.... Нормален мотор, като за спокойно каране.

Но и набирането му си беше съвсем прилично! Което, пак казвам - може и да се е дължало на автомата. Докато икономичността - нали казвам, нямаше как да я преценя за това кратко време, половин час.

Но и аз мисля, че това е най-добрият вариант - човекът да пробва и да си прецени.

А ние да му даваме акъли..... Всеки гледа от своята камбанария.

Тъй че можем да му кажем само някакви лични впечатления - които могат да бъдат и много субективни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казъл съм, каквото мисля по темата!

А на зъболекъря понеже проявява интерес ще спомена,че от последното пътуване до Вонеща вода,Superb-a на PRO(1.4TSI) и Octavia-та на Yaneff(1.9TDI-PD) дадоха еднакъв разход!

smile027

 

Е тук малко позасили.....при еднакво каране - това просто няма как да стане. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.