Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За акумулаторите...идва зима!


jeko

Recommended Posts

Пускам темата в този раздел,защото наскоро зарадвах моята 120л-"Радка" с вносен акумулатор,който обаче е 60Ач.,вместо препоръчваните 44Ач.Битува мнението,че е добре акумулатора да е малко по-мощен от предписаното от завода-производител на автомобила /особено зиме/,а също и такова,че акумулатора трябва да отговаря на възможностите на алтернатора, иначе няма да може да се зарежда до пълният си капацитет и това не е добре за самия акумулатор.

 

Понеже проблемите с акумулаторите възникват особено остро при студено време,а то предстои,мисля че ще е полезно да обменим мнения за всичко свързано с т.нар. електоцентрала на автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си 44ка. и си вземи алтернатор от немска кола (фелицията 1.3 не е немска, в този смисъл) BMW, Opel, Audi.

 

Aз преди да проверя цените на тези алтернатори 2 ра ръка, който са от порядъка на 40-50лв, си взех алтернатор от фелиция, дадох пари за шайби, лагери, шлайфаници, и ми стъпи двойно.. Така го направих, че ще зарежда, но или ще зарежда или ще се разпадне от високите обороти.

 

Ако останеш с твоя алтернатор, какъвто и да е той 35A, 42A, 55A aко е оригинален, давам на акумулатора ти година и половина -две, ако последната половинка се падне лято. :mrgreen:

Сори, Шкодата е спортна кола, алтернатора и е некадърен, за да не се хаби излишно от мощността на автомобила. Мислили са как да напомпат мотора още, алтернатора е само плеснат после.

 

П.с. 44 не са препоръчаните :mrgreen: , 37Ач са в сервизната книжка. Най - вероятно с цел подобряване времената на драг състезанията smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не го слушай, [-X аз бях с всичко мое (от завода) и с акумулатор Банер цели четири години.Тези инжинери от Болеслав не са по тъпи от немци руснаци американци.Ако си паралия като макс направи тая глупост.То нека всичко да ти е на ред пък солжи и на мотокар.Банера ми беше 44ач. с висок стартов ток.на минус 25 запалих до като други западняци тичаха с кабели напред назад.Иди си замери как зарежда,и стандартните предзимни подготовки и ще видиш колко е красива зимата. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да съм спец - за зимата можеш да си направиш калъф за акумулатора (макар, че при теб е в купето). На една стара Мазда бях правил такъв - брезентов, с вата отвътре - и зимата акумулатора беше без грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагайте си хора , акумулатор колкото пише - 44 Аh и нито грам повече . Процеса на заряда на акумулатор е напълно аналогичен

на пълнене на басейн от тръба - акумулатора е басейна , генератора е тръбата.

Какво следва от поставяне на по - голям акумулатор - смятам че е пределно ясно.

Инженерите от Млада Болеслав никак не лапат мухи и си са свършили много добре работата по енергийния баланс на 105/120.

 

Необходимо е да се инвестират средства , време и работа по оптимизиране на пусковия процес на двигателя - правилна центровка на бензин/газ , притягане на силови кабели , хубави кабели , свещи ,карб , електронен комутатор за работа с чукче.За да бъде той

минимален ,тоест колата да пали от четвърт , дето му се вика и да не въртим по пет минути , че и повече.

 

И нещо много важно за алтернатора на нашите скромни колици - ако имате някоя излишна пара (по моргите се намират западни

по за 35 - 50 лева ) и то Бош , Делко Реми , и др. инвестирайте без колебание в такъв и поставяйте - Ще се родите! Сашо го е

упоменал по - горе.

 

За моделите 1000МБ/С100/ 105/120 /130/ Гарде /Рапид става примерно от модели на Опел - около 65А заряден ток.Закрепването

е на долна цяла конзола , чатала е на двигателя.

 

Няма генератор с независимо възбуждане , тоест с външно реле който да зарежда коректно на обороти на празен ход - почва чак

от 1000 оборота.И с пълна сила важи най - вече за Лада и Шкода.И на всички Шкодови генератори , включително и тези , които се монтират на Фаворит/Фела им са меки ангелите на натоварване с 2-3 -4 консуматора , всеки западняк носи повече.

 

Аз това къстъмизиране го направих на моята Марженка ( със 781.136X мотор.) Монтирах си един бош от БМВ и възкръснах! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да съм спец - за зимата можеш да си направиш калъф за акумулатора (макар, че при теб е в купето). На една стара Мазда бях правил такъв - брезентов, с вата отвътре - и зимата акумулатора беше без грешка.

:smt017 :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагайте си хора , акумулатор колкото пише - 44 Аh и нито грам повече .
Пише 37!

 

Аз направих алтернатор от фаво 94 с малката шайба, я смалих с още 10мм. в диаметър, но още не е тестван. Или ще заражда или ще се пръсне на 6-7000rpm, нищо, че е с лагери SKF, леглата имат леки луфтове..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагайте си хора , акумулатор колкото пише - 44 Аh и нито грам повече . Процеса на заряда на акумулатор е напълно аналогичен на пълнене на басейн от тръба - акумулатора е басейна , генератора е тръбата....

 

](*,) ](*,) ](*,)

 

Ако всичко е изправно проблем зимата няма. С или без фарове smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно стокова ел. схема с изключение на пловдивския транзисторен ключ на запалването(толкова оплюван от Макс), 55А неизвестен акумулатор втора употреба от Италия и цялата тази галимация ще кара 4-та зима на баба 120/85.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

СЪГЛАСЕН СЪМ С ПИ ЕР ЕР.Точно това исках да кажа,а не да до изкусурява

Нищо лошо не казвам , профилактиката е на първо място , но няма да си кривя душата и ще си отстоявам позицията - със западен

/японски алтернатор със самовъзбуждане (със вграден реле - регулатор) е съвсем друга бира.Пал/Магнетон не е върхът на сладоледа.

Саше , ще издържи. s_flag Не е необходимо да намаляш чак с 10мм диаметъра на шайбата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Държи си се перфектно с малката шайба и нищо му няма като го подръжваш вече 3 та година си ги търкалям два такива ... даже лагерите са някакви корейски .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно стокова ел. схема с изключение на пловдивския транзисторен ключ на запалването(толкова оплюван от Макс)

Макс, като беше на 13, баща му хвърча да купува кондензатор насред люлин. Затова макс не ползва такива неща. :P Ако искаш да отключиш абсолютния потенциал на двигателя, то отговора се крие в безконтактното от фаворит с металния комутатор. И в този случай е наложително да си носиш резервно делко, но поне има ефект.

 

Саше , ще издържи. s_flag Не е необходимо да намаляш чак с 10мм диаметъра на шайбата.

Намери някоя стокова Шкода с оборотомер, карана примерно 3-4 месеца с текущия си акумулатор. Пусни и парното на 2, късите, радиото, чистачките, (дори и без да си превързал токовия кръг на парното, за да работи заедно с реотана на задното стъкло на 2 ра степен) и виж, че над 12,6-7 няма да ти даде под 1000 оборота. Това на светофар харчи много :lol: При положение, че двигателя може да се държи на 600 оборота е безмислено да се ползва на 1000
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макс, това, че може не означава, че трябва и/или е полезно! По спомен препоръчваните обороти на тия коли са около 900 оборота на празен ход. И сигурно инженера който е задал тия обороти е имал нещо предвид. Но явно не е предвидил българския гений си идеите му за безумни рационализации ](*,) :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше , ще издържи. s_flag Не е необходимо да намаляш чак с 10мм диаметъра на шайбата.

Намери някоя стокова Шкода с оборотомер, карана примерно 3-4 месеца с текущия си акумулатор. Пусни и парното на 2, късите, радиото, чистачките, (дори и без да си превързал токовия кръг на парното, за да работи заедно с реотана на задното стъкло на 2 ра степен) и виж, че над 12,6-7 няма да ти даде под 1000 оборота. Това на светофар харчи много :lol: При положение, че двигателя може да се държи на 600 оборота е безмислено да се ползва на 1000
Саше , този филм съм го гледал вече , първата ми кола беше точно 120 ЛС от

1981г с оборотомер . Оттам започнах модернизациите и къстъмизациите - през вече далечната 1994г смених Пал Магнетона с

Делко Реми 65А от Опел - вън външния реле регулатор и се родиххх! На празен ход 14, 1 волта , с къси светлини на празен ход

13 , 8 Волта , със дълги на празен ход - 13 , 6 волта.

Повече няма да говоря , знаеш за какво става въпрос.

 

Пепи , оборотите на празен ход са 825rpm . Нека Митко Кранка или пък Peter_B, когато имат възможност , да споделят колко

им зареждат генераторите на празен ход на техните Шкоди - 110Р - ката е с Магнети - Марели , а Петьо на неговото 1000 МБ е с Делко Реми от Опел.Просто толкова са възможностите на генератор с външно възбуждане.

Нищо против Чехия и Словакия , ама на запад от тях са по - добри!

Поздрави! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата ми лична кола беше 120L. Всичко по нея си беше стандартно. От купуването и съм карал само и единствено на фарове. Живеех на Орлов Мост, работех на Феята. Колата зимата не успяваше да загрее в нито едната посока. И проблем нямаше. 100S-а (или S100) също беше безпроблемен с изключение на стандартното му трудно палене сутрин. След слагането на електронното запалване проблем не е имало. И пак е каран винаги на фарове. Но и там оборотите не бяха 600, а към 900.

 

Иначе подобрения винаги могат да бъдат направени. Въпроса е дали са за собствен кеф/спокойствие или необходимост smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Иначе подобрения винаги могат да бъдат направени. Въпроса е дали са за собствен кеф/спокойствие или необходимост smile049

При мене са и за двете! s_flag
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макс, това, че може не означава, че трябва и/или е полезно! ... И сигурно инженера който е задал тия обороти е имал нещо предвид...

 

Не, щом е загаснала лампата на маслото, значи имаме минималното налягане, мисля че беше 0.3, и няма за какво да се притесняваме. Още повече като се вземе предвид, че мазителната уредба на шкодата 120 ка никога не се поврежда. А оборотите са зададени така от инженера, именно поради невъзможността му да създаде читава зареждачка, заради ограничените си инженерни познания.

 

Написаното от теб е ок, но когато си карал 100с, бензина е бил по - евтин, а София по - празна. Сега сам виждаш, виси се по 30-40 от орлите до НДК. Това на 1000оборота ми прави разхода около 13, което е :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашо е прав на 1000оборота нищо не зарежда едвам стига за фарове , по новите са малко по добри ма пак си е т..ак

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз си мислех ,че като купих акумулатор 62 A\h ще върти като латерна ,ама нищо подобно ,сега моя акумолатор ще кара трета година с патерици понеже всяка година макар и да го прибирам на топло издъхва при -10 градуса , и поне по два пъти на година ми се поврежда алтернатора също така релето ми е електроно(едно черно пластмасово с четири крачета) .Сега ще трябва нов акумулатор и мисля да е 44 A\h ,че като чакам на сфетофара със пуснати фарове, парно, чистачки,мигача ако мигне ще е голяма работа :D.И още нещо винаги когато паля студен мотор ,изгася поне два три пъти ,макар и да припомпвам газта няколко пъти.Ако може ,ще се отклоня по темата , за да попитам за какво служи жиглъора със съчмата ,който се намира на стената на поплаваковата камера и как се регулира ,щото моя е завит до край.Извинявам се за въпроса ,че не му е тук мястото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този жигльор беше за дебита на ускорителната помпа, по спомен. Не е проблем , че е завит до край.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали някога, разбирай като нов, карбуратора на S120 е държал бензин по 24 часа. За съжаление на 25+ години не държи. А ако нивото в поплавъковата камера е на долната граница заради икономиите, със сигурност не държи дълго. Като решение аз винаги подкачвам сутрин с лостчето на бензиновата помпа. След това напомпвам с педала на газта и при напълно дръпнат смукач и натиснат съединител пали от първия път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко волта трябваше да е напрежението при акумулатора при запален двигател с пуснати фарове при обороти примерно 1500 ?????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13.8 - 14.6 доколкото ми е известно .

14,6 е множко , леко над горната нормирана граница - 14, 2 волта. Иначе ако имаш при 1500 оборота с включени къси 13, 8 , и 9

дори и 14 със стоковия PAL Magneton генератор - пляскай с ръце! s_flag .

Аз вече не настройвам механични реле - регулатори на напрежение , направо си казвам на нуждаещите се да заменят с електронни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.