Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Нещо за оборотомера


genadim

Recommended Posts

Здравейте колеги,карам Фелиция 1,3 карбуратор газ/бензин от известно време забелязах че стрелката на оборотомера подскача на какво се дължи това.Дайте някоя идея,Благодаря предварително :smt017 . Още нещо,което ще питам на колекторните тръби има една ламарина с отвор също и на въздушния филтър.Трябва ли да са свързани с гофриран алуминиев маркуч и защо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновенно оборотомера подскача в такт с подскачането на оборотите на мотора , а това се случва , когато нещо не му е в ред я по запалване , я по гориво-въздушна смес ... таз ламарина заедно с маркуча съм ги изхвърлил отдавна и съм блокирал клапата (на газ това е абсолютно излишно)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм,че когато комутатора излезе от строя се получава такова подскачане на оборотомера и не след дълго комутатора се поврежда окончателно и те оставя на пътя.Незнам дали е така,така съм чувал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алуминиевото гофре е за по-топъл въздух във филтъра - има клапа която се отваря/затваря според температурата на засмуквания въздух.

И като си повдигнал тема за оборотите - някой може ли да ми каже къде мери оборотите 1,6 мотора? Днес сутринта оборотомера ми "заби" - закачи на 2200 и не помръдваше. Само като я форсирах успяваше малко да позаклати стрелката. Най-накрая ми кипна и я вкарах в "лютеницата" и той взе че се оправи. Не че ми трябва оборотомер, ама се нервя като не ми работи нещо - предпочитам да го оправя, преди пак да е "забил"

"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При инжекционите сигнала за оборотомера идва от ЕКУ-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес същият номер - паля сутринта и оборотомера закова на 2200. Този път го оставих да се оправи сам - чак когато колата загря до около 60 градуса стрелката се размърда. Възможно ли е да е от влага в ЕКУ-то? Или задето захладня тея дни?

P.S. Само оборотомера седи на 2200 - двигателят си мърмори както обикновено

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лоша връзка /спойка по таблото или пък заяждане на стрелка / измервателна с- ма.Трябва да се отсеее!Импулса при теб е от ЕКУ -то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Колеги като сте отворили тема за оборотомери.... имам един форман и понякога когато го гася оборотомера отива до 0 след това "отскача" до максимума и след това се връща на 0 .Имате ли идея какво му е ? smile027

Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо - в комутатора , второ в самия оборотомер - или ти е пресъхнал филтриращия кондензатор , или има студена /фирясала спойка на самия него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновенно това се случва , когато е прекъсната масата (минуса) на перката на радиатора и тогава от инерцията се превръща в генератор , оборотомера хваща тоз пик ... на моя Форман беше същото докато не превързах вентилатора по оригиналната схема с прекъсване на плюса и малко фантазия от моя страна (система от реленца за управлението)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А постоянното въртене на перката има ли роля в това че днеска забелязах че перката на охлаждането ми се върти постоянно при подаден контакт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тествай ... не знам какво е прекъснато при твоита кола , но преди когато оставех включен бутона винаги подскачаше (плюса отиваше директно и прекъсвах минуса с датчика и ключа) и когато промених схемата и прекъснах плюса всичко заспа ... за тест дръпни му жицата и пали и гаси 10 пъти и ще видиш , че няма да рипне ... както писах и по-горе генерирания пик от електродвигателя предизвиква това подскачане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре ако установя че подскачането идва от перката ?

натам какво правим ...не са ми ясни тези тоци по колите ?

И от къде може да идва постоянната работа на перката ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нагъзурчваш се от дясно под алтернатора минава жицата за плюса на моторчето (жълтата жица , която се отклонява от снопа с жицити отиващи към алтернатора) и я прекъсваш (закачаш я на датчика) , а масата я пускаш директно някъде от околните болтета ... междувременно с един уред мерни датчика да не е залепил щом работи постоянно и ако има нужда го смени и ако има пускан допълнителен плюс от някъде - разкарай го.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.