Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

507.00 надгражда ли 505.01?


Цецо75

Recommended Posts

Мойта кола по спецификация е с масло 505.01 (помпа дюза).

 

Обаче сега ми попадна оферта за масло 507.00 съвсем малко по-скъпо от 505.01 на същата марка. И се замислих, мога ли да сипя 507.00. Аз сменям на фиксиран интервал, така, че Long Life спецификацията не ме интересува. DPF нямам.

 

Рових в нета, общо взето мненията са от "твърдо може", до "твърдо не може". :) Според повечето производители 507.00 надгражда 505.01. Обаче например Castrol си заявяват, че 505.01 си е правено специално за старото поколение PD и го препоръчват спрямо 507.00, въпреки, че и според тях 507.00 покрива 505.01. Или поне така излиза според този пост:

 

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=244676

 

То е ясно, че ще наливам 505.01, ама някой има ли някаква информация по въпрос.

 

МОЛЯ, НЕКА ДИСКУСИЯТА НЕ СЕ ПРЕВРЪЩА В ПОРЕДНОТО ПЛЯМПАНЕ ТИП - "Я това го знам бе!", да се придържаме към техническата част! Т.е. ако нямате какво конкретно да кажете по темата - отминете я.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на мойта Octavia 1.9 TDI ALH 2002г сложих Mobil ESP Formula 5w30 което покрива 507.00 и за сега нямам проблеми само дето мотора е малко по шумен което е нормално за такова тънко масло. Остава да видя колко масло ще харчи но пък за зимата е по-добре за сутрешното палене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е обективно - мойта кола е карана и с полусинтетика 10W-40 без никакви спецификации и нищо и няма :)

 

Затова търся мнения на хора, които са наясно с физиката и химията на маслата и омасляването. Нека не пълним темата с излишни постове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето технически данни за самите спецификации, ако това би помогнало на някого да даде точен отговор:

 

Both VW 507.00 and VW 505.01 are based on the generic "ACEA C3-04" spec, however the chemical limits for VW 507.00 are even tighter:

 

507.00:

Sulfated Ash ~ 0.6%

phosphorus ~ 600 ppm

Sulfur < 0.2%

HT/HS viscosity ~ 3.5 Cp @ 150C

TBN: 5-6

SAE 5w-30

 

505.01:

Sulfated Ash <0.8%

Phosphorus 700-900 ppm

Sulfur <0.2%

HT/HS viscosity ~ 3.7 Cp @ 150C

TBN: 7-8

SAE 5w-40

 

API/CJ-4:

Sulfated Ash <1.0%

Phosphorus <1200 ppm

Sulfur <0.3%

HT/HS viscosity ~ 4.0-4.3 Cp @ 150C

TBN: 8.0-10.5

SAE 5w-40/15w-40

 

The VW 507.00 spec represents a trend in European lubes that has occur over the past 10-12 years. Additive treat levels are being reduced to minimize exhaust emissions & improve emissions systems compatibility, and each successive generation of lubes is blended thinner to squeeze out another 1%-2% in corporate fuel efficiency.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мене ми казаха че например на Мотул 504.00-507.00 това е интервал и включва в себе си 505.01. На няколко различни места питах за Мотул какво масло е по каталог за нашите коли и точно това ми дава 504.00-507.00. Нямало проблем че е за лонг-лайф. Питам ги за другото в което пише 505.01 - казват че се води по-старото масло и че трябва да сипвам 504.00-507.00. На 3 места все това ми казват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен така. Ама тия дето ми "казват" са си едни обикновенни търговци, дето като питам нещо мааааалко по завъртяно по параметрите на маслото и почват да плямпат откровенни глупости. Та малко ми е трудно да им се доверя на познанията.

 

Аз пак ще сипя 505.01. Нещо ми подсказва, че щом няколко големи компании продължават да го подържат като продуктова линия, значи не е толкова еднозначно да се замени с 507.00. Просто щяха да го спрат старото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

505.01 си е за помпа дюзата, другото 507 няма начин да не е с по-голяма насоченост за новите Common rail си мисля. Пък и като е по-евтино 505.01,каква е ползата от 507?

То по-нови стандарти от 504.00 за бензин и 507.00 за дизел има ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че няма по - нови.

 

И аз си мисля, че 505.01 има нещо, което го прави подходящо за помпа дюза. При този мотор, дюзите имат вземане-даване с маслото. Затова и базовото 505.00 се оказва неподходящо (или поне така пишат). А 507.00 си е стандарт правен за комън рейла, ама там дюзите са пиезо и нямат общо с масления тракт (поправете ме ако бъркам).

 

Абе щом фирмите продължават да продават и двата варианта, има нещо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен в книжките пише 507.00 да слагам. Било по-подходящо за стани с повишена концентрация на сяра в дизела... България е такава...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Volkswagen Oil Standards – lists of all approved oils – Skoda – Audi – Seat

 

Volkswagen introduced it’s own specifications for engine oil in the mid 1990′s and these cover Volkswagen, Skoda, Audi and Seat made cars.

There are two new VW standards for oils, 504.00 for petrol powered engines and 507.00 for diesel powered engines. Introduced in late 2005, whilst these are seperate standards every oil made to date has meet the requirements of both standards. Hence why VW refer to the standards as 504.00/507.00.

 

All VW petrol and diesel engines with the exception of the Touareg R5 and V10 diesels with pump nozzles can use these new oils. Most Volkswagen cars come with a factory fill (first fill) of Castrol SLX Professional Powerflow Longlife III which was joint engineered by Volkswagen and Castrol.

 

Volkswagen 501.01/505.00 Approved Oils

 

Volkswagen 502.00/505.00/505.01 Approved Oils

 

Volkswagen 502.00/505.00 Approved Oils

 

Volkswagen 505.01 Approved Oils

 

Volkswagen 503.00/506.00 Approved Oils

 

Volkswagen 503.00/506.01 Approved Oils

 

Volkswagen 503.01 Approved Oils

 

Volkswagen 504.00/507.00 Approved Oils

 

List of the most common VW standards

 

VW 500.00 – VW spec for multigrade engine oils for petrol engines with SAE 5W-X/10W-X viscosity for engines built up until August 1999 (MY 2000).

VW 500.00 + 505.00 – Oil meets both VW 500.00 and 505.00 spec.

VW 501.01 – VW spec for petrol engines for engines built up until August 1999 (MY 2000).

VW 501.14 – Brake fluid with low viscosity, VW 2006>.

VW 502.00 – VW spec, oil for petrol engines. Successor of VW 501.01 & 500.00 spec.

VW 503.00 – Long-life petrol engine oil for VW cars with WIV. Meets ACEA A1, SAE 0W-30 or 5W-30. Suitable for the AUDI S4, engines with an output greater than 180bhp should use 503.01 or 504.00/507.00.

VW 503.01 – Special engine oil for some VW petrol engines. SAE 5W-30. Suitable for the Ausi RS4, TT, S3 and A8 6.0 V12.

VW 504.00 – Long-life petrol engines with WIV.

VW 505.00 – Passanger car diesel engine oil, minimum performance level CCMC PD-2. Lists viscosities:- SAE 5W-50, 10W-50/60, 15W-40/50, 20W-40/50 requiring 13% max evaporation loss and SAE 5W-30/40, 10W-30/40 requiring 15% max evaporation loss.

VW 505.01 – Special engine oil for VW turbodiesel with pump-injector-unit and for the V8 commonrail turbodiesel engines. Meets ACEA B4 SAE 5W-40 spec.

VW 506.00 – Special long-life engine oil for turbodiesel engines with WIV, viscosity is SAE 0W-30.

VW 506.01 – Special long-life oil for turbodiesel engines with pump-injector-unit with WIV.

VW 507.00 – Long-life diesel engine oil with WIV.

VW 508.00 – Fuel economy low saps oil in development.

 

WIV is extended drain periods up to 30,000km or 24 months.

 

Източник: http://www.my-gti.com/2543

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.