Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Размер на буталото


pafch0

Recommended Posts

Здравейте колеги , отново аз с тъпите ми въпроси.

 

Интересува ме размера на буталата на 1.3 LX Favorit '93. Имам намерение да й дигна мощността като й монтирам дизелови бутала и за тоя номер ми трябва размера на буталото. Челото, полата и размера на буталния болт. smile027

 

Благодаря предварително на отзовалите се.

 

 

П.п. 55-60 к.с. са ми прекалено малко... целя се да ги дигна поне до 75-80..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поредния ентусиаст ... ако не искаш да се филмираш и след две години да си още пешеходец , вземи един мотор 1.8 от Голф , купи съответните необходимости като фланец и маховик и опора за двигател от Фелиция 1.6/1.9 и имаш 90 магарета ... от тоз мотор повече от 62 коня със стокови части не можеш да извадиш smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш 75 кончета? Готово - взимай 1,6 АЕЕ от Фелиция и пали гумите.

А ако държиш да "тунинговаш" колата си - олекоти я. Иначе казано оставия да я изяде ръждата и ще стане бегачка като на Гената smile001 (туй последното е в кръга на майтапа естествено)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само да поясня, защото коментара ми изглежда злобен.

 

Този двигател е с "ризи".

 

Колко можеш да престържеш ризите според теб!? smile048

И дали ще си струва!? smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препилване на глава (да й свалиш някой и друг милиметър), олекотени бутала, смяна на колянов вал и мотовилки - това как да е. Ама да изтъняваш ризи си е безумие - я излезнеш от гаража я не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ма чакайте бе, хора. К'во престъргване на ризи, к'ва смяна на бутала? От 136 мотор едни 80 коня се вадят елементарно- 280 градусов вал и изпускателна с-ма. Същия мотор със 120-ков, барнат карбуратор вади 90 коня и 130 Nm.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е ако успея да намеря бутало с нужния размер , само че дизелово (от някоя друга таратайка) ще й запазя семерингите и по тоя начин ще дигна компресията , което в резултат води по повишаване на мощността. Целя налягането да не стига повече от 16-17 атмосфери , нямам намерение да пръсвам блока или главата :)

 

За да удържа компресията, свалям главата, слагам й по-дебела гарнитура, измервам компресията и ако все още е висока ще търся идентичен разпределителен вал примерно от 1.6 или от 1.8. Друго нищо няма да й правя по двигателя, камо ли по купето. Е най-много една нова боя да й ударя ;) smile027

 

P.S. В момента джоба е изтънял и търся евтино решение за проблема с мощността. Тия коли преди 95-96 г. са ме учили да ги карам докато се разпаднат. Една шкода в момента върви около 600-1000 лева (г/д да е поддържана) просто няма смисъл да я държа в перфектно състояние и да наливам хиляди в нея. Пък и както каза един от колегите 62 коня.. като се качим тайфа 5 човека в нея едва катери баирите. Едно 80-85 коня са перфектни. Разхода на гориво ще скочи с някакви минимални стойности от порядъка на 200-300 грама.

 

 

Edit: Докопах ги буталата, от мицубиши стават :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ма чакайте бе, хора. К'во престъргване на ризи, к'ва смяна на бутала? От 136 мотор едни 80 коня се вадят елементарно- 280 градусов вал и изпускателна с-ма. Същия мотор със 120-ков, барнат карбуратор вади 90 коня и 130 Nm.

Само че има една подробност - тия 90 коня и 130 нютонметра при какви обороти се постигат? :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фани прочети малко книги , разгледаи хората кво правят и тогава прави .

 

4 години четене на бумаги в транспортното мисля че ми стига... а тва че практически не ме научиха е друг въпрос. (от 11 клас ме мотаха че ще ни водят по сервизи) Твоето мнение беше напълно излишно, но все пак благодаря че ме посъветва..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е ако успея да намеря бутало с нужния размер , само че дизелово (от някоя друга таратайка) ще й запазя семерингите и по тоя начин ще дигна компресията , което в резултат води по повишаване на мощността.........................
4 години четене на бумаги в транспортното мисля че ми стига...

Понеже разбрах, че си чел,

Как се вдига компресията на бензинов двигател с дизелово бутало, щото аз не знам? Правиш ли разлика между компресия и степен на сгъстяване? Как се постига по-високата степен на сгъстяване при дизела и защо при бензиновия двигател това не може да стане?

Прочети си още веднъж урока за работата на дизеловия двигател

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не че нещо, ама не познаваш хората тук, за да се отнасяш така с тях.

 

Гледам, че искаш да запазиш семерингите. На буталото ли? Ако да, кои по- точно? smile091

 

Като свалиш главата и сложиш по- дебела гарнитура какво ще постигнеш?

 

Вал от 1.6 , 1.8- каква кола?

 

Иначе браво, че си ентусиаст. Чак разхода на гориво ти е ясен.

 

Един съвет- ако те е страх да не "пръснеш" двигателя. Така и така ще слагаш бутала и семеринги от дизел, поне вземи от тези дето горивната камера е в буталото. Гаранция, че проблем няма да имаш.

 

И на края един въпрос- Ти подиграваш ли се нас?

 

П.С. Яска- 130 Nm при 4400 об. и 90 коня при 5400. Имам и графика от дино, ако искаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фани прочети малко книги , разгледаи хората кво правят и тогава прави .

 

4 години четене на бумаги в транспортното мисля че ми стига... а тва че практически не ме научиха е друг въпрос. (от 11 клас ме мотаха че ще ни водят по сервизи) Твоето мнение беше напълно излишно, но все пак благодаря че ме посъветва..

Извинявам се моето мнение беше напълно излишно :D Вала ти е на 3 лагера неможе да сложиш от друга кола в Чехия има такива с по голям ход със които обема става 1550 с бутало 77 мм. може да сложиш от жигула със втулка на буталния болт и много донагаждане което едвали ще направиш и ще си заслужава ! Бутало от дизел тежи най малкото

Може да звучи нескромно но имах най силния шкодов мотор в БГ които се караше всеки божи ден !!!! още го имам така че слушаи кво ти говоря това не ти е тунинг.бг с глупавите коментари

Ако не ти се дават пари неправи нищо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Колега , не знам какво не им харесваш на 62 -та коня ... преди 7-8 години ми се наложи да правя ремонт на моя Форман със 135 мотор 58 магарета и го направих , но сложих бутала от 136 и от тогава до днес компресията е 12 Атм. при 9.1:1 и смея да твърдя , че си върви доста прилично и с 5 човека и с платформа с кола на нея smile049

А за спора с Анастаско бих казал само - ако искаш да имаш мощен шкодов мотор , слушай к'во ти говори , защото вече го е правил ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега наистина не е зле да се вслушаш в думите на anastas - след като ще правиш тунинг на стара Шкода - той е човекът. Ако не ми вярваш попитай - дори новобранци като мен знаят за това какво се случва на тези които се заяждат със Шкодите му по улиците.

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за спама на колегата, но ми е любопитно до колко може да се засили един 136 атмосферен мотор ако е МПИ и каква би била цената на манипулациите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спред мен, колкото и карбураторния, ама трябва някой да ти "поговори" на ECU-то.

Tоше , имам наличен 1,3 МПИ с компа барабар , с нова горивна карта при ,,читави" стокови 68 магарета - мисля , че повече от 5-6

няма да са , нека и други светнати компетентни колеги се произнесат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, ако е стоков мотора, да. С вал и изп. система, предполагам, че до към 80-90 коня ще се докарат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, ако е стоков мотора, да. С вал и изп. система, предполагам, че до към 80-90 коня ще се докарат.

Дааа, :) забравих за изпускателя - колкото по - мощен е мотора толкова повече( Мечо пух).

За тези 68 магарета - от генерацията още 3 е супер , на мен ми стигат.Там някъде повече не искам , държа се в рамките на разумната оптимизация! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали знаете , че колко повече се изцежда един мотор , толкоз повече пада ресурса , а и има и други следствия като изчезване на малките обороти и още една камара чудеса .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали знаете , че колко повече се изцежда един мотор , толкоз повече пада ресурса , а и има и други следствия като изчезване на малките обороти и още една камара чудеса .

И това е така , конкретно с впръскването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен някъде бях виждал такъв вал, но май беше 290 или 300 градуса и струваше 400евро. Водеше се "Sport camshaft kit" . Какво представлява спортна изпускателна система за 135/136 мотор и колко би струвала? Бензинова помпа не трябва ли да се смени също?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.