Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Контролна лампа за изгорелите газове.


plamendev

Recommended Posts

Светна ми лаппичката за изгорелите газове. Ето тази: post-11619-138453424317_thumb.jpg

В книжката не пише много детайли какъв би бил проблема само, че трябва да се посети най-близкия сервиз smile152

Поведението на колата също се промени. Сега има моменти когато съм на първа, втора или трета предавка и като натисна по-разко педала на газта, компютъра автоматично ми отмена газта и колата забива предницата като спъната.

В събота ходих да покарам 100 -тина км. по магистралата мислих си да не би нещо DPF филтъра да се е задръстил, но не се оправиха нещата.

 

Другата седмица мисля да постя сервиза. Тази седмица не ми е до изненади :) . Не, че ще тръгна да ръчкам нещо по колата самосиндикално, но някой, ако е имал подобен проблем може да сподели.

 

Забравих да спомена двигателя е 2.0 ТДИ ПД. А колата е ОК2 фейслифт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т'вааа... не ти е лампа за изгорели газове :) Ами така наречения "check engine", което означава, че имаш някъде проблем по двигателя - я някой датчик е дал фира, я нещо е запушено, я нещо е хлабаво и мърда, респективно не прави контакт и т.н. :) Точно какво е... само ще разбереш от една диагностика - някой да я преслуша с лаптопа и кабела. Стискам палци да е нещо смешно и тривиално, че тази лампа ти казва, че може да е много криво нещо...

 

Щом ти забива муцунка... значи влиза в сервизен режим (100% е това), което означава, че компютъра се опитва да ти подскаже, че не трябва да правиш така, докато не отстраниш проблема. Тогава спира турбото, явно го пренадува, а може и да не му влиза достатъчно въздух (запушен въздушен филтър, примерно) и други такива гадости. Може да е някой датчик на нещо, да не отчита правилно и да прави мизерии. Проверявай я по-скоро и гледай да я караш по-кротко, ако не можеш без нея, че да нямаш по-големи ядове. Не искам да те плаша или да съм лош пророк, но един приятел "оправи се само" на следващия "run" на магистралата вика пътна помощ, че турбото се разхвърча навсякъде от пренадуване... Провери си я, да ти е мирна главата.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книжката пише "Control system for exhaust". Затова си го преведох като нещо свързано с изпускателната система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз през седмицата не я карам, но щом може да са сериозни нещата сигурно ще е добре да я закарам още тези дни, че ако има нещо сериозно до края на седмицата да е готова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда... и аз сега отворих - наистина така са написали... Провери я, обикновено светването на тази лампа не е за ауспуха (може да има случаи, че е запушен или нещо друго, но... 90% от случките са гадни неща, още повече, че ти влиза в сервизен режим - забива муцуната).

 

ПП: Точно, да работят по нея, докато не ти трябва...

 

ПП2: На мой приятел - клапата, която е за гасене на мотора, точно тази проблемната преди EGR-a, изгоря - същия мотор, като твоя и тази лампа си светеше... Накратко, лампата означава, че има проблем по двигателния отсек някъде. Не ги знам, защо са написали "Control system for exhaust"...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има нещо особено с тази лампа, защото аз като имах проблем с турбото и то спираше да работи (сигурно влиза в авариен режим колата) и тази лампа не светеше, но след рестарт на колата проблем няма с турбото докато пак не се получи. Проблема ми беше в актуатора, а не някой датчик - ако тази лампочка е за датчиците. Щом свети явно има проблем, но дори и да не свети пак може да има проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиши като разбереш какъв е проблема и като го оправиш.

Колата колко нова е ? В гаранция ли е все още ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Беше ли ти се разсвирило турбото преди да се получи този ефект?Питам тъй като съм от свирещите и аз...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми е направило впечатление турбото да свири.

 

А иначе самия ефект не разбрах кога се случи. Последно карах колата по миналата неделя и всичко си беше ОК. Тази събота кото се качих запалих и не обърнах внимание какво точно ми свети на таблото, но като ми заби веднъж муцуната се усетих, че нещо не е както трябва и видях, че лампата свети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Светнала е, когато си натиснал газта и е забила муцуната :( Не е светила преди това, иначе ще я видиш със сигурност :( Светва, когато влезе в сервизен режим... Или, когато запалиш и остане да си свети, тогава значи, че вече грешката е била открита и е записана в паметта или не е изчистена след като е оправен проблема (чисти се сама след 10 безпроблемни паления - мисля, че 10 бяха).

 

Като отидеш, за жалост, съобщи после какво са й открили... :(

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес оставих колата сутринта около 9 часа в ЕТ и след по-малко от час ми се обади да ми кажат какъв е проблема. Някакъв датчик за налягане около турбината е дал фира. Не можах да разбера много точно защото беше шумно около мен. По-късно като отида да я взимам ще разпитам за повече инфо. Казаха ми, че ще се разделя с 150 - 160 лв. за ремонта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, ако е това, което са казали - нарича се MAP сензор... Manifold Absolute Pressure - помага за отчитане на количеството постъпил въздух при регулиране процеса на изгаряне/горене на запалителната смес в двигателя... Отчита вакуум-а в колекторите, след турбината. Цената на интервенцията ми подсказва, че това не е MAF-a, затова го изключих - той е веднага след въздушния филтър и отчита количеството въздух, което трябва да постъпи в системата, преди турбината - струва някъде около и над 400лв... така, че не е това за щастие.

 

Аз ти казах, че е някоя шитнява работа - я сензор, я нещо друго. Сори, че бях прав... :/

 

 

Ето малко информация на английски (не ми се занимава да го превеждам...):

 

 

MAP sensors help measure and maintain the correct intake vacuum pressure in the air intake manifold. As the intake pressure changes while driving, the MAP sensor will change its voltage or frequency to adjust the rate of air intake. As a result, the proper mixture of air and gasoline are able to be mixed and exploded in the piston chamber to provide the energy for the internal combustion process. The MAP sensor is similar to older car components such as the vacuum advance diaphragm or the mechanical distributor. Once the MAP sensor has obtained the information about the air pressure in the manifold, it sends that information to the car's computer to help regulate the amount of fuel that is pumped into the piston chambers. The MAP sensor also partners with the PCM (power-train control module), which helps regulate the air-fuel mixture ratio. The MAP sensor is near the air intake manifold and typically looks like a small, black, plastic box. The MAP sensor also has an electrical connection with wiring leading to the car's computer and uses vacuum lines that lead to the manifold. Some MAP sensors also have the appearance of having wings or are shaped like a fedora.

 

If you have noticed a loss of horsepower, torque and fuel efficiency, and your engine seems to be running badly, as indicated by occasional to frequent stall-outs, backfiring and slower acceleration from a stop, then your MAP sensor may have failed. A failing MAP sensor will also set off the check engine light on the dashboard, which will issue a code to an OBD II scanner requiring the MAP sensor to be replaced. However, it is also important to check vacuum lines as well as the electronic connections leading to the MAP sensor with a multimeter before replacing the MAP sensor.

 

Ето го и как изглежда:

31WFMK8k3HL._SL500_AA300_.jpg

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самият датчик струвал 90 лв. А около 150 лв. ще ми излезе с ремонта.

 

Толкова - в ибей (нови) са по 25-35 паунда...

http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Audi- ... 35bfd11723

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

90 датчик + 30 диагностика + 30 смяна + ДДС някъде към 170лв и аз го сменях скоро в ЕТ и такава беше цената.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех колата. Оказа се това малко датчикче което се намирало някъде непосредствено преди DPF филтъра и мерило някакво налягане. Коментара на приемчика беше, че "те имат проблем тези датчици". :) .

 

Това което ме зарадва беше, че ми взеха по-малко пари от първоначално обявеното. Подговиха ме за 150 - 160 лв., а ми взеха 140 лв. :)

 

post-11619-138453424674_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво :) Честито! Иначе, а стига бе... пише Made in US на него?????? Откога е станало по-евтино да внасят от USA части, вместо от близък Китай?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, ако е това, което са казали - нарича се MAP сензор... Manifold Absolute Pressure - помага за отчитане на количеството постъпил въздух при регулиране процеса на изгаряне/горене на запалителната смес в двигателя... Отчита вакуум-а в колекторите, след турбината ........

 

Бах ма...ма му, а аз все съм си мислел, че след турбото има високо налягане, нали е компресор все пак :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Колеги и при мен светна тази лампа на таблото тази вечер,както си карах и светна.От написаното по горе означава че е датчик така ли?Колата е Fabia 1.4 MPI бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая лампа светва при всякакви проблеми. Дали при теб е същия като при колегата или не не е ясно. Отиди на диагностика. Там ще ти кажат каква е болежката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая лампа светва при всякакви проблеми. Дали при теб е същия като при колегата или не не е ясно. Отиди на диагностика. Там ще ти кажат каква е болежката.

Ще отида още утре при възможност,дано не е нещо сериозно:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая лампа светва при всякакви проблеми. Дали при теб е същия като при колегата или не не е ясно. Отиди на диагностика. Там ще ти кажат каква е болежката.

Ще отида още утре при възможност,дано не е нещо сериозно:)

Колега,оправи се проблема.Диагностиката показала няколко грешки,и след изчистването им всичко е на ред. smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,оправи се проблема.Диагностиката показала няколко грешки,и след изчистването им всичко е на ред. smile152

 

Изчистването на записана грешка не премахва причината за появата й, а следователно и не решава проблема ..........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,оправи се проблема.Диагностиката показала няколко грешки,и след изчистването им всичко е на ред. smile152

 

Изчистването на записана грешка не премахва причината за появата й, а следователно и не решава проблема ..........

:smt017

smile152 До следващия път...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.