Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Един форумен бас.


Цецо75

Recommended Posts

Баса е относно разликата в консумацията на гориво на ръчната скоростна кутия и DSG. Ще се пробваме stivi с неговата 1.9 (BXE)-DSG и аз с мойта 1.9(BKC) с 5М.

 

Условията по баса са следните:

 

1. Маршрута засега е фиксиран София-Панагюрище и обратно. Подлежи на доуточняване, но трябва да е нещо около 300 км, комбинирано магистрала и извънградско и качване и слизане.

 

2. Срок - добре е да стане в следващите 2-3 седмици преди да рискуваме да ни засипе снега.

 

3. Колите отиват с гориво по - малко от 1/4 от резервоара и зареждат до горе на една и съща бензиностанция, до изщракване на пистолета, без доливане. След края на тура процедурата се повтаря и по касовите бележки се отсъжда кой печели баса.

 

4. Колите са стандартно оборудвани - резервна гума, крик и прочие.

 

5. Кара се съгласно ЗДП.

 

6. На отиване ще води stivi, на връщане аз. Може и обратното. Толерира се разлика от 5 минути на двете крайни дестинации с оглед на проблеми с трафика.

 

7. Желателно е да намерим двама доброволци да се возят с нас, в ролята на съдии и да не изпукаме от скука.

 

8. Който изгуби баса плаща изконсумираното от двете коли гориво + обяд в някое крайпътно заведение за 4 човека, без да се оливаме... :)

 

9. Двете коли карат на включени къси светлини (дневни светлини не се толерират). Останалите консуматори в колата са по желание.

 

9. Ако разликата в консумацията е под 3%, приемаме че е в рамките на статистическата грешка. В такъв случй, всеки сам си плаща разходите.

 

Като цяло теста няма да е много меродавен - двете коли са с различни купета, мойта е чипосана, гуми са различни, техническото състояние е различно, мойта е на много повече километри, пилотските умения са решаващ фактор. Така, че това няма да е истински тест за консумацията на двете кутии. Но баса си е бас и трябва да се спазва.

 

Ако stivi има нещо да добави или да коригира, да го направи. Нека и коментарите по баса да са в тази тема, а онази модераторите могат да я разчистят, че направихме там пастет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 74
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    13

  • stivi797

    13

  • johnnie213

    12

  • BlackPearl

    4

Най-много писали в темата

Имам приятел с О2 лифтбек, BXE, ръчка, елеганс със стандартните лети джанти. Предполагам, че мога да му взема колата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако позволите да добавя нещо: според мен, "навигаторите" е добре да се сменят в Панагюрище. Аз съм съгласен да се повозя, а обяд не искам. Стига да позволите по време на теста да консумирам бира? smile159 И би било интересно да е в неделя сутрин, когато има клубна среща на НИМ, за да може после направо там да се коментира - със сигурност ще е интересно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра идея - но според мен не е добре да се зарежда до щракване на пистолета за гориво. Не всеки път се пени еднакво - не всеки пък щраква по едно и също време.

 

Според мен - най-добре е до края на гърловината. От това по-точно надали може.

 

Еххх че интересно - ще следя с интерес развитието. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се изберат двамата наблюдатели със сходни физически данни (тегло) - идеята да се разменят в колите е добра, но пак може да има разлика в зависимост от терена (на отиване може да има повече спускане отколкото изкачване или обратното). :) Също проверете и налягането на гумите преди тръгване на същата бензиностанция на която ще заредите с един и същ манометър - трябва да е еднакво на двете коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, по т.3

Всеки си зарежда до горе и тръгвате. Колко е заредил си е личен проблем. Колкото повече, толкова по-добре. Защо са изискванията за празен на 1/4 резервоар. Меродавното е като се върнете колко ще дозаредите.

Или аз нещо не разбирам :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да е сигурно, че карат с едно и също гориво. Да не би единият да е сипал малко керосин...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, по т.3

Всеки си зарежда до горе и тръгвате. Колко е заредил си е личен проблем. Колкото повече, толкова по-добре. Защо са изискванията за празен на 1/4 резервоар. Меродавното е като се върнете колко ще дозаредите.

Или аз нещо не разбирам :-k

 

За да сме сигурно, че единия не е нагнетил преди това почти догоре от скъпия дизел... Не че вярвам в черни магии, ама поне с това да не изкривяваме теста.

 

Имам приятел с О2 лифтбек, BXE, ръчка, елеганс със стандартните лети джанти. Предполагам, че мога да му взема колата...

 

Мерси за предложението Ивчо, но няма да се чувствам комфортно в кола на непознат човек. Абе всичко става, я ще се счупи, я някоя колизия, я в някоя дупка ще се метна...

 

Тя мойта е с негативи само за мен, от чипосването похарчва повече, така, че за stivi, от това проблем няма. Ако ми дойде музата, мога да пробвам да върна оригиналните карти вътре, ама нещо не ми се занимава с това...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тогава защо не се разберете горивото да е до светнала резерва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да сме сигурни, че единия не е нагнетил преди това почти догоре от скъпия дизел... Не че вярвам в черни магии, ама поне с това да не изкривяваме теста.

Добре, явете се тогава със светещи лампи на резервата. Да е чиста работата. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тогава защо не се разберете горивото да е до светнала резерва?

 

Може и така. Абе да е под или около 1/4 е достатъчно. Ще разчитаме на някава коректност, то ако искаме да се лъжем, може да си налем присадки и в почти празен резервоар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чрез този бас има възможност да бъде проверено и още едно нещо - след тунинг колата харчи ли повече при нормален режим на експлоатация или не (а при Цецо тунинга си е приличен). Ще следя с интерес темата. smile159

 

При мен след ремап-а при Сами разхода си се запази.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено ръчката ще изкара по-нисък разход :) Чакаме да видим резултатите от теста.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бих се обзаложил. Всъщност обзаложих се, ама не съм 100% сигурен :). Неизвестните и страничните фактори са много (най вече тунинга на мойта). Освен всичко друго имаме доста магистрала, а там предимствата на ръчката напрактика се заличават. Да не казвам, че DSG - то е с предимство, май последната му предавка е с по-добър коефициент от на 5-та на ръчката.

 

Въобще нищо не е ясно, от там иде и тръпката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темпомат-и ще ползвате ли, че и от там идва разлика? Малко се увеличава разхода по мои наблюдения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неизвестните наистина са много - съгласен съм.

И състезанието ще е много оспорвано - но това е и целта!

Разбира се, няма да можем да направим някакви чак толкова генерални изводи от тоя тест - наясно съм с това. Но все пак..... Мисля, че доста хора ще се убедят в качествата на съвременните автоматици.

Отделно че и шофьорите ще покажат качества - което също не е без значение.

За наливането на горивото до гърловината - да, много разумно!

Защото разликата в изщракването може да бъде и литър.....

Само имам едно предложение - за допустимите минимална и максимална скорост - хубаво е да са 40 и 110 км/ч, да речем.

С по-ниска от 40 времето много ще нарасне, и ще си скъсаме нервите. А с над 110 вече няма да може да се говори за икономично каране.

Маршрутът - още ще го мислим. Но предлагам да не е някой с много дупки.....

По отношение на 6 тата предавка при ДСГ то - предавателното й число е почти същото, каквото и 5 тата при ръчната. Като се сметне какво е главното предаване - излизат много близки числа.

Той и Бегача някъде го беше казал.... И наистина е така.

За Любомиров - разбира се! Не караш - така че спокойно можеш да консумираш бира! Но ще е за твоя сметка, и ще следиш табелите, все пак!

Не за друго, ами за да помагаш на шофьора - още повече ако не вижда много добре, както съм аз! smile091 smile049 Няма майтап - така е!

Темпомат - аз такъв нямам. Тъй че и Цецо няма защо да ползва.

Относно това, дали чипнатият автомобил си хапва повече нафта, или същото количество, или по-малко.... Тестът не е за това - но предполагам, че Цецо ще си направи съответните изводи.

За гумите - сетих се и аз за това. Аз по принцип карам с малко по-надути - до 2.4 атм. Въпрос на навик - държат по-добре в завой, а не заради нещо друго.

Просто го казвам - та да знаете.

Стандартно оборудвани автомобили - да, разбира се. Крик, гума, всякаквите му там неща.... То аз жилетката още не съм я вадил от пакета. smile091

Защото не се е налагало.

Присадки и други такива неща - не съм им фен. Макар че се сетих и за това - грамотно момче съм иначе.

И въобще за шашми - смятам, че никой няма интерес от такива. Защото все пак на всички ни е интересно от техническа гледна точка как стоят нещата.......

А не да си играем игри.

Ами накратко - това е.

И ще направим едно интересно състезание - от което смятам, че всеки ще си направи съответните изводи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не лош маршрут за това състезание е София - Казанлък - (по Подбалканския път - в много добро състояние е около 200 км) - Стара Загора (по околовръстното - пак е хубава отсечката - около 35-40 км) - София (по магистрала Тракия - около 215 км (не си спомням вече точния километър)) - ще се получи приблизително 450-460 км с най-разнообразни отсечки - спускания, изкачвания, магистрала, минаване през населени места и т.н. (а и гледката по Подбалканския път е уникална - особено в участъка Пирдоп-Розино - 3 ленти (2 за изкачване и една за слизане и доста мостове)). Предполагам около 5-5:30 часа път.

 

Даже тази събота и неделя ако е рекъл Господ ще го мина и в понеделник ще споделя дали всичко си е наред. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За наливане до гърловината - съгласен съм.

За диапазона на скоростта - съгласен съм.

За бирата в колата - който е при мен, аз черпя. На мой терен е така. Нека се брои за подкуп. :) Само да не спираме през 10 минути за WC :)

 

Подбалканския път също е опция. Но ми се ще да се ограничим докъм 300-350км общо, за да не губим и много време. Въпроса е да има повечко качвания и слизания, да има завои, населени места, защото то по равно и правно, като закотвим на 90, едва ли ще видим някаква разлика между двете коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах оттам наскоро, и пътят наистина е доста добър. Само завоите при Мирково малко дразнят.... Но е хубаво и такива да има - в интерес на теста.

Само че тогава няма да успеем до обяд..... Часовете може да станат и повече от 6.

Поне ако караме разумно.

А ако решим да се вместим във времето - ще трябва да понастъпим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто тогава съкращавате маршрута като на Васил Левски след Карлово завивате към Пловдив и от там към с. Труд и сте на Тракия - така маршрута ще е не повече от 300 км. Или пък направо може от Карлово да тръгнете към Пловдив. От Васил Левски до с. Труд пътя е като картинка по-миналата година направиха супер ремонт.

 

София-Карлово - 138 км

Карлово-с. Труд - 49 км

с. Труд-София - 141 км

 

Общо около 328 км. (по БГмапс)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За наливане до гърловината - съгласен съм.

За диапазона на скоростта - съгласен съм.

За бирата в колата - който е при мен, аз черпя. На мой терен е така. Нека се брои за подкуп. :) Само да не спираме през 10 минути за WC :)

 

Подбалканския път също е опция. Но ми се ще да се ограничим докъм 300-350км общо, за да не губим и много време. Въпроса е да има повечко качвания и слизания, да има завои, населени места, защото то по равно и правно, като закотвим на 90, едва ли ще видим някаква разлика между двете коли.

 

Последното е много вярно!

Няма смисъл само по магистрала да се кара, и то с една и съща скорост!

Джони, и това предложение - ми се вижда много разумно!

Приличен път, та да не си трошим автомобилчетата - и различен профил!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и горе-долу се пада по равно магистрала и първокласни пътища като съотношение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.