Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Зимни гуми-какви да избера?


Recommended Posts

За тези се колебая:

 

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/vredestein/snowtrac-20555-p-153169.html

 

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/hankook/w320-20555-p-176109.html

 

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/hankook/w452-20555-p-216855.html

 

Като лек превес имат Hankook w320, защото имат канали за водата. Реално, по ненепочистен сняг и преспи да карам е 5% вероятност. Обаче, в киша,сух или мокър асфалт е 95% . Затова мисля да са те. Имат и предпазен борд , което също е плюс за българските саморазлагащи се пътища. С най-висок скоростен индекс, което предполага по-качествени материали.

 

Колата е 170 к.с като нова,сега не знам :)

 

W320 би следвало и да е най-тихата заради асиметричната шарка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така мисля. на Хюндая сложихме Gislavet, добре се дъжат в сняг и върви като танк за автоматик, обаче на сух и топъл асфалт, бучът и колата вози като каруца. Особенно ако минеш 120 км/ч.

Не са устойчиви в завоите,имам чувстовото че колата не е стабилна с тях. Това си е чиста зимна гума за заснежени пътища и сняг.За БГ не мисля че са особенно подходящи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фалкен - HS01 - в Мотоексперт

Клебер - Krisalp HP3 - в Диана

AXR-а е 100 коня. 1-я кон отдавна е избягал .......... :D

Krisalp HP3 без изобщо да му мислиш! И колегите по-нагоре се изказаха добре за неговите качества, и ADAC мисли така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@шкодиво: Писахме си с тези, някъде из Перник са. Изглеждаха точни, поне на писания.

 

Благодаря, знам ги, имат и сервиз и при тях съм сменял гуми. Впечатленията ми от сервизната им работа са почти отлични, но търся мнение като продавачи на гуми как са. Другото интересно е, че на място ми обещаха по-голяма отстъпка отколкото я дава сайтът - за гуми говоря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Krisalp HP3 без изобщо да му мислиш! И колегите по-нагоре се изказаха добре за неговите качества, и ADAC мисли така.

Така и направих.

ДОТ 3117

Made in Romania

:hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези се колебая:

 

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/vredestein/snowtrac-20555-p-153169.html

 

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/hankook/w320-20555-p-176109.html

 

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/hankook/w452-20555-p-216855.html

 

Като лек превес имат Hankook w320, защото имат канали за водата. Реално, по ненепочистен сняг и преспи да карам е 5% вероятност. Обаче, в киша,сух или мокър асфалт е 95% . Затова мисля да са те. Имат и предпазен борд , което също е плюс за българските саморазлагащи се пътища. С най-висок скоростен индекс, което предполага по-качествени материали.

 

Колата е 170 к.с като нова,сега не знам :)

W320 - мнооого добра гума. Сестрата ми е с такива от миналата зима, на Биймър - 248 кончета. Вярвай ми, на сняг също са супер. Вероятно, аз също ще обуя Съби с такива. Редактирано от Боре
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

W320 - мнооого добра гума. Сестрата ми е с такива от миналата зима, на Биймър - 248 кончета. Вярвай ми, на сняг също са супер. Вероятно, аз също ще обуя Съби с такива.

Сега отново сравнявам, и ще излезнат най-читавият избор за парите си. Загледах и тези, защото на мокра настилка са в горният клас :

 

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/toyo/s954-20555-p-212179.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След малко четене и мислене 2-3 телефона тук там за отстъпки накрая си взех от Диана на околовръстен път София -  Vredestein SnowTrac 5 195/65/15. С монтаж, баланс, торби за гумите ДДС и тн 392лв. Честито на моята кола. 

 

ПП. За този размер гумите GoodYear UG9 са с дот 2016 ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Загледах и тези, защото на мокра настилка са в горният клас :

 

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/toyo/s954-20555-p-212179.html

Карам с Toyo (S943) последните четири зими и не съм впечатлен, нито на сняг, нито на мокро. Не че съм закъсвал, но не се чувствам сигурен и няма да заложа на тях повече за зимни гуми. Тези от линка предполагам са новия модел и може би са по-добри, но все пак...  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, как избирате гумите? ADAC били избрали Х или У за най-добрата гума ... за Германия! За средно статистическият път в германия през зимата. Доколко това отговаря на условията в България? Ами николко... Не, че и аз не чета какво са написали от ADAC. Напротив, чета. Но пренараждам "теглата" според моите условия. А те са неутъпкан сняг и каране по изчистени магистрали. Двете са взаимно изключващи се. Затова на едното МПС избора е насочен към поведениеято в дълбок сняг, а в другия комфорт (шум) и поведение на суха настилка. А идеалната гума е ... компромис.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам с Toyo (S943) последните четири зими и не съм впечатлен, нито на сняг, нито на мокро. Не че съм закъсвал, но не се чувствам сигурен и няма да заложа на тях повече за зимни гуми. Тези от линка предполагам са новия модел и може би са по-добри, но все пак...  :)

Същите мнения от UK за този модел. За следващият, обаче уж е отсранени проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, как избирате гумите? ADAC били избрали Х или У за най-добрата гума ... за Германия! За средно статистическият път в германия през зимата. Доколко това отговаря на условията в България? Ами николко... Не, че и аз не чета какво са написали от ADAC. Напротив, чета. Но пренараждам "теглата" според моите условия. А те са неутъпкан сняг и каране по изчистени магистрали. Двете са взаимно изключващи се. Затова на едното МПС избора е насочен към поведениеято в дълбок сняг, а в другия комфорт (шум) и поведение на суха настилка. А идеалната гума е ... компромис.

 

Има нещо такова.Гледаш коя гума къде е най-добра и си избираш какво искаш ти.Правиш компромис с нещо и взимаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, как избирате гумите? ...

Много е просто и лесно: проба - грешка. :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е просто и лесно: проба - грешка. :)

Не, това не е опция. Скъпо е, а и може да излезне "солено". Затова е добре да заложиш на SMART, т.е. прост, измерим, достижим и съответстващ избор. От ADAC, играят с "тежестите" на измеримите критерии (спирачен път, шум и т.н.). Аз пък не разчитам на техните тежести, а на моите ... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eee, Цецо75, как проба грешка? Нали затова е тази тема от вече 30+ страници? За да си помагаме и да не "настъпваме дървото". ;-)

 

@PRR - съвсем прав си. Аз гледам ADAC и Autobild защото са имали възможност да пробват и измерят разни показатели на съответните гуми. Но най-добре е да се прочете текста и всеки да си прецени - аз карам ли по този начин, примерно взимам ли завои със опасност от аквапланинг?

 

@corropt: Честито! А ще споделиш ли страна на произход и DOT? (Интересно ми е :-) )

 

@legaltk: Честити гуми и на теб! Ще се радвам по-нататък да споделиш впечатления!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност тази тема пона на мен ми е толкова полезна, колкото и тестовете на AC/DC. Демек никак.

 

Виж, че има коренно противоположни мнения за даден тип гуми. Самия факт, че хора са доволни от гуми, от които аз съм недоволен, ме кара да съм скептичен към всичко изписано. Абсолютно същото е и с тестовете на ACDC - виждал съм напред да слагат гуми, които аз класифицирам като кофти, както и да неглижират гуми, от които аз съм доволен.

 

Това е като темата с маслото - всеки има своя истина по въпроса.

 

Всичко това е лично мнение и да не се приема като упрек или заяждане, с когото и да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... а как изобщо се определят тези класове които са по етикетите? Кой ги мери и ги маркирва? Или си ги щампират самите фирми според собственни преcисления и тестове?
Според мен има голямо противоречие м/у данните по етикета и по тестовете например на ADAC или Autobild.... :fiu:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Най хубавата гума е новата гума." През годините съм карал с всевъзможни марки- Falken на Фелицията, Lassa на Полото, Gislaved Еuro Frost и Kumho на Пасата, както и доста други. Никога не съм имал проблем. Според мен всичко опира до стил на шофиране. Като чета горните мнения си мисля че или моите критерии са много ниски или вашите много високи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес поръчах тези:

 

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/hankook/w320-20555-p-176109.html

 

Да видим, дали ще бъдат сполучлив избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятел кара с тях - втора зима ще кара - за сега казва, че е доста доволен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само се чудя,дали да не променя размера?
Поръчах ги 205/55/16, да станат 205/60/16 ? 
Ще има ли проблем, ако са малко по-високи, дали ще опират ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само се чудя,дали да не променя размера?

Поръчах ги 205/55/16, да станат 205/60/16 ? 

Ще има ли проблем, ако са малко по-високи, дали ще опират ?

Ползвай такъв калкулатор за гуми

 

Дава ми разлика от 21мм в диаметър, което за мен е ОК. Реално колата ще стане по-висока с 1см. Но и мааалко по-бавно ще набира. И ще се удължат предавките :-)

С две думи - трябва да се пробва дали няма да опира на напълно завъртян волан ляво/дясно. Моля, колегите, с кола като твоята, да кажат какъв е максималния размер, който се събира!

Редактирано от Galliard33
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потърсих в нета, и никъде не намерих Суперба да излиза с 205/60/16.
Няма да рускувам да опират някъде. Ще бъде с 205/55.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На кола като Суперб по-скоро ще му застанат 215/55/16 (+11мм спрямо 205/55/15). Абсолютно безопасна разлика. По-широка стъпка и малко по-високи. А и си е голяма кола с 170к.с. и 4х4. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, в тия коли има доста системи на които няма да им харесат различните гуми от стандартните за модела. Не бих си правил “опити“ с 4х4 и с по-високи/различни от стандартните за колата/ гуми. Доводи: 4х4, километража, ESP, ABS /който управлява някои други неща/... Иначе, 205/55/16 си е фантастичен размер.

Неслучайно при вдигане на цолажът на джантите се сваля размерът на гумата, изразен в проценти от широчината на гумата.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.