Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Проблем с ел. системата на Фабия 1 Седан


tihoslav

Recommended Posts

Здравейте,

колата ми е фабия 1 седан 1.2 -64 коня. Днес забелязах че при запален автомобил не се отваря багажника?! После гася аз колата пред блока тъмно беше вече, багажника се отваря но плафона не се пуска а едва доловимо мъжука, за сметка на това с отварянето му светна таблото, подсветка на аврийни на парното копчетата на ел стъкла-всички възможни подсветки; затворя ли го изгасват и те. Незнам какво и стана на тая кола, утре ще я включа на ВАГ-ком, сега съм откачил минуса на акумулатора. Ако някой му се е случвало подобно нещо и го е разрешил ще съм благодарен много!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че диагностиката ще ти покаже нещо. Особено ако е окъсявене на изход на конвиниенс модула. Веригите подсветки и вътрешно осветление не се пресичат никъде. Може и някакъв проблем с масата да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

провери кабелите които идват от купето и отиват за осветлението на регистрацята да не са прекъснати и да окасява там. По моита логика след като при движение на багажната врата прекъснат кабел и оголен ако е или замасява или се допират два кабела и за това мъждука плафона от слаба връзка или при допир на кабели ти светва таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Не мисля, че диагностиката ще ти покаже нещо. Особено ако е окъсявене на изход на конвиниенс модула. Веригите подсветки и вътрешно осветление не се пресичат никъде. Може и някакъв проблем с масата да е.

Колега а знаеш ли къде се намира тоя модул? Диагностиката показва само проблем със сирената на алрмата като грешка която не може да се изтрие, защото веднага пак се появява. Сега не свети таблото а свети подсветката на радиото само -когато е сложено. Онзи ден алармата се пусна безпричинно също така. Плафона в багажника за всеки случай съм го махнал

Мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и някакъв проблем с масата да е.

Не може, а това трябва да е.

Нали всеки е виждал когато на някоя стара "кошница", като натисне стоп и мигача изчезва, или мигането на мигача кара и стопа от другата страна да мига... Когато масата я няма на конкретното място, тогава токът си търси друг контур да затвори веригата. Получава се последователно свързани консуматори на 12 волта, и ефект на мъждукане или почти нормално светене в зависимост от съпротивлението на консуматорите участващи в променената ел. верига. При познат заради маса на стопа светеха и лампи по таблото...

Не знам дали за фабия има ел. схема с обозначение на всички контакти към маса по купето за да ги провериш директно. За експеримент може на лампата в багажника да подадеш дирекно маса от другаде и ако това реши проблема и тя светне ОК, тръгвай с мултицета по жицата до проблема, ако не светне то значи до нея стига понижено напрежение и проблема е другаде... Схвана идеята, нали? Търсиш прекъснала маса, а тя ще прекъсне заради корозия или често огъване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и някакъв проблем с масата да е.

Не може, а това трябва да е.

Нали всеки е виждал когато на някоя стара "кошница", като натисне стоп и мигача изчезва, или мигането на мигача кара и стопа от другата страна да мига... Когато масата я няма на конкретното място, тогава токът си търси друг контур да затвори веригата. Получава се последователно свързани консуматори на 12 волта, и ефект на мъждукане или почти нормално светене в зависимост от съпротивлението на консуматорите участващи в променената ел. верига. При познат заради маса на стопа светеха и лампи по таблото...

Не знам дали за фабия има ел. схема с обозначение на всички контакти към маса по купето за да ги провериш директно. За експеримент може на лампата в багажника да подадеш дирекно маса от другаде и ако това реши проблема и тя светне ОК, тръгвай с мултицета по жицата до проблема, ако не светне то значи до нея стига понижено напрежение и проблема е другаде... Схвана идеята, нали? Търсиш прекъснала маса, а тя ще прекъсне заради корозия или често огъване.

Благодаря и на двамата колеги, разбрах идеята когато има развой ще пиша :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колега виж си кабела който отива в капака на багажника от купето. На моята беше прекъснал той и имах същия проблем. Като махна лампата на плафона и всичко е Ок. Като я сложа и светка таблото. Кабела който отива към вратата на багажника беше прекъснал. Просто вадиш маркуча който ги зашитава и си намираш прекъсналия кабел. Най вероятно ще е кафевия. Сменяш си парче и си готов.

Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега виж си кабела който отива в капака на багажника от купето. На моята беше прекъснал той и имах същия проблем. Като махна лампата на плафона и всичко е Ок. Като я сложа и светка таблото. Кабела който отива към вратата на багажника беше прекъснал. Просто вадиш маркуча който ги зашитава и си намираш прекъсналия кабел. Най вероятно ще е кафевия. Сменяш си парче и си готов.

Поздрави! :)

Колега много ти благодаря, ти намери проблема !

Става въпрос за снопа от кабели които са опаковани в гумен маркуч от лявата страна на багажника, точно до амортисьора !

Разярязах го сега маркуча с бръснарско ниожче и що да видя два кафеви кабела с напукана и паднала обвивка, червен и жълт по същия начин напукани, паднала им е изолацията и са се оголили. В резултат на допирането ставало късо и от това са ставали всички тези бъзици с колата.изолирах ги, сега всичко е наред.

Явно при седаните Фабия това си е проблем защото кабелите към багажника са много тънки, а и точно на оголеното място им е прегъването.

Още веднъж благодаря че ми помогна да си реша проблема, гледам че си ми и градски :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, наистина е така, аз бях анагажирал друг човек с тия неща понеже аз не съм разбирач- колегата го обясни някак по-ясно и реших да се опитам сам, не звучеше сложно и стана :)мерси и на теб колега, просто не съм разбрал че ства въпрос за същите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

грешката е моя че не съм направил разбивка но явно съм нямал време и така. Важното е че проблема е решен и не е станала по-голяма беля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...
Колега виж си кабела който отива в капака на багажника от купето. На моята беше прекъснал той и имах същия проблем. Като махна лампата на плафона и всичко е Ок. Като я сложа и светка таблото. Кабела който отива към вратата на багажника беше прекъснал. Просто вадиш маркуча който ги зашитава и си намираш прекъсналия кабел. Най вероятно ще е кафевия. Сменяш си парче и си готов.

Поздрави! :)

Колега много ти благодаря, ти намери проблема !

Става въпрос за снопа от кабели които са опаковани в гумен маркуч от лявата страна на багажника, точно до амортисьора !

Разярязах го сега маркуча с бръснарско ниожче и що да видя два кафеви кабела с напукана и паднала обвивка, червен и жълт по същия начин напукани, паднала им е изолацията и са се оголили. В резултат на допирането ставало късо и от това са ставали всички тези бъзици с колата.изолирах ги, сега всичко е наред.

Явно при седаните Фабия това си е проблем защото кабелите към багажника са много тънки, а и точно на оголеното място им е прегъването.

Още веднъж благодаря че ми помогна да си реша проблема, гледам че си ми и градски :)

Много отдавна,даже по горе съм написал колега :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.