Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Гасенето на колите по светофарите - размисли и страсти.


ivand911

Recommended Posts

Човек винаги е по-умен от един компютър, поне все още е smile049 Просто компютърът или в случая програмата отчита една камара условия и съобразно дали са изпълнени, гаси двигателя или не. И за разлика от човек, при нея фактори от типа умора, разсейване и прочие не важат.

 

Само дето компютъра няма най-важната информация, а именно зрителната. Нито вижда брояча на светофара, нито колко дълбоко е задръстването. Затова просто няма как да е по-гъвкав от шофьора в тая ситуация (гасенето и паленето на колата). Старт-стоп системата е перфектна за Германия, където целия градски трафик е синхронизиран и тръгни-спри елемента там е почти никакъв. Докато в софийския хаос, подобна система според мен е безмислена. Аз поне за такова нещо пари не давам :)

 

Но признавам си, идея си нямам, как ще накарат един загасен двигател да запали по-леко отколкото бих го запалил аз. Има идеи по въпроса - излючва алтернатора при палене, детектират кое бутало къде е, за да подат горивото на най-подходящото и прочие, ама това може да се прави и при старт от ключа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интерсно ми е на петата - шестата година след закупуване на кола с такава система дали пак ще пали сама smile091

Между другото за икономия и екология предпочитам променливата геометрия на клапаните и гасенето на цилиндри , от колкото старт-стоп системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Икономично шофиране Цецо. Като виждаш, че остават няколко секунди до зеленото, няма да залепиш педала до ламарината и после да се изправиш на спирачката, нали? Ще прецениш и ще отнемеш навреме газта. Все пак шофьорът е този, който управлява и от него зависи дали колата ще хаби n-или 2n- л/100км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Икономично шофиране Цецо. Като виждаш, че остават няколко секунди до зеленото, няма да залепиш педала до ламарината и после да се изправиш на спирачката, нали? Ще прецениш и ще отнемеш навреме газта. Все пак шофьорът е този, който управлява и от него зависи дали колата ще хаби n-или 2n- л/100км.
Плюс електромобили и това на което се гледа

все още скептично у форума , съдейки по темите за него - Брауновия газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ID A, абсолютно съм съгласен, никаква старт-стоп система не може да компенсира агресивното каране като разход на гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но признавам си, идея си нямам, как ще накарат един загасен двигател да запали по-леко отколкото бих го запалил аз.

 

Я издай тайната, моля те?

Как го палиш ТИ толкова леко?

Поддържаш си пръстите с които въртиш ключа с някаква специална козметика, някакъв по-специален контактен ключ?

Правиш някакви магии на стартера, маховика, съединителя нещо???

 

Интересно е, кажи и на нас.... и ние да можем да запалим както теб?

 

П.С: Елементарно е: Който не го кефи старт-стоп системата, не си я купува. Сега пак ще почне един спор.....

П.С2: Гумите беше хубава тема, къде отиде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aвтомобили , имащи система ,,стоп - старт" логично имат и подсилен стартер - до 30% повече тегло на компоненти - мед , постоянни магнити за възбуждането , четки , редуктори..... :) Основно изискване .

Другото е в основното ECU .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ID A, абсолютно съм съгласен, никаква старт-стоп система не може да компенсира агресивното каране като разход на гориво.

Естествено, че не може. Тя не е измислена и вградена за да го прави. Целта й е да икономисва гориво в трафика, не да компенсира натиска върху педала за газ. По-горе пишеш, че не е удачна за нашите градски условия на движение. Което означава, че не си пробвал кола със старт-стоп. Отделно на това, някои от автомобилите с тази система имат копче за изключването й, а повечето, които я имат и са с ръчни скорости, при натиснат съединител двигателя няма да изгасне. Така че, ако шофьора прецени, че ще спира и потегля през много кратък интервал, има два начина тя да не се активира.

 

Всъщност, ако дискутирахме вграждането на компютър в колата преди 15-20 години, сигурно мнозина щяха да са на мнение, че с карбуратор ще им е по-добре. Неуместно е да се определя като нещо безсмислено една система или една иновация, вграждана дори от големите имена в автомобилостроенето.

 

И последно. Защо да се прави през ключа, след като е по-удобно през съединителя (за ръчни скорости) и през педала за газ (при автоматици) - педали, които така или иначе ще натиснеш за да тръгнеш. Не намирам логика в думите ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, някой може ли да ми обясни къде, по дяволите, ще отиде удоволствието от шофирането, ако то започне да се случва без намесата на шофьора? Предоверяването на машинки (изчислени и създадени от нормални хора, които не са безгрешни) е доста неразумно от моя гледна точка.

 

Приемете ме като човек със силен инстинкт за самосъхранение. Инстинкт, който и днес ме спаси от инцидент. Инстинкт, който за части от секундата съобрази, че тоя от дясно на мен, подал десен мигач, завил на половина в кръстовището ГОВОРИ ПО ТЕЛЕФОНА. Инстинкт, който съобрази още, че "колегата" (беше с Шкода, между другото) не знае за какво са му огледалата и дори не поглежда на ляво, когато изведнъж сменя рязко намерението си за завой и решава да премине през всичко, дето му е от ляво, за да се върне "в правия път".

 

Искам някой да измисли машинка, която да сметне за части от секундата подобна ситуация и да ми набие спирачките. Когато това се случи (дано да съм жива) МОГА и да се доверя на компютрите. smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Динке, специално за колите всяка една система е толкова тествана и повишава безопастността, а в нашия случай икономията на гориво при престой на колата на място. Как едно автоматично гасене на светофори ти отнема от удоволствието на шофиране? Шкода също предлага такава система, за съжаление само за сериите Green Line. И какво мислиш прави системата? Отчита дали двигателя е загрял, зареждането на акумулатора, незадействана ръчна, дали са затворени вратите и още няколко условия и при спиране, неутрална предавка и ненатиснат педал на съединителя, автоматично гаси двигателя. В момента в който натиснеш съединителя или някое от условията се наруши, двигателя се стартира. За такива коли стартера, алтернатора и акумулатора са по-гелеми и мощни. А и винаги има бутон за деактивиране, например при паркиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Искам някой да измисли машинка, която да сметне за части от секундата подобна ситуация и да ми набие спирачките. Когато това се случи (дано да съм жива) МОГА и да се доверя на компютрите. smile021

Изимсилена е :) Но за сега май следи само какво се случва пред автомобила. От 2-3 години не съм се интересувал от развитието й, затова може и да бъркам. Ако наближиш критично друг автомобил или той се мушне пред теб, спирачките се задействат. Последната информация, която съм чел за нея е, че сработваше малко късно. Което означава, че скоро в нов автомобил ще можеш да го псуваш онзи с телефона докато колата ти сама спира :) И аз съм привърженик на човешкото, но технологиите, инженерите и учените това не ги интересува и вървят стремглаво напред. Може би за наши удобство и безопасност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам някой да измисли машинка, която да сметне за части от секундата подобна ситуация и да ми набие спирачките. Когато това се случи (дано да съм жива) МОГА и да се доверя на компютрите. smile021

 

 

 

Трябва да измислят машинка която да изчислява колко голям *** кара пред теб и зад теб, че да знаеш на къде да се пазиш, такова нещо веднага бих си сложил в колата. smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля.....да съберем тука нашите колеги.....2,3...4,5.

 

Може и да не им даваме пръстени (планетянски), да съберем тяхните способности, да се обединят и да измислят такава система.

 

Ми тъй де: един пали както никой друг, втори гледа както никой друг, трети предвижда и чувства както никой друг....

 

Когато силите им се обединят, не ми се мисли.....гоУемите компании ще искат да купят патента..... на гениалните им изобретения и разработки!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато силите им се обединят, не ми се мисли.....гоУемите компании ще искат да купят патента..... на гениалните им изобретения и разработки!

 

Аз съм вещица. Нормално е да ги предвиждам тия неща. smile001

 

А сега сериозно. Карал ли си мотоциклет? Ако да - значи знаеш, че по време на управлението му нещата се случват доста по-бързо, отколкото с автомобил. Ако колата успява да ускори до 30 км./ч. при пресичане на кръстовище (в нормални условия) мотора го прави 2-3 пъти по-бързо. Т.е. 2-3 пъти по-бързо трябва да гледаш и да съобразяваш ситуацията. А това за човешкия мозък не е трудна работа стига да свикне да работи с такива обороти.

 

Не отричам развитието на технологиите. Те са измислили миялната машина и пералната. Но не приемам факта, че ще поверя живота си на машина, която "мисли" по-бавно от мен. Въпрос на самосъхранение е.

 

По отношение пестенето на гориво - тук изобщо не става дума за екология, а за това, че ресурсите на нефт са чао-чао smile056 и някои хора много, ама наистина много, са се притеснили. Ти с колата колко ще спестиш на светофара в сравнение със самолета София - Москва? Кажи ми? Колко години трябва да си изключваш двигателя в задръстване, за да спестиш това, което се гори за 300 пътници, решили да "преплуват небесата" до Москва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я издай тайната, моля те?

Как го палиш ТИ толкова леко?

 

Плюнча си обилно пръста преди да завъртя ключа.

 

Ако си беше направил труда да прочетеш по-внимателно темата, щеше да видиш, че въпросната фраза беше подканяне към Юли. Да внесе малко техническа информация относно това как системата може да възпламени ДВГ "по-лесно" от класическото завъртане на ключа, както той спомена по-рано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха.... а това "класическо завъртане на ключа и възпламеняване на ДВГто..... то сигурно от теб е измислено?

 

Юли, подканиха те, а ти не обясняваш!!! Къв човек си .......!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

 

Юли, тръгнах да ти отговарям, но се замислих, че ще е безполезно. Темата стана реплика на реплика, като в народно събрание сме, т.е. от целия диалог - полза никаква.

Като се видим, ще те питам каквото ме интересува и така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мечтай си Стефане. Следващо кръстовище насрочено за две нива е това при семинарията. И аз се чудя, що не ги почнаха наведнъж, а затапват целия булевард за близо година с тези последователни изграждания на кръстовища.

 

Иначе твърдо ЗА кръстовищата на две нива.

 

Точно така, и на мен не ми е никак ясно защо не ги почнаха заедно вместо да копаят при Гешов примерно. :-k Точно тези къстовища ще имат реален ефект за пестене на газове и горива и време разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен е безсмислено защото стартера изразходва ток от акумулатора при палене за да се възстанови този ток е нужно гориво следователно икономията ни отива на кино

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ръководството на моята Фабия е написано, че при престой над 30 сек. двигателят може да се изключи. Необходимото гориво за последващо стартиране е по-малко от горивото изхабено в работа на двигателя на място. smile049

 

 

Някой да обясни на чехите, че не са прави, мм?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде довечера ще го мъдрим това, Ивчо. А ти на път за ОМВ-то да не забравиш да си гасиш колата на по-дългите светофари! smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, тръгнах да ти отговарям, но се замислих, че ще е безполезно. Темата стана реплика на реплика, като в народно събрание сме, т.е. от целия диалог - полза никаква.

Като се видим, ще те питам каквото ме интересува и така.

Няма смисъл Цецо. Google знае повече от мен, питай него. Той ще ти обясни в какво състояние се гаси двигателя и защо пали по-лесно, сравнено с паленете през ключ. Ще намериш достатъчно инфо за различните и водещите в момента старт-стоп системи на пазара. И не на последно място, ако имаш възможност изпробвай автомобил с кадърна старт-стоп система. Тогава най-вероятно ще се убедиш, че тя носи достатъчно полза и удобство, за да няма нужда от негативен коментар към нея.

 

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гога, няма такива smile001. Излизам от вътрешно квартална улица на България, детелината при НИМ и после право в Младост. А на Ляпчев светофарите са като пешеходни. smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мечтай си Стефане. Следващо кръстовище насрочено за две нива е това при семинарията. И аз се чудя, що не ги почнаха наведнъж, а затапват целия булевард за близо година с тези последователни изграждания на кръстовища.

 

Иначе твърдо ЗА кръстовищата на две нива.

 

Точно така, и на мен не ми е никак ясно защо не ги почнаха заедно вместо да копаят при Гешов примерно. :-k Точно тези къстовища ще имат реален ефект за пестене на газове и горива и време разбира се.

100% съм сигурен, че ако бяха ги почнали заедно, щяха да ви се намерят опоненти, които непрекъснато да опяват "ама тея затапиха София", "кой болен мозък го реши това..." и т.н. :D

За мене най-важното е че се строи, и то доста бързо за нашите стандарти :smt017 (почти всеки ден минавам от там)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.