Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Гасенето на колите по светофарите - размисли и страсти.


ivand911

Recommended Posts

Съветите на Shell за икономично шофиране

от сайта им - аз лично като трябва да стоя на светофара повече от 20-25 сек. гася двигателя. А има светофари и по 70 секунди. Колко гориво се хаби само???

Двигател

 

Грижете се за двигателя

 

Добрата поддръжка на двигателя спомага за намаляване на разхода на гориво, така че сменяйте маслото и спазвайте инструкциите на производителя по отношение на обслужването, например подмяната на задръстен въздушен филтър може да намали разхода на гориво и да предпази двигателя от увреждане.††САЩ - Департамент по енергетика, Съвети за икономично шофиране & Европа /Европейска комисия: кампания под надслов "Пестете нещо повече" (http://www.savemorethanfuel.eu/) (http://www.fueleconomy.gov/feg/drive.shtml)

 

 

Използвайте подходящо масло

 

Винаги използвайте препоръчания клас моторно масло. Използването на препоръчан от производителя смазочен материал може да подобри ефективността. Висококачествените масла като Shell Helix Ultra E помагат на двигателя да работи по-ефективно.

Гуми

 

Поддържайте подходящо налягане на въздуха

 

Коректно напомпаните гуми са по-безопасни и издържливи. Ако една гума е по-мека отколкото трябва дори само с 10%, тя може да повиши разхода на гориво. †† Също така гумите, които са напомпани по-малко или повече от необходимото, могат да се спукат по-лесно.

 

††Ако една от гумите ви е дори само с 3 psi по-мека отколкото трябва, тя може да увеличи разхода на гориво с 1% - САЩ - Департамент по енергетика, Съвети за икономично шофиране & Европа - /Европейска комисия: кампания под надслов "Пестете нещо повече" (http://www.savemorethanfuel.eu/)(http://www.fueleconomy.gov/feg/drive.shtml)

 

Водач

 

Шофирайте спокойно

 

Агресивното шофиране увеличава разхода на гориво с до 1/3 в сравнение с спокойното шофиране Избягвайте рязкото спиране и увеличаване на скоростта. Опитайте се да маневрирате възможно най-плавно.

 

Намалете скоростта

 

Когато се движите по магистрала, дори слабо ограничаване на скоростта може да даде значително отражение върху разхода на гориво на автомобила. Колкото по-висока е скоростта, толкова по-голямо е и съпротивлението на въздуха. Така автомобилът ви ще изразходва повече гориво дори само, за да поддържа въпросната скорост.

 

Не форсирайте мотора

 

Когато ускорявате, сменяйте предавките в подходящия момент, ако стрелката на оборотомера попадне в червената зона, ще изразходвате повече гориво.

 

Съхранявайте натрупаната инерция

 

Мислете с една стъпка напред, когато шофирате. Намалявайте рано, за да дадете време на светофара да ви пусне в движение, вместо да спирате. Набирайте скорост, преди да стигнете в подножието на някой хълм. Спазвайте достатъчна дистанция спрямо автомобила пред вас, за да имате време спокойно да спрете, ако се наложи.

 

Не оставяйте двигателят да работи ненужно дълго време на празни обороти.

 

Ако попаднете в задръстване за повече от 10 секунди, загасете двигателя, за да не разхищавате излишно горивото.

 

Планирайте пътуванията си внимателно

 

Най-сигурният начин за пестене на гориво е да ограничавате времето, което прекарвате в автомобила. Ако искате да намалите времето, прекарано в шофиране, комбинирайте всички свои по-близки направления в едно по-голямо пътуване. Ако пътувате извън пиковите часове, ще си спестите много време, прекарано в задръствания, както и изразходваното в тях излишно гориво.

Предавки

 

Използвайте високи предавки

 

Когато се движите на по-висока предавка, вие изразходвате по-малко гориво, така че превключвайте винаги когато можете.

 

Използвайте функцията за автоматично поддържане на скоростта на движение ("круйзконтрол")

 

Използвайки функцията "круйзконтрол" по главни пътища, вие по-лесно поддържате стабилна скорост, а това в повечето случаи води до намаляване на разхода.

 

Избягвайте високите скорости

 

Колкото по-висока е скоростта, толкова по-голямо е и съпротивлението на въздуха. Така автомобилът ви ще изразходва повече гориво дори само, за да поддържа въпросната скорост. Ако карате с няколко километра в час под позволеното за страната, ще намалите разхода на гориво.

Прозорци

 

Използвайте климатика разумно.

 

Климатикът товари двигателя допълнително, а това изисква повече гориво. С оглед на това - използвайте климатика само когато е особено горещо. В топлите дни може да използвате само вентилатор. ††††

 

††††Европа - /Европейска комисия: кампания под надслов "Пестете нещо повече от гориво" (http://www.savemorethanfuel.eu/) & Федерална комисия по търговията на САЩ: Предупреждения към потребителите (http://www.ftc.gov/bcp/edu/pubs/consume ... lt064.shtm)

Таван

 

Свалете багажника от тавана.

 

Багажникът създава допълнително въздушно съпротивление, което намалява аеродинамичната му ефективност може да доведе до увеличаване на разхода до 5%.†††††

Резервоар

 

Горивото има значение

 

Не всички горива са еднакви. Размерът на постигнатата от вас икономия зависи от това, дали ще намерите добра комбинация от шофьорски навици и добри горива. Ако изпълнявате съветите за икономично шофиране на Shell, горивата на компанията със своята уникална ефективна формула (като например Shell FuelSave) може да ви помогнат да ограничите разхода на гориво и оттам - разходите за шофиране, като ви помага да изстискате максимума от всяка капка.

 

Избягвайте излишните товари

 

Сигурно няма да повярвате, но всеки килограм оказва влияние върху разхода ви на гориво. Погледнете какво има на предната и задната седалка и се отървете от багажа, който не ви е необходим. ††††††

 

†††††† Според Департамента по енергетика на САЩ, намаляването на теглото на автомобила с 20 кг води до намаляване на разхода на гориво с до 1%. Намаляването на собственото тегло има пропорционален на размера на автомобила ефект - при по-малките ефектът е по-силно изразен. Европа - /Европейска комисия: кампания под надслов "Пестете нещо повече" (http://www.savemorethanfuel.eu/) & Федерална комисия по търговията а САЩ: Предупреждение за клиентите (http://www.ftc.gov/bcp/edu/pubs/consume ... lt064.shtm)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз лично като трябва да стоя на светофара повече от 20-25 сек. гася двигателя. А има светофари и по 70 секунди. Колко гориво се хаби само???

 

Един познат, голям икономист :D , така си гасеше чисто новата Тойота на всеки светофар и не след много дълго време даде всичките спестени от гориво пари(че и още 4-5 пъти отгоре) :mrgreen: за нов стартер. Та имай го и това предвид. Да не говорим и, че с това постоянно палене/гасене се такова таковата на крушките на фаровете/дневните светлини, на акумулатора и прочее. Та, в крайна сметка, толкова "агресивни" икономии винаги излизат солено според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен от това се пести само ако колата заводски е предвидена със старт стоп система.

 

ще ме извиняват, ама американци да ми говорят за икономия и еко придвижване.... все едно да гледам идийски комедии с драматичен привкус. не мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е само за пестене на гориво, а и за екология. А тя започва от всеки от нас.

Ами старт-стоп системата какво представлява? Същата работа, само че едното го правиш ти, а другото го прави колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е само за пестене на гориво, а и за екология. А тя започва от всеки от нас.

Ами старт-стоп системата какво представлява? Същата работа, само че едното го правиш ти, а другото го прави колата.

И вероятно е обмислена и предвидена за цялата тази работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е само за пестене на гориво, а и за екология. А тя започва от всеки от нас.

Ами старт-стоп системата какво представлява? Същата работа, само че едното го правиш ти, а другото го прави колата.

И вероятно е обмислена и предвидена за цялата тази работа.

 

:smt017 Точно така. Най-малкото стартера на автомобилите със старт-стоп система е предвиден за по-голямото натоварване. А и да не говорим колко условия трябва да се изпълнят, за да се включи въпросната система - загрял двигател, заряд в акумулатора и тн. Мисля, че е излишно да се коментира повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я кажете в София средно колко чакате на светофар? 35-40 секунди? Щото може да се окаже ,че колата ви работи на място толкова или повече време отколкото в движение.

Стартера едва ли е предвиден за по-голямо натоварване, просто защото натоварването е по-малко при един 1,0 литра двигател.

Това че на една нова Тойота и се е развалил стартера не е никакво доказателство, колко е вредно. Аз карам служебна Корса 1998 1,2 и тя няма такъв проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я кажете в София средно колко чакате на светофар? 35-40 секунди? Щото може да се окаже ,че колата ви работи на място толкова или повече време отколкото в движение.

 

Хайде без изказвания от типа необмислени и от разстояние, моля - в София висенето в тапите по светофарите е с продължителност около 5 минути минимум на натоварените кръстовища, а такива са повечето, особено в пиковите часове сутрин и следобед, така че не давайте времева дефиниция за нещо, за което няма как да имате представа и да го проверите от другия край на България. И ако всеки път, докато чакам на светофара и се придвижвам през минута напред за около 20-на метра паля и гася колата......... smile009

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че е излишно да се коментира повече.

 

Хич не е излишно.

 

Аз също гася колата ако ще чакам повече от минута, но само при загрял мотор. А това ми се случва поне по 5 пъти на ден. Т.е. 5 минути по-малко ми е работила колата. Аз прекарвам в нея средно около 50-60 минути. Т.е. пушлявил съм 10% по - малко. А това хич не е малко. А и гледам да ползвам градския транспорт все повече.

 

Майната му на парите. Не ми дреме особенно за спестените 50 стотинки. Незнам дали сте забелязали, но последния месец в София е ад. Трафика е просто ужасен. Имаше съобщение, че финните прахови частици и серния двуокис (може и да бъркам химията) били в пъти над нормите. Ама много бързо покриха информацията. По принцип в евростатистиката София се води черна зона - системно превишение на замърсяването във въздуха, по точно финните прахови частици. Ама се мълчи по въпроса - на информационните табла, тях ги няма :) . Вечер на притъмняване погледнете към лампите, движат се талази от пушек! Топлото време на много хора им се нрави, ама то способства за задържане на тая свинщина. София е ужасно прашна. Ние си ги ядем тия лайна...И ще си плащаме в бъдеще за това със здравето.

 

Относно старт-стоп системата, аз лично не я харесвам. Достатъчно умствен капацитет имам за да преценя кога сам да завъртя ключа. Но само за себе си го казвам, не я отричам по принцип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

pow, ако имаше нова кола тя щеше да го прави вместо теб и без да те пита. smile001

Прогрес му казват някои хора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно ли?

 

Ми купи ми нова кола, купи си и ти нова кола, пък ще се възползваме дружно от прогреса. А като почне колата ти, която като гледам е набор на моята, да се движи в Софийския трафик, ако искаш я гаси и по светофарите, и нанадолнищата, да спестиш пари и да опазиш природата, не че нещо от това ще се случи, защото всичката ти икономия ще излети в момента в който я запалиш отново, колегите ти го написаха по-горе.

 

По отношение на твоите "Ако" и "Колко", след като нито си от София, нито си със заводска старт-стоп система, ми се струва, че само безсмислено чесане на клавиатурата извършваш. Колата ми е от генерацията двигатели на ВАГ с емисия на CO2 най-ниска за времето, когато ALH е бил актуален, можеш да провериш - 139г/км. Катализатора и си е на мястото, имам и замерване на отработените газове (в норма) на последния ГТП. Така че нито замърсявам, нито преча на някого, затова не виждам защо трябва да гася колата, когато не е паркирана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само София има светофари. Така че това не важи само за София. И разбрах ,че за Вас стартера е по-важен от здравето. Щото стартера струва пари пък здравето е безплатно. Cool.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не извъртай нещата. Не правя компромиси заради стартера. Но и не се правя на повече инженер от тези в Чехия и Германия - като нямам старт-стоп система, не гася и паля колата на светофара или в аналогична ситуация, опитвайки се да наподобя такава. И не виждам как аз ще спася нечие здраве, когато в колоната около мен един пуши като комин отзад, друг си форсира колата постоянно докато чака жълтото, трети я загасил, а тя не пали после...примери бол.

 

Иначе не пропускам и използвам всяка една възможност да се придвижвам пеша или с градски транспорт, с мисъл за моето собствено и здравето на другите, ;) затова и имам само 63 826 километра навъртяни за няма и 6 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само София има светофари. Така че това не важи само за София. И разбрах ,че за Вас стартера е по-важен от здравето. Щото стартера струва пари пък здравето е безплатно. Cool.

 

Какво здраве подгонихте бре?!?!? Всяко гасене води до изстиване на катализатора, съответно той престава да действа или действа с понижена ефективност. В допълнение при паленето винаги има доза не добре изгорели газове. И в крайна сметка се оказва, че гасенето на светофара за 20-30 секунди е по-вредно отколко мотора да работи. Съвсем друго е ако видиш, че ще висиш 1-2-5 минути или повече. Ама при трафика в София това е трудно постижимо. 10 сек стоене, 10 метра напред. Ако не реагираш веднага задължително се намира тарикат да се вмъкне smile049

 

Накратко - не си съсипвайте колите с идеята за мнима икономия и екология smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в крайна сметка се оказва, че гасенето на светофара за 20-30 секунди е по-вредно отколко мотора да работи. Съвсем друго е ако видиш, че ще висиш 1-2-5 минути или повече. Ама при трафика в София това е трудно постижимо. 10 сек стоене, 10 метра напред. Ако не реагираш веднага задължително се намира тарикат да се вмъкне smile049

 

Накратко - не си съсипвайте колите с идеята за мнима икономия и екология smile027

 

Беше така... Ама вече не е. Сутрин имам 3 светофара които почват да броят от минимум 70 на червено. Като сложиш и 10-15 секунди на заспите да потеглят... Едно минута и половина съвсем прогнозируемо време имам 3 пъти докато стигна на работа. От един месец движението в София се промени коренно, стана пълен шит. Моята кола винаги си е харчила около 6 градско. В момента съм на 8+. Почнах да я гася щото просто ми писна да тракам на място като автобус на крайна спирка...

 

Ама най-доброто си остава просто да я зарежа. Което и правя в последно време. То няма и никакво удоволствие в такова каране, само си съсипвам нервите. Около час ходене плюс 30 минути сумарно с метро ми е алтернативата, нямам удобен превоз, ама май е по надалавера, от колкото да вися в скапания трафик.

 

Но всичко ще си дойде на мястото, като бензина мине трайно 3 кинта... по трудния начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде още малко масло в огъня. smile048 Реших да си направя малък експеримент днес и да преброя колко пъти би трябвало да си загася колата при престой на светофар/задръстване за повече от минута-две. Маршрута е Орлов Мост - Княжево(през бул. България и после по Панорамния път). Е на 20-я път спрях да броя. Писна ми. На връщане по същия маршрут, в час пик даже не си и помислих да водя сметки. smile045 Та малко ми е трудно да си представя как бих бил "съвестен гражданин", който спазва мъглявите съвети на Шел и си гася колата по 40-50 пъти на ден през някакви секунди, за да спестя евентуално някакви грамове нафта. Е не, благодаря. PRR го е написал по-горе, има смисъл ако стоиш повече време на едно място. smile048 Айде, smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Границата е около 1 минута. И то само като се сетя де... Може би ако не бяха пестили от шумоизолация на пустата октавия, нямаше и да се сещам.

 

Абе смятайте до къде съм се докарал с тия задръствания, щом в колата свири само Classic FM....:) А преди нищо друго освен рок не се пускаше вътре...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следваща стъпка в тоталното софийско изкукване са Шаде и Бари Уайт smile001

Всеки ден минавам по 60-70 км. из София - половината в т.нар "час пик". Ако трябва да гася на всеки светофар, на който вися повече от минута, не знам за колко дни ще ми стигне акумулатора и освен това някак не ми се дават пари за нов стартер. По някакви стари мои спомени при всяк палене от акумулатора се взима толкова ток, че после трябват около 70-80км непрекъснато каране, за да се възстанови. Освен това при палене, обикновено горивната смес е доста по-богата, а и има непълно изгаряне - т.е. изхвърляш това, което иначе ще изгориш докато чакаш. smile049

А на колко светофара в София се стои по 1+ минута неподвижно? На повечето светофари непрекъснато се "обира луфта"- иначе можеш и цял ден да си висиш от нахалните дупета, които бързат да се заврат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За трети път ме Фаща светофара на Др.Цанков(до техникума, посока канала) и за трети път засичам 3 минути. След като пуснат кръстовището при тв кулата, трафикът по канала значително ще олекне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мечтай си Стефане. Следващо кръстовище насрочено за две нива е това при семинарията. И аз се чудя, що не ги почнаха наведнъж, а затапват целия булевард за близо година с тези последователни изграждания на кръстовища.

 

Иначе твърдо ЗА кръстовищата на две нива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе смятайте до къде съм се докарал с тия задръствания, щом в колата свири само Classic FM....:)
Следваща стъпка в тоталното софийско изкукване са Шаде и Бари Уайт smile001 ....

 

Аз не мога да разбера, що трябва да откачите, за да започнете да слушате стойностна музика? :lol:

Иначе, никво гасене на мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да разбера, що трябва да откачите, за да започнете да слушате стойностна музика? :lol:

Иначе, никво гасене на мотора.

 

Така, понеже изяснихме ситуацията с музиката (класическата такава е доказано терапевтична) , нека си поговорим за екология.

 

Пичове,

- Докато се движите във или върху нещо с ДВГ - нямате никакво право да говорите за екология.

- Докато си отпушвате канализацията с всякакви гадости на основата на белина и сода каустик - нямате никакво право да говорите за екология.

- Докато изхвърляте всичкия си боклук на едно място (много често това става в реката) - нямате никакво право да говорите за екология.

- Докато оставяте чешмата да тече, докато си миете зъбите - нямате никакво право да говорите за екология.

- и т.н. и т.н.

 

Ако искаш да спестиш на природата малко индустриален шит - не си сменяй телевизора всяка година, не си сменяй колата през 5, не си сменяй пералната на 3 години и т.н. Това нямате представа колко гориво пести. Милиони пъти над това, което пестиш докато си гасиш колата на светофар.

 

А, ако искаш ти лично да спестиш от бензин - продавай колата и си купувай товарен велосипед. Вече има такива, произвеждат се в България и са в пъти по-евтини от сезонното обслужване на автомобил (тук влизат масла, филтри, гуми, гражданска, преглед и данък).

 

Оправданието със спестеното изгоряно гориво, ако гасиш колата на светофар е точно толкова неиздържано, колкото и оная тънка сметка за фаровете и консумацията на гориво. Сега чакам някой да запее стария рефрен за икономията на бензин, която идва, ако лятоска, на 43 градусова жега караш със затворени прозорци.

 

п.с. Имам още нещо против. Това е изкривената представа за био хранителни продукти в България. Само да кажа, че на село бабата няма да ви сложи киселото мляко в пластмасова кофичка. Също така няма да нареди доматите и чушките в гнусна тарелка и да ви ги замотае с фолио. Правете си изводите сами. smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, моята кола ще спаси китовете в пустинята. ако я гася за 30 секунди ще съм баланс на 40 годишния икарус който се изрязва нагоре към кулата и остава спирката в една хубава черна еко мъгла. все още съм силно анти грАдския транспорт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Ами старт-стоп системата какво представлява? Същата работа, само че едното го правиш ти, а другото го прави колата.
...Относно старт-стоп системата, аз лично не я харесвам. Достатъчно умствен капацитет имам за да преценя кога сам да завъртя ключа. Но само за себе си го казвам, не я отричам по принцип.

И двамата сте много далеч от истината... Старт-Стоп системата не е като да си изгасиш и запалиш сам двигателя, затова умствения капацитет на Цецо, в случая, не играе роля. Прочетете малко за нея, после пишете. Мога да ви дам два жокера - двигателя след изгасване пали по-леко, а хидравликата на волана си бачка дори при изгасен мотор. Всъщност към първия мога да добавя, че ако системата е добра, колата тръгва наравно с останалите, незагасени на светофара автомобили. Това, че фаровете не гаснат са само подробности. Мога доста да напиша по темата, но ме мързи... Пък и ще се появят хора, които ще напишат, че са по-умни от компютъра, сътворен от доста на брой инженерни глави.

 

И пак по темата за екологията. Виждам, че мнозина са се загрижили за нея, което е положително. Щом е така идете на протест пред Народното събрание с искане да се вдигне данъка за стари и да се намали същия за новите коли. Както и в центъра на градовете да не се допускат автомобили непокриващи определени евро емисии или да има допълнителни такси за тях. Така хем задръстванията ще намалеят, хем въздуха ще стане по-поносим за дишане. Но съм сигурен, че ако държавата се самосезира и въведе подобно ограничение, във всички авто форуми ще има вълни на недоволство...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек винаги е по-умен от един компютър, поне все още е smile049 Просто компютърът или в случая програмата отчита една камара условия и съобразно дали са изпълнени, гаси двигателя или не. И за разлика от човек, при нея фактори от типа умора, разсейване и прочие не важат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.