Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Центровка на клапаните- Фаворит'94 год.


plovdiv123

Recommended Posts

Бихте ли ме посъветвали дали е добре да направя реглаж на клапаните на фаворита и как би се отразило това на общото движение на колата. От доста години не е правен, а и чувам някакъв шум, но не мога да усетя от веригата ли е, или клапаните тропат. Иначе разхода ми е 6.30 смесено- 70% извънградско, 30% градско каране. Има един майстор, който е доста добър и съм доволен от него- Иван Мадин от Пловдив, та той ми рече, че би било добре да се направи, но аз съм на принципа: нещо, което функционира- да не се пипа без нужда и затова ви питам! Благодаря, предварително за отговорите!

P.S.- Колата е само на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност е добре да се видят хлабините как са, щом не са проверявани от години. Ако има някой клапан с по-малка хлабина, може да прегори. Аз проверявам клапани поне веднъж в годината.

Това дали шума е от клапани или верига се познава като цяло - клапаните издават звънливо чукане, а веригата се чува като "мелене".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... но аз съм на принципа: нещо, което функционира- да не се пипа без нужда...

Това не се отнася за клапаните.

Ще слушаш Иван Мадин какво ти казва :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това дали шума е от клапани или верига се познава като цяло - клапаните издават звънливо чукане, а веригата се чува като "мелене".

Това е интересно сравнение! Със сигурност има нещо, като звънливо чукане, все едно стотинка се докосва до метална повърхност! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи са клапаните, щом го чуваш като стотинка в метална повърхност. Не е лошо да се проверят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи са клапаните, щом го чуваш като стотинка в метална повърхност. Не е лошо да се проверят.

Чукането като стотинка е характерно за модела и не е повод за притеснение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се притеснявай колега. На мен като ми сменваха гарнитурата на главата и после като приключи с ремонта " майстора " стана същия филм. Смених маслото с масления филтър, че леко беше проникнала вода в маслото през цилиндрите и като е запалих почнаха да чукат.. първия момент си помислих, че до като разкара маслото ще чукат и ще спрат, да ама не... не ги беше регулирал малоумника му с малоумници.

Та както и да е подкрепям мнението на колегата преди мен. От тогава до тоя момент съм и навъртял около 5000км пробег и отгоре и няма проблем, само където май се увеличи леко шума, иначе всичко е ток и жица. Като си имаш напредвид, че много често е натискам както аз си знам, в резултат на което и съединитела тръгна, ама тва е друга тема вече.. :mrgreen:

Но е хубаво да се регулират, мен лично много ме дразни да слушам колко грозно работи тоя мотор. Ако някой може да ме насочи към някой колега от Пловдив, който ще бутне едно рамо, ще съм му безкрайно благодарен, пък ще почерпя smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Felicialx, прав си, леко причукване винаги остава - това идва от различното разширение на алуминиевата глава и стоманените пръти, но все пак зависи колко чука, не трябва да е прекалено много. Хубаво е да се проверяват клапаните периодично, не е особено трудоемко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми то хич не е трудно да се регулират клапани особенно на фаворит. Луфтомер отвертка , едно ключе 11 и малко акъл ;д 20/20 трябва да е хлабината както каза колегата. В Felicia, Favorit, Forman - Az remontiram Skoda - Konstantin Kosev - 2004 има описано как е регулират клапаните .:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, но не искам да е съсипвам, за това ако някой разбира да е нагласи както трябва, ще почерпя или ще му дам някой лев, защото ми писна да ми чука като дизел...

 

И за да не правя друга тема ще помоля някой, ако знае по памет или наскоро се е сблъсквал със смяна на съединител (целия комплект) да каже колко му е олекнал джоба, че на мене ми предстои и след някой друг ден като падне снега и ще се наложи смяна... та да си знам :)

Колата е Шкода Форман 1.3 моношприц 94г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да те притеснявам , ама няма такъв ... ако феродото не е достатъчно износено , ще са разхлопани или главината или пружините ... притискателния рядко е с окопана плоча , но за сметка на това може да е с изметнати пружини и да не отделя равномерно или да са изкопани пластините от лагера ... във всеки случай няма да сбъркаш ако си вземеш комплект , инак може да си правиш всякакви комбинации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.