Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моля за съвет-закупуване на О2 Скаут


Anubis

Recommended Posts

За зимните съм пред една дилема, имам 3 зимни гуми вървящи с колата некви Мишлени (225/50R17 94H PRIMACY ALPIN PA3) но не знам дали ще мога да намеря още една такава. Другото ми терзание е че са търкаляни 2 зими имат грайфер 6,5 мм. Ако сложа една нова може ли да има някакъв проблем, че е с по-голям грайфер?

в тоя ред на мисли (недостиг на средства), на твое място бих купил 2 бр. нови мишлени за отпред, а два от старите бих оставил за отзад. не съм сигурен обаче как стоят нещата при скаута - ESP и подчинените му системи дали ще реагират адекватно при 2 нови и 2 стари гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 91
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Anubis

    28

  • stivi797

    17

  • Цецо75

    5

  • Milen Dimitrov

    4

Най-много писали в темата

За зимните съм пред една дилема, имам 3 зимни гуми вървящи с колата некви Мишлени (225/50R17 94H PRIMACY ALPIN PA3) но не знам дали ще мога да намеря още една такава. Другото ми терзание е че са търкаляни 2 зими имат грайфер 6,5 мм. Ако сложа една нова може ли да има някакъв проблем, че е с по-голям грайфер?

в тоя ред на мисли (недостиг на средства), на твое място бих купил 2 бр. нови мишлени за отпред, а два от старите бих оставил за отзад. не съм сигурен обаче как стоят нещата при скаута - ESP и подчинените му системи дали ще реагират адекватно при 2 нови и 2 стари гуми.

Те ще реагират, но там където са по - износените гуми по - често ще се вклюва EDS, защото и по - често ще има пребоксуване. Резултата ще бъде: по - износени накладки на тази ос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 15 ми се струва прекалено! Ще изглежда смешна :) Инак 15-ки имам страхотни, който мисля да продам.

 

Като се метнеш със 17-ките в една афтър-зимна софийска яма, ще те питам дали още ще ти се струват смешни 15-ките. Ако пасват на колата, туряй ги тия 15-ки за зимата и не ги мисли!

 

Позитивите са:

1. По-евтини зимни гуми. МНОГО ПО-ЕВТИНИ! Да не казвам барем 2 пъти по-евтини от 17ки.

2. По голям балон на гумата реципрочно по-малко опасности за джантата, а и освен всичко друго за 15-ките няма да ти е толкова жал като ги направиш на зарчета.

3. Купил си скаут. Респективно ще се вреш в по-дълбок сняг. По-тясна гума с повече балон е по-добре за дълбокия сняг.

4. Ще имаш 2 комплекта джанти с гуми и га ти кефне, тогава ще ги сменяш, без да висиш по опашки.

 

Негативите са:

1. По - лоша стабилност на колата. Ама става въпрос за зимно каране така или иначе, няма за къде да бързаш.

2. Смешна била... 3 - 4 месеца в годината цялата в кал и киша... кой ти гледа гумите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми харесва поста ти за 15-ки. А и както казах имам страхотни 15-ки сега трябва само да си взема джанти 15 и съм пушка.

Мерси за съвета колега!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само провери дали 15ки джанти ще паснат на спирачните ти апарати! На октавия 2 стават без проблем и стоманени и алуминиеви 15-ки, но да не се окаже, че на скаут-а, ако е с по - големи дискове, 15 - ките не могат да влязат!

 

Не съм имал скаут :( , та незнам....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще паснат сигурно.Освен това на капачката на резервоара много ясно си пише кой цолаж с кой размер може да се сложи...И аз не мисля че с 15 ки е смешно.Моята е О2 4х4 мисля че на височина е колкото скаут и с оригинални 15ки джанти и гуми 205 никак не изглежда смешно.Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам идея, виж какво пише на капачката на резервоара. На О2 са 195/65/15 препоръчителните. Те са и най - евтините. За скаута... де да знам. Това 205/70/15 ми се види бая валяк, незнам дали въобще става за Шкода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен това на капачката на резервоара много ясно си пише кой цолаж с кой размер може да се сложи..

 

Само да вметна, че го пише обобщено за модела. На моята капачка има дадени размери за 14 цолови гуми и джанти, но посмъртно не могат да се съберат, заради предните дискове, които са по-големи от на по-базовите модели, например. Подозирам, че и при Октавия е същото, тъй че колегата най-добре първо да провери дали ще се съберат 15 цолови джанти на неговия скаут. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес наложих джанти 15-ки и стават, малко са близо да апаратите но има почти сантиметър :)

 

Малко снимки на колето

 

IMG_6625.JPG

 

IMG_6626.JPG

 

IMG_6627.JPG

 

И дупето маркирано с лепенка :)

 

IMG_6628.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкодака много добре изглежда!

До колкото знам, оригиналният размер гуми за Скаут е 225/50/17. Във всеки сайт за гуми има "гумикалкулатор", с помощта на който да изчислиш с какъв размер гуми, различен от оригиналния, можеш да се оборудваш, така че диаметърът им да е еднакъв или максимално близък до оригиналния.

Гумите на снимката ми се виждат като да са по-нископрофилни :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер е!!! Честито и от мен!!! =D>

Когато стане въпрос за джанти и гуми се сещам за:

viewtopic.php?f=43&t=20818

smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На капачката каквото съм чел за Скаута, и съм си го записвал :

225/50-17, 215/55-16 и 205/60-16.

Като по принцип за него гумите трябва да са по-високи, защото част от увеличения клиренс идва от по-високата гума.

Иначе би трябвало да стават и гуми 195/65-15, с повишено товарно число, разбира се - 94-96. Защото все пак Скаутът е по-тежичък.

Спирачните апарати - същите са, както и при стандартната Октавия. Тъй че с цената на половин или един сант клиренс - можеш и 15 ки да сложиш.

По-изтритите гуми, ако ще ги слагаш Мишелинките по двойки - слагай ги отпред. А за отзад купи две нови. За стабилна задница - което е по-важно за зимата, отколкото за лятото. Все пак ще я караш по киша и хлъзгавица - та стабилната задница не е за пренебрегване. И третата я сложи за резерва.....

Иначе гумите с по-малък диаметър, освен че са по-ефтини, имат и тая далавера, че са с по-голямо разстояние до нишите. И дори и да ги напълниш нишите със сняг - ще продължиш да караш. Пак ще се задръстят де, в един момент, и пак ще трябва да ги чистиш - но по-нарядко. Пък и по-едрозвенни вериги може да се сложат - което също е далавера.

Иначе летните 225/45-17 - доизносвай ги, ако имат още грайфер. И бездруго разликата с 225/50 не е голяма. Огледай ги обаче и за пукнатини!

И късмет през зимата!

Която скоро ще дойде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На капачката каквото съм чел за Скаута, и съм си го записвал :

225/50-17, 215/55-16 и 205/60-16.

Като по принцип за него гумите трябва да са по-високи, защото част от увеличения клиренс идва от по-високата гума.

Иначе би трябвало да стават и гуми 195/65-15,

Стават, ама се променят предавателните числа и икономията ти отива на кино.

 

По-изтритите гуми, ако ще ги слагаш Мишелинките по двойки - слагай ги отпред. А за отзад купи две нови.

Резултат - скапан халдекс и голяааама икономия от гуми :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам тече моабетец smile117 Търся най-оптималното решение и явно в случая е продажба да 3-те зимни гуми, защото има много хляб в тях и закупуване на 4 бр. нови NOKIAN WR G2 размери: 205/50 R17 93V 17-ки на добра цена примерно 230 на парче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, зарежи това което ти написах за 15-ките. Моя е грешката, аз реших, че Скаута е със същите гуми като Октавията. Но той е с по - големи. Което значи, че ако ще караш с 15ки, ще ти трябва 195/70/15, които пак са "нестандартни" и целия келепир от евтините 15-ки вече отива на кино.

 

Като цяло на Скаута гумите ще са по-скъпи от на Октавията, при един и същи цолаж, защото не са от стандартния тип. Ама то Скаута не е евтина кола като цяло, та не може да очакваме евтини гуми....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом са рекли, Чехите, че трябва да са само 2-а размера така да бъде :) Ще гледам да ги закупя скоро да не чакам снега :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

205/60/16 са доста по-евтин р-р, а и доста по-близо до оригиналния.

Ето и евтини джанти 16-ки viewtopic.php?f=64&t=29464 (преди 2 г. купих същите джанти от същия колега - перфектни!)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, определено размер 205/60-16 - ще ти е по-ефтин от 205/50-17. А и всъщност за зимата няма много полза от прекалено нископрофилните гуми - возят по-твърдо, повече страдат в дупките, по е вероятно да им видиш сметката някъде, а дори и стабилността върху шосе да е малко по-висока - ти това няма да го усетиш, защото едва ли ще шпориш като Шумахер през кишите и поледиците. Тъй че за през зимата винаги има смисъл да избереш по-тясната гума, която е върху по-малка джанта.

Относно голямото износване на Халдекса - не се износва чак толкова. Вие тоя Халдекс съвсем хартиен го изкарахте бе! Недейте така! smile091

И за икономията да добавя - нали аз през лятото карам с 205/60-15, и диаметърът им е почти с цял сантиметър по-малък от тоя на стандартните 195/65-15.

Та, разликата в разхода е 0.1-0.2 литра. Все пак, когато човек ги погледне размерите и в шинния калкулатор - разликата със стандартните е 1-1.5 %, което е напълно в пределите на допустимото. Иначе в много отношения, а не само от гледна точка на икономията, 205/60-15 са възможно най-неизгодните гуми. Но стабилността им е по-висока, и имат изгодно съотношение височина/ширина/товароносимост - поради което гледам, че масово ги слагат на комбитата, и дори за там май тези са препоръчителните - а не 195/65-15.

Нокиан ВР Г2 - това е възможно най-добрата гума за през зимата. Много добро решение! Многофункционална, много добро поведение и на шосе, а и върху доста заснежен черен път - въобще, с нея наистина ще ореш като трактор! И ще стигнеш там, където малко хора ще стигнат. При това става и за доста агресивно каране - защото залепва много добре за пътя. :smt017

Като и цените й са доста прилични - по сравнение с много други гуми с къде-къде по-скромни възможности.

Сааааамо изчакай още 2 седмици, та да застудее още малко - и в гумаджийниците да заредят от тазгодишната реколта гуми.....

А и да получат от зимната паста за джанти - което също е много важно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментарите колеги. Вече взех решение и то е да остана на 17-те. Причините са 2 разликата в цената на двата размера е много малка 30-40 лв.

Ако минавам на 16-ки трябва да купувам джанти, в момента имам възможност само за 2-ра ръка те няма да са оригинални както е ясно и съответно не ми е вариант.

Съответно най-разумно ми се вижда 4 нови 17-ки на цена 950-1000лв. А напролет взимам 4 джанти от Шкода и слагам летните гумета на тях. Това е от мен за сега остава да ги намеря-купя!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, ти си прецени, и си подбери най-подходящото за теб! И късмет! И умната, ей! Да не караш като Шумахер! Че нали го видя и него какво направи напоследък - счупи една формула, човекът. :mrgreen: Тъй че - карай разумно! Още повече че още не си й свикнал на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.