Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Моля за съвет-закупуване на О2 Скаут


Anubis

Recommended Posts

Здравейте Октависти (Шкодисти),

 

Искам да попитам за съвет от Вас. Много съм харесал гореспоменатата кола О2 Скаут 2008.

Колата е 2 TDI и е на 220 000 smile048 , та въпроса ми е адски много ли са тези километри за подобен автомобил 4х4?

Тоест проблем ли е самото 4х4 и какви са му недостатъците за поддръжка? При подобни километри за какво да се внимава и да се гледа? Километрите са реални и има пълна сервизна история.

 

Предполагам въпросите ми са лаишки но наистина искам вашето мнение.

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 91
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stefan l

    4

  • Цецо75

    5

  • stivi797

    17

  • Anubis

    28

Най-много писали в темата

Не знам какви пари си приготвил, но Шкода Октавия Скаут държат високи цени и са доста рядко срещани, а дизайна според мен е много добър и привлича погледи. Една от най-красивите Шкоди. Та като се загледах в нашенското мобиле се оказа, че се продава само една такава кола http://www.mobile.bg/11347346242567273 изглежда много добре, но цената просто идва множко според мен. Ако Скаута се предлагаше и с автоматична скоростна кутия щеше да подбие пазара на доста от конкурентите във VW концерна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са много километрите и скаута е с 8 клапанов мотор.Това изключва опасноста от глава с проблемен партиден номер.Но пък има дпф и пиезо дюзи.Обърни внимание дали са бош или сименс.Но според годината ще са вторите ,които правят проблеми понякога.

За 4х4-то ако е подържано няма пробл.Проблемно е един гумен томбурлук на кардана дето се закъсва...но няма да се плашиш.При стари коли винаги имаш едно на ум

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са много километрите и скаута е с 8 клапанов мотор.Това изключва опасноста от глава с проблемен партиден номер.Но пък има дпф и пиезо дюзи.Обърни внимание дали са бош или сименс.Но според годината ще са вторите ,които правят проблеми понякога.

За 4х4-то ако е подържано няма пробл.Проблемно е един гумен томбурлук на кардана дето се закъсва...но няма да се плашиш.При стари коли винаги имаш едно на ум

 

Този „томбурлук“ го гледах и ми се стори леко понацепен, каква му е ролята? Дали е безумно скъпа тази джаджа?

За дюзите и идея си нямам къде са и какви са. Колата я карах на доверен майстор да я огледа външно и ховова час каза, че е ок. Карах я и в ЕТ. за оглед, там казаха, че я познавали колата и били сменяли турбината с нова и нов компресор на климатика, съединител и ... smile048 Тоест колата е поддържана в сервиза на Шкода.

 

Колега мерси за отговора. Ако друг се сети за нещо да споделя смело. Накрая ще почерпя по биричка smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скаутът се предлага и с автоматична кутия от началото на 2012 г, със шестстепенното ДСГ! Лично съм виждал такъв в Еуратек, та и цената му си я спомням - някъде към 51600 лв беше. Пък и теглото празен също - 1554 килограма, или нещо такова.

Само че там има една подробност - то се отчита със водача и с полупълен резервоар. Или нещо такова беше. Следователно - като за това тегло моторът е много подходящ и ще я тегли лесно!

Но и със ръчната кутия пак е много добър, а е и по-лек - един съсед има такъв, и само добри неща казва за него! Впрочем, за каране по черните пътища за предпочитане май е ръчната кутия.

Особено в големите снегове как се е държала колата, които паднаха миналата зима - човекът много я хвалеше!

И какво ми е направило впечатление, когато съм я разглеждал - вместителна е, и е с много екстри. Всъщност екстрите й са почти като на Лаурин и Клемент. А и материалите вътре са много добри - за разлика от много други Шкоди с по-ниско ниво на оборудване. Подогреваеми стъкла, огледала, седалки, лумбални опори, голям екран, кожа - абе има всичко, за което можеш да се сетиш! Тоест, дори и да ти дойде скъпичко - си струва парите! Дизайнът - добър е. Във всеки случай повече ме кефи от Аудитата с тези възможности. Някак изглежда по-офроудски. Пък и добре е вдигната - 17 сантиметра клиренс си е прилична цифра. И има и защитен щит под мотора и скоростите - тъй че и да закачиш нещо, това няма да е проблем.

За поддръжката - нека колегите да кажат, те са по-наясно.

Но като за такъв солиден автомобил - километрите не са много.

Само я огледай добре в какво състояние е - защото няма стари автомобили, а има неподдържани!

Пък ще казваш как е минал огледът.

И друго - огледай долната престилка на предната броня - тя прилича на алуминиева, но всъщност е пластмасова. И ако е доста издраскана - явно е карана много извън нормалните пътища. И тогава ще трябва да огледаш по-внимателно окачването.

Климатика, електростъклата и всички екстри в купето - пробвай ги и тях, разбира се.

Ами това е, за което се сещам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговора колега. Тази е с ръчни 6 скорости без кожа и няма навигация. Останалите екстри ги има :)

Огледа продължава и ще Ви държа информирани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На халдекса единствено му се сменя маслото + филтъра, на цена около 300лв. 220 000км не са никак много за такъв автомобил, има още доста ресурс, поне още 2х толкова.Иначе модела е много хубав, рядко срещан, но със запомняща се визия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... скаута е с 8 клапанов мотор.

 

Какво искаш да кажеш с това? До колкото ми е известно от прочетеното в нета „Брой клапани на цилиндър 4, Брой цилиндри 4“. Може и аз да съм в грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

........Skoda Octavia 2.0 TDI (140 л. с., Octavia Scout)

 

Двигатель Skoda Octavia 2.0 TDI (140 л. с., Octavia Scout)

 

Дизельный 4-цилиндровый рядный, система питания с насос-форсунками, турбонаддув, два клапана на цилиндр, один верхний распредвал с комбинированным приводом, рабочий объем 1 968 см3, степень сжатия 18,5, диаметр цилиндра/ход поршня 81,0/95,5 мм, мощность 103 кВт (140 л. с.) при 4 000 об/мин, максимальный крутящий момент 320 Нм при 1 750 об/мин, удельная мощность 52,3 кВт/л (71,1 л. с./л).

 

Трансмиссия Skoda Octavia 2.0 TDI (140 л. с., Octavia Scout)

 

Постоянный полный привод, механическая 6-ступенчатая коробка передач. Передаточные числа: I. 3,77, II. 2,09, III. 1,32, IV. 0,91, V. 0,90, VI. 0,76, R. 4,55, главная передача 3,875/3,100.

 

Другие характеристики Skoda Octavia 2.0 TDI (140 л. с., Octavia Scout)

 

Колея передних/задних колес 1 531/1 500 мм; снаряженная масса 1 510 кг; полная масса 2 170 кг; максимальная скорость 197 км/ч; разгон 0–100 км/ч 10,2 с; расход топлива по городу/трассе 8,0/5,4 л/100 км; выбросы СО2 173 г/км; объем топливного бака 60 л......

 

 

Руснаците я сглобяват - та ето ви ги и данните на автомобила, респективно и на двигателя. Между другото - в руските сайтове отзивите за тоя мотор като цяло са много добри. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментарите от всички. Другата седмица мисля да изповядаме сделката и назря нов въпрос :)

 

За да не отварям нова тема реших да пиша в тази.

 

Сега търся алу. джанти 16-ки. (гумите са по-евтини)

Какви гуми бихте ми препоръчали да сложа, марка, размер-искам да оре снега...?

До момента на старата кола ползвах гуми препоръчани ми от колеги в Германия Фалкен. Не мога да кажа, че блестят с качество но са по-добри от модел на Барум който използвах преди тях.

 

Предпочитам да не са много меки като Гиславед примерно, защото тях ги скапвам за 2 сезона :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джанти 16 ки - много разумно!

Зависи за какво време на годината - лятно или зимно.

Съвет от мен - независимо от пълния привод, карай я с летни и със зимни гуми.

И след като идва зимата - очевидно става въпрос за зимни гуми.

За сравнително лош черен път - Сава и Ласа са доста добър избор. Специално вторите, Сноуейс Ера, са много добри - едър грайфер, дълбоки канали, якички бордове, и издръжлива на ниските температури смес! Идеална е за черен път, посипан със доста сняг! Наистина орат като веригите на трактор!

Гиславед - наистина е мека, макар че за хлъзгаво, казват, нямала грешка.

Много добра гума е Нокиан - и неслучайно през последните години печели все първите места! Многофункционална гума - представя се добре на почти всякакъв зимен път - без значение дали черен или асфалтов. Киша, хлъзгавица, по-дълбок сняг, кал.... Минава навсякъде. Наистина, цената й също не е никак ниска - но си струва!

Континентал TS830, има и модел Р, с по-различна шарка - напоследък цените й доста паднаха, много добра гума е, и е също многофункционална - и за шосе, и за черен път. Но все пак силата й е върху асфалта.

Друга добра гума за мен е зимната Малоя - тая, която е аналогична на съответния зимен Вредщайн. Малоя Давос - цената е по-ниска от тая на Вредовете, а качеството е дори по-добро! Пък и Крестата също е много прилична! Въобще, швейцарците - защото тия гуми са швейцарски - правят много прилични зимни гуми! Ами алпийска страна са - тъй че това не бива да ни учудва.

Мишелин Пилот Алпин, Клебер Крисалп ХП2, Дънлоп 3Д и 4Д, Гудиър Ултра грип 7 и 8 - това са гуми най-вече за асфалт - заснежен, хлъзгав, почистен или не толкова..... Но за асфалт. Иначе там са без грешка - казвам ти го от опит. Обаче Мишелинките са прекалено скъпи.... Ако не и най-скъпите!

Фулда и Бриджстон - те не са лоши, но качествата им съвсем не са върховни, а цените им са високи. Затова това не е оптималният избор - освен ако не ги намериш отнякъде с добра отстъпка. Бриджът се предлага като ЛМ30 и 35 - последната е доста по-добра, макар че наглед са почти еднакви. А и цените им са еднакви - не знам защо.

Зимните Барумки - също са съвсем прилични гуми. Меки, добре зацепват при хлъзгаво - но не са за много агресивно каране. Иначе, ако не се правиш на Шумахер - могат да стигнат там, където малко гуми ще стигнат. И са сравнително ефтини.

За зимата - размер 205/60-16, товарен индекс 93-94, скоростен Т или Н - повече не е нужно.

За лятото - Фалкен са малко слабички гуми.... А Барум - откровено казано, прекалено меки.

Значи там отиваш на Клебер Хидраксер, на Гудиър, можеш и Конти да сложиш - макар че летните са скъпи.

Но през лятото, общо-взето, каквото и да сложиш - с пълния привод няма да имаш проблеми. И няма проблем да вземеш и нещо за SUV, те са с по-яки шарки, по-едри и по-подходящи за кални пътища.

И размерът ти за джанти 16 ки ще е 215/55-16, пак с товарен индекс 93-94 - защото Скаутът е по-тежичък. А скоростният е Н - повече не е нужно. Защото едва ли ще летиш с повече от 210 по магистралата.....

Но пак ще добавя - много зависи по какви пътища преимуществено смяташ да караш.

Ако пътят е сравнително равен и почистен - шарката трябва да е по-дребна.

Обаче ако е черен, кален, непочистен, по-пресечен - ситната шарка бързо се пълни с кал и боклуци, и гумата почва да зацепва все по-зле. И накрая засядаш....

Значи какъв е изводът - за кален и разбит път е подходяща по-едра шарка.

И не е нужно да се хвърляш на най-скъпите гуми - защото двойния привод ще те издърпа и ако си с по-ефтини.

Само не се лъжи с китайските.... Защото много бързо дават фира - особено на по-разбити пътища. Просто са слабички. И само ще се ядосваш, че си си дал парите.

Накратко - това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговора ти колега бе повече от изчерпателен, благодаря.

 

Значи гума като тази е ОК?

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/nokian/21560-p-53215.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно ми е дали няма да е достатъчно да монтирам пак Фалкени

Все пак зимата възнамерявам да карам предимно по пътищата не в полето :)

 

Тези са с някаква нова шарка и са евтини?

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/falken/hs449-eurowinter-21560-p-92611.html

 

 

Като пускам линк към външни сайтове да не нарушавам правилата на форума?

Просто след поста на колегата веднага разрових в нета да погледна цени и модели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя Нокиан - ВР-Д3 - за миналата година беше върховата зимна гума!

И Нокианите въобще, са много добри гуми - и за зимни, и за летни!

Сега където работя, служебните ни коли са с такива - Епики, Пасати, Мерджани - и нашите шофьори са много доволни! Малко по-стари модели са - но пак са много добри!

Но щом и от Фалкен си доволен - защо не?

Един от летните им модели отиваше за първоначално вграждане във Мицубиши Лансер Ево 10 - и за да е така, значи гумата си я бива!

А и зимните Фалкени ги препоръчваха за същия автомобил!

Още повече щом и ти си доволен - изборът не би трябвало да е лош.

Както ги гледам какви са като шарка - изглеждат добре!

Остава и сместа да е добра.... И ще ти свършат работа.

А доста от зимните модели, например Евроуинтер НС439, са оптимизирани за европейските зими - поне това пишат за тях. И би трябвало да вършат работа.

Иначе са японски, производство на Сумитомо - и са малко по-нисък бренд от Йокохама.

Но пак са си японски.....

Японското - си е японско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчвам Continental Ts830 205/60 R16 92H. Диаметърът на този р-р е най-близък до диаметъра на оригиналните гуми. Мерца от "гаража" ми е малко по-тежък от скаута, но през зимата се чувства много добре с гуми 205.

За лятото - 225 smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчвам Continental Ts830 205/60 R16 92H. Диаметърът на този р-р е най-близък до диаметъра на оригиналните гуми. Мерца от "гаража" ми е малко по-тежък от скаута, но през зимата се чувства много добре с гуми 205.

За лятото - 225 smile049

 

TS830P според мен е по-добър избор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези гуми не изглеждат никак зле. На мен летните ми гуми на Пежото в момента са Continental Pr. Cont 3 Или 4 и съм много доволен от комфорта. Но до момента като гледам фаворитите са Нокиана и този Континентал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Максималната скорост на Скаута е 210 км в час,а не 197...Учудващото е ,че маслото отзад се сменя по препоръка на производителя на три години,а не на пробег километри,което мен също ме озадачи...Вози като лагерна количка,когато не е натоварен(събира много багаж),но жена ти може да пожелае Газка с ремарке smile091 !Ако го "нагряваш" си гори юнашки!Ако караш нормално и плавно,няма да имаш проблеми а зимата ония с БМВ-етата само ще цъкат... s_flag Понеже ти дават съвет за гумите,та и аз да ти дам-четири броя нови TS 830 P и си номер едно,но на втората зима каране,внимавай!Зависи всъщност колко шофираш...аз съм от тия дето хвъргат комплект гуми за сезон... smile159 Ако колата е гледана,както аз "гледам" моята,купувай,не се замисляй!Изхождайки от нулата имай впредвид,че на около 100 000 км.трябва да смениш задни тампони на предните носачи и евентуално някой лагер на главина отзад(и тва при юнашко каране)...иначе колата е много добра!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам таблица с разхода на гориво както и пълна сервизна история кога как е сменяно. Маслото както го нарече „отзад“ е сменяно на километри не на години. За карането е карана юнашки среден разход 8,6 -9,7 това са средни данни по месеци. Струва ми се нормален разход, че даже и нисък!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хич не е нисък този разход! За 2.0 ТДИ това значи душманско юркане, ама наистина душманско! Трябва да се внимава, колега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ли е размера за Шкодето?

 

Широчина: 7J , 16 цола , ЕТ 42

Централен отвор: 57,1мм

 

Изпадна ми оферта, джантите са от Сеат ЛЕОН!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хич не е нисък този разход! За 2.0 ТДИ това значи душманско юркане, ама наистина душманско! Трябва да се внимава, колега.

Просто е по-тежка,по-вдигната и със 6 скорости.Моята ми дава 6.3-6,5 ако я настъпвам нормално докъм 120 130.Градско и на магистрала 7,5-8.А скаута е с по-голям двигател и допълнителни железа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е.... моята пък е 2.0 TDI с DSG. И през зимата градско, с много настъпване, рядко правя 9л./100км. Килата в повече на 4х4, сравнено с DSG, са около 100 кг. (по спомен). Затова си правя извода, че СРЕДЕН разход от над 9/100 е показателен за яко, душманско натискане (или много излети извън асфалтови пътища). И в двата случая колата не е била щадена. От тук нататък колегата сам си преценява какво да прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.