Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Перката за охлаждане не включва!!!


shunud

Recommended Posts

Привет, колата е Фелиция комби 1.6 МПИ 1999г.

Перката за охлаждане не включва а парното работи когато си поиска!?!

Днес, след като заредих акумулатора, запалих и реших да пробвам парното въпреки че последно не работеше изненадващо за мен то проработи!

Спрях го, пускам и нищо!?!

Проверих бушоните но те са ок, замерих кабела към перката за охлаждане и се оказа че не стига ток до там

Термостата е чисто нов с цялото 'тяло' което върви към него, но щом парното тръгва едва ли е там причината

Ако не е и от бушоните се чудя каква може да е повредата?

Може би датчик?

Явно е нещо с ел.връзките. Споделете информация там как стоят нещата защото ми писна да ходя по майстори а именно този проблем се яви след поредното посещение в сервиз, където ми смениха термостата с частите около него.

Само за уточнение, антифриз, има не се губи течност а преди шест месеца всичко което е задължително е сменено по колата!

 

 

 

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако буксата на датчика за перката ти е с 2 клеми както на 1.3 откачаш я от датчика и даваш на късо между двете крачета, ако перката тръгне значи е от датчика. Ако буксата е с три крачета което ме съмнява пак се пробва по сходен начин но тогава ще имаш 2 скорости на перката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако буксата на датчика за перката ти е с 2 клеми както на 1.3 откачаш я от датчика и даваш на късо между двете крачета, ако перката тръгне значи е от датчика. Ако буксата е с три крачета което ме съмнява пак се пробва по сходен начин но тогава ще имаш 2 скорости на перката.
Taka e , при 1,6 МПИ са с 3 крачета и съответно 2 скорости на перката.

Като на Фолксваген!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако буксата на датчика за перката ти е с 2 клеми както на 1.3 откачаш я от датчика и даваш на късо между двете крачета, ако перката тръгне значи е от датчика. Ако буксата е с три крачета което ме съмнява пак се пробва по сходен начин но тогава ще имаш 2 скорости на перката.
Taka e , при 1,6 МПИ са с 3 крачета и съответно 2 скорости на перката.

Като на Фолксваген!

[-X С две крачета е - скоро го сменях. И вентилаторът е едноскоростен. Естествено е възможно да има разлики м/у новата и старата маска.

Колега, ако имаш избор вземи си датчик за по-ниска температура - тоя мотор грее бая лятото. Моя мисля че е от 86"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не пускам нова тема че пак е свързано с охладителната система

Под карбуратора на Формана,на колекторната тръба капачката от долу откъм колекторните тръби на аспуха леко прикапва,знам че трябва да се свали и смени но много врътка има :D ,та има ли някакъв начин да се изолира водата да не минава от там

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като окъся кабелите перката не завърта, вероятно е заминала но защо парното ту работи ту не работи и защо по кабелите до датчика не стига ток се чудя?

Ще пробвам вариант Б като взема директно от акумулатора ток за да съм сигурен че перката работи.

Иначе буксата при датчика е тройна и охлаждащата течност е наред.

А, да знаете колко струва нова перка и нов датчик?

 

10х

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега виж откъде идва проблема може пък датчика да си работи и определено ако го сменяш търси датчик който включва около 91-92 градуса моя включва на 92 и нямам никакви проблеми с загряване, преди това имах друг който включваше на 100 и много трудно охлаждаше дори зимата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лоша спойка в таблото , най често е на бушона.

 

Да, възможно е защото на два пъти сменям точно бушона за перката и все са леко разтопени.

Сега остава само да разбера как се разглабя таблото иначе спойката е лесна.

Предполагам че долният капак се държи на щипки или на винтчета но такива не се сещам да съм виждал, пишете ако имате информация по въпроса 10х

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тез табла нямат спойки ... 5 пласта пластмаса , между които има медни пластини завършващи със съответния накрайник (я за бушон, я за реле , я за кабел) ... вероятно се е разширил съответния накрайник и бушона няма добър контакт и грее .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно бушоните които се продават по разните магазинчета и бензиностанций са страшни ментета,но има и един друг варянт за топенето на бушона.Повишена консумация :!:

мАторчето на вентилатора да консумира повечко ,вследствие на механично задържане.Примерно износени втулки, или лагерчета, скапан ротор- също мое да е причината....ама ай да несъм толкова черноглед s_flag .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно бушоните които се продават по разните магазинчета и бензиностанций са страшни ментета,но има и един друг варянт за топенето на бушона.Повишена консумация :!:

мАторчето на вентилатора да консумира повечко ,вследствие на механично задържане.Примерно износени втулки, или лагерчета, скапан ротор- също мое да е причината....ама ай да несъм толкова черноглед s_flag

Абсолютно правилно!

А за таблото се извинявам - не съм отварял такова. И не е на платка/платки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

виж датчика на радиатора и двата бушона за перката , които са в горния десен ъгъл ( като отвориш капака ) в една прозрачна кутия са и няма начин да не тръгне :) ако е здрава де

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лоша спойка в таблото , най често е на бушона.

 

Да, възможно е защото на два пъти сменям точно бушона за перката и все са леко разтопени.

Сега остава само да разбера как се разглабя таблото иначе спойката е лесна.

Предполагам че долният капак се държи на щипки или на винтчета но такива не се сещам да съм виждал, пишете ако имате информация по въпроса 10х

Не си взимай беля да разглобяваш ел. таблото - щом ти топи бушоните значи имаш твърде голям ток - премери колко ампера ти дърпа вентилатора (когато реши да заработи де). Може да се окаже, че проблемът е само в него - ако "товари" ще дърпа твърде голям ток и ще грее яко бушона и кабелите.

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Колеги днеска забелязах един проблем на формана.Перката за охлаждане на радиатора работи при подаване на контакт?????Погледнах температурата но тя си беше в нормите .ПРеди точно една година сменях температурният датчик с нов .

Въпросат ми е дали има и други възможности освен датчика да се е преебал...

Да знам дали да търся проблема къде е или направо да тичам до магазина за нов.

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофти датчици , залепват от работния ток на мотора на перката .....развържи си захранването и през реле , та датчика да ти комутира само оперативната верига , тоест намотката , Гената вече го е сторил. smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Който си слага перки с повече обороти и мощност , ще неще си слага и релета ... така де до преди половин година си перках на ключа(ключ от габарит , датчика даже не знам дали работи) , ама като отказа да включи при 40 градуса на вън и то в най-гадното задрстване си взех 3м. жици и две релета (така де трябва да има двоен контрол) и ги накачулих smile049

Инак схемата е проста - захранващия плюс дръпнах от алтенатора директно и го закачих на средния край на релето ,изхода го взех от нормално отворения контакт и на мотора , плюса дето идва от инсталацията през датчика на радиатора , та на бобината на релето , а минусите за мотора и релето някъде от някоя гайка по решетката ... с второто реле става малко по сложна схемата , ама то е защото искам да има и ръчно включване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това реле как включва перката ????

До колко разбрах това реле работи заедно с датчика и датчика не се влияе от тока на перката ... така ли е?

и какво точно реле да търся

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това реле как включва перката ????

До колко разбрах това реле работи заедно с датчика и датчика не се влияе от тока на перката ... така ли е?

и какво точно реле да търся

Утре ще ти драсна схемичката.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика включва и подава плюс на релето , ковата щраква и включва нормално отворения контакт и подава плюс на мотора (желателно е релето да е поне 40А).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.