Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Стабилност при висока скорост


Metodiew

Recommended Posts

Карам с 205/55/16 КонтиПремиумКонтакт 2 на Континентал в перфектно състояние. Смятам, че са достатъчно широки. ;)

 

Имай предвид, че Октавиите се произвеждат с огромен набор от окачвания. Според зависи за кой маркет са и какво изпълнение може да варират от абсолютно неконтролируема мекица, до окачване тип лагерна количка :)

 

На мойта например задницата и е доста стабилна, аз поне не изпитвам проблеми с нея. Може би защото е комби и са сложили нещо по вдървено. Обаче на мен пък ми е мека предницата.

 

На един познат с лифтбек О2, задницата пък беше тотална мекица. Най-тъпото беше, че празна що годе се караше, ама като се натовари с 4 човека и багаж, почваше да суче супер неприятно. Слага някакви пружини от Г5, други амортесьори, сега твърди че било по-добре.

 

Тъпото е, че в ЕТ тия неща не са им много ясни. Те знаят само партномера. И ако решиш да променяш нещо, всичко е на принципа проба-грешка.

 

Незнам колко годишна е твойта кола, но имай предвид, че и пружините стареят и омекват!

 

Все пак покарай повече време да се убедиш дали наистина имаш проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, може и тоя момент да влияе - различните пружини, амортисьори и тампони. Та и стабилизиращите щанги също ще влияят...... И има резон да е така.

Годините - вероятно също.

Иначе Конти Премиум контакт - това е сравнително мека гума, за комфортно каране. Тя и затова така се казва - Премиум контакт. Иначе ширината е добра, и височината на профила също.

Но аз в началото карах с Мишелин Енерги Е3А, 195/65-15, и те даваха точно тоя ефект - закъснение на реакцията при висока скорост, и приплъзване при спиране.

Въртиш волана - и колата се замисля. И след част от секундата, та дори и почти след секунда - чак тогава завива.

Като закъснението нарастваше при повишаване на скоростта - което при 140-150 вече ставаше опасно!

И не смеех да вдигам големи скорости.

Меки бордове - и също комфортна за каране, и тиха.

А после се зарових в разни тестове, питах и познати - и си взех Вредщайните, 205/60-15 - ами просто поведението на колата стана съвсем друго! Само десет милиметра по-широки - но като че ли стана друга колата!

А сега Вредовете съм ги оставил в мазето, защото доизносвам зимните Клеберчета, които изкараха четири зими и са за смяна - и усещам, че и те са меки като гуми, и не много стабилни - особено в завой! Но дори и те са по-добри от Мишелинките. А върху мокро как спират, и как преджапват през локвите при дъжд - ееееее, добри са!

Но те вече са станали летни..... smile091

И за през зимата - ще се купуват нови.

На Вредовете обаче - все пак отстъпват. Вреда е твърд, и е доста стабилен, като за тоя размер. И с него поведението на колата е много добро, и такова закъснение няма.

Макар че за другата година съм решил да мина на още по-голям размер - защото обичам да карам бързо по завоите. Само че смяна и на гуми, и на джанти..... Дебеличко ще ми дойде смяната. Но ще се пробвам - пък ако стане.

Иначе съм пробвал - и съм видял, че става още по-стабилна.

Но ти твоята проба с гумите поне можеш бързо да я направиш - и да си ги изясниш нещата.

А не веднага да се набутваш за вибростенд.

Но ти ще си решиш де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последният пост е малко "ха наляво, ха надясно, ха в говното прясноооо" smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка гума се държи различно на всяка кола. Зависи дали е с предно или задно предаване, дали е бензинова или дизелова и т.н. , но най-големия фактор е задкормилното устройство. Преди години още когато не бяха забранени шиповете съм слагал на клиенти гуми с шипове и са се оплаквали, че колата буксува и не върви на сняг. Викам си чакай да седна и да пробвам защо тия гуми не вървят, ами няма никакъв проблем, колата си върви без никакъв проблем. Оказва се, че си мислят, че колата щом е със шипове трябва с повечко газ да се кара. Но както и да е да не навлизам в подробности. А колкото до тестовете и там нещата са малко ала бала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да са малко ала бала - но без тестове как човекът може да разбере за какво става въпрос? А тестовете могат да го ориентират, като минимум, какво да гледа.

Ако след смяната на гумите нещата се оправят - значи проблемът е в гумите.

А ако не се оправят - значи има нещо в шасито.

И човекът трябва да продължи нататък, да гледа по него как са нещата.

Пък ако са правени по колата някакви ремонти - може и нещо да не са му дооправили.....

Но без въобще да седне, и да ги гледа нещата подред - както обективно, така и субективно - какво може да каже?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.