Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Стабилност при висока скорост


Metodiew

Recommended Posts

Здравейте колеги, някои от вас знаят през какво преминах с моята Октавия... Но вече сме напълно възтановени и готови за преживявания заедно (ама как го написах). :lol: Исках да ви питам как се държат вашите коли при висока скорост (над 120 - 130км/ч и нагоре...), понеже при мен се наблюдава нещо като "сеене" и ми е малко странно. Много хора ми казаха, че при колите с електромеханично сервоуправление е нормално и най-вероятно го правя аз с вибрации на волана, който наистина е много чувствителен при висока скорост спрямо хидравличните. Така ли е по принцип ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"сеене" обикновено се получава от износени амортисьори - направи им един тест на тресачка и ще разбереш. при мен се е случвало на 2 МПС-та преди шкодата по идентичен начин и в двата случая след смяна на задни амортисьори всичко си дойде на мястото.

п.п. и двата пъти протектора на задните гуми беше насечен перпендикулярно на посоката на движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, някои от вас знаят през какво преминах с моята Октавия... Но вече сме напълно възтановени и готови за преживявания заедно (ама как го написах). :lol: Исках да ви питам как се държат вашите коли при висока скорост (над 120 - 130км/ч и нагоре...), понеже при мен се наблюдава нещо като "сеене" и ми е малко странно. Много хора ми казаха, че при колите с електромеханично сервоуправление е нормално и най-вероятно го правя аз с вибрации на волана, който наистина е много чувствителен при висока скорост спрямо хидравличните. Така ли е по принцип ?

viewtopic.php?f=30&t=18982&start=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...................Много хора ми казаха, че при колите с електромеханично сервоуправление е нормално и най-вероятно го правя аз с вибрации на волана, който наистина е много чувствителен при висока скорост спрямо хидравличните. Така ли е по принцип ?

Същото го има и при служебното Субару. Преди 2 дни влиза в сервиза за ремонт на електромеханична рейка, но не съм питал дали е успешна интервенцията. Според мен само отбиха номера, за да мине гаранцията.

Аз мисля, че това сеене не е нормално, но първо е по-добре да се направят всички онези подобрения от темата на Бегачката и тогава да се види резултата.

smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какво означава "сеене"?

иначе аз редовно си карам по магистралите със 140 и ми се струва че всичко ми е наред, ама знам ли :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какво означава "сеене"?

При нас ефектът е следния - за части от секундата като местиш волана не контролираш колата - тя не реагира, а зацепва с леко закъснение.

 

Между другото при високите скорости това се явява като защита срещу неволно (случайно предизвикано) движение на волана и е заложено в софтуера на колата от самия производител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какво означава "сеене"?

При нас ефектът е следния - за части от секундата като местиш волана не контролираш колата - тя не реагира, а зацепва с леко закъснение.

 

Между другото при високите скорости това се явява като защита срещу неволно (случайно предизвикано) движение на волана и е заложено в софтуера на колата от самия производител.

 

 

това закъснение се получава от локумените тампони на окачването, а и аз смятам, че това дори е опасно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

даже много опасно и неприятно напрягащо при пътуване

колкото корлата е по-стабилна и двигатела работи с ниски обороти -толково по-леко е пътуването

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тествай я на вибростенд и отпред, и отзад - защото може да не са само пружините или амортисьорите виновни.

Пък тогава вече нещата ще лъснат.

Но и друго какво искам да кажа - подобен ефект имах тогава, когато бях с Мишелин Енерги Е3А. Това е екогума, тоест с намалено съпротивление на търкаляне, която и на сухо има навика да приплъзва. И се наблюдава точно това - като завъртиш волана при висока скорост, и колата реагира със закъснение. В резултат на което ме беше страх да я карам с повече от 120 км/ч.

Но откакто смених Мишелинките с Вредщайн Спортрак 3 - колата просто залепва за пътя при висока скорост! И не се притеснявам да маневрирам и доста агресивно, когато се наложи.

Другото е размерът и големият офсет.... За устойчиво движение с висока скорост ширина 195/65 е явно недостатъчна. Гумата трябва да е поне 205/60-15, за да е стабилна при 140-150 км/ч. Или дори да е още по-широка.

А големият офсет означава, че гумата всъщност е по-навътре в калника - тоест следата е по-малка. И ако сложиш джанти с по-малък офсет, тоест излизащи по-навън - следата се увеличава, което влияе положително и на стабилността. И такива ефекти, като твоя - изчезват.

И още нещо - помпай летните гуми с азот! Той освен другите предимства държи и гумата по-стегната - и тя води по-стабилно в завой! Струва само няколко лева - но дава много предимства!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с Азота никога не съм го разбирал. :( Близо 80 % от въздуха който дишаме и си помпаме в гумите е Азот. Какво аджаба биха ми вкарали в гумите тези майстори? 100 % Азот ли и как ще стане това ще ми вакумират гумата и ще я напълнят с Азот? Нямам наблюдение да правят така. Или може би ще ми сложат някои по специален изотоп на Азота? :)

 

Според мен Азота не е фактор. Важното е гумите да са напомпени според указанията който предполагам всеки шофьор знае.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с Азота никога не съм го разбирал. :( Близо 80 % от въздуха който дишаме и си помпаме в гумите е Азот.

 

И аз така се чудя :) Твърдят, че обема се влияел много по-малко от температурата, отколкото ако го напълнят с атмосферен въздух. Ама тия 20% чист азот в повече да влият, чак пък толкоз...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите не ги запечатват – а просто ги пълнят с азот от азотен генератор. Има го във всяка уважаваща себе си гумаджийница. И като я напълнят гумата с азот – слагат и сини тапички на вентилите, та да си личи.

Е, вътре пак остава малко кислород и други газове – но те са по-малко от 1 % и тяхното влияние вече е пренебрежимо малко.

Иначе азотът има много предимства пред въздуха.

- В него има по-малко водни пари – а най-вече те са, заради които гумата се раздува при загряване вследствие на високата скорост.

- Поради което е много по-малка вероятността да пръснете гума.

- Има и по-висока топлопроводимост – поради което гумата по-лесно топлоотдава към джантите и по-малко загрява.

- Държи гумата по-стегната – при същото налягане като въздуха. И усещате колата сякаш е с по-нископрофилни гуми – и съответно доста по-стабилна.

- Тъй като в него няма водни пари и кислород – гумата не кородира и не се окислява отвътре. Което драстично удължава нейния живот.

- Азотът по-трудно напуска гумата през пробиви – което също препятства пукането и разрушаването на гумата при утечки. А при забележима утечка подсказва много по-рано, че има проблем – докато при въздуха усещате, че нещо е станало едва когато гумата е практически нарязана.

Поради което можете да проверявате и да допомпвате гумата доста по-рядко – на 1.5-2 месеца. Началното помпане ще ви струва само 5-6 лева – обаче ползите са големи. А допомпването – аз обикновено им давам на хората петарка – защото си струва!

И размерът 195/65-15 е минималният размер за Октавията - макар че някои слагат дори 185/70 - от криворазбрана икономия.

Размерите, с които Октавията става забележимо по-стабилна - са 205/60-15 и 205/55-16. Първата става и на стандартните джанти, а втората дава повече стабилност - независимо че ширината е същата. Ами щом бордът е по-нисък - той е и по-твърд. А по-твърдият борд означава повече стабилност.

Разбира се, най-подходящите размери от гледна точка на стабилността ще са 225/45-17 и 225/40-18 - но последните вече са прекалено скъпи и са препоръчителни само за най-форсираните варианти, като РС и подобни.....

Докато от размера 225/45-17 се намират и не толкова скъпи предложения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

028544882.jpg?r=0

 

Ако си взема такива за колата, дали ще ми ги напомпат за 5-6 лева? Изпадат ми евтинко и за това питам... smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

028544882.jpg?r=0

 

Ако си взема такива за колата, дали ще ми ги напомпат за 5-6 лева? Изпадат ми евтинко и за това питам... smile092

 

Като го гледам размера - може би цената на помпането ще ти дойде по 5 лв на гума.....

Но тогава колата ти ще седи като на валяци! smile091

Защото размерите, така като ги гледам - са за голям Неоплан!

Или направо за някой лайнер! :mrgreen:

Сухопътен обаче!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите не ги запечатват – а просто ги пълнят с азот от азотен генератор. Има го във всяка уважаваща себе си гумаджийница. И като я напълнят гумата с азот – слагат и сини тапички на вентилите, та да си личи.

Е, вътре пак остава малко кислород и други газове – но те са по-малко от 1 % и тяхното влияние вече е пренебрежимо малко.

Иначе азотът има много предимства пред въздуха.

- В него има по-малко водни пари – а най-вече те са, заради които гумата се раздува при загряване вследствие на високата скорост.

- Поради което е много по-малка вероятността да пръснете гума.

- Има и по-висока топлопроводимост – поради което гумата по-лесно топлоотдава към джантите и по-малко загрява.

- Държи гумата по-стегната – при същото налягане като въздуха. И усещате колата сякаш е с по-нископрофилни гуми – и съответно доста по-стабилна.

- Тъй като в него няма водни пари и кислород – гумата не кородира и не се окислява отвътре. Което драстично удължава нейния живот.

- Азотът по-трудно напуска гумата през пробиви – което също препятства пукането и разрушаването на гумата при утечки. А при забележима утечка подсказва много по-рано, че има проблем – докато при въздуха усещате, че нещо е станало едва когато гумата е практически нарязана.

Поради което можете да проверявате и да допомпвате гумата доста по-рядко – на 1.5-2 месеца. Началното помпане ще ви струва само 5-6 лева – обаче ползите са големи. А допомпването – аз обикновено им давам на хората петарка – защото си струва!

И размерът 195/65-15 е минималният размер за Октавията - макар че някои слагат дори 185/70 - от криворазбрана икономия.

Размерите, с които Октавията става забележимо по-стабилна - са 205/60-15 и 205/55-16. Първата става и на стандартните джанти, а втората дава повече стабилност - независимо че ширината е същата. Ами щом бордът е по-нисък - той е и по-твърд. А по-твърдият борд означава повече стабилност.

Разбира се, най-подходящите размери от гледна точка на стабилността ще са 225/45-17 и 225/40-18 - но последните вече са прекалено скъпи и са препоръчителни само за най-форсираните варианти, като РС и подобни.....

Докато от размера 225/45-17 се намират и не толкова скъпи предложения.

 

Бах тоя азот, туй нящо ще да е няк'ва чуждо планетна нано хипер мега технологична джаджа, плод на генеративен криогенен термоядрен синтез и само лузърите от авиокомпаниите си го купуват в бутилки за индустриални газове. Той е с по-стабилен обем от инвара, стяга по-здраво от обръч на бъчва, по топлопроводим е от твърдите тела, и в частност от бакъра и има по-голям вискозитет от замръзнал битум. Направо невероятно .......... и тази статия(пост) ако не е плод на ненаучната фантастика ела ме ритни. smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе въпреки всичко изписано досега... Аз май стигам до извода, че оня ден беше много ветровито и при високата скорост вятъра ме е носил из пътното платно. :lol: smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ти си смени гумите с по-широки - ей тъй, за проба. Пък покарай - и ще видиш, как колата ти ще стане съвсем друг автомобил.... s_flag Не точно Порше Кайен - но все пак нещо различно.

Пък ако не стане, и ако не усетиш разлика - ще ги върнеш. И ще отидеш да го погледнат возилото на вибростенд.

Но го направи опита - струва си!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.