Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Странно поведение на предно дясно ел. стъкло


hvalkov

Recommended Posts

Здравейте, колеги.

 

От 1 месец съм собственик на Фабия комби SDI и както се казва все още се опознаваме с колицата. Първите ми впечатления (за около 2500 км пробег) са много добри - очевидно съм попаднал на стегната и добре поддържана Фабия. Само едно нещо ме озадачава и след като се поразчетох из форума се притеснявам дали не е предвестник на по-сериозен проблем. Става въпрос за следното - много често (в 80% от случаите) ако предно дясно ел. стъкло не е било свалено до края и се опитам да го вдигна вместо нагоре тръгва надолу. Ако веднага спра движението надолу и отново направя опит да затворя стъклото - вдига се нормално. Ако е било отворено до край също се затваря нормално. Това поведение се наблюдава независимо дали ползвам бутона на шофьорската врата или бутона на предна дясна врата. Не се чуват странни шумове (скърцане, пукане и т.н.) при отваряне/затваряне на стъклото. Както споменах, предварително потърсих из форума за нещо подобно и в едно от съобщенията намерих сходство - колегата е сменил счупен пластмасов водач и скъсано жило, но преди да му се натрошат споменатите компоненти е имал "инверторно поведение" на стъклото. Та въпросът ми е : имам ли основание за притеснение и мога ли (трябва ли) да предприема нещо (почистване, смазване, ....) при тези симптоми?

 

Благодаря предварително на всички, които се включат със съвет!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих отворил на момента, преди да е станало нещо по- сериозно като повреда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък първо бих обучил машинката за крайно горно и крайно долно положение. Ако в бг форума няма инфо то мисля че в руския го има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък първо бих обучил машинката за крайно горно и крайно долно положение. Ако в бг форума няма инфо то мисля че в руския го има.

+1

 

Ако акумулаторът е бил свалян/сменян, а след това не са обучени прозорците наново, е напълно възможно това да е проблемът. Така че пробвай първо това, преди да сваляш кори и да ровиш по вратата. Процедурата, според AutoData, е следната:

 

1. Сваляш прозорците до долу (само електрическите разбира се)

2. Затваряш вратите

3. Заключваш ръчно шофьорската врата отвън с ключа, като задържаш ключа в положение "заключено", докато не се вдигнат прозорците

4. Отпускаш ключа

5. Завърташ пак в положение "заключено" и задържаш поне 3 секунди

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

зависи тая настройка става ако си с централно. Иначе беше нещо от рода даваш контакт когато са в крайно положение горе и сваляш долу спираш контакта и пак даваш и вдигаш до горе. И на горе и на долу натискаш бутоните постоянно. Само не съм на 100% кое беше първо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явка, при мен "обучаването" на стъклата става като просто ги спусна и вдигна веднъж изцяло. И после си работят нормално . smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явка, при мен "обучаването" на стъклата става като просто ги спусна и вдигна веднъж изцяло. И после си работят нормално . smile049

 

И при мен е така, ама реших, че може при Фабия 1 да е по-различно, затва се доверих на АутоДата-та

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

имах абсолютно същият проблем като твоя.При мен продължи около 2 месеца и след това ми се счупи водача.Проблема идва от прегънато или надъвкано жило.Създава се напрежение и за това прозореца не се затваря , а се отваря обратно до долу.Просто в един момент водачът не издържа и се счупи и от там...пастет ](*,) . Дано при теб да не се стигне до там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен е от жило и/или водач, иначе и двете стъкла ще си забравят настройките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига сте го шашкали. Водача се износва и прозореца започва да дрънчи и да се криви и може да прави така но ако се е стигнало до тук и да отвори профилактиката няма да реши проблема а пълна смяна на жила и водачи защото имали износване в едно има в другите. Пробвай да адаптираш машинките и ако след това има проблем се мисли

За Иво всяко за себе си се регулира

А и от инфото дадено от колегата с дясното се работи по малко и по вероятно на водача прозореца да е адаптиран по случайност а и той е повече ползван което може да значи че проблема би трябвало първо там да се появи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да го плаша човека,просто имах същите ядове преди 1 месец и при мен беше от жило(и в последствие водач).И понеже изчаках да видя какво ще стане или няма да стане и водача ми се счупи в най-гадния момент-на морето.Та колегата да си има едно на ум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз за това казах да пробва и после да минава по сложния път. Друго е ако имаш ветробран да не той да запира и да прави така и ако уплътнението където движи стъклото да има нещо и да създава усилие

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за бързите отговори. Колективният разум е голяма работа...

 

Сега да кажа какво направих - да, с централно заключване съм и изпълних "обучителната" процедура няколко пъти.

Уви, няма промяна в поведението. Нещо обаче ми направи впечатление - десния прозорец се затваря по-бавно от левия.

Примерно от напълно отворени прозорци при затваряне с ключа в момента в който левия е напълно затворен, на десния му остават около 6-7см. още. Друго, което ме кара сериозно да се замисля да отварям е, че в книжката-user manual на две места пише за подобно поведение. В първия случай ако при затваряне прозореца срещне препятствие - примерно ръка - веднага спира затварянето и се връща около 10 см назад (с цел да няма нараняване). Във втория случай се разглежда заледяване на стъклото през зимата, когато ледът може да затормози движението на стъклото и отново реакцията е същата - спира се затварянето и се връща 10 см. назад. От тази информация и от наблюдението ми за разлика в скоростите при затваряне между двете стъкла стигам до извода, че най-вероятно има някакво допълнително съпротивление, което тормози стъклото.

Имам и ветробрани - така я купих и много ме дразнят чисто визуално. Та смятам първо да махна ветробрана и да тествам. Ако пак е същото - ще се отваря, но планирания ремонт е 100 пъти за предпочитане пред изненада в най-неподходящия момент.

 

Още веднъж благодаря на всички и ако някой се сети още нещо да пише. И аз ще пиша като се изяснят нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако проблема е в жилата вероятноста да се чува хрупане и пращене е голяма. Получава се прекъсване на някоя нишка и като преминава през ролките затяга и хрупа. Ако е водач износен стъклото започва да се криви в някоя посока и като не върви правилно във гуменото уплатнение създава усилие. Като хване сръклото с ръка и гледаш да го държиш право да не мърда в ляво и дясно ако водач е износен би трябвало да се вдигне без усилие. Ако водач/и не стават ще си проличи най-лесно така. Дугото е може да свалиш само декоративната пластмаса и да махнеш тапите през които се отвива стъклото от държачите и през дупките да погледнеш и с ръка да пробваш дали има голям луфт между релсата и водача а там би трябвало да няма или съвсем малко. Провери ако е оригинален ветробрана и влиза в жлеба на стъклото дали той не се измества и не затруднява прозореца. Може и да пръснеш малко вода или нещо друго по съмото уплатнение защото то е някакво гумено/платнено и събира бая мръсотия и пак прави мизерии. Стигнеш ли до това да сваляш желязната кора направо си вземи един комплект жила, водачи и ролка и сменяй без да се замисляш. Ако стъклото падне като се счупи водача махаш декоративната кора и с ръка през отворите на желязната кора му помагаш да се качи нагоре и го застопоряваш с някоя отверка или дръвче до ремонта и те така ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

имах абсолютно същият проблем като твоя.При мен продължи около 2 месеца и след това ми се счупи водача.Проблема идва от прегънато или надъвкано жило.Създава се напрежение и за това прозореца не се затваря , а се отваря обратно до долу.Просто в един момент водачът не издържа и се счупи и от там...пастет ](*,) . Дано при теб да не се стигне до там.

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явка, при мен "обучаването" на стъклата става като просто ги спусна и вдигна веднъж изцяло. И после си работят нормално . smile049

И при мен е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля че имаше тема във форума за адаптирането. Това с ключа на вратата мисля че е за активиране на модула който вдига автоматично прозорците ако са отворени и колата се заключи или активира алармата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

gogata написа:

Явка, при мен "обучаването" на стъклата става като просто ги спусна и вдигна веднъж изцяло. И после си работят нормално . smile049

 

+1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

gogata написа:

Явка, при мен "обучаването" на стъклата става като просто ги спусна и вдигна веднъж изцяло. И после си работят нормално . smile049

 

+1

 

Така е на контакт от крайно горно задържаш бутона надолу докато ел. мотора сам изключи и после вдигаш нагоре докато пак излючи и е готово. Всеки прозорец е сам за себе си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това се казва one touch. И на Аудито ми е така и за стъклата, и за люка. Но продължавам да не разбирам как моторче ще тръгне надолу като му подадеш сигнал за нагоре- нещата са доста еднозначно реализирани- буксите на моторчето могат да се сложат само по един начин, няма как да се обърнат, а управлението става по К- шината- копчето нагоре дава маса, а надолу-маса през резистор. Конвиниънс модула получава по шината сигнал, мери си волтажа, знае от кой бутон е дошъл сигнал и в зависимост от волтажа пуска моторчето нагоре или надолу. Няма какво друго да му се обучава относно посоката. При двустепенните бутони при първа степен на натискане сваля/вдига докато се държи копчето, а при втора степен на натискане движи стъклото до сработване на автоматичния прекъсвач.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами тръгва надолу заради срещнато усилие. Обучено е да изключи някъде но преди тази точка среща усилие примерно ръка и изключва като връща назад в буферно разстояние което да е безопастно. Може и ако има повреда да го прави. Ако разкачиш акумулатора си губи настройката и примерно засича че стогнало крайна точка а всъщностн не е и влиза в авариен режим като изключи и отвори буфера. Поне аз така си го обеснявам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато срещне препятствие преди крайно положение и това препятсвие принуди моторчето на стъклото да изключи, независимо дали сте на авто /one touch/ или бутона продължавате да го държите дръпнат за вдигане на стъклото, програмно е реализирано да почне да сваля стъклото някъде около 10 см и да спре. За да почна да се движи стъклото след това, бутона трябва да се отпусне до неутрално положение и пак да се натисне/дръпне. Пробвал съм и при мен си губи настройката за авто и се налага обучание състоящо се във вдигане на стъклото да крайно положение и изключване по претоварване. Може и сваляне до долу да е искало, не си спомням. Така че, това дето се гледа по филмите да заклещиш някой със стъклото, при Шкода, предполагам и целия ВАГ няма как да стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но продължавам да не разбирам как моторче ще тръгне надолу като му подадеш сигнал за нагоре

 

Мисля, че не бях съсвсем точен при формулирането на проблема.

Когато се опитам да затворя стъклото то не тръгва веднага надолу а прави опит да тръгне в посока затваряне и веднага след това превключва на отваряне и се смъква с около 10 см или докрай - зависи колко е било отворено. Почти съм сигурен, че има някакво нетипично съпротивление, но в момента съм много натоварен и не ми остава време да го разглобя. Като разнищя проблема ще пиша - може да е от полза за някого.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , само да те подготвя , че ако не ти е свалян механизма до момента всичко е нитовано и след свалянето на кората на вратата няма да имаш почти никакъв достъп.Има 8 нита , който трябва да се разпробият , за да достигнеш жилата и водачите ](*,) .Много е неприятно като упражнение.Поне при мен беше така аз съм с Фабиа 1-2006г.Късмет !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.