Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Шкода 120 проблем с маслото


Skoda 130LR/h

Recommended Posts

Здравейте съфорумници, скоро се регистрирах и ме мъчи един проблем със разхода на маслото на 120ската понеже на 1000 км гори над 2 л а е само на 73 000км, а като настъпя повечко има много гъст пушек който се вижда съвсем ясно на огледалата и при загрят мотор като я изгася след около 2 мин паля пак и изкарва пушилка сякаш паля стария трактор,също така и от бензиновата помпа тече но ме съмнява да изтита толкова мн .Чувал съм от николтина души че,шкода 105,120 нямат гумички на клапаните и от там качвали разхода на маслото и също поради запечени маслообирателни пръстени.НО имам една глава, която има гумички на клапаните.Въпросът ми е: какъв размер могат да са от какво пасват евентуално и каква сполучлива марка да бъдат те.Поздрави Иван. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 58
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • The Best Forman

    6

  • maxrpm

    5

  • joro-120L

    7

  • Skoda 130LR/h

    26

Най-много писали в темата

Водачи и гумички от Фаворит по възможност или Елринг или Кортеко (ама Елринга като че ли е по-добре) ... само не знам престъргват ли се водачите на клапаните или се слагат директно , ама това ще го кажат спецовете по задномоторни Шкоди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумички стават от всяка кола, която е с 8мм клапани. Лада, Фаворит, Голф 2. При тези километри нищо чудно и маслените сегменти вече да са меки. Може да я закачиш някъде на компресор. Ако почне да духа от картерната вентилация значи си най- малко за нови сегменти. Иначе съм с ръце за монтирането на глава с гумички. Аз над година вече съм с такава и по- доволен не мога да бъда, маслото не го е барнала грам. Кажи от къде си, да те насочим към кадърен майстор, ако искаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... Може да я закачиш някъде на компресор. Ако почне да духа от картерната вентилация значи си най- малко за нови сегменти....

Тошко, само едно уточнение, за да не прави излишни гимнастики колегата.

Първо се мери компресията. Ако е ниска или на даден цилиндър е ниска се налива малко масло в цилиндъра и отново се мери компресията. Ако се вдигне, значи сегментите са заминали, ако не се вдигне, значи клапаните изпускат. Може компресионните сегменти да са добре и пак да гори масло, заради маслените сегменти. Тях няма как да ги хванеш.

По темата с гумичките нищо не мога да кажа, щото съм без. Но този разход е сериозен и едва ли е само от тях. По книга дават 850гр./1000км. Май двигателя ще се отваря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързите отговори.Аз съм от Разград познавам някой друг, но мисля с баща ми да я оправим. Имам комплект ризи бутала сегменти от едно време, слагани но метър не са варвели само ме тревожи едно, медните дифтунки на ризите,дали няма да имам проблем,защото са ползувани и също така докато съм разглобявал една дифтунка либсва и дали мога общо взето да сложа стари, иначе частите ги имам всичките. Благодаря мн :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чиста работа! Направи си един ремонт на мотора.

Медните пръстени трябва да са нови. Старите вече са сплескани и не могат да изпълнят предназначението си.

Чрез тях се регулира изпъкналостта на ризите над блока, за да захапят в гарнитурата. Някви десети от мм стърчат. От друга страна пръстените уплътняват ризите отдолу и не позволяват на охл. течност да влезе в картера. Продават се с различни дебелини, за да се напаснат ризите. Мисля, че бяха по левче бр.

п.п. Като свалиш главата, обърни я обратно /хоризонтирана/ и налей камерите на клапаните с бензин.

Следи дали някъде пада нивото. Ако пада, вадене на клапаните и пасване на леглата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско колега. Това и щях да направя за проверка на клапаните. От къде да си закупя тия дифтунки има ли ги по магазините за лагери семеринги болтове и т.н.т.? Имам каталог ще погледна все пак дали им пиши размера. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско колега. Това и щях да направя за проверка на клапаните.....

Моля!

Абе аз да си кажа. :) Така и така главата е долу, а това е много лесен начин за проверка. Просто е грехота, ако не се направи. От състоянието на клапаните много зависи добрата работа на мотора.

Дифтунгите ги има в магазин за Шкода. За други магазини не знам, но нищо чудно и да се продават. Все пак това са някакви уплътнители.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда двигателя е доста износен. Почти сигурно е, че клапаните не уплътняват добре т.е. тях със сигурност трябва да ги напаснеш, така че да държат да не протича при теста с бензин. Ако с прошлайфане постигнеш това, може и да не слагаш гумички. На баща ми и неговата имаше висок разход на масло, но след играчката с прошлайфането и с нови сегменти мотора си върна доста от силата, а разхода му падна, въпреки че все още си има теч от бенз. помпа.

Ако нямаш сериозни течове, този висок разход трябва да е и от заминали ризи. Щом имаш части - сменяй. Накрая няма да съжаляваш от резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Ако с прошлайфане постигнеш това, може и да не слагаш гумички....

Борка, напасването на клапаните и разхода на масло са различни неща./поне аз така разбирам написаното/

Маслото влиза в цилиндъра при отворен клапан м/у стеблото на клапана и главата. Само гумички го спасяват това нещо. Затова конструктивно си горят масло. Дори и чисто нови автомобили.

След ремонт на двигателя, разхода на масло не изчезва, а просто пада до предписаните норми. Ако се сложат гумички, може и съвсем да изчезне :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те водачите на клапаните при 120 -та май бяха косуматив ако не ме лъже паметта и след сляната им драстично пада разхода на масло ... естествено ако другите железарии на мотора в ред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и ако трябва клапаните ще напаснем,също така и агрнажната верига румоли и нея ще сменим.Както спомена колегата (skodko):Иначе съм с ръце за монтирането на глава с гумички. Аз над година вече съм с такава и по- доволен не мога да бъда, маслото не го е барнала грам.Понеже разполагам с частите ще ги монтирам. Също така и другата глава , която има някакви гумички които ще заменя с нови. Ти каза коя марка гумички е най-сполучливата. Поздрави. smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си глава 105 (пилето между свещите е черно) и я стегни на 6,5кг, поне да знаеш за какво правиш тази гимнастика. Аз не съм карал с гумички досега и нямам оплаквания. Все пак не е трабант, не гори толкова много масло. Търпи се на 1000км 1кило

 

Дай някоя снимка да оплакнем очи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О_О Синя ли бе човек? Дай още снимки. Първата ми любов беше такъв цвят и откакто се разделихме с нея искам пак синя Шкодичка. Като гледам май си й скъсил пружините. И джантите май не са оригиналните... я раздуй малко. smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкодата е синя със черен матов преден капак, и с широката решетка отпред .Лети джанти фордови, със фланци с 16мм ширина .Джантите са 7 или 7,5j със голям борд колкото да събереш телефон nokia ,размер на гумите 185 60 13.До колкото до пружините са скъсявани и отпред и отзад ,отпред със 2 навивки и после подравнявани ,а отзад с една и пак подравнявани вътре има оборотомер (не оригинален) който го нямаше преди също така има и допълнително сложен и разходомер (оригинален PROGRESMETAR PAL).Поздрави Иван. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех да му се невиди, проблем с гумичките елринг,не стават за тая глава влизат си свободно ся трябва да ги върна и да взема corteco понеже тия нямат гумена обвивка от външната страна и хлопат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брат карам Шкода от отдавна, зарежи гумичките и си вземи глава 105. Ще харчи 0.8/1000 масло ама какво, аре дано никой никога не обеднее до там че да нямаме 7-8лв да си долеем масло ;) То е кеф, да отвориш двигателното за ей така да си долееш и аиде ремонта свърши. Модерните коли отвори ли двигателното се започва едно вадене на кеш .... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех да му се невиди, проблем с гумичките елринг,не стават за тая глава влизат си свободно ся трябва да ги върна и да взема corteco понеже тия нямат гумена обвивка от външната страна и хлопат.

Ти смени ли водачите на клапаните ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тази глава която я имам аз,гумичките влизат от външната им страна не както на тази отвътре.Някой ако има на снимки на преправена 120кова глава да пусне да видя как е.Благодаря предварително s_flag

post-11841-138453416751_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.