Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Питане за Fabia 1,9 TDI


sevdo

Recommended Posts

Колеги, за да се откажа напълно от конкретния модел от темата, искам да ви попитам - тази с променлива геометрия на лопатките на турбината ли е. Защото разбрах че основна причина за блокирането на лопатките е градското каране и ниските обороти. Благодаря предварително.

 

Да.За блокиране на лопатките - причини много. По компетентни от мен могат да ти разяснят. Но това да те спре, си е лично твое субективно мнение!

Данъка е 45 лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 53
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sevdo

    14

  • ID A

    6

  • Цецо75

    5

  • legaltk

    5

Най-много писали в темата

Да.За блокиране на лопатките - причини много. По компетентни от мен могат да ти разяснят. Но това да те спре, си е лично твое субективно мнение!

 

Да, наистина проблема е в мен. Не обичам да форсирам много двигателите и обикновено сменям предавка на не повече от 1800 - 2000 оборота. Разбира се това е различно в различни ситуации: товар в автомобила, състояние на пътя, останали участници в движението и т.н. Но основно градска експлоатация съчетано с недостатъчно загряване си представям какъв нагар се получава по турбината, тя мисля че се самопочиства от температурата ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно данака отваряите си очите данака е не повече от 50 левчета s_flag

Да, ама не!

Регистрирай тази Фабия във Варна да видиш дали не е повече от 50лв :) smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно данака отваряите си очите данака е не повече от 50 левчета s_flag

Да, ама не!

Регистрирай тази Фабия във Варна да видиш дали не е повече от 50лв :) smile159

 

Нещо си се объркал. Просто няма как да е така или във вашето данъчно нарушават закона:

 

http://lex.bg/laws/ldoc/2134174720

 

Виж Чл. 55.

 

Никоя община не може да нарушава закона за местните данъци и такси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали не го играят обратно? В смисъл, че колата се вкарва като 101 коня (не KW!!!), след което се регистрира като 74KW, НО това вече е закръглено. Реално е 74.хх, т.е. по-закон е над 74KW и съответно отпада намалението за катализатор.

Не твърдя, че това е причината, просто споделям възможност smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

74 kW x 1,62 е повечко. :)

 

Това е ставката на киловат. Но няма как 74kW кола да се облага по ставка разлина от тази на 73kW. Демек 101 коньовата Шкода ще се облага със същата ставка както и 90 коньовата. А колко точно е ставката си решава общината в рамките зададени от закона. Предполагам за всяка община може да се извади от някъде, макар, че за Софийската такава издирването на решението на СОС в нета, се оказва много сложна задача.

 

А дали не го играят обратно? В смисъл, че колата се вкарва като 101 коня (не KW!!!), след което се регистрира като 74KW, НО това вече е закръглено. Реално е 74.хх, т.е. по-закон е над 74KW и съответно отпада намалението за катализатор.

Не твърдя, че това е причината, просто споделям възможност smile049

 

Пепи, в програмата на общината няма конски сили, а киловати. Когато си регистрираш колата попълваш декларация в която даваш киловати. За коне в данъчното и в закона не се говори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До 2005 беше в к.с. После за 2006 го промениха на kW. И 100 к.с./1,36=73,53 kW, което пак е 74 kW. Аз замалко да плащам първата година 240 + лв.

 

За размера на таксите се бъркате. Всяка община сама си определя таксата на kW съобразно границите в закона. Това е чл. 55 от закона /Цецо е дал линк/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това което Иво пише е вярно, то кола 101 коня регистрирана преди 2006та ще се облага с големия данък (74.26KW). Същата след 2006та ще се облага с малкия smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Производителя дава мощността само в kW. Затова 2005 моя двигател се представяше в различните държави 100 или 101 к.с., в зависимост от местното законодателство. Дори и 2005г. в големия талон пише 74 kW. "Любезна" служителка от общината го превръщаше в к.с. с умножаване по 1,36. И моята беше в началото 101 к.с. Просто при мен се изпуснаха, че за 1 к.с. съм в горния клас и се усетих. Иначе облагането е само по kW сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никоя община не може да нарушава закона за местните данъци и такси.

Няма грешка и закона е спазен.

Тази цифра, която съм посочил е за ниската данъчна категория.

Просто закона дава табличката и формулата, а всяка община определя цената на 1кВт.

Явно тук общинарите ни са решили че населението е платежоспособно :smt0344 и ни цакат на общо основание.

ПП.Само да уточня, че колата която е посочил колегата в началото на темата е в категорията 5-14г

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данъка на мен ми е 37,70 лв/година - една от централните общини в София, като съм попълвал декларация за катализатор и има 50% отстъпка - определено навсякъде се пише в киловати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никоя община не може да нарушава закона за местните данъци и такси.

Няма грешка и закона е спазен.

Тази цифра, която съм посочил е за ниската данъчна категория.

Просто закона дава табличката и формулата, а всяка община определя цената на 1кВт.

Явно тук общинарите ни са решили че населението е платежоспособно :smt0344 и ни цакат на общо основание.

ПП.Само да уточня, че колата която е посочил колегата в началото на темата е в категорията 5-14г

 

Това вече е друго. А каква е ставката на киловат във Варна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извадка от наредбата на община Варна:

"Чл.40. (1) За леките автомобили размерът на данъка се определя съобразно мощността на двигателя, коригиран с коефициент в зависимост от годината на производство, както следва:

 

1. до 37 kW включително – 1 лв. за 1 kW;

2. над 37 kW до 55 kW включително –1 лв. за 1 kW;

3. над 55 kW до 74 kW включително – 1.35 лв. за 1 kW;

4. над 74 kW до 110 kW включително – 1.65 лв. за 1 kW;

5. над 110 kW – 1.85 лв. за 1 kW;" ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това по-скоро се дължи на факта, че повечето нови коли са лизингови, а при тях данъка се получава с умножоване по 2,4 на сумата от kW. И тези коли масово са регистрирани в Сф, заради регистрацията на лизингодателя. Колкото и абсурдно да е , в Бг колкото е по-стара колата, толкова по нисък е коефициента по който се умножават kW. Затова в Сф се получава по-нисък данъка, просто има повече нови коли на хартия. А от тези данъци се издържат общините за подръжка на пътната мрежа в населените места.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Здравейте отново. Ами след дълги перипетии с друг автомобил, пак се върнах тук. Въпроса ми вече не е за 1,9 ТДИ, но да не отварям нова тема. Дълго проучвах и се убедих че SDI двигателя е моя двигател откъм икономичност и градско каране. В нашия район се появи една фабия комби, която изглежда супер запазена. Днес ходих да я видя, австрийка, отдолу не се забелязва никаква ръжда, само малко (колкото да се вярва че е австрийка :)) на отделни винтчета. Вътре е супер запазена. Отвън има няколко сериозни драскотини но не се забелязват на задната врата. Запали без никакъв проблем и според мен работеше сравнително тихо. Дотук хубавото. Изчистена е много добре, и не знам колко течове има по двигателя. Отдолу има кора - явно е най високото изпълнение на екстри, защото има пълен ел. пакет и т.н. Отворих капачката на маслото - духаше си ... не съм отварял нафтова кола така, но не излизаше някакъв пушек или масло а и не миришеше на нищо. Другия по - сериозен проблем, който забелязах е че трудно се затвори предния капак на двигателя след защитното заключване (втората степен). Джамбазина се опита тарикатски само да го пусне отвисоко, но не стана та си го натисна така, сериозно. Също е и скъсано уплътнението в участъка на заключващия механизъм. Дали е показател че е изправяно нещо ...

Ето и обявата http://www.cars.bg/c271161

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя вече се затваря с пускане и от 10 см

Срязани са щипките на кората около чистачките- някой е ровил там, провери дали работятя чистачките, климатика, дали е сменяно предното стъкло.

С малко регулиране, капака се затваря- при мен се размести при смяната на радиатора, но както казах- поправимо е :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ESP няма, ASR също, малко е преувеличил. Доколкото виждам на снимката има само бутона за нагряване на задното стъкло. Аз моя преден капак го затварям на два етапа, първо го пускам от ниско и после с две ръце/юмрука го натискам докато изщрака и се затвори. Не мисля ,че идеята му е да се затваря отведнъж и с едно пускане от високо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тази кашкавалена ламарина, определено не ме радва да го натискам, за да се затвори. :roll:

Ако имаш книжка на автомобила, там никъде не пише, че трябва да се натиска капака, за да се затвори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, вие сте страшна работа. Как забелязвате от няколко снимки толкова подробности. Аз на това със щипките на кората нямаше и да обърна внимание, но вие явно си познавате по - добре колите и какви проблеми могат да имат... След проблемите с предишната кола и най - малкия дефект може да ме разколебае. Има логика да е правено нещо и недоправено ... Усъмни ме доста тоя капак с това затваряне, но щом казвате че нормално ... Трябва да се огледа добре колата явно и да не се предоверявам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колицата изглежда доста прилично за тези пари. Най добрия вариант карате я в ЕТ за диагностика и готово или при някой майстор които си разбира от работата! По горе пишеше имала драскотини ,еми ще има няма как! Ако искате кола без драскотини и следи от употреба в ЕТ има ,ама започват от 15000лв s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен драскотините не ме притесняват и изобщо козметичните дефекти, освен ако не дам една торба пари разбира се :). Най - се страхувам ако тръгна на дълъг път, да не ме изостави защото прибирането и с пътна помощ ще струва колкото нея ... А и нерви и т.н. И другото което ме притеснява някакъв сериозен удар и да върви криво. Въпроса е че нямам достъп до официален сервиз тук на ШКОДА, е има и други сервизи имам познати в официалния сервиз на РЕНО... А и човека от автокъщата не ми се стори много отзивчив като го питах евентуално да се преглежда в сервиз. Но в крайна сметка ако откаже, във Враца специално има поне 25 30 автокъщи и всеки 3-ти се занимава с това ... :). Докато се рових тук видях някаква по - стара тема, за някаква задължителна гаранция която се давала ако е от автокъща и че сделката можело да се развали до 24 часа. Тъпото е че той ми каза че след като подпишем договора, ме оставя с колата пред КАТ и да си се оправям. Ами ако не мине добре нещата с ГТП-то, или мине а дам сума ти пари за регистрации и т.н., а до края на деня се прецака, не ме грее че ще му я върна регистрирана вече ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.