Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Питане за Fabia 1,9 TDI


sevdo

Recommended Posts

Здравейте,

Днес реших да ви ставам колега след като попрочетох за тези автомобили. Бях с ориентирал към Голф 4 но за тези пари които търся (около 5000 лв.) не са много изгодни или добри. Харесах една фабиа която в близка до дома ми автокъща. Това което разбрах за нея е, че е внос от Австрия (казват че там имали добра поддръжка и сервизна история). Другите неща са тук: http://anakonda.cars.bg/u791345. Проблема е че не се доверявам много на автокъщи. Единия фар е леко пожълтял в сравнение с другия. Възможно ли е да е чупен и сменян ?. Халогенните фарове - като че ли дъната на рефлекторите и са се обелили ... Влизах в нея - разкошна е въпреки че изглежда по тясна и малка отвън от астрата която карам в момента.

Ами това е. Съжалявам ако съм объркал форума и има отделна секция за коментиране на такива автомобили - моля Модератора да я премести. Благодаря предварително за мненията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 53
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sevdo

    14

  • ID A

    6

  • Цецо75

    5

  • legaltk

    5

Най-много писали в темата

Фаровете и халогените имат чест проблем с потъмняване.

 

Фабия като търсиш, финаги гледай предната броня спрямо калника как е напасната . (по фаровете)

Почти 80% имат разлика. И леко да е чукната отпред ще се отрази на тези "фуги".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята предна броня се размести от дупките и паветата, а я бях напаснал перфектно smile049

Тази седмица пак ще я свалям smile092

Колата е супер като обрудване, и да има удар, няма да се пУашиш, изглежда добре оправена, фаровете минават полиране, халогените са 100- тина лв нови на марката ДОВОЗ, мойте излязаха толкова с рециклиране, но запазих оригиналните.

Аз виждам само един притеснителен проблем- загуба на над 400мл охладителна течност.

Провери дали работят всички стъкла, огледалата, подгряването на огледалата, дръжката на багажника, централното заключване, пръскалките на чистачките, климатика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързите отговори. И аз забелязах (но снимките не сме и отваряли капака на двигателя) ниското ниво на течността. Ако е гарнитурата или спукана глава - би трябвало да излизат въздушни мехури в казанчето при запален двигател, но ако е нещо друго или минимално (някой сълзящ маркуч, сглобка, помпа - няма как да я видя на момента ...). Колата е вкарана от около месец - не вярвам да е изветряло (не че може :)) за толкова време, а не вярвам да е обслужена (некачествено) на добра воля ... На предишната ми кола сменях антифриза на 3 години и никога не съм го допълвал ...

Не ми харесват оголените кабели и клеми (не знам какви са...) отдясно на двигателя - това нормално ли е така отворено или ? (P.S. гледах снимки на други фабии - има отгоре един пластмасов капак - на тази или го няма или търговеца го е свалил за снимката за да демонстрира че има нещо или някаква екстра - не знам каква ...:))

За халогените и фаровете - мен не ме притеснява толкова лошия им външен вид, а по скоро причината за тези проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма АБС, а АСР,

но пък е с подгряване на седалките. \:D/

Ами гледам че има ... Досега не съм карал кола с такива екстри като ABS и ASR ( малко по - старо поколение съм и даже това би било обида за мен :D или парктроник), а и кфо ми грее д-то ( в буквалния смисъл) с това подгряване след като ще прегрява и двигателя ако има спукана глава ... :). Все пак ще я проверя колата - на зор съм...

P.S. Всъщност да видях че има бутон само за ASR, но в описанието има и ABS - трябва да има бутон ли за него ? А и можели да съществува система ASR без ABS система - нали се вземали данните от датчиците на ABS -а за задействането на ASR - a .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност да видях че има бутон само за ASR, но в описанието има и ABS - трябва да има бутон ли за него ? А и можели да съществува система ASR без ABS система - нали се вземали данните от датчиците на ABS -а за задействането на ASR - a .

 

Щом има ASR, значи има и ABS. Бутон за изключване/включване на ABS няма. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен за този автомобил по принцип. Аз не съм фен на много мощните коли, а на ниския разход на гориво. Тази като я попроучих - даже се състезават с нея (имаше клипчета с нея от стрийт рейсинги). Това идва ми подскаже, че е напълно възможно двигателя да е тормозен доста и да е прегряван и да е изкривил я глава я издухал гарнитура. От друга страна като гледах заводските спецификации и дават 4,2л. извънградско, което е дори по - евтино от сегашния ми разход на газ в левова равностойност. Колата по принцип ще се ползва основно за градско, което пък не е добра предпоставка за дизелов автомобил поради недостатъчното загряване до работна температура. Благодаря ви за мненията. Ако не взема този автомобил, може да ви притеснявам и за други фабии защото твърдо съм решил да е фабия :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите колега караи колата на сервиз или вземи някои разбиращ с теб този двигател за мен лично е мн добър ако случиш да не е изтормозен s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип това е единственото нещо което ще направя - ще отида с човек който разбира. Собственика на автокъщата ми е стар познат (но само толкова) и не би трябвало да ме е лъгал като каза че е добра - но смятам че е преди всичко търговец :). Аз гледах и други клипчета за този двигател - как прави 600 000 км, без ремонт, което е впечатляващо. На тази дори и да и врътнат километража не вярвам да е на толкова :))

Имай предвид, че тази е с ПД-двигател, а не с обикновената горивна помпа.

smile056

Колега, това като предимство ли го казваш ? Чувал съм само суперлативи за тези двигатели, само знам че малко са капризни откъм качеството на нафтата ... това си е класическия дизел от камионите и тракторите :)))
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип това е единственото нещо което ще направя - ще отида с човек който разбира. Собственика на автокъщата ми е стар познат (но само толкова) и не би трябвало да ме е лъгал като каза че е добра - но смятам че е преди всичко търговец :). Аз гледах и други клипчета за този двигател - как прави 600 000 км, без ремонт, което е впечатляващо. На тази дори и да и врътнат километража не вярвам да е на толкова :))
Имай предвид, че тази е с ПД-двигател, а не с обикновената горивна помпа.

smile056

Колега, това като предимство ли го казваш ? Чувал съм само суперлативи за тези двигатели, само знам че малко са капризни откъм качеството на нафтата ... това си е класическия дизел от камионите и тракторите :)))

 

 

Колега ако търсиш малък разход не е лошо да се огледаш и за 1.9 SDI. Според мен това е по икономичния и здрав мотор. Има специалисти нека и те да се изкажат!

 

П.П. Погледни си личните съобщения :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми харесват оголените кабели и клеми (не знам какви са...) отдясно на двигателя - това нормално ли е така отворено или ? (P.S. гледах снимки на други фабии - има отгоре един пластмасов капак - на тази или го няма или търговеца го е свалил за снимката за да демонстрира че има нещо или някаква екстра - не знам каква ...)

 

Тези кабели са на капака на акумулатора. Отгоре има още един капак, който ги прикрива, но понеже се държи на две пластмасови къси оси за капака с кабелите, лесно се чупи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

........
Имай предвид, че тази е с ПД-двигател, а не с обикновената горивна помпа.

smile056

Колега, това като предимство ли го казваш ? Чувал съм само суперлативи за тези двигатели, само знам че малко са капризни откъм качеството на нафтата ... това си е класическия дизел от камионите и тракторите :)))

Понеже си писал, че разходът е от значение за избора ти и ще караш предимно градско, та ПД-моторите (за разлика от роторните помпи) не са чак толкова икономични на градско каране, както на извънградско. В града не очаквай нещо като 4,2 на сто на извънградско.

smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже си писал, че разходът е от значение за избора ти и ще караш предимно градско, та ПД-моторите (за разлика от роторните помпи) не са чак толкова икономични на градско каране, както на извънградско. В града не очаквай нещо като 4,2 на сто на извънградско.

 

Разбира се че не очаквам такъв нисък разход - а 2 3 литра отгоре. Но беше важна забележка. Благодарение на колегата acioice поразучих и SDI моторите. Май наистина са по - добри в града. Досега не съм карал дизелова кола (освен една тестова лагуна мисля че беше 1,6 без турбо и ми се видя доста спъната за чисто нова кола на фона на моята газова астра 1,6). Освен това странно само заради едно единствено конче над 100-те - данъка скача от 29лв на 122 лв, което въобще не е за пренебрегване.

Не ми харесват оголените кабели и клеми (не знам какви са...) отдясно на двигателя - това нормално ли е така отворено или ? (P.S. гледах снимки на други фабии - има отгоре един пластмасов капак - на тази или го няма или търговеца го е свалил за снимката за да демонстрира че има нещо или някаква екстра - не знам каква ...)

 

Тези кабели са на капака на акумулатора. Отгоре има още един капак, който ги прикрива, но понеже се държи на две пластмасови къси оси за капака с кабелите, лесно се чупи.
.

Т.е. е само декоративен? А няма ли опасност да се зацапат връзките там - близо е до решетката - вода, прах ... ... не знам колко е плътен този капак де, но преполагам за за 3-5 лв може да се намери на старо от някоя морга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно аз ползвах ТОЗИ http://www.calculator.bg/1/avtomobil_danak.html калкулатор и ми изкара тази стойност - 122лв за 101 к.с. (за киловатите не е същото до 74кW 29 лв над - 122 лв за Враца). Сега проверих друг - той смята ТАКА http://www.epi.bg/calc_danak_auto.php?upower=101&cat=0&cbb_kskw=0&cbb_ykoef=1&submit=%CF%F0%EE%E4%FA%EB%E6%E8. Определено не се двоумя кой е верния, след като ти имаш същия двигател. Надявам се да няма разлика в различните градове - но не вярвам. При теб в София по втория калкулатор изкарва с катализатор 35 лв ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си прав - 101 к.с. е с малкия данък.

 

 

Това не е точно така :)

101 к.с. си е с големия данък както и да го погледнеш освен ако ти не си привилегирован нещо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малкия данък е. Наредбата е до 74 kW включително! Общините работят с kW. Този който го брулят с голям данък да си иска парите обратно от общината.

 

74*1,36=100,64 к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малкия данък е. Наредбата е до 74 kW включително! Общините работят с kW. Този който го брусят с голям данък да си иска парите обратно от общината.

 

74*1,36=100,64 к.с.

 

Е сега направихте скандала с този пост една община ще пропищи :) няколко години вземат данък за едно рено 101 коня по една кошница пари .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малкия данък е. Наредбата е до 74 kW включително! Общините работят с kW. Този който го брулят с голям данък да си иска парите обратно от общината.

 

74*1,36=100,64 к.с.

Адаш, закръгляват нагоре ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали съм с двигател с 74 кВт, да не би да не знам какво плащам? Още 2006 въведоха плащане по кВт, 2005 кой са го минали, но можеше да иска надвнесените данъци. А и вече веднъж 74 е закръглено, получава се двойно закръгляване. Иначе наредбата беше до 100 к.с. и после я промениха до 74 кВт включително. След това има к.с. по DIN, има по SAE - кои к.с да се гледат? Прочетете наредбата на съответната община за местните данъци и такси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, за да се откажа напълно от конкретния модел от темата, искам да ви попитам - тази с променлива геометрия на лопатките на турбината ли е. Защото разбрах че основна причина за блокирането на лопатките е градското каране и ниските обороти. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В закона пише киловат, не конска сила! Така, че не се правят никакви закръгления.

 

Ако някъде ви прибират по-високата ставка за 74kW по документи значи добре ви лъжат. Между другото границата 74kW е заложена в доста държави, това е и причината да има толкова модели от различни марки точно на границата.

 

Иначе по темата - помпа дюзата си е много хубав мотор. Аз го карам с обикновенна нафта от веригите бензиностанции и нямам проблеми. 101 коня си е прилично икономичен мотор - харчи една идея повече от 90 коня роторна помпа, но това последното е еталон за нисък разход с него нищо не може да се сравянва :) Относно разхода на SDI - аз като го карам, винаги харчи много. Но вероятно е защото очаквам да върви, то неще и карам с много газ.

 

Ако не искаш Фабия с променлива геометрия, автоматически отпада TDI, единствения ти избор на дизел е SDI, но те са доста редки птици вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.