Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Смяна на крушка къси светлини О2.


dentist

Recommended Posts

Привет момчета!Сега сигурно ще ми се смеете ама днес ми изгоря крушката за къси на десния фар.И аз си викам "Ще я сменя какво толкова" smile048.След 20 мин играчка разбрах че съм откачил клемите на крушката за дълги,от които едната не мога да закача,а капака който покрива голямата крушка не мога да го махна на цяло-едната щипка като се освободи-другата стяга в единия край.Може ли по дяволите толкова трудно да са го направили :D?Някакви тарикатлъци?Също така крушката за къси има ли я по бензиностанциите(някаква по наточена изглежда smile091 ).Колко добре си беше старата октавия с 1 крушка за къси и дълги...Аз си викам колкото и да е срамно да ида на сервиз да не взема да счупя някое ухо или пластмаса.Представям си това ако изгори на пътя през нощта и там оставам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновена халогенна H7-ца е бре човек (има ги в кауфланд дори), която не трябва да пипаш по стъкълцето, ами само по ламаринката, че ще изгори от мазнината на пръстите :) Иначе, ти си със старите фарове - веднага щях да излезна да снимам да видиш кое какво е... Там не знам как са нещата. При фейслифтовите е супер лесно - само ти трябват клещи с по-дълга човка, че моята ръка не влиза вътре.

 

Поздрави

 

499.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам знаеш, че целия фар се сваля?

Не Цецо не знаех 8) .Много добре значи съм спрял овреме smile091.Добре може ли сега такава простотия...За една крушка да сваляме фара.Може на следващите октавии да го направят с махане на капак и калник.Цецо ме отказа тотално ще търся майстор явно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Цецо ме отказа тотално ще търся майстор явно.

 

Е човек... недей така! Трябва да си тотално неможещ, че да отидеш при майстор - оправяш се сам, супер лесно е! Представи си - на мен ми прилича на "Майсторе, изгоря ми крушката в кенефа, ела ми я смени...". Недей така smile001

 

Помагам със снимки:

http://www.briskoda.net/forums/topic/64 ... try1846897

 

Гледай снимките, ако не знаеш английски! Нищо не се разбалансира/размърдва/троши... сменял съм 10 пъти крушка и съм го свалял 100 пъти и си е центриран и си е супер фара.

 

На 1. - развърташ гайката - пластмасовата. На 2. вдигаш едно като пластмасово стои точно до/над кукичката/металната черна/ и дърпаш към теб. Сваляш го полека напред и махаш щипката/буксата за тока му и после трошиш наволя. Всичко е елементарно - закачаш пак така. Това е доста, доста по-лесно отколкото да не се маха фара... Аз го слагам в багажника, за да не му надраскам стъклото и там си работя на спокойствие. Супер елементарно е... мани ги пишман майсторите... дето може да строшат нещо, което не се троши в процедурата.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм се отказал братле-аз още малко щях да успея без да го свалям smile091.Цялата работа идва оттам,че старата Шкода е 99 и на нея всичко се прави по различен начин...Иначе и английски знам-просто страховете ми са да не счупя нещо.Отивам да пробвам пак.Shaft благодаря за разясненията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм се отказал братле-аз още малко щях да успея без да го свалям smile091.Цялата работа идва оттам,че старата Шкода е 99 и на нея всичко се прави по различен начин...Иначе и английски знам-просто страховете ми са да не счупя нещо.Отивам да пробвам пак.Shaft благодаря за разясненията!

 

Да знаеш, човек, вътре няма да ти е такъв, ако нямаш ксенон! Трябва да намеря по-старата тема, ще ти я пусна пак след секунди, само да я намеря... и да видиш там какво точно представлява. Няма грижи, щом знам как да помогна - правя го ;)

 

Ааа... то е по-долу в същата тема:

http://www.briskoda.net/forums/topic/64 ... try2150378

 

Ето това ти трябва, ако нямаш ксенон фарове. Давай смело, т'ва са лесни неща ;)

 

Поздрави

 

ПП: Между другото ще направя снимки на фейслифтовите и ще ги кача тука в нашия форум. Скоро ще сменям крушка и ще снимам всичко, че някой да не си дава напразно парите и да го лъжат, че е супер трудно да си смениш крушката - някои "майстори" имам предвид. То е същото като това на старите, но формата на фаровете е друга - има малка разлика във буксите и т.н...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само като дърпаш фара напред, вече след като си натиснал лостчето, то е черничко такова, и преди да си разкачил проводниците - не го дърпай много рязко, и не го вади много напред, че да не почупиш клемите.

Това е единственото.

И като смениш крушката - после я настрой, поне приблизително. На стената на блока разбележи с канап схемата на снопа, при нас съседите така са си направили нещо като стенд, или става и на витрината на близкия магазин. Не е много точно, но върши работа, и поне няма да те глобят. Че куките са се оборудвали напоследък с едни апарати - с които мерят настройката на фаровете..... И очаквам и оттам да почнат яко да ни цакат.

Преди няколко дни го бяха спряли някакъв с Лагуна - и го проверяваха така. Близо до Орлов мост....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като си обелих почти всички пръсти успях.Не е трудно,но за мен са го направили излишно сложно!Благодаря още веднъж на всички които ми помогнаха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за първи път я сменях точно 2 часа. Най-много ме изнерви буксата - едно че фара излиа много малко напред, трябва да се завърти, но да не се надраска боята, но и тая смотана букса може ли по толкова смотан начин да я направят да се закопчава - до този момент не бях попадал на такива букси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за първи път я сменях точно 2 часа. Най-много ме изнерви буксата - едно че фара излиа много малко напред, трябва да се завърти, но да не се надраска боята, но и тая смотана букса може ли по толкова смотан начин да я направят да се закопчава - до този момент не бях попадал на такива букси

 

Ми, там има такива вибрации... затова явно е така... Иначе аз я научих как се маха буксата - елементарно лесно е - първия път и аз дърпах като луд. Видях, че от едната страна има едно палче, което е свободно-движещо се - бута се силно назад посока вадене на буксата и то щраква и освобождава буксата... след това се дръпва и се вади лесно.

Ето тук е показал човека, как се натиска - аз го правя с показалец, че ми е най-удобно... Гледам само да не се получи като в четвъртия пост (ама там трябва да е пробвал с моторната резачка):

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3167875

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не момчета според мен са се осрали яко чехите.Представете си че ви се случи вечер на пътя да изгори крушка от шофьорската страна...Кво праим?Това ми е 6 или 7 кола подред-определено има много плюсове,но смяната на крушки не е една от тях.Как може на първия модел 98 който е събрал всички фабрични дефекти да му се смени крушката за 20 секунди-тук фарове и простотии.Да не говорим колко Тъпа е едната букса на крушката на дългите,която влиза в едно ушенце на щипката...Идиотщина пълна-свалете фара и внимавайте да не одраскате боята,която и без това се драска от всичко...Ми пуснете го по-дълъг тоя кабел бе...А сега виждам от поста на Shaft че трябва и малка плоска отверка smile091.Принципно би трябвало да може и без вадене на фара,но тогава няма никакво място за операции :lol:

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, всички!

Наистина, смяната на крушка не е особено добре обмислена от инженерите в Шкода... Споменал съм го тук:

http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=27650&start=30

Но, пък има и по-лошо -

Приятно гледане!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо ме отказа тотално ще търся майстор явно.

 

Не бе човек, аз го казах иронично, откъде да знам, че не знаеш, че се сваля....:)

 

В интерес на истината, на мен ми отне 15 минути да я сваля първия път. Без да чета ръководства и без никой да ми показва. Значи не е толкова сложно.

 

Има си и добра страна, няма друга кола, на която целия фар да се сваля толкова лесно - кеф ти да го миеш, кеф ти да сменяш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да знам като я карам 2 3 месеца :D.Много ми е интересно за чистачките каква простотия са измислили...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе... по мое мнение, което е същото като на Цецо, това е кола, която е измислена да се сменят лесно нещата. Чистачките ги дърпаш на ръка, те се вдигат до горе, защото моторчето е отпуснало. Вдигаш ги и просто вадиш. После ги зарязваш така, дори не ги връщам до долу и след като запалиш и минеш 3 метра, сами се нагласят - при мен така работят.

 

За фара - това е най-хубавото нещо, което някога съм виждал при смяна на крушка в автомобил :) На Астрата и при Фордовете - сваляш броня, решетка, сто рапидки и чак тогава сваляш фара, за да смениш крушка - там само се молиш да не гори, че в монтирано положение не можеш да смениш крушка, защото отзад е плътно всичко и все някъде ще допреш халогенката в някакви боклуци и ще изгори... При Октавията - вадя фара за секунди, прас в багажника, махам гуменото капаче (при мен е гумен кръг капака) и отвъртам крушката с едно движение - вадя, сменям и връщам всичко обратно - 5-10мин отнема. Ако бързам и за 2 ще я сменя. Единственото, което ще ме забави е да навия пластмасовата гайка - има около 30+ врътвания при мен. Всичко друго е измислено да е супер елементарно и лесно.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласявам се но 1вия път(вчера)ми беше доста трудно тъй като ако се упражни излишна сила не където трябва знаем какво става.Иначе колата много си я харесвам-просто досега не съм попадал на такъв демонтаж.Да попитам по-запознатите от тези крушки H7 дали ще има такива които светят синкаво и да не са китайци?Навремето имах една Корса,която с нови фарчета и сини крушки заспа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чистачките ги дърпаш на ръка, те се вдигат до горе, защото моторчето е отпуснало. Вдигаш ги и просто вадиш. После ги зарязваш така, дори не ги връщам до долу и след като запалиш и минеш 3 метра, сами се нагласят - при мен така работят

 

Как така бе шафте, верно ли ги опъваш на ръка? Като не си на контакт - цъкаш лоста и чистачките се вдигат :) Така май беше, аз веднъж само го пробвах, та може и да бъркам последователността, ама не се дърпат на ръка бе.

 

В интерес на истината не съм пробвал да ги опъвам на ръка. Аз даже си мислех, че нарочно са ги скрили така под капака, да не могат да ги крадат smile168

 

Да попитам по-запознатите от тези крушки H7 дали ще има такива които светят синкаво и да не са китайци?Навремето имах една Корса,която с нови фарчета и сини крушки заспа...

 

http://www.tech-co.bg/produkti/osram-cool-bluer

 

Philips също имаха някакъв подобен модел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dentist-e, на осрам или на филипс cool blue - те са синкави... (Цецо го написа преди мене...)

 

Цецо, абе това го бях забравил :D махаш ключа и цъкваш един път надолу и те се вдигат - да... Веднъж реших да проверя дали са стегнати - точно по същия начин, извадих ключа и отидох отпред - те си се движат супер леко и свободно. Сякаш не са закачени за моторче, ами са закачени само да не паднат... тогава разбрах, че са отпуснати, но когато заключиш колата се включва някакъв блокаж и не можеш да ги извадиш и да ги местиш. Понякога, когато е на контакт например, нали се вдигат леко или се свалят - зависи накъде е било подгънато перото им - тогава не можеш да ги мръднеш, но аз не съм и напъвал силно. Пробвай го - с едно пръстче, най-малкото дръпни леко и виж, че се движат супер свободно... Иначе, така се вдигат с лостчето, както казваш, да... Бях забравил... Така ги оставям зимата, да не замръзнат долу... Натискам лостчето и те се вдигат.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чистачките влизат в сервизен режим като не си на контакт и цъкнеш лоста 1 път надолу. Но после е трудно да смениш само перата ако си купил като мен само пера, а не цял чистачка. Иначе най-лесно се сменят крушките като махнеш фара иначе може да се вкараш в голямо приключение ако падне пластинката която разпръсква светлината на късите. 2 часа съм си играл да го наместя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, аз пък през зимата ги подпирам с коркови тапи.... Може да изглежда страшно тъпо, но върши много добра работа.

Дентисте, аз бих ти препоръчал Трифа. Много са издръжливи, и светят доста добре! Ксенон плюс 50%. Родих се със тях, да знаеш. Иначе Осрама - той свети добре, но много не издържа. А за Филипсите не съм пробвал - та не мога нищо да кажа.

Но в момента съм с Трифи - и съм върховно доволен! smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вчера купих Narva,тъй като това се предлагаше...Засега добре-довечера ще видим и на тъмно.Иначе в скорошен план ще слагам синички и къси и дълги-вече нали и аз мога да си си сменям smile091.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, аз пък през зимата ги подпирам с коркови тапи.... Може да изглежда страшно тъпо, но върши много добра работа.

Дентисте, аз бих ти препоръчал Трифа. Много са издръжливи, и светят доста добре! Ксенон плюс 50%. Родих се със тях, да знаеш. Иначе Осрама - той свети добре, но много не издържа. А за Филипсите не съм пробвал - та не мога нищо да кажа.

Но в момента съм с Трифи - и съм върховно доволен! smile035

Осрам Night breaker + са с една година гаранция. Ако ти изгори трябва да ти я заменят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като смених крушката забелязвам,че тази която купих(Narva)свети забележително по-надолу.Да попитам само от едно място ли се регулират фаровете.Намерих едно бяло пластмасово,което се върти с имбус.Врътнах малко в една тъмница срещу стена,но ми се струва че не мръдна.Врътката се пада от вътрешната страна на фара(предполагам съм набарал тази за хоризонтално положение).Би трябвало да има и втора врътка,която някъде ми убягва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.