Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

нормално ли да гасне мотора на 2.0 TDI DSG


bereta

Recommended Posts

аз като истински "новобранец" пак да си питам. наред със споменатите вече проблеми, на няколко пъти колата ми гасне. веднъж на стръмна улица с павета на заден ход, също и при качване на бордюр, а днес си ми загасна на светофара, тъкмо да потегля и угасна!!!??? освен това при по-голям наклон когато отпусна спирачката и тръгна да подавам газ, колата си върви в обратната посока и не потегля напред (или назад) колкото и газ да подавам, спирам, дърпам ръчната и с подаването на газ, свалям ръчната и едва тогава "зацепва" и преодолява наклона. все пак последните 5 години карах автомат, нормален с типтроник, но никога колата (при това 2-тонен джип) не ми е гаснела или тръгвала в обратна посока, колкото и голям да е наклона. и понеже за сега впечатленията са ми основно от градско каране, да споделя и още нещо. когато карам бавно на 2-ра и трябва да спра, колата май се обърква и почва да си сменя по няколоко пъти предавките до като спра (ако спирам рязко няма проблем), може би защото стои готова за включване на 3-та предавка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблем в мотора или проблем в скоростите? ако се закачи на диагностика дали ще покаже къде е проблема. и къде в района (Благоевград) мога да разчитам на компетентна помощ? и само да добавя, че от време на време, особено сутрин на студен мотор усещам как играят оборотите, усещам го по звука, не виждам промяна на стрелката на оборотомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Здравейте, някой дали знае как мога да се свържа с колегата, който е направил темата (освен ЛС)

Имам същия проблем и доста ще ми помогне ако той се е справил с неговия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тук съм, пиши на лични ще ти дам номер на телефон, и само да кажеш с кой мотор и скорости е колата ти. а иначе за проблема - през последните два месеца ми е гаснала само 2-3 пъти и не мога да схвана някаква логика в това явление. дори при едно ходене до Варна посетих колегата Сами (Бегачката). естествено при проведените от него проби колата не загасна, дори подпряна на бордюр и включена на първа, естествено нямаше и никакви записани грешки. от време на време имам едно по-осезаемо притрисане на празен ход, понякога дори е съпроводено с подобен на трополене с доста “метални“ нотки звук от към мотора (това според Сами може да е и от динамото). имах съмнения за проблем от компресора на климатика, но сега е студено и това отпада. смених наскоро и горивния филтър, така че и това отпада. интересното е, че след като загасне въртя ключа и пали от “половин“ оборот. много хора съм питал за възможните причини за проблема, но от никой не съм получил някакви по конкретни отговори. друго за сега не мога да споделя от мои наблюдения, но бъдете сигурни, че когато имам нещо ново по проблема ще го споделя веднага тук. мойто правило е да пиша винаги когато има развитие и решение на някакъв въпрос или проблем, който съм поставял във форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е Audi A4. Мотора е 2.0 TDI 140 к.с. 7-степенен автоматик. Почти на всеки светофар като подам газ ми гасне. На задна също много често ми гасне. За паленето след това си пали също от половин оборот, само като е студена е малко по-трудно паленето.

По-принцип на теб дава ли ти някакви грешки на VAGCOM, при мен има една изгоряла свещ и дебитомера е за смяна, но незнам дали да ги сменям защото дадох една чанта пари за части и пак не се оправи това. И направо съм в безисходица...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

........ от време на време имам едно по-осезаемо притрисане на празен ход, понякога дори е съпроводено с подобен на трополене с доста “метални“ нотки звук от към мотора ........

Симптомите са типичните за заминаващ си маховик. Ако не съм прав, колегите да кажат.

Почвай да четеш темите за маховик, но много-много не бързай със смяна.

Смяната - чак като се влоши много работата, че цената е солена.

smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената я знам - 1200 лв., тъй като го смених :) Но не е от това. Сега се чудя дали да сменям свеща и дебитомера, но незнам какво ще излезе, ако и това не помогне....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената я знам - 1200 лв., тъй като го смених :) Но не е от това. Сега се чудя дали да сменям свеща и дебитомера, но незнам какво ще излезе, ако и това не помогне....

Не беше към теб, а към @bereta.

 

Към теб - не е дебитомер, Бегачката ти каза вече!

smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената я знам - 1200 лв., тъй като го смених :) Но не е от това. Сега се чудя дали да сменям свеща и дебитомера, но незнам какво ще излезе, ако и това не помогне....

колега защо смени маховика? какви бяха симптомите и как поставихте сигурна и категорична “диагноза“ за смяната му? сигурен съм, че има и други с нашия проблем, сигурно има и такива които знаят решението. надявам се с общи усилия да намерим решение на проблема. поне за сега не откривам никаква закономерност при гасненето, случва се и на Д, и на П, и на Р. и на студен и на загрял мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За маховика - мотора тресеше и имаше чукане. А за гасненето и при мен е така, само на P мисля че не ми е гаснала за сега. При теб като местиш от P на N, D и т.н. играят ли ти оборотите? Дебитомера и свещите при теб изрядни ли са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За маховика - мотора тресеше и имаше чукане. А за гасненето и при мен е така, само на P мисля че не ми е гаснала за сега. При теб като местиш от P на N, D и т.н. играят ли ти оборотите? Дебитомера и свещите при теб изрядни ли са?

когато местя на различните позиции има промяна в работата на мотора и на звука, но оборотомера не мърда. и при мен от време на време има такова притрисане и чукане, но не съм го усетил при гаснене на мотора. за свещите и дебитомера не знам, не съм ги проверявал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

само да споделя, че при мен проблема продължава. струва ми се, че хванах някаква закономерност при гасненето. обикновено се получава при маневра с много ниска скорост или слизане от бордюр (пазейки бронята), когато си държа крака на педала на спирачката (все едно се опитвам да карам на полусъединител). сега вече имам доста често проблем и с оборотите - "играят" от 900 на 800 дори и по-надолу и пак обратно, но понякога са си ок не мърдат от 900. при потегляне от зад сякаш припушва повечко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 месеци по-късно...

такааа, дойде време да си пиша в темата, с надявам се решен проблем. след дълго отлагане минах през Мишо (мога да дам телефон за контакт, има го в други теми) процедурата за "профилактика" и почистване на мехатроника. наближаваше ми и времето за смяна на маслото на ДСГ-то, та свърших и двете неща. най-общо свали и разглоби мехатроника (при което аз си тръгнах, въпреки поканата му да остана и да гледам цялата процедура), измил и почистил всичките му "чаркове и джаджи", не ми е сменял нищо - всички гумички и гарнитури са били здрави, само цедките са били позадръстени. след това сглобяване с ново масло и филтър за скоростите и мехатроника. качил ми е най-новия софтуер за ДСГ-то, най-общо с него сменя от 2-3-4 при малко по-високи обороти с цел да пази съединителите и скоростната кутия по предписание на ВАГ инженерите. качил е и нов софтуер на двигатела, като е вдигнал оборотите от 830-840 на 880. получих и препоръка за смяна на маховика (това си го знаех и аз от 5-6 месеца, но все отлагах). сега след 2-3 седмично каране и 1000 км. няма и помен от гасненето на мотора (тормозих го по всякакъв начин), но ще видя и лятото в жегите как ще е, защото тогава гаснеше най-често. все пак смених и маховика и сега ги няма и досадните вибрации, тракане и притрисане на мотора. доста "по-мазно" сега превключва скоростите, няма приритване при понижаване на предавките от 4-3-2-1. като цяло нещата са добре. остана само да мина пак да ми провери зацепването на ангренажа (сменявах го преди три месеца), но искаше първо да сменя маховика, защото доста биеше и нямало да стане точно. това е от мен, дано няма други с такъв проблем, освен колегата с аудито писал в мойта тема, но той така и не се обади повече. като има други новини ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

качил е и нов софтуер на двигатела, като е вдигнал оборотите от 830-840 на 880

Тука нещо те е метнал.Много софтуери ,много нещо станаха ;)  Важното е ,че колата е ток.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука нещо те е метнал.Много софтуери ,много нещо станаха ;)  Важното е ,че колата е ток.

Аз малко объркано и доста на кратко обясних, вдигането на оборотите няма общо с ъпдейта на мотора. Виж при скоростите смяната от 2-3-4 става вече при 2200-2250 оборота, преди сменяше при 2100 максимум, така е и сега от 1-2 и 5-6 . Идеята явно е да не сменя предавките често при градско каране. Маховика смених след интервенцията по мехатроника, тайничко се надявах да ми се размине:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) . Дано проблема ми е трайно решен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.