Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моля помогнете при избор за двигател на Шкода Октавия .


zlobil007@

Recommended Posts

Здравейте нов съм в този форум първо искам да ви поздравя за това че сте един от най-стегнатия и компетентен форум за автомобили. Понеже съм пред същата дилема като на колегата носител на темата, си позволявам да пиша в нея. Дано да не ме биете.

Ориентирам се към 2.0 115 к.с. с газов инжекцион та по въпроса изчетох всички теми свързани с този мотор но не стигнах до реално заключение за това дали си струва този избор защото са доста противоречиви мненията, а и може би този мотор не е много разпространен и няма достатъчно съфорумци с него.

Както и да е защо този мотор:

1. Евтина по днешните стандарти подръжка.

2. Възможност за АГУ.

3. Сравнително съобразен с купето като мощност.

Прав ли съм или не?

Повече мнения от хора с този мотор?

Пред покупка съм на такъв ако можете помагайте.

Предварително Благодаря.

Поздрави.

 

Като цяло си прав, сигурно ще останеш доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 65
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    14

  • bega4kata

    5

  • dentist

    5

  • stivi797

    5

Най-много писали в темата

Имай предвид, че са сравнително редки птици, т.е. шанса да попаднеш на евтина и читава е по-малък :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ще кажете за тая?

 

http://www.cars.bg/u686164

 

Говорих със собственика от Германия с гас поставена там това ме озадачи.

Има ли свестен сервиз в Ст. Загора да я закарам аз съм от Пловдив

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Немските обикновенно са добре подържани технически (но не е задължително).

 

Проблем при тях е корозията. Гледай внимателно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте нов съм в този форум първо искам да ви поздравя за това че сте един от най-стегнатия и компетентен форум за автомобили. Понеже съм пред същата дилема като на колегата носител на темата, си позволявам да пиша в нея. Дано да не ме биете.

Ориентирам се към 2.0 115 к.с. с газов инжекцион та по въпроса изчетох всички теми свързани с този мотор но не стигнах до реално заключение за това дали си струва този избор защото са доста противоречиви мненията, а и може би този мотор не е много разпространен и няма достатъчно съфорумци с него.

Както и да е защо този мотор:

1. Евтина по днешните стандарти подръжка.

2. Възможност за АГУ.

3. Сравнително съобразен с купето като мощност.

Прав ли съм или не?

Повече мнения от хора с този мотор?

Пред покупка съм на такъв ако можете помагайте.

Предварително Благодаря.

Поздрави.

 

Карам такъв, но без АГУ доволен съм нормална мощност и разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си взимаш кола, за да я преправиш на газ - най-добрия избор е 1.6 литровия мотор. Специално за Октавия 2 това е най-подходящото - без значение дали 8 или 16 клапанен. Съответно, 102 или 115 кончета. Макар че последните нещо напоследък взеха, че поизчезнаха. А иначе никак не бяха лоши.

А при повече късмет и заводски газифициран можеш да си намериш - което е още по-добре. Няма да ти се налага нищо да пипаш.....

Пък и за О1 тоя мотор също е отличен избор - стига да не искаш да я гониш яко колата. 75 или 101 коня са ти предостатъчни за нормално каране.

Макар че малко повече мощност никога не е излишна, разбира се.

Но със 1.8 или 2 литров - ако искаш да караш тънко, такъв мотор просто не ти трябва. Повече коне са, вярно е. Обаче и поддръжката и данъка - са също повече кинти. А и разхода също.

И понякога - доста повече.

Колегите тук могат да обясняват колкото искат, как колата им давала 9-9.5 литра разход на газ.... Но мнооооого трябва да си поиграе човек с врътките, за да даде колата тоя разход. И като се получат и проблеми с главата, или с клапаните или примерно ако трябва свещите да сменяш два пъти по-често - каква ти е далаверата от газта?

Като теглиш чертата - май не много голяма.

Иначе вървежът на 1.6 е достатъчен, а и разходите - много разумни. И бобините са му якички, а и свещите деянят доста на газ...... Докато при другите, по-големите мотори - всичкото се сменя по-начесто. А един комплект свещи не е без пари, както разбираш.

Иначе ако не си фен на газовите настройки и въобще на разправиите с газова - дизелаците са отличен избор. Както и акцизът на газта ще го качват.... И дали след 1-2 години ще е толкова изгодно да се кара на газ? Много ме съмнява....

Тъй че дизелът май ще дойде по-добър избор - в дългосрочен план.

И пак - не се хвърляй на мощните мотори. 105 конния е съвсем достатъчен като за нормално каране.

И като консумативи - също е изгоден.

Но ти си преценяваш де, а аз само да ти дам материал за размишление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви за отговорите!

Май като се замисля, най добре ще е да си взема 1.9 ТДИ 90 кс. .

Много хубав избор само колегата,който твърдеше че му горяла 3,4 не пожела да се изкаже повече smile091.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми като вярвате на борд компютър толкова ще покаже.

 

Иначе е ясно, че Октавия TDI 90 коня е най-икономичния дизел в класа си. Желязна концепция е този мотор. Само да го уцелиш читав и после просто .... работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз направих следната статистика за моята Октавия 1 (1.9 TDI 110 к.с.). За една година от както съм я придобил изминати 10500 км, заредени по колонка 582.07 л обиконовен дизел без добавки най-често от Лукойл - пада се среден разход 5.54 л / 100 км. От тези 10500 км извънградско съм минал 7120 км, градско (главно в София) 3380 км. или съотношение приблизително 2 към 1 извънградско спрямо градско. Това са реалните цифри - след всяко зареждане информацията относно зареденото гориво надлежно я въвеждам в една Ексел-ска таблица. Иначе по компютър най-често разходът ми на дълъг път е между 4.4 и 4.6 л / 100 км.

 

Малко се увлякох, но според мен ако търсиш икономичен двигател - изборът е TDI 90 или 110 к.с. Дори след ремап при Сами (bega4kata) разхода при моя стил на каране се запази същия, но се сдобих с възможност за доста по-бързи изпреварвания. :)

 

Ако някой друг колега, който кара Октавия на газ и си прави такава статистика може да пусне неговите резултати и ти да си направиш поне сметка относно разход (в пари) на гориво при дизел и при бензин/газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как ми се иска и на ремап :D.Само да събера някой лв и да се убедя още някой месец че е здрава машината ще се възползвам и аз.А какво ще кажете за "водородни генератори" или както се казват там?Водят ги,че хем вдигали мощността хем пада разхода...Някой сложил ли си е вече-че на теория може много да ги хвалят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз направих следната статистика за моята Октавия 1 (1.9 TDI 110 к.с.). За една година от както съм я придобил изминати 10500 км, заредени по колонка 582.07 л обиконовен дизел без добавки най-често от Лукойл - пада се среден разход 5.54 л / 100 км. От тези 10500 км извънградско съм минал 7120 км, градско (главно в София) 3380 км. или съотношение приблизително 2 към 1 извънградско спрямо градско.

 

Това добре ама ако караше 70 към 30 градско с/у извънградско ???

Зимата колата навън 2/3 месеца при -10/-20 колко ще харчи дизеларката?

Среден разход 7 не ти мърда, зимата градско гони 8 сигурно ако има и DPF честито!!!

Тя не може да загрее като хората само докато стигнеш на работа. Според мен

бензин/газ или дизел и 2-те си имат и плюсове и недостатъци. В момента карам

дизеларка, преди това имах бензин/газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, има DPF и гони 12 градско зимата...

Ми ако караше 99/1 извънградско/градско? Ами ако е в гаража зимата на +ови температури? Една кошница с "ако"-та! Иван е написал, колко кара и къде, и разхода КОНКРЕТНО за това каране и този случай! Все някой ще се намери да почне с "ама ако...". Честно - не мога да го схвана тоя "феномен"...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл да ми се ядосваш на мнението. Аз зимата карам точно така

дори може и да е 75/25 %-та градско/извънградско. Зимата колата ми седи навън

и точно полседната такава от 20.01.2012 до началото на март имаше над 30 дни

в които през ноща винаги си беше под -10 (даже имаше 10/15 дни -20 )!!!

Като тръгна от вкъщи до работата имам 15 км. в едната посока и наистина колата

може да се каже че загрява до прилино ниво едва когато съм стигнал и това е при

чакане 3/5 мин. пред блока преди да тръгна. Стигам до офиса и довечера се повтаря същата

процедура защото към 7 когато си тръгвам навън е достатъчно студено и задръстено.

При тези условия за този разход по спецификация 6,6/100 градско за 1.9 TDI можеш само да

мечтаеш из софийските задръствания примерно, гаранция харчи поне 1,5 л. над това, което си

отива над 8 л.

Освен това по-новичките си имат и DPF - от собствен опит знам че зимата регенерацията се

включва малко по-често и ако карам едно разстояние от офиса до вкъщи в режим на регенерация

да не ти казвам колко харчи тогава.

Зависи колко кара човек на година, какви мисли има в главата си и все пак може всеки

да си направи сметка какво търси. Друг съществен въпрос е кое е по-евтино за поддръжка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма "ако", има факти. Джони дава факти.

 

Пък ти ако нещастен с печката, вземи си бензинова, демокрация сме уж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега el_niqui, показвам същата статистика (пазя всички касови бележки) на база 1 (една) пълна година каране (всеки ден в най-пиковите часове из София през всички сезони и атмосферни условия - нямам гараж) за другата ми кола VW Vento 1.8 90 к.с., която е моно-ижекция с монтирана газова уредба Lovato с изпарител и автоматично превключване от бензин на газ. Цифрите са следните:

 

Пробег: 11315 км

Заредена газ: 1285,04 л

Зареден бензин: 173.41 л

Среден разход на газ на 100 км: 11,36 л / 100 км

Среден разход на бензин на 100 км: 1,53 л / 100 км

Извънградски пробег: 4370 км

Градски пробег: 6945 км

 

Тук съотношението извънградско към градско каране е приблизително 39 % към 61 %, т.е. около 1,56 пъти повече градско каране спрямо извънградско.

 

Ако вземем предвид цените на горивата към днешна дата например от сайта на Лукойл, и ги превърнем разхода на газ и бензин в дизелово гориво се получава следното:

 

Пропан бутан - 1,36 лв

A95H - 2,77 лв

Дизелово гориво 2,71 лв

 

((11,36 х 1,36) + (1,53 х 2,77)) / 2,71 = (15,4496 + 4,2381) / 2,71 = 19,6877 / 2,71 = 7,27

 

т.е. в моя случай преобразувания ми разход на газ и бензин в разход на дизелово гориво излиза 7,27 л / 100 км. За мен по-изгодно би било ако карам дизелов автомобил със среден разход под 7,27 (ако се взима предвид само разхода на гориво при избора на двигател).

 

Но наистина както стана въпрос по-горе всичко е доста субективно - при всеки условията са различни и съответно разхода ще е различен.

 

Другото според мен много важно нещо при избора на кола е годишния пробег, който се прави, защото едно е да разпределиш всички разходи свързани с поддръжката и притежанието на автомобила (застраховки, данъци, винетки, консумативи, смяна на гуми зимни/летни и т.н.) върху пробег от 20 - 30000 км годишно, друго е ако го направиш върху 5 - 7000 например.

 

Из интернет има доста сайтове с натрупани статистически данни от потребители при експлоатацията на всякакви марки и модели автомобили, както и калкулатори за изчисляване на разходите при избор на автомобил.

 

Дано съм бил полезен с нещо. В никакъв случай не съм искал да хваля един или друг двигател или автомобил, просто приложих малко реални статистически данни, свързани с моя опит при експлоатацията на два различни автомобила. smile159

 

Ето и линк към един сайт за разход на гориво: http://www.spritmonitor.de

 

колега johnnie213,

 

Без да визирам формулата, по която изчисляваш себестойността на изминат километър /защото е вярна/, ми правят впечатление първоначалните данни, а именно пробега и зареденото гориво.

При пробег от 11.315 км и заредено 1.632,39 л газ и 424,92 л бензин, средния разход на автомобила на газ не може да бъде 11,36л/100 км

(1632,39/11315)*100 = 14,42 л газ/100 км

(424,92/11315)*100 = 3,74 л бензин/100 км,

което в количествено измерение е:

19,61 лв за газ при 100 км + 10,36 лв. за бензин при 100 км или общо 29,96 лв. за 100 км

 

Не изключвам възможността да съм сбъркал, ако е така, предварително се извинявам

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пенчо бре, чети! Нали съм написал горе - приблизително 50000! Или мааалко по-малко. И нямам впечатления да съм икономисал много. Или може и просто много да са ме нервили някои досадни особености на газовите - та въобще да не съм се замислял за икономиите.

Обаче пак казвам - имам предубедено отношение към газта! И казвам защо.

На който веднъж му е гърмяла бутилка наблизо..... Той си знае.

Това е! Сега, не искам никой да се засяга! [-X

И нека всеки да кара на каквото иска - демокрация сме, в края на краищата.

Но не смятам, че икономия от 20% си струва разправиите с газта.

Тъй мисля АЗ - пък ВИЕ може да мислите иначе!

Съответно, може ВАШИЯТ опит да е друг, да сте пеализирали повече икономии.... Но МОЯТ опит и МОИТЕ впечатления от газовите са такива - и ги казвам.

А че няма вече кой да го чете всичкото това - да, така е.

Оспамихме я темата..... За което и аз допринесох - за което сори!

Дано човекът да е направил избор, а ако не е - дано поне е прочел същественото. smile035

Виж сега,колега може да имаш много опит на дизел,бензин газ и маз(което почва да ме съмнява),но с постовете си (тип свободно съчинение)отегчаваш абсолютно всички!Толкова търпеливи админи само тук съм виждал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде точка по темата за бензин/газ! Ако някой има да каже нещо относно двигателите (каквато същност е целта на темата!) да казва. Спама се трие без предупреждение!

 

Спора Бензин-Газ е преместен ТУК. Ако някой има желание да спори да го прави там! За тези които продължат да го правят тук ще има безплатни банани!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да си купя Шкода Октавия, но не знам какъв е най-подходящият двигател, на който да му сложа газ. Също ако може да ми кажете коя е най-подходящата газова уредба за този двигател. Чувам че най-добре е да е инжекция.

 

Притеснения за газифицирането не трябва да имаш. Качествено монтиран газов инжекцион проблеми няма да ти даде. Кой двигател конкретно да избереш не мога да кажа, доколкото нямам опит с бензинов агрегат на VW, а и колегите с бензинови агрегати са направили добри коментари и мисля, че можеш да се ориентираш. Моят е 1.9 TDI 90 к.с., смесен разход дава в диапазона 4.8 - 5.2 литра на сто / при моето каране /. Колата е на половин милион километра и е много по-здрава от тези, които се продават в момента. 180 км/ч се поддържат без проблем при около 4000 оборота. Турбо не е сменяно, дюзите не са дали яд. DPF филтър няма. Сипваш нафта, палиш и караш. Разбира се, не е лошо да се поровиш в нета и да попрочетеш за турбо компресори и какво е важно за тяхната правилна експлоатация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбодизелчето ще ти дойде най на далавера..... Тъкмо и грижи няма да ти създава. Тъй мисля.

Само недей да си мислиш, че 90 или 100 дизелови коня са малко..... ТАМЪН СА!

И най-важното - зобят малко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбодизелчето ще ти дойде най на далавера..... Тъкмо и грижи няма да ти създава. Тъй мисля.

Само недей да си мислиш, че 90 или 100 дизелови коня са малко..... ТАМЪН СА!

И най-важното - зобят малко!

 

Не мислех да пиша, защото не съм достатъчно компетентен, но колега МОЛЯ ТЕ СПРИ СЕ!

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.