Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моля помогнете при избор за двигател на Шкода Октавия .


zlobil007@

Recommended Posts

Газифицирането с качествен газов инжекцион е еднакво подходящо за вс.бензинови двигатели на Шкода.Но несъмнено след години ще имаш проблеми с бензинова помпа,дюзи и ламбда сонда. Повреждането им ще става бавно и постепенно и ще си си избил от икономията предстоящите суми за замяна на повредените детайли многократно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
  • Отговори 65
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    14

  • bega4kata

    5

  • dentist

    5

  • stivi797

    5

Най-много писали в темата

Здравейте!

Почетох, почетох и реших, че тази тема е най-правилното място да задам въпроса си. (Ако греша, моля модераторите, да изместят коментара!)

Нов съм във форума, както си личи от регистрацията, но се надявам да стана дългогодишен участник! ;) Насочил съм се към закупуването на нов семеен автомобил и сред всички предложения на пазара в момента изпъкна това на Skoda Octavia Edition 20 Combi.

Двоумя се между 1,6 TDI-CR 16V / 77 kW / 105 к.с., DPF, 5M и 2,0 TDI-CR / 103 kW / 140 к.с., DPF, 6M. Само да кажа, че да разходът е, но не чак до там от значение. Проблемът идва от там, че освен служебна (ще бъде регистрирана на фирма) ще бъде и семейна. Каране доста често извънградско (бабите и дядовците са в Русе и Сливен, а ние във Варна). :roll:

Ако някой има поглед над нещата, ще съм благодарен да сподели дали 1.6 литровият двигател 105 к.с. ще е достатъчен да издържи мен 110кг шофьор, жената, две деца бебета със столчета и всички "придружающие" неща(колички, столчета за хранене, кошари и т.н., и т.н. ](*,) ) при тези всесезонни преходи.

Карал съм различни марки около тези коне (Toyota Corolla 97 к.c, Peugeot 307 SW 110 к.с и др.) и не съм особено очарован като тръгна да минавам проходите с целия този товар. Особено, ако трябва да изпреварвам камион по нанагорнище. smile117 Оправдан ли ще бъде допълнителният разход от около 2 хиляди за по-големият двигател или да избера по-малкото коне, но студената бира и скарата с парите от разликата smile159 (трябва да се поддържам, не за нищо съм ги качил тези килца)?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ти сам си си отговорил. След като 110 магарета на конкуретната марка не са ти стигнали, как очакваш 105-те на Октавията да те очароват? Освен всичко друго Октавията е и по-тежка. А това е мотор от шантавата нова мода, с малка кубатура -1.6. Има си определени специфики и на мен лично не ми допада особенно за каране, сравнен с 105-те коня на 1.9 например. 6-та скорост на големия също носи допълнителен комфорт. Като разход на гориво, разликата на извънградско е минимална при икономично каране. А при настъпване, нищо чудно да се окаже, че малкия е даже по-лаком. Абе по-голямата кубатура си е по-голям комфорт и удоволствие, както и да го гледаш.

 

Взимай големия. Щом се чудиш, значи имаш и 2-те хиляди лева, какво да те мислим, Мечо Пух го е казал :) Тамън ще ти е по - здравословно (по-малко кебачета и бира).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора! :D

Проблемът бе именно в това че, всеки производител "сприятелява" двигател и купе на автомобилите, които произвежда спрямо своите нужди и виждания. (VW Jetta 1.2 TSI, еми извинявам се!). Не бях сигурен доколко, в случая, те си "допадат". Другото, което е, че при разговора в Skoda изсипаха един тон суперлативи за 1,6 литровия двигател. Когато казах, че разходът не е водещата тема (все пак разликата в разхода между 1,6 и 2,0 литровия двигател е малка сама по себе си), репликата бе "Този, ще Ви е напълно достатъчен!" Тъй като не съм карал Skoda, a още по-малко двигател от новите варианти, ме бе необходимо друго мнение.

А относно парите - в лизинговия план тези 2 хиляди се размиват като лют пипер в шкембе чорба - кара те да се потиш, ама ти е хубаво! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли си расъл в саксия. На дилъра работата му е да те насочи към определен модел, който компанията иска да ти продаде. А дали това съвпада с твойте нужди е на втори план. Ами ти даваш парите, ти решаваш :)

 

Аз лично техническа информация от дилъри не търся. Тях ги питам само - колко и кога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да питам нещо за тези 1.6 TDI i 2.0 TDI дето ги слагат на Октавия.

Първия ми въпрос без да ми се подигравате защото наистина не съм наясно е тези

двигатели са комън рейл-и а не помпа дюза или бъркам?

Второ касаещо DPF-а:

На колко километра горе долу се включва регенерация за почистване

на филтъра ако караш само градско примерно? Също така каква е поддръжката на DPF-a

и има ли такава въобще? На кой производител е ?

Също важен въпрос регенерацията се включва сама когато

филтъра е вече достатъчно задрътен или дава индикация пък ти решаваш дали да я включиш?

Какво става ако решиш да не изчакаш регенерацията докрай а изгасиш колата ?

Ако може някой компетентен да обясни всичко около DPF-а на Шкода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питането е за новите. Старите ясно че има помпа дюза.

Те нали точно VAG забавиха най-дълго въвеждането на CR технологията в техните автомобили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма страшно ако огасиш когато си е вдигнала оборотите и си повишава темп. на газовете-но не го прави винаги

нямам време надълго да обяснявам за филтрите,че трябва цяла нощ да пиша-с 2 думи сам се оправя и не иска никаква подръжка

 

само едно ще ви кажа-задръстват се филтри/в степен до сервизен режим/-ТОЕСТ НЕМОГАТ ДА СЕ САМОПОЧИСТВАТ ИЛИ ЧЕСТО СЕ ЗАДРЪСТВАТ- САМО НА КОЛИ КОИТО ГОРЯТ МАСЛО.

тоест турбините са им тръгнали

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.6 литровия комънрейл е тихичък..... Иначе друга далавера в него не виждам - по сравнение с двулитровия.

Може би ще е мааааалко по-икономичен.... Но разликата ще е толкова малка, че просто няма смисъл да я коментирам.

Защо - защото и двулитровият комънрейл е МНОГО икономичен.

Иначе ако си фен на бързите, и най-важното, сигурните, задминавания - по трасето Варна-Русе - се ориентирай към двулитровата помпа-дюза.

Та дори и към стария 1.9 литров помпа-дюза - но, той вече не се предлага.

Тъй че ти остават двата двулитрови - рейката и помпа-дюзата. Първият е тих, и има добра тяга - която слабо пада дори и ако си я натоварил колата.

А вторият ръмжи и ручи - но тягата му е повече от добра! И ако си я натоварил колата - дори ще я усетиш по-добре! Защо - елементарно, защото колата е натоварена, и е по-стабилна.

За онези пътища - ще е идеалната машина! Карал съм там - та знам как е.....

И оня хубавия участък, при Волово и Бяла - дето през зимата го задръстват тировете, а през лятото трябва да гледаш дали слънцето не ти маскира идващата отсреща кола - якичкия дизелак е точно като за него!

Да задминаваш спокойно, и да не трепериш. smile035

И искам да добавя и следното - аз имам и още едно съображение против малкия комънрейл - още е много нов, и не си е показал рогата. Докато другите дизелаци - са ясни.

Неееее! ЕТ вече май не предлагат и двулитровата помпа-дюзааааа! Или май е само със специална заявка..... Жалко! Велик мотор беше тоя!

Взимай тогава комънрейла - и няма да сбъркаш.

И не се притеснявай за ДПФ а - сам си се регенерира, и няма много да ти напомня за себе си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искам да добавя и следното - аз имам и още едно съображение против малкия комънрейл - още е много нов, и не си е показал рогата. Докато другите дизелаци - са ясни.

 

Нов, нов.... колко да е нов? PSA и Мерцедес го вграждат поне 15 години вече. То и VAG поне от 5 години го слагат. Не е нов. И не е лош.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не казвам, че моторът въобще е нов. Нито че е лош.

Казвам, че е нов при Шкодата.

И още нищо не е показал - нито далаверки, нито магарлъци.

А и ако човекът иска кола, която доволно да товари, и с която безопасно да задминава - по онези "хубави" пътища между Русе, Варна и Плевен - ще е хубаво тая кола да е една идея по-мощна.

Или направо ще е добре да е мощна!

Карал съм по тия пътища - та ги познавам доста добре. И знам как като ти свети слънцето в очите - и го забелязваш тира насреща почти в последния момент.

И как нито е да стъпиш на спирачките, нито е да му светнеш - а и той бездруго не може да се прибере.

И миналата зима, още преди да падне снега - там направих и следната каскада.

При едно такова задминаване, точно като горното - се изхитрих, и дадох още по-вляво, и минах в отбивката за почивка!

И стъпих на спирачките - и половината грайфер остана върху асфалта!

Добре че отбивката беше дългичка..... А и явно Господ ги пази глупаците.

Обаче невинаги е така.

И затова е хубаво конете да са малко повече - в случая.

Хайдеееее - признах ви най-голямата глупост, която съм правил зад волана през последните две години!

Не - аз правя по една глупост всяка година....

Ако трябва да съм честен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ги чети - те теб и бездруго не те ползват. А и каквито са дълги - само ще се нервиш.

Пък и ти си го форснал твоя звяр до възможния предел, а може би и над него - тъй че всичкото това, грижите на простосмъртните, едва ли те вълнува.

Нямам ли работа..... На моменти нямам - и затова пиша.

А на моменти имам - и не мога и да припаря до клавиатурата.

Но моят съвет е този - човекът да си вземе двулитровия дизелак. Да ги прежали парите.... и за Бога, да купува. Защо - горе съм казал, с мноооого думи.

Но накратко - това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.