Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

София-Берлин - впечатления


NMink

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

в понеделник пътувах от София до Берлин и искам да споделя впечатленията си от пътните и метеорологичните условия.

 

Като цяло, половината от пътя премина в силен насрещен и страничен вятър. Тъй като пътувах сам с доста багаж и се чудех от скука какво да правя, си водех статистика за средната скорост и разхода на гориво като за целта на всеки 100 км рестартирах комп 1 (първо рестартиране след като се качих на магистралата на Ниш - приблизително на 160-тия км от Младост), а комп 2 записваше до края. Исках да сравня след това дали има разлика от двете измервания, но в крайна сметка засечките на всеки 100 км дадоха и други интересни резултати, както следва:

комп 1 (средни стойности от засечките на всеки 100 км): 5,3 л./100 км; 99 км/ч средна скорост;

комп 2: 5,3 л./100 км; 94 км/ч средна скорост;

(не ми е ясно откъде се появява тази разлика в средните скорости)

 

По-интересното обаче беше насрещният вятър, който (както можете да видите на графиките от прикачения файл) до около Будапеща беше дразнещо силен. Колата видимо се мъчеше при опити да се поддържа скорост над 120 км/ч (по километраж). От сръбската граница до Будапеща (може би над 150 км) се лепнах зад една фабия, която видимо караше с круз контрол, залепен на 120 км/ч, та си мисля, че от въздушната му струя свалих няколко десетки :D . След това вятърът спря, но от границата между Словакия и Чехия до около Прага, средната лента на магистралата е в отвратително състояние, което ме караше да увелича скоростта и да карам предимно в лявата.

 

Изключително приятно впечатление обаче ми направи магистралата след Прага до немската граница, както и естествено аутобанът в Германия. Шумът от настилката стана осезаемо по-нисък, а може и да си въобразявам, но и като че ли разходът се понижи за сметка на увеличената средна скорост. Друга тема е културата на шофиране по аутобаните... :-k

 

И в крайна сметка:

тръгнах в 4:30 сутринта от София и бях паркирал в крайната си точка в Берлин 18,5 ч. по-късно. Не очаквах, че ще успея да го изкарам наведнъж без да се наложи да спра да дремна някъде, но явно едното кафе в Сърбия и един редбул в Унгария имаха значение. :)

 

В прикачения файл графика 1 показва всички измервания, които съм направил, а в графика 2 съм изключил тези, които внасят грешка в измерването при сравнението между насрещен вятър+кофти настилка и безветрие и качествен асфалт), а именно:

- пътят от София до Ниш - няма магистрала;

- висенето около 30 мин на границата между Сърбия и Унгария - колата работеше нонстоп;

- влизането в Берлин и карането в градски условия около 30 мин през идеалния център на града;

 

Грешка в сравнението има и преминаването през Белград и Прага (но там е предимно широка и бърза градска магистрала), както и липсата на около 30-35 км магистрала между Прага и Дресден.

 

Та това е от мен, поздрави! smile027

post-7585-138453410595_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за статистиката!

Само можеше да споменеш и къде си зареждал,но като гледам няма голяма разлика в разхода от различното гориво,което мен ме учудва !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен няма голяма разлика. Аз пътувах до Латвия и ми даде 3,7-3,8 по борд при добро каране. Само в Румъния от Орадея до Зимнич ми падна средната скорост на 64 км/ч. То не бе ремонти, безбройни села, чудо. Иначе нагоре към Украйна се кара по-стабилно понеже пътя в по-голямата си част, с изключение на последните 100 км е с две ленти във всяка посока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно горивото - напълних догоре в ЕКО в България - другаде гледам да не зареждам в страната ни. После допълних към края на Сърбия в ОМВ, само че не обикновен дизел, а евродизел (реших да не рискувам с по-евтиния). Оказа се, че след 20 км има и ЕКО, но как да е! :) Следващото зареждане беше в Шел в Чехия преди Прага - от нормалния дизел.

 

Аз също си мислех за разлика в горивата и падане на разхода заради това, но като цяло нафтата в българското ЕКО е най-хвалена, а също така аз доливах догоре от наполовина пълен резервоар (първият път с цел да не спирам за гориво в Унгария, щото са големи измекяри по отношения валута и плащане с карти), така че няма как да се разбере дали е имало разлика в горивата.

 

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

София-Берлин-София с горе долу същия маршрут и време (около 19.5h с 1.5h мотане из Будапеща). Среден разход по колонка - 5.5. Разлика между горивата нямаше нито като вървеж, нито като разход. В България зареждам само на LUK, извън България избягвам само Shell smile049. В Сърбия избягвам зарежданията освен в краен случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В България зареждам само на LUK, извън България избягвам само Shell smile049. В Сърбия избягвам зарежданията освен в краен случай.

Брат ми зарежда служебната си дизелова i30 само в лукойл, защото имат служебни карти, но разправя, че когато пътува частно и зарежда в еко, разликата била фрапантна... и от други места съм чувал, че лукойлската нафта е слаба.

По отношение на сърбите, опитът ми до момента показва, че са коректни (по големите вериги бензиностанции) и не се опитват да правят шмекерии с курса на валутата. Унгарците са лоши хора в това отношение! :) Преди 2 години сипах газ в Будапеща, излъгаха ме, че не ми разпознават дебитната карта, платих в евро по "техния" курс и като теглих чертата после излезе, че съм сипал 1 л газ на цената на 1 л бензин! :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Ето и моята статистика за маршрута София-Берлин-Дюселдорф-Берлин-София

 

Нощувка в Будапеща на отиване и в Обетованата земя (Прага) на връщане. 7 - 16 август, общо 9 дни.

 

Октавия 2 1.9 TDI 105 к.с. , четирима души и пълен багажник:

Борд:

4510 км

53 ч и 16 м работа на мотора
5.1/100 памет 2

85 км/ч средна скорост памет 2

 

GPS:

4495 км

47 ч и 2 м -движение

6 ч и 37 м - спрян

53 ч и 39 м - общо

84 км/ч средна скорост

 

Заредено гориво:  246,3 литра дизел

Разход по колонка:   5.46 л/100 км

Относно горивото - в България зареждам само ЕКО. По пътя съм зареждал навсякъде, освен Сърбия. Никаква разлика не намирам в горивото, но определено има такава в немските пътища.

Хем карам с по-висока скорост, хем харчи по-малко отколкото из другите държави, където спазвах ограничението по магистралите. Не е от немската нафта - първите 350 км в Германия бях с нафта от Словакия. Навъртях около 1700 км из Германия - не си го въобразявам :)

Като цяло безпроблемно пътуване навсякъде, само в  Чехия беше неприятно - магистралата е зле, а и текат много ремонти. Но пък ще стане хубаво. Германия = кеф

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Супер инфо ....нали ще захождам с колата на събитие в Берлин даже ако имам въпроси ще ги задам,....

 

Ето и моята статистика за маршрута София-Берлин-Дюселдорф-Берлин-София

 

Нощувка в Будапеща на отиване и в Обетованата земя (Прага) на връщане. 7 - 16 август, общо 9 дни.

 

Октавия 2 1.9 TDI 105 к.с. , четирима души и пълен багажник:

Борд:

4510 км

53 ч и 16 м работа на мотора
5.1/100 памет 2

85 км/ч средна скорост памет 2

 

GPS:

4495 км

47 ч и 2 м -движение

6 ч и 37 м - спрян

53 ч и 39 м - общо

84 км/ч средна скорост

 

Заредено гориво:  246,3 литра дизел

Разход по колонка:   5.46 л/100 км

Относно горивото - в България зареждам само ЕКО. По пътя съм зареждал навсякъде, освен Сърбия. Никаква разлика не намирам в горивото, но определено има такава в немските пътища.

Хем карам с по-висока скорост, хем харчи по-малко отколкото из другите държави, където спазвах ограничението по магистралите. Не е от немската нафта - първите 350 км в Германия бях с нафта от Словакия. Навъртях около 1700 км из Германия - не си го въобразявам :)

Като цяло безпроблемно пътуване навсякъде, само в  Чехия беше неприятно - магистралата е зле, а и текат много ремонти. Но пък ще стане хубаво. Германия = кеф

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета с интерес споделеното от колегите. Ще се радвам, предполагам не само аз, ако повече хора споделят за своите пътувания. Не само за разхода на гориво, но какви проблеми са имали с граници, КАТ, хотели, изгодни места за нощуване и друго което им е направило впечатление. Весела и безаварийна Нова година на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.