Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Проблем с предното окачване на Супърб 3.6FSi


Quottzot

Recommended Posts

Вчера ми се случи нещо много неприятно - както си карах, изведнъж от разклонение на пътя от ляво излезе камион, който се включваше в насрещното движение, но явно шофьора не можа да прецени правилно възможността да завие, като навлезе в моето платно, а аз се движех с около 100-110км/ч. При опита ми да го избегна излязох извън платното и ударих някакъв камък - не беше много голям, но достатъчно за да повреди двете десни гуми и джанти - гумите направо се разцепиха, а външните бордове на джантите направо се изправиха на мястото на удара с камъка. Все пак, добре че успях да овладея колата и да не се стигне до нещо по-лошо. Сега съм със старите 17-цолови гуми и джанти от дизеловия Супърб, който продадох наскоро, но се появиха силни вибрации във волана, усилващи се с увеличаването на скоростта. Въпросът ми е - от какво може да е ? Гледах, но нищо не видях, обаче аз и не разбирам много. Така или иначе тези дни ще карам колата в сервиз, но би било полезно да знам къде се крие проблема. Благодаря ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да се види само ще гадаем, но мисля че проблема е в крива полуоска! А тези поражения които са станали с гумите и джантите не са хич леки и определено, ще има нещо разбито в окачването!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30-ти сутринта колата беше леко килната на дясно, та направо я откарах в сервиз, където при по-обстоен преглед ми казаха че предния амортисьор е изпуснал, явно от удара, задния не беше изпуснал, но не беше и в най-добрата си форма, Явно като съм излязъл извън платното, съм ударил и долния носач в бордюра на пътя, също и кормилният накрайник излезе крив, а и полуоската може би е крива + това на местата на свръзка на носача и амортисьора към главината са се разширили отворите на болтовете, като ми препоръчаха да сменя и диска, понеже и той е поел леко удара. Задния долен носач също бил леко деформиран, като и задната полуоска може да излезе крива. За капак на всичко, предната броня е леко пукната от долу, а прага е одран.

Нищо чудно, все пак сутринта таблото на колата светеше като коледно дръвче, но пък предишния ден (29-ти), когато я изкарах само за да заредя, не светеше нищо. Майсторът, който ми обясняваше всички повреди, се учуди доста дори че съм стигнал на ход до сервиза, а аз, само като си помисля че имах намерението да карам Супърба с тези повреди, ми се изправи косата и пред очите ми изникна гледката на евентуалният резултат. Сега ми остава само да седя и да чакам 4-ри цифрената сметка в евро.

Чудя се дали да вложа голяма част от останалите пари от продажбата на другия Супърб в смяна на всички елементи по цялото окачване и от двете страни, понеже за почти 250 000км се амортизирало доста и ако подменя само повредените елементи, колата няма да се държи добре на пътя, как мислите по въпроса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяй всичко, ако имаш възможност! Да ти е мирна главицата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли застраховка колата?

Има разбира се, но вече има ли смисъл да се разправям, след като са минали няколко дни, пък и да признаят нещо, то няма да ми покрие изцяло щетите или ще ме накарат да ходя в някакъв скапан сервиз и накрая нито ще ми е добре ремонтирана колата, а ще ми вдигнат вноските.

Сменяй всичко, ако имаш възможност! Да ти е мирна главицата.

Това дори го бях решил преди да питам, но пък като ще сменям амортисьорите, сега се чудя дали да не взема нещо по-така? :-k

 

Преди около час минах през мястото на "инцидента", и доста се повъртях и почудих, как по дяволите този камък се появи там и как може само на тази отбивка да не е почистена растителността, която пречи на видимостта. Все пак се случват такива гадости, а и Шкодата се доказа отново като една сигурна кола. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Днес ходих да видя докъде са стигнали, а пък като започнаха да ми изброяват какво е сменено и какво се чака, чак ме заболя главата. Всеки път като ходя да видя как вървят нещата, все излиза нещо допълнително - предният път тампоните на задната суб-рама, а сега криви задни дискове, които и преди това си били криви, но така или иначе щяха да се сменят.

Досега са сменени: предни носачи, кормилни накрайници, и двете предни полуоси, въпреки че само едната се нуждаеше от смяна, предни амортисьори, предни дискове и предпазители, предна дясна главина, всички видове лагери и тампони съпровождащи гореизброените неща, задни носачи - долни и горни, задните амортисьори, задните полуоси, въпреки че смяната не беше нужна, но бяха поръчани частите, та да не ги връщам, задни дискове предстоят да бъдат сменени, задната дясна главина, всички видове тампони и лагери, тампоните на задната суб-рама също са сменени. Освен дисковете са сменени и всички накладки, то просто е задължително, а и използвах случая да сменя маслото на халдекса. Очакват се само някакви задни стабилизатори и да се постави предпазното фолио по новата предна броня и прага, които може би сега се боядисват. Ето как от миг невнимание и един глупав шофьор се постигат главоболия и разходи, достатъчни да продънят джоба ми ](*,) .

Извинявам се ако не съм използвал правилните термини и названия на частите, но нямам наоколо технически речник, за да ги преведа точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако колата ти има каско а ти плащаш за всичко това, честно не те разбирам! Сещам се за една причина, но не я допускам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С радост мога да съобщя(ако някой се интересува, де), че утре, след 15 дни, доста сменени части и почти половината от другия Супърб, с който се разделих по-рано, ще се види резултатът от вложеното. Единствено останаха да се сложат накладките, с които се сдобих преди 20-тина минути. Нетърпелив съм да видя резултатът от новото окачване - амортисьори Koni FSD, комбинирани с пружини Eibach Pro Kit. Очаква се колата да слезне с 2см по-близко до земята, но се надявам да разбуни духовете и да не вози като каруца, за да не се окажат напразни и прехвалени приказките за FSD-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:lol: То си стана малко като проект този ремонт :mrgreen: Чакаме да кажеш какви са ти впечатленията от това окачване. Както са казали хората - всяко зло за добро!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тези не са ли по-добър вариант от Koni:

http://performance-suspension.eibach.de/cms/performance_eibach_and_bilstein___performance_2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

амортисьори Koni FSD, комбинирани с пружини Eibach Pro Kit. Очаква се колата да слезне с 2см по-близко до земята, но се надявам да разбуни духовете и да не вози като каруца, за да не се окажат напразни и прехвалени приказките за FSD-то.

 

Пфффф, тя ако се окаже, че вози като каруца....можеш да и палиш клечката!

 

KONI FSD + Eibach= Perfect combination

 

Koni FSD + Weitec= леко по твърди, но колата става чук с тях. Е, вози малко по твърдно с ниски гуми, но определно го предпочитам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си вози, но определено е по-твърдо от преди(то се подразбира). Колата е доста по-стегната и се накланя доста по-малко при резки завои. Стабилността при високи скорости е значително подобрена. Но засега колата остава на заден план и няма да се кара в скоро време, понеже предстоят още смени(маховик, масло на DSG и двигателят), а в момента не се нуждая от нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, то няма как да е по-меко и да стои залепена в завоите.

 

Ако дойдеш на някоя среща ще ти покажа...с Weiteca как стой като залепена, за сметка на това е малко по-твърда от Eibach!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.