Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Мнения за Октавия 1.6 MPI (75 kW)


el_niqui

Recommended Posts

Здравейте нов съм във форума защото до сега не съм имал Шкода.

Замислям се в/у покупка на Октавия. Интерсува ме всичко което можете да ми кажете

за този двигател 1.6 MPI. Достатъчно мощен ли е за купето (шофирам доста спокойно и

не съм по състезанията и рисковите маневри), каква поддръжка изисква, има ли някакви

скрити проблеми и рискове, какъв разход дава (градско/извънградско). Ако има колеги

които имат газови уредби да пишат и те как се държи на газ - какъв разход и въврви ли нормално.

Как се представят по наще пътища (осеяни с яко дупки) тези автомобили, дават ли прблеми

с окачване или нещо друго. Приемам и линкове към статии и литература за модела.

Ще съм благодарен ако споделите с мен опит и мисли за Октавия-та като цяло !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като окачване е едно от най-добрите за БГ реалностите. Относително простичко, относително здраво и относително евтино. Като комфорт - приемливо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, колега. Аз съм с такава Октавия комби. Колкото до вървенето - върви. Определено се усеща липсата на мощност с 4 човека, багаж и климатик.

Иначе за разход:

Марка автомобил - Шкода

Модел - Octavia I Комби

Двигател(обем и мощност) - 1,6 MPI, 102 к.с.

Вид на Газовата система - LANDI

Среден разход на газ - 9.008 л/100км

Изминати километри от поставянето на Газовата система - 16 129 км.

 

Това са моите показатели. Нямам проблеми с газовата и съм много доволен. Разхода се вдига значително при шофиране с над 140 км/ч., над 4000 оборота е и си похапва. Последн до морето пътувахме 5 човека, скорост 150-170 км/ч - разход 11/100 ГАЗ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята Октавия е 74 KW 101к.с.,

но като цяло:

 

мотора е здрав и не е капризен, има склонност да похапва масло след определен пробег,

мощността е достатъчна за комфортно пътуване.

 

Обслужването на колата, като цяло не е скъпо.

 

Разхода на бензин при мен е 6.5-7.5 извън градско и около 10 в града.

 

Като цяло за модела:

 

- виж дали оборотите играят, когато колата работи на място - дроселова клапа.

- дали скоростите влизат нормално

- дали ел. пакета работи нормално

- тестваи климатика дали е пълен

 

и ако това и всичко останало по колата те устройва - не се замисляй, колата е супер и ще ти върши чудесна работа.

 

УСПЕХ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

stanley виждам че си запознат.Моята О1 е с по-малкия двигател 75 коня има и газов инжекцион.Дроселовата клапа е за смяна.Имаш ли идея как върви като цена?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

stanley виждам че си запознат.Моята О1 е с по-малкия двигател 75 коня има и газов инжекцион.Дроселовата клапа е за смяна.Имаш ли идея как върви като цена?

 

150-200 втора у-ба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен за сега няма проблеми с оборотите. От време на време трепват, но нищо страшно.

 

Поради тази причина не съм проверявал какви са цените.

 

Замислаял съм се за почистване и адаптация на клапата, ама от друга старана знам, че нещо което не ти създава проблеми е по добре да не го закачаш. Примери има много, където някой иска да отстрани някоя дреболия, която го дразни, а се вкарва в страшно приключение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при покупката няма как да знаеш гори ли масло ще я вземеш,ще се окаже маслояд следва скъп ремонт и няма да останеш доволен също не е изключен и проблем с скоростната кутия според мен си вземи си 2.0 в пъти по-добър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При покупка има и известана доза късмет.

 

2.0 се намира относително по-трудно от 1.6.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добрия вариант от атмосферките според мен е 1.8 20V. Динамичен (125 коня), харчи колкото 1.6 и е много здрав. Газифицира се добре. Като цяло мотор от следващо поколение (след 2.0 и 1.6 MPI). Но се намират трудно читави екземпляри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при покупката няма как да знаеш гори ли масло ще я вземеш,ще се окаже маслояд следва скъп ремонт и няма да останеш доволен също не е изключен и проблем с скоростната кутия според мен си вземи си 2.0 в пъти по-добър

 

Какъв е този проблем с харченето на масло?

Това с маслото и със скоростната кутия не са ли проблеми в Октавия I или ги има и в Октавия II ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добрия вариант от атмосферките според мен е 1.8 20V. Динамичен (125 коня), харчи колкото 1.6 и е много здрав. Газифицира се добре. Като цяло мотор от следващо поколение (след 2.0 и 1.6 MPI). Но се намират трудно читави екземпляри.

1.8 20V не харчи колкото 1.6 и на бензин и на газ!!!!

1.8 20V не може да го караш спокойно,трябва агресия,за това са сложени тези 20 клапана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с други впечатления... но то си е до стил и навици на шофиране. :)

 

Ако искаш ще взема от приятел 1.8 20V (само, че е върху Голф, че нямам откъде Шкода), ти вземи 1.6 и ще се пуснем една София - Варна. Ако докараш разлика над 1/100 по добра, аз плащам масрафа.

 

Незнам защо ти трябва агресия, тоя мотор кротко си наема от 1500 оборота, кара се съвсем спокойно на 2000 оборота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За разхода не знам дали е колкото на 1.6 - скоро ходих до Гърция - 1700 км. около 500км. от тях магистрала , средна скорост 80 км./ч. разход 6.2/100 по борд, реално около 6.5/100 /по груби сметки че пълних до капачката и не знам колко точно съм го сметнал/. За агресията съм съгласен с Цецо75, съвсем спокойно си върви и набира и на 1500 оборота, дори на баир, е не се изстрелва но... ако се налага след 3000 става стрела. Аз лично рядко минавам 2000об. ако не се налага, освен на 5-а скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казах агресия,защото така ще почустваш тези 20V!

Иначе опита който искаш да направим е много важно с каква скорост ще се кара!

,но предлагам да спрем до тука,че омацахме темата на човека. smile027

 

 

п.п ...Mad___Max как я караш с 80км. тази кола? ,ще я повредиш!!!!

аз с 80км. камиона не карам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

102 коня е финансово престъпление. данъка е около 3 пъти по-голям от на 101 .

границата е 74kw. аз се набучих с "по-мощната" и сега плащам всяка година като поп.

 

иначе е малко мързелива, няма спор. тези коне не са за това купе. като пусна и климатика драмата е пълна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е на 87000 км и никога до сега не съм наливал масло. Двигателя и по точно конете не са чак толкова малко колкото изглеждат. Върви си и набира прилично ,а ако ти трябва по бързо набиране връщаш назад да достигне 3500-3700 оборота и си ускорява доста добре. Моята е газифицирана и средния и разход е 10л , като се има в предвид ,че на бензин даваше около 9л. При слагането на газовия инжекцион е много важно майстора да знае какво прави и да не претупва нещата. Аз когато го слагаш имах проблеми и те се оказаха недоглеждания на "майстора". (по къса сонда, не активирано раздвижване на клапаните-или нещо подобно беше и т.н.) . Странното е ,че сега под 9 не мога да я сваля извън градско колкото и икономично да карам и обратно карал съм я като луд 200 км под 3500 оборота не е слизала и разход 10-11л. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

102 коня е финансово престъпление. данъка е около 3 пъти по-голям от на 101 .

границата е 74kw. аз се набучих с "по-мощната" и сега плащам всяка година като поп.

 

иначе е малко мързелива, няма спор. тези коне не са за това купе. като пусна и климатика драмата е пълна

 

 

Евала, един колега да кажа нещо наистина важно на човека!!! Толкова малко и "незначително" на пръв поглед, а толкова важно...

 

Иначе относно колата - дълги години карах такъв мотор ( 74 kw обаче ) и съм повече от доволен от автомобила - тази кола просто е супер за нашите реалности. Аз я карах само на бензин, не съм имал газ и в зависимост от карането съм правил от 6 извънградско до 10-тина градско, като много често градско ( София ) ми е давала и 8-9, но аз нямам "тежък" крак :)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странното е ,че сега под 9 не мога да я сваля извън градско колкото и икономично да карам и обратно карал съм я като луд 200 км под 3500 оборота не е слизала и разход 10-11л. smile049

 

Именно, това е валидно за всички автомобили от тоя калибър на газ. Минимален - максимален разход се сближават. Обяснение си има, ама не му е тук мястото.

 

Затова и имах предвид, че напрактика 1.8 20V и 1.6 MPI като ги газифицираш, харчат приблизително еднакво ако ги караш икономично. Само дето с 1.8 имаш възможност и да отвържеш повече коне, когато се наложи. От тази гледна точка, за мен 1.8 е много по-добър избор. Данъка обаче си е един друг довод, който също има значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за данъка е така забелязал съм го но не ми е чак такъв проблем,

даже колата която ще оставям евентуално е с 50-на лв. отгоре данъка в сравнение

с този който ще е на Шкода 1.6 MPI(75 kW) !!!

За мен е важно да знам че двигателя е здрав без някакви скрити рискове

от скъпи ремонти. Не съм агресивен шофьор и имам сравнително лека крак.

Да вози добре и да не се чупи лесно по наще разбити пътища.

Да не са скъпи консумативите, и особенно ако взема нова с гаранция

да не е голяма брадва техническото обслужване в ЕТ.

За новите автомобили какви изисквания имат за смяна на масла и филтри

на какъв период и какви цени ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да относно данъка за един умрял кон ,че даже и за половин май беше при изчислението не е много приятно данъка да е х 3. А това дали ще е 102 или 125к.с. данъка не е ли почти един и същ? Другото е ,че 1,6 102к.с я има и О1 и О2 с този мотор ,а 1.8 125к.с е само О1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за данъка е така забелязал съм го но не ми е чак такъв проблем,

даже колата която ще оставям евентуално е с 50-на лв. отгоре данъка в сравнение

с този който ще е на Шкода 1.6 MPI(75 kW) !!!

За мен е важно да знам че двигателя е здрав без някакви скрити рискове

от скъпи ремонти. Не съм агресивен шофьор и имам сравнително лека крак.

Да вози добре и да не се чупи лесно по наще разбити пътища.

Да не са скъпи консумативите, и особенно ако взема нова с гаранция

да не е голяма брадва техническото обслужване в ЕТ.

За новите автомобили какви изисквания имат за смяна на масла и филтри

на какъв период и какви цени ?

Нова е супер,само да можеш да си го позволиш.Добре е да си харесаш модел.Последно като проверих лятото за Октавия струваща 36000 трябваше да се дадат към 8-9 хиляди първоначална и по около 550-600 лева на месец за 5 години.Застраховки,данъци отделно и те са към 2 бона на година.Иначе си е друго да знаеш че друг преди теб не я е карал и т.н.(просто на мен ми дойде много нанагорно)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да относно данъка за един умрял кон ,че даже и за половин май беше при изчислението не е много приятно данъка да е х 3. А това дали ще е 102 или 125к.с. данъка не е ли почти един и същ? Другото е ,че 1,6 102к.с я има и О1 и О2 с този мотор ,а 1.8 125к.с е само О1.

 

Не е един и същ моят автомобил в момента (не е Шкода) е 122 коня и данъка е с 54 лв. отгоре

според това което трябва да е на този двигател 1.6 (75 kW).

Това естествено според калкулаторите за данък които ги има в интернет но те са доста верни !!!

Ето -> http://www.calculator.bg/1/avtomobil_danak.html

Над 101 к.с. за всяка к.с. отгоре си има по няколко левчета и това мисля продължаваше до 160 к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

102 коня е финансово престъпление. данъка е около 3 пъти по-голям от на 101 .

границата е 74kw. аз се набучих с "по-мощната" и сега плащам всяка година като поп.

 

Според мен производителите нямат никаква вина за това че в БГ са си измислили някакъв куц начин

за определяне на данък !!! На запад данъка не се определя само от конете а и от това в

кой емишън клас ти попада автомобила и др. неща . Конете също имат значение

но те не са основното при образуването на данъка. Нали само в БГ може да се случи такова нещо

примерно Опел Кадет от 84/86-та (който няма дори и Евро 1) да има 10/12 пъти по-евтин данък от автомобил

произведен 2012-та с емишън клас Евро 5. Това нещо никъде другаде няма да го видите !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам О2 ТУР с 1.6 МПИ 102 кс. В момента е на около 8000км, взех я чисто нова от Еуратек. Двигателят се разработи много добре. Държа да подчертая, че в София я карам предимно по големите булеварди и най-вече Южната дъга на Околовръстното, като по този начин разходът градско ми е 6.5-7.00. Бутна ли се обаче в едно задръстване - веднага скача на 8-9. Извод - колата е идеална за извънградско шофиране, на дълъг път съм падал и до 5.5. Да, на магистрала, при скорост над 120-130 км час разходът се качва. Двигателят има ресурс, но зависи колко души се возят / колко багаж се носи. С трима души и без багаж си изпреварвам без проблеми, обаче още малко и вече почва леко да се задъхва.

 

Като двигател това е най-надеждния и доказал се двигател на ВАГ групата. Евтин за подръжка, евтини части. Единственият му недостатък е разхода градско. Ако ще я ползваш за градска кола - по-добре Фабия с 1.4 МПИ. За всичко друго е идеална. Разбира се, 102 к.с. в никакъв случай не стават за състезатели!

 

Данъкът е голям проблем, но не са виновни чехите, че у нас границата е на толкова. Ако си със софийска регистрация ще плащаш първите 5 години по около 280лв, след 5-тата година данъкът пада на 120лв.

 

Мога да препоръчам двигателят с две ръце!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.