Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дневни светлини.


plamendev

Recommended Posts

Какво в БГ значат някакви си сертификати, хомологации и т.н.? Еднакво успешно можеш да караш с "очевадки" без никакъв сертификат и никой да не те закача и да караш кола със заводски дневни светлини и да те спират през 100 метра с просещ поглед.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 159
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • plamendev

    11

  • bega4kata

    10

  • PRR

    9

  • shaft

    8

Най-много писали в темата

По принцип не можеш да ги ползваш, заяждат се. Аз съм с фейслифт-а, спирали са ме и са ми писали фиш за 10лв, защото ми светели тия за мъглата - разправях се 10 минути и накрая им казах да пишат, защото ме чакаха още 2 коли заради тия хитреци.... На мен фара за мъгла ми е разделен на две секции - дневни (p21w 21 ватови, като за мигачи и стопове, а другото отделение си е 55 ватови H8-ци - за мъгла).

 

Ами НЕ,в закона пише:с включени къси светлини или ако автомобила е оборудван с дневни,но от производителя на МПС-то .За мен,всички които си слагат допълнително,някакви си "подобия"на дневни светлини(лайснички,лампички,светещо тиксо и т.н.т.) са си нарушители,но такава ни е държавата.

 

Я, верно... изменили са го. Преди просто пишеше "през деня се движат с включени светлини отпред...", а сега е упоменато, че са къси или дневни (т.е. не можеш на дълги, както някои ***и карат и заслепяват дори в най-слънчевото време):

(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.

http://www.kat.mvr.bg/ZDVP_13.htm

 

Колкото за сертификати и глупости, не успявам да намеря такова нещо, а и не ми се чете целия открай - докрай. Споменато е само какво с дневни светлини:

59. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Дневни светлини" са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сега съм си харесал за моята едни диодчета доста добре изглеждат и не са евтини 75-80 лв вървят комплекта и 45 лв монтаж.Това са надлъжен тип...Има и кръгли с 2x2 диодчета едно под друго на цена 40 лв.Хем ме сърби хем ме боли.Не искам да си развалям фабричния вид и се чудя къде ще се монтират.Засега обмислям още.Поздрави!Иначе през деня светят един път.Звънях във сервиза където ги монтират и попитах не може ли вътре във фара.Момчето ми обясни че имало риск да се спука фара и не се наема...Иначе там им е мястото според мен.Или както Сами беше направил на О2 смяна на фаровете за мъгла с такива от Скаут...

Редактирано от dentist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз открих и едни фарове, които си имат диодни ленти отдолу, и отделни изводи, откъдето им се подава напрежение - много са готини, като на Ауди са.

И изглеждат страхотно!

Обаче и цената на тия фарове е душманска.... Към 600 лв е - на единия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Зле. При понижено напрежение халогенната крушка не работи в режим и стъклото почернява. Ето

можеш да го видиш нагледно.

 

PS: Като цяло живота на крушката ще се увеличи, но вечер ще си с кандила, а не с фарове!

 

Здравей,

Точно в момента се чудя дали да не пусна късите си на процент, ако това е възможно. Единственото, което би ме спряло, е твоят пост, че стъклото би потъмняло, защото „крушката не е в режим“. Съгласно приложеното от теб видео почистването на стъклото става от газа в крушката – какво отношение има той към това дали крушата работи на 100% или на 70%?

Пак съгласно същото видео крушката потъмнява заради атомите волфрам, които се отделят от жичката. Простата логика подсказва, че при по-малко натоварване на жичката (намалена мощност) отделянето... ще е по-малко – именно и поради което жичката издържа доста по-дълго. Съответно – и потъмняването всъщност ще е по-малко.

Никъде във видето не става въпрос за това, че температурата на жичката (количеството преминаващи през нея електрони) има отношение към почистващите свойства на газа.

Та – дали светенето със 70% от мощността на крушката би затормозило светенето й при последващо пълно натоварване през нощта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам :) Дали на 70% или на 50% ще настъпи затъмняването, както и за колко време ще се изчисти зависи от много фактори. Аз не съм химик/физик и не мога да дам отговорите. Но не бих рискувал да карам със затъмнени фарове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накратко...

От вчера вече съм с дневни светлини - на 30% (да, тридесет процента :) ). Свети достатъчно, за да ме видят катаджиите. Ако се стигне до потъмняване на крушката ще кажа... Според майстора ми, цитирам "ако се замислиш - крушките са по-евтини от фаровете, чиято пластмаса страда допълнително от това, че в зноен слънчев ден на 40 градуса стоиш с включени фарове в задръстване.".. Като дръпна ръчката и спират, отзад не свети нищо, на таблото - само лампата за късите... 

Ще споделям впечатления...

 

 

Не знам :) Дали на 70% или на 50% ще настъпи затъмняването, както и за колко време ще се изчисти зависи от много фактори. Аз не съм химик/физик и не мога да дам отговорите. Но не бих рискувал да карам със затъмнени фарове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Крушките на късите ми изгоряха оня ден. Филипси някакви бяха, на +50% интензитет, ама не помня точния бранд. И двете изгоряха като по команда в рамките на 24 часа. На 2.5 години са, като 2 от тях са карани на дневни светлини 30%. Колата е минала 55000 км за това време. Не съм забелязал да има промяна в светенето към края на въпросния период.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте,колеги! Имам питане относно дневните светлини за октавия 1  1,9тди 1997 има ли опция да си ги активирам по някакъв начин или не. Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,колеги! Имам питане относно дневните светлини за октавия 1  1,9тди 1997 има ли опция да си ги активирам по някакъв начин или не. Благодаря предварително!

Има, като си монтираш от ония модулчета за дневни светлини дето са по 30 - 40лв.  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Вчера видях Октавия 3 с лупи и пръскачки, (което според мен значи, че е с ксенон) но нямаше day light. Светеше само секцията на дългите както на такава без ксенон. Странно ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има такива.Това са Ксенони без лед дневни светлини.Има и със.

Каквото ти душа сака бе.Всякави варианти.

п.п.Тя няма секция за дълги,защото е би-ксенон.

Това е секция за дневни с крушка.А на тези с лед дневни,секцията е фалшива.Зад нея има само габаритче/не се вижда естествено/,което осветява едни ленти в долната част на фара леко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ебати тъпото - да си вземеш ксенон без лед.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми кво толкова и при Голф е така.По ефтини са тези фарове.Едните бяха 1300,другите с лед са към 2000,че и май над.Може и да бъркам,не ми се проверява в сайта.Но са по скъпи доста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Къв е тоя стандарт бре, хора? Аз лично за първи път чувам подобно нещо... Нещо нелогично ми се вижда да дърпам ръчна при положение, че има позиция P на скоростите и ако не е там лоста не мога да си извадя ключа... За кво ми е тая ръчна...?

 

Малко извън архивите тая тема я вадя, но на P на автомат при какъвто и да е било наклон без дръпната ръчна определено не е добре за скоростната кутия. На равно - ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Днес забелязах на моята Октавия,че дневните светлини гаснат при дърпане на ръчната.Интересно решение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е, че дърпайки ръчната се предполага, че не се движиш, т.е. дневните светлини не трябва да работят. Затова и афтер маркет дневните ги правят да се гасят от ръчната. Въпроса е дали това е стандартно активирано при различните модели. При мен не съм обърнал внимание как е, но ще споделя веднага след като проверя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е. Доколкото си спомням е стандартно за режим Северна Америка, при режим Скандинавия не се гасят при вдигане на ръчна и другата разлика е,  че свети постоянно подсветката на таблото и габарити отзад.

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.