Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дневни светлини.


plamendev

Recommended Posts

Здравейте,

Имам дневни светлини монтирани на Шкодето ОК2 фасе лифт. Обяче не светят или не знам от къде се включват. :). Светлините както повечето от вас може би знаетеса монтирани в дясно от фарчетата за мъгла. Преди два дни си направих експеримент дори и демонтирах фаровете и видях, че до там отиват кабели има монтирани и крушки за дневни светлини.

Когато сложа ключа на фаровете обаче в позиция "0" ми светят само късите светлини. Аз всъщност не мога да ги изключа. Четох вкнижката и там пишеше да се даде на контакт след 3 сек. лостчето на мигачите да се мръдне на някъде и т.н. и евентуално се активирали ама нищо не се получи.

 

Срещал ли е някои подобен проблем и евентуално как може да се реши?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 159
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • plamendev

    11

  • bega4kata

    10

  • PRR

    9

  • shaft

    8

Най-много писали в темата

В книжката пише, че може да се активират през меню осветление и т.н. , но беше споменато и за последователност от даване на контакт преместване на лостчето което при мен не се получи. Чудя се дали въпреки, че имам крушки и окабляване не липсва някакъв модул защото в нивото на обурудване май няма day-light.

 

Ако не се намери някакво решение след около 2К км. ще ми светне лампичката за сервиз и така или имаче ще трябва да се ходи може да ги питам какво ще кажат от ЕТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе , Шафта кат се появи ще каже. Сигурно е по чужбина. Неговата също е ФЛ , не е елеганс , ама се превключва от лостчето и някви кондики с контакта . :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе , Шафта кат се появи ще каже. Сигурно е по чужбина. Неговата също е ФЛ , не е елеганс , ама се превключва от лостчето и някви кондики с контакта . :)

Някой ще ми обясни ли (като на невеж)кои точно са дневните?В смисъл освен халоген,фар и фар за мъгла има и дневни?Или това е допълнителна екстра на Шкодака на колегата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди час пак ходих да пробвам тази магийка със ключа, лостчето, даваш на контакт и т.н. ама пак не стана. :(

Накрая ще взема да си купя един ВАГ и ще реша проблема кардинално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе , Шафта кат се появи ще каже. Сигурно е по чужбина. Неговата също е ФЛ , не е елеганс , ама се превключва от лостчето и някви кондики с контакта . :)

Някой ще ми обясни ли (като на невеж)кои точно са дневните?В смисъл освен халоген,фар и фар за мъгла има и дневни?Или това е допълнителна екстра на Шкодака на колегата...

 

Това е само за фейслифтовата О2, там долу има две или три крушки в зависимост от изпълнението. Преди фейса може да се активира през ВАГ-кома фара за мъгла на %, свети на таблото зелената лампа за късите, ама ще обясняваш на всеки катаджия, че не са фаровете за мъгла. Щото крушката е една. За О2 преди фейса може да си активираш късите на %.

 

По долния въпрос - темпомат. Има и едно сет над или под рисета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе , Шафта кат се появи ще каже. Сигурно е по чужбина. Неговата също е ФЛ , не е елеганс , ама се превключва от лостчето и някви кондики с контакта . :)

Това е само за фейслифтовата О2, там долу има две или три крушки в зависимост от изпълнението. Преди фейса може да се активира през ВАГ-кома фара за мъгла на %, свети на таблото зелената лампа за късите, ама ще обясняваш на всеки катаджия, че не са фаровете за мъгла. Щото крушката е една. За О2 преди фейса може да си активираш късите на %.

Благодаря за обясненията :D!И сега фаровете са си супер за момента това са излишни гимнастики!Така и така съм почнал с въпросите има едно копченце на ръчката на фаровете(която сменя къси дълги),на което пише Res on и off.Не успях да го намеря в книжката на колата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега plamendev! Когато аз си поръчвах моята О2, съвсем съзнателно (преднамерено) не пожелах функцията "Дневни светлини" (на цена 0 лв.), защото... така... За съжаление ме застигна (както и всички останали) промяната на чл. 70 от ЗДП. Тъй като не съм специалист по автомобилите, преди около две седмици отидох в Еуратек... Един компютър, няколко минути и 13 лв. - и ето, вече имам дневни светлини! Не превключвам нищо и на контакт си светят точно дневните светлини - крушките от външната страна на фаровете за мъгла. Не съм открил нещо ново, просто споделям как стана при мен, но пък ако обичаш сам да си вършиш работата - успех! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво,какво като е една крушката???В единия случай си върши работа като дневни на %,в другия при нужда си е халоген.КАКЪВ ИМ Е ПРОБЛЕМА НА ТЪПИТЕ ПОЛИЦАИ????Какво значение има дали са 2 крушки едната 55вата,а другата 21 или една крушка 55,която свети като 55 и като 21?? smile091

Какъв е смисъла да им показваш рефлектори,че били 2 и т.н. ](*,) smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема се явява, че спорят щом е една крушка, значи е за мъгла. Затова в Сф масово си пускат късите на % за да не се обясняват. Колега със Скаут и диоди, като тебе се беше оплакал, че полицаи го спрели, че кара с фарове за мъгла. RL означение не ги интересувало и след дупене и обсъждане, все пак стигнали до извода, че не са фарове за мъгла. Как да се разправяш с такива? smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди час пак ходих да пробвам тази магийка със ключа, лостчето, даваш на контакт и т.н. ама пак не стана. :(

Накрая ще взема да си купя един ВАГ и ще реша проблема кардинално.

 

 

Колега и аз правих същите акробатики и накрая от превключване ксенона изгоря на единия фар!

Недей да ръчкаш напразно, трябва да се активират, както казват колегите по-горе:)

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди час пак ходих да пробвам тази магийка със ключа, лостчето, даваш на контакт и т.н. ама пак не стана. :(

Накрая ще взема да си купя един ВАГ и ще реша проблема кардинално.

 

 

Колега и аз правих същите акробатики и накрая от превключване ксенона изгоря на единия фар!

Недей да ръчкаш напразно, трябва да се активират, както казват колегите по-горе:)

 

Успех!

 

Благодаря! Ще ходя до ЕТ след 2500 км. Тогава ще ги карам да ги активират.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен там се намира темпомата.

И при мен там е темпомата отсрани,но отгоре има едно малко копченце което се превключва-като таймера на чистачките...

На него пише res и има on и off...Интересно ми е за какво е-предполагам има връзка със фаровете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На него пише res и има on и off...Интересно ми е за какво е-предполагам има връзка със фаровете.

 

Res - reset -> възстановява последно зададената скорост на движение

On -> включва темпомата

Off -> изключва темпомата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На него пише res и има on и off...Интересно ми е за какво е-предполагам има връзка със фаровете.

 

Res - reset -> възстановява последно зададената скорост на движение

On -> включва темпомата

Off -> изключва темпомата

 

Именно! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте... Да драсна в темата набързо... какво и как... Понеже много хора ме питат за дневните светлини и отговарям на всеки персонално :)

 

Ето какво имаме отпред като цяло:

Lights-Front.jpg

 

Във фара за мъгла има две крушки с две отделения за тях. Едната /външната/ е предназначената за дневни светлини - p21w с нормален цокъл, не от тези с кривите пъпки и т.н - 50ст от магазина и свети 2 години без спиране /когато се кара колата/ преди да изгори. Другата /по-вътрешната/ си е халогенната лампа за мъгла. Горе са габаритните w5w или диодните с цокъл T10... отстрани, където е надписа "Octavia" са мигачите, които също са p21w, но са оранжеви. Навътре е ясно - къси Н7 с лупи и дълги Н1...

 

Дневните светлини се включват и изключват, когато няма напълно функционален макси дот, по следния начин:

1. Ключ на контакт;

2. Мисля, че имаше подобно време - до 6 секунди след ключ на контакт, лостчето на мигачите се дърпа към шофьора, да светнат дългите;

3. Докато светят дългите се натиска лостчето на мигач:

3.1- ляв - включване на дневните /във фара за мъгла/.

3.2- десен - изключване на дневните /във фара за мъгла/.

4. Трябва да светят и на таблото нищо не свети /не е като при дневни през късите светлини или през където и да било/.

5. Готово.

 

Когато си взех колата, не знаех какво е DRL. Оглеждах още непознатата кола и видях, че имам някакви крушки /х2/ във фара за мъгла. Едната е ясно, че е за мъгла, но другата за какво е - не знаех - почнах да ровя... Намерих, че имало нещо наречено дневни светлини или daytime running lights /DRL/. Реших, че искам да ги пусна, да видя какво е това. Почнах по горният ред и не се включиха. Пак рових и разбрах, че трябва да се програмират/адаптират, за да знае как да работи модула с тях. Отидох в Еуратек, защото не знаех нищо за колата, и реших, че искам да ги видя как светят. Те първоначално казаха, че било нещо забранено и не знам си какво си, но после се сетиха, че полицейските шкоди /сини фейслифтови, а и пожарникарите също имат червени фейслифтови октавии/ им били поръчали да не светят тези светлини... Настоях, че ги искам и след 9лв за операцията - гледах какво правят - адаптираха модула и вече можех да си ги пускам и спирам по горният ред. :) Нямам мултифункционален дисплей, защото съм с класик и селекшън оборудване, но пък с комбинации мога да си пускам и спирам някои неща, заложени като функции във функционалният максидот дисплей. Откакто ми ги пуснаха в Еуратек март месец 2010 година, до ден днешен не ги спирам и не съм ги спирал през деня. Минавал съм покрай хиляди полицаи и никой, никога не ме е спирал да ме пита "защо ми светят фаровете за мъгла" - нито 2010-та, когато бяха още на мода такива спирания, нито в ден днешен. Единствено ме спряха в Македония преди няколко месеца и ми казаха, че тези светлини били за мъгла, но аз демонстрирах и те ми казаха, че за тях не са познати и да си карам на къси, че да си нямам главоболия - това го чух от супер културни и любезни полицаи, които засичаха скорост с радар. Никъде в Европа-та не са ме спирали за DRL-то. Моите са настроени да светят на 90%, не на 100%.

 

Общо взето - пускането/адаптирането на модула за DRL-тата е супер тривиален процес и всеки с кабел може да го направи за 5 минути, като услуга (аз също, но нямам кабел).

 

Ако има нещо, питайте...

 

Поздрави

 

ПП: Когато изгори крушка за дневните - на таблото излиза лампата за изгоряла крушка, т.е. басари ги.

 

ПП2: Дневните светят, когато фаровете са изключени на 0, когато се пуснат на габарит или къси - не светят. Т.е. ключа трябва да е на 0, не съм сигурен, дали светят, когато е на Auto.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко off-topic :oops: Някой мерил ли е височината на фаровете за мъгла на О2? Че ми изглеждат доста ниско, а според правило 48 изискването е

Височината от земята трябва да бъде между 250 мм. и 1 500 мм.

smile049

Та ако наистина са под 25cm от земята, как точно ще се процедира с полицията :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На него пише res и има on и off...Интересно ми е за какво е-предполагам има връзка със фаровете.

 

Res - reset -> възстановява последно зададената скорост на движение

On -> включва темпомата

Off -> изключва темпомата

 

Res от Resume :D но ако си минал междувременно през OFF не помни нищо :(

 

Има и една 3та позиция, която изключва активиран темпомат - леко буташ въпросното копче от ON към OFF, но не го натискаш така, че да отиде на OFF като тогава то само се връща обратно на ON. Това е доста полезно за използване тъй като иначе за да спреш темпомата трябва да натиснеш леко спирачка или съединител, а първото внася дискомфорт за пътуващите. За това когато видиш, че примерно пред теб се случва нещо и искаш да изключиш темпомата (примерно за да продължиш по инерция) просто леееко цъкваш копчето отгоре към позицията OFF и то изключва темпомата ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на тази позиция, на която леко цъкваш, пише "Cancel"...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко off-topic :oops: Някой мерил ли е височината на фаровете за мъгла на О2? Че ми изглеждат доста ниско, а според правило 48 изискването е

Височината от земята трябва да бъде между 250 мм. и 1 500 мм.

smile049

Та ако наистина са под 25cm от земята, как точно ще се процедира с полицията :-k

За предните фарове на мъгла и дневните светлини, минималното разстоянието от земята трябва да е еднакво - 25см от земята(по правило 48). Така че ако дневните светлини се поставят на мястото на фар за мъгла не би трябвало да има проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.