Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Палец на разпределителя на запалването-съвет


rosnaj

Recommended Posts

Здравейте Юнаци!Моля за консулт-След преглед върху Елкон,майстора ми препоръча да си го сменя и него(палеца),освен основното за което отидох.

На магазина(Г.Бенковски 84),си купих нов палец,но като се вгледах и видях че е ПВЦ.

Да, ама стария на колата дето го демонтирах прилича на БАКЕЛИТ.

Въпроса:Уместно ли е да заменя бакелитов за пвц-палец(все пак искри хвърчат,може би нагрява),или да го сменям китайското менте?Някой да има опит там? Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този на елкона да не се е изсилил нещо. Сложи си стария палец и карай с него. Ако ти прави парчета, тогава сложи новия и виж дали има разлика. По принцип палци рядко дефектират/бакелитови/

Нямам опит с пластмаси, но не бих ги сложил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Върнах се на магазина и ми намериха бакелитов на "Bosch".Вече го сложих(Влиза си на "пас"и не съм го лепил,пренебрегвайки инструкцията за "Loctite 406").А пък стария беше лепен и го рязах със трионче от зеге(за да не го млатя с чукче) и вече е на 2 половини от демонтажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рядко дефектират обаче моя оригиналният дефектира още на 14000км! Колата придърпваше при по-бързо ускорение и колкото и да не очаквах причината беше именно палеца. :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дефектират и то точно като пропуснеш да го залепиш ... зъбчето се изяжда от оста и тогава какви взривове стават smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рядко дефектират обаче моя оригиналният дефектира още на 14000км! Колата придърпваше при по-бързо ускорение и колкото и да не очаквах причината беше именно палеца. :?

Говоря от личен опит. smile049 Земете си по една 120ка. А и не само. Знайш ли кога ще пробие палец?

Карам с оригиналния. Няма лепила, няма пукане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рядко дефектират обаче моя оригиналният дефектира още на 14000км! Колата придърпваше при по-бързо ускорение и колкото и да не очаквах причината беше именно палеца. :?

Говоря от личен опит. smile049 Земете си по една 120ка. А и не само. Знайш ли кога ще пробие палец?

Карам с оригиналния. Няма лепила, няма пукане.

По-добре да си вземете по една фела 1.3МПИ или 1.9Д и няма да имате проблеми с палци и делка. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Живот и здраве,ще видим как се държи и ще даваме отзиви ако се налага(за незалепването-хем локтайта ми беше в ръцете).Абе, не дай боже и да тръгне да се разваля- до едни 14 000 км.,на следващото посещение,баткото от ЕЛКОН-а ,все някак ще я засече слабата връзка.

Пък и хубаво,плътно си влезе в гнездото- с 4-5 килограма ми се наложи да го натисна.Дистрибуторната капачка подмених.Все пак юнаци, по е безболезнена подмяната на палеца с дърпане, отколкото на залепено - да се заплашват лагерчетата от чукане, ако се изкуши някой да го чупи,или пък както при мен- да го трионя от две страни и да си разкървавявам пръстите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

................................................................................................

Юначе, кажи този на Елкона, защо ти каза да сменяш палец, интересно ми е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На елкона ходих,понеже на метан работеше "муци" , на бензин ми караше добре 3-4 мин. и ме изгасяше и колата подскачаше.

Човечето ме закачи на апаратурата,откри някакво реле,смени го,отвори свещите- те имаха нагар и след почистването им ми каза:Свещите са добри,кабелите са добри,предната ти центровка е била добра,но имаш слаба връзка на разпределителя.Там палеца ти е кофти-сменяй го задължително -без да го млатиш.Колкото за капачката сам си реши.

Е т'ва е:Той си разбира на тоци,познат ми е,не вярвам да ме премята.Повече подробности не го питах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При ваденето му,забелязах черна точица по средата откъм графита-явно мъничко наистина е прескачало(искряло) незнам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, значи капачката по твоя преценка я сменяй. Странно. Сега как е с новия палец. Има ли разлика Пушка ли е? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още не съм я вадил от гаража-само я запалих и леко форс на място.

Все пак от елконаджията до вкъщи (със почистени свещи,но със старите палец и капачка) се усети че дърпа по-яко.Хем на трета-четвърта в града.На петата още повече ще се усети предполагам.Пък с новите-сигурно още отгоре.

Ще дам отзиви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак от елконаджията до вкъщи (със почистени свещи,но със старите палец и капачка) се усети че дърпа по-яко.Хем на трета-четвърта в града......

Благодаря ти за отделеното внимание. Всичко е точно. Нямам повече въпроси smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се отбележа - никакъв палец от термопластична пластмаса ( PVC) не е палец , нито капачка дори. Конструктивно противо

показно е да се изработват от такъв материал - сменял съм такава мъчително изкривена. :mrgreen: Шкодака тресеше ,та се не траеше.Брутализъм , ментак , не ами... smile048

Обаче има една особеност - бакелитов палец пробива на по - ниско из smile048 питателно напрежение от ПВЦ- закачвал съм

такива на лабораторен стенд и дефекта лъсва като мълния при буря. Красиво!

Качествения бакелит/карболит/пластмаса на бакелитова основа се овъгляват на 200 градуса ( за автомобилостроенето), комерсиалните са на 140 - 150 градуса.

И за най - сигурно - палеца се подменя в комплект с капачката ,но там се прави друга технологична мизерия - електродите

на менте фирмите не са от мед или медна сплав и се износват много по - бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре. От споделения опит става ясно, че не трябва да е от "PVC", а бакелитов, но не ментак. Въпросът, който възниква в мен е как да разпознаем кой е достатъчно качествен, за да не се дефинира като менте и по-точно от къде (и евентуално от коя марка) да търсим качествен. Говоря конкретно за Шкода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В магазин за Фолксваген вземаш Бош или Бреми по размер на отвора (за карбуратор помня , че съвпадаше с 1.8 моно с най-широкия отвор) ... с Бреми съм вече трета или четвърта година и нямам проблеми , а предишния Бош го смених , защото ги лепя за остта и съответно се свалят на парчета .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.