Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Още един проблем със запалването


khonza

Recommended Posts

Намерих доста теми за този проблем, но мисля, че нито една от тях не се припокрива с тук изложените симптоми. Затова си позволявам да пусна нова тема.

 

Първо малко данни за колата:

- гориво: само бензин

- горивоснабдителна система: карбуратор

- охладитена течност: анифриз

- предходни проблеми по двигателя: неравномерна работа на празен ход, ниво на охладителната течност - малко под минимума

 

Сменени:

- свещи - преди 10 000 км;

- кабели - преди 9 800 км;

- верига - преди 11 000 км;

- горивен филтър - преди 10 300 км.

 

Този уикенд хванах гората. В петък вечерта дълго карах по черен път на първа и тук-там на втора предавка. През голяма част от времето температурата, показвана от датчика, беше над хоризонаталата, на която винаги стои, но не е влизала в червената зона и не е преминавала над температурата, при която се включва вентилатора (работещ). Не съм усетил загуба на мощност, прихлъцване или нещо по-различно от нормалната работа на колата.

 

Проблемът се появи в неделя преди обед, когато се опитах да запаля (от петък вечерта не беше палена). Въртеше здравата, но нямаше никакви наченки на запалване smile048 - като изкашляне.

- Първо проверих дали има искра към свещите - имаше на всички цилиндри;

- После видях, че стига бензин до самия карбуратор;

- Реших да изпробвам дали няма да запали на теглене - абсолютно никакво напомняне за палене;

- Проверих предварението на запалването - шест точки;

- Намерих си ключа за свещите (понеже преди това не можах) и свалих четирите свещи. Нямаше нагар или омасляване, а само бяха обляти със суров бензин. Видях, че има искра между електродите, но за всеки случай ги смених със старите, които си носех и с които до последно нямах проблеми;

- Проверих дали работи калпана за празен ход на карбуратора - работеше.

 

След всичко това последва smile126 и поредното здрво, ама този път много здраво, въртене. Най-накрая се изкашля и запали, но само на един цилиндър. Известо време, около 20-30 секунди работи така при натиснат до край педал на газта. После се включи втори цилиндър, след малко трети и след още 10-тина секунди и четвърти. Когато проработиха всички, работата на двигателя не се различаваше с нищо от работата преди проблема. Смукачът си вдигна оборотите и след малко си паднаха около 800.

 

Тръгнах да се прибирам към Пловдив - абсолютно никакви проблеми smile152 . Ускоряваше си нормално, поддържаше си 100-110 км/ч, не загряваше. След като я изгасях няколко пъти топла си палеше перфектно.

 

На другата сутрин когато завъртях ключа запали веднага, но отново на един цилндър със сериозен гръм. Отново последователно се отпушваха и другите цилиндри, но този път доста по-бързо. Като с всяко включване на цилиндър имаше гърмеж. След като загря я загасих и перфектно си палеше. Покарах я и отново нямаше проблеми.

 

](*,)

 

Какво ще ме посъветвате да направя, за да диагностицирам проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Премери компресията. Нещо в клапаните се съмнявам. От кога не са регулирани? Но дори и да са, може да имат язви в леглата и да не затварят плътно.

Може и да се дави, не ги знам тези карбуратори. Май на такова прилича :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налудничава идея , но ще я дам ... след 1-2 дена престой без да я въртиш и да мъчиш да пали , свали свещите и бръкни с едно тампонче или парцалче на тел в цилиндрите и виж какво ще излезе ... предполагам , че ще има вода поне във втори и трети цилиндър или поне така беше Формана преди да сменя гарнитурата на главата .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните наистина им е време за регулиране - за последно това беше преди 11 000 км. Ще ги проверя и ще направя другите проверки. Благодаря за идеите.

 

Гена, а при теб какви бяха сиптомите кат ти беше избила гарнитурата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам,че е Форман LX (щот мойта е фелиция и според книжките требе да са еднакви ...почти),та аз с мойта имах подобен проблем - лудо въртене и дори не иска да изхърка,изкашля,изкиха ....абе все едно няма гориво,на късмет понякога се излъгваше да запали.Оказа се намотката в делкото,тази която подава сигналите на комутатора,тази с екранираното кабелче ....та ако си със същото токоразпределение - пробвай.При мен се циганееше като я замервах и един път дава че е здрава,друг път не .....докато един ден не я хванах по бели гащи smile045 .Явно като позатопли двигателя и медната жица се измята и дава контакт и затова при топъл двигател ти пали понякога.Симптом също е и нестабилна работа на ниски обороти.Замерва се лесно,откачаш двата средните кабела от комутатора и с мултицед,настроен на Омове требва да даде някакво показание ....в някоя тема го бях писал колко е показанието,ама :roll: (требе да из последните ми 10 поста).Т.е неправилния сигнал бърка комутатора и той си пуска ток кога си иска и затова така шашаво се държи и мотора ....при високите обороти вече е изключено да хванеш разлика ....освен по разхода де,но дотогава вече ти е скъсало нервите и не си го изтърпял ](*,)

 

Успех и ако не е от това май споменаха за гарнитура .....дано не е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти никакви ... няколко пъти докато палех на безнин пролетта палеше на два цилиндъра и след едно-две изфорсирания изчистваше и лятото при 42 градуса на Витиня се опита да прегре (тогава вече бях сигурен , че гарнитурата не е в час) , а през тез няколко месеца мистериозно изчезваше по малко вода , вървеше като самолет и харчеше под 6/100 ... като я разхлупих беше изгнила почти навсякъде над водната риза и гривните над ризите пропускаха водата ... сложих гарнитура от 8 клапанова Фабия и те така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сложих гарнитура от 8 клапанова Фабия и те така.

 

А каква е идеята да е от Фабия или просто ти се е намирала под ръка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните наистина им е време за регулиране - за последно това беше преди 11 000 км.....

Този пробег е нищо за клапаните. Не се занимавай с тях. Все пак, ако имаш възможност, премери компресията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитура от Фабия 1,4 и ела да си пробваме кой динамометричен е по-верен. Знаеш къде ми е гаража... :smt030

Ама тия глави за нищо ги нямате ;)

Елате преди това или след това на стадиона! Събота, неделя, в 10ч. или когато ви е удобно. Вече се съобразявам с вас, иначе не можем да се видим..... И, ако Ясен запали :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Елате преди това или след това на стадиона, ако Ясен запали :lol:

 

На драго сърце. Само да съм в Пловдив. Няма проблем за стадиона. :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.