Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ОК1 4х4 1.9 TDI Проблем с 4х4-то


uboy

Recommended Posts

Халдексът му е в най-добрия случай 2ра генерация, но не съм особено сигурен за това.

 

Отново да си изпея моята песничка, че не мисля теста, в който едното колело има нулево сцепление, може да се използва човек да си направи извод за състоянието на системата. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

малко да вдигна темата, че беше в голям застой поради лични и финансови проблеми :) Та смъкнахме всичко, деференциала с холдекса карданите и така известно време колата беше само на предно :) Източихме маслото на Холдекса и щях да припадна. Не можа да намокри дъното на едно шише източеното и само боклуци в това масло..Бяхме втрещени. Една семеринка имаше за смяна и лагера за когото бях писал малко по нагоре. Направихме тест и подадохе 12в директно на моторчето. Работи ! Подадохме 12в и преди управлението и помпата пак завъртя, което беше добре. напълнихме го с масло и върнахме всичко обратно по колата. Ефекта беше нулев. Закарахме я на диагностика и там отново проблем. Не виждат модула за управление през диагностиката и на всичкото отгоре не го намерили и къде се намира по колата. Ако бяха звъннали да го кажат по телефона щяхме да им дадем жокер че е под жабкта но нищо. Казаха ни да го търсим, да го сменим и тогава да повторим диагностиката. Та това е за сега . Утре ще го изкарам това малко модулче и да идим дали може да се разглобява, че като прoчетох на един колега темата тука беше написал 280лв за тази малка джижавка :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Така , ето малко развитие по моя проблем. Направихме 4-ката да се включва с копче след като не се намери майстор, който да каже какъв може да й е проблема.

Принципа е следния. Заводския модул с клапите го заменихме с "made in Bulgaria" :D каналче направено от нас. СЛед това пуснахме инсталация с 12в за моторчето и я вързахме на копче над CD-to. Копчето е от пасат и малко не ме кефи, но цялата работа е временна, колкото да може да се кара из снега. На лято ще продължаваме по плана да я направим заводски :). Направил съм няколкото снимки, които ще видите по-долу.

Изникна обаче един проблем . Колата няма копче за изключване на ASR, но в същотот време я има тази екстра заводски. Как мога да разбера как се включва това копче, за да си го направим заводски. Мога ли някъде да намеря схема ? Най-селския вариант е да сложим и друго копче, което да изключва модула под жабката, но така няма да имам АБС.

post-11151-138453440662_thumb.jpg

post-11151-138453440664_thumb.jpg

post-11151-138453440666_thumb.jpg

post-11151-138453440668_thumb.jpg

post-11151-13845344067_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак ми е чудно как толкова лесно "човек" би могъл да си съсипе една толкова полезна система като 4motion-a??? :smt018

Хората се ,чудят как да си го оправят до фабричен вид,а колегата го преработва по много странен начин!

Цели халдекси се продават по моргите,понякога и за без пари,ама кой да търси! smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък му правя евала за това, че се бори с проблема.

 

А купуването на Халдекс от морга е като да си избираш жена по снимка в интернет. Има вероятност и да улучиш добро...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@repijouns

Акълии много, но нито някой тука някой успя да ми помогне, нито в някой сервиз в Търново. Относно това колко Халдекса се породават на шкодав моргите, мисля че говориш много на изуст. Преди да направя това и да изпрочета доста информация съм обиколил всички морги, по няколкото пъти с обещанията че все ще ми намерят, но дърво. Намерих на едно място с триста зора, протекал от всякъде за 600лв цял мост, но се отказах. Не мисля че 600лв са никакви пари.

Аз изобщо не съм се отказал да си я направя такава каквато трябва да бъде, но зимата дойде а все още колата си върви само на предно и ми писна. И да припомня, че проблема не е в Халдекса а някъде другаде. Халдекса си е ОК.

@Цецо75 , Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@repijouns

Акълии много, но нито някой тука някой успя да ми помогне, нито в някой сервиз в Търново. Относно това колко Халдекса се породават на шкодав моргите, мисля че говориш много на изуст. Преди да направя това и да изпрочета доста информация съм обиколил всички морги, по няколкото пъти с обещанията че все ще ми намерят, но дърво. Намерих на едно място с триста зора, протекал от всякъде за 600лв цял мост, но се отказах. Не мисля че 600лв са никакви пари.

Аз изобщо не съм се отказал да си я направя такава каквато трябва да бъде, но зимата дойде а все още колата си върви само на предно и ми писна. И да припомня, че проблема не е в Халдекса а някъде другаде. Халдекса си е ОК.

@Цецо75 , Благодаря

 

Споко в Пеуник се присмиват на всичко дето е без винкел по него.

Иначе си подходил доста находчиво при борбата с проблема и си изобретил интересен начин за включване на 4х4 принудително, който би бил добра опция в серийното оборудване на автомобила :smt017

Аз няколко пъти съм се замислял, че тръбва копче за принудително зацепване на халдекса ........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

uboy здрасти.

Казвам се Наско и изобщо не съм се присмивал на никого!!!Достатъчно насоки ти дадох,които ти май не ги провери?

Защо бе колега чак сега написа,че си от Търново,можеше някой с подобен проблем да съдейства,със сигурност има хора справили се с подобни проблеми в твоя край.

Не съм "акълия" със сигурност,но пък явно съм прочел в пъти повече информация по въпроса и ако беше го направил и ти щеше да знаеш,че не само от Октавия стават халдекс съединители и диференциали! :idea:

Във WV форума има доста 4-моушъна за части!

Ако беше потърсил информация щеше да попаднеш на колега от VW форума - Paco smile126 ,който много ми помогна със справянето с проблем с халдекс преди 2-3 години!!!

Проблема не е "някъде другаде" той е там и трябва да се намери. ;)

 

Убеден съм,че за нормална градска кола,електронното управление на халдекса е много по-добро,отколкото ръчното превключване!Потърси информация ЗАЩО,ако не изключиш навреме ръчното какво се случва. :?:

 

p.s - Колега pmirchev отдавна съм превъзмогнал детско-селяндурските подхвърляния за Перник. ;)

Новопристигналите "граждани" в големият град имат проблем с това,не аз.Няма смисъл да ти доказвам,че съм повече "софиянец" от теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, ако аз съм те обидил. Да приемам това, че ми даде насоки, но не знам защо казваш, че не съм ги проверил, след като след всяко твое предположение мисля, че съм описал както е станало. Както казвам не съм от типа хора, които гледат само как да го побългарят зверски и да го заебат така. Аз много искам да си я докарам до заводския вариант. Ясно ми е, че доста проблеми мога да си създам ако карам постоянно на него. Целта вмомента ми е да изкарам зимиата и то ако попадна на ситуация някъде да не мога да мръдна. Благодаря за съвета за Paco. Ще се опитам ад се свържа с него за насока. Проблема накрая ми остана че нямам никакво напрежение към блока на Халдекса. Не мисля, че това сочи към проблем в самия Халдекс при положение, че преди него няма "никой" .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти.

Все си мисля ,че ако "не се вижда" на диагностика модула за халдекса,щеше да има записана грешка!? :roll:

Пусни сканиране на цялата кола - ABS,ръчна спирачка и други датчици имат пряка връзка с проблема,както и маслото и помпата(тя ако е износена,въпреки ,че се върти,не създава нужното налягане и не сработват клапаните и халдекса).

Дерзай . smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като я карахме на диагностика първия път ни казаха, че има проблем с АБС-а ( той и без това светеше на таблото и не работеше) и не могат да погледнат по-нататъка какво става, защотот АБС-а ги спирал . Взехме АБС и го сменихме. Продължи да свети индикацията и си я закарахме втори път на диагностика. Тогава ни казаха, че АБС-а бил ОК и проблема бил в някакъв модул за оправелние. Гледали къде се намирал ама така и не го открили. Попитахме ги къде са го търсили и ни казаха че някъде от дясно под жабката. Тогава се сетих че там е датчика на ASR-a, но не се намира под, а зад забката ама не им дошло на акъл да я махнат. Разрових се из нета и намерих доста информация за този датчик и какъв му е проблема. Оказва се че има студени спокйки и в доста чуждестранни форуми както и в нашия на WV беше описано даже и със снимки. Датчика е баси смешния . Има една интеграла, 4 смд резистора и 1 2 смд кондезатора. Препоихме всико , но проблема си остана и накрая взехме от моргата друг. Сложихме го и лампата на таблото изгасна. Всичко изглеждаше ОК но проблема с Халдекса остана на лице. От тогава все не могат да ни приемат понеже имали много работа и ни хрумна тази идея с бащата и за 2 часа я реализирахме.

Междодругото от къде да си намеря кабел за диагностика, който би ми свършил работа на мен. Предполагам с VAG-COM няма да има проблеми?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Подробно четох всичко от темата, тъй като на скоро си купих Октавиа 4х4 Ноември 2000та година производство. Оказа се,че задния мост изобщо не зацепва ! Четейки темата и с помощта на диагностика се стигна до извода, че проблема е в прословутия халдекс... Електронния блок за управление на халдекса НЕ работи, Става дума вероятно за някаква платка, но... във Видин никой не може да ми даде информация за тази част. Можете ли да помогнете?

 

 

П.С. И за версията на халдекса също никой нищо незнае.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

платката се намира от горената страна на Халдекса.

Какви са твоите симптоми по-точно ? Свети ли ти индикацията за не рабтещ АБС на таблото ? ASR-a включва ли се ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си мислех че нашата няма, защото няма копче, но се оказа че има и сега не знам как да го спра точно поради липсата на копче :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.