Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

ОК1 4х4 1.9 TDI Проблем с 4х4-то


uboy

Recommended Posts

Здравейте. Някой може ли да ми обясни принципа на зацепване на задния диф. ? Задното изобщо не се включва. Знам че взема като за начало информация от ABS-a. В него имах проблем, защотот ми светеше лампата. Извадих ABS-a разглобих го и идях, че четките на моторчето са свършили. СМених четките, лампата изгасна, ABS-a проработи ( пробвах го ), но заднтоо предаване все още не се включва. Тези датчици които са на предния диф как точно рабтят, каква информация дават, и на какъв принцип се зацепва задното след като колата реши, че това е нужно ( демек при пробуксиване)

 

Поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

viewtopic.php?f=46&t=7659

 

Преди време четох тази тема и ми хареса как е обяснено, иначе предполагам колегите ще помогнат за друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направихме първа диагностика и изгърмя ABS-a .. оправих го и сега ще правя 2ра за да видим датчиците назад, но ми стана интересен принципа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как разбираш, че не е сработило 4х4-то? Върти предни гуми ли? :roll:

 

Принципно щом някое предно колело направи 1/4 оборот превъртане халдекс-а активира прехвърляне на въртящ момент към задните колела, което реално ти въобще не би трябвало да усетиш че се случва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как няма да усети, като колата ще спре да буксува?

Най - лесно се проверява с двама - единия вътре тръгва рязко, другия отвън гледа дали буксува някое предно и някое задно колело, естествено не на сух асвалт, а на разлигавено - пясък, тревица, калчица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не.. елементарно се прави.. вдигнах цялата кола от едната страна. В този случай дигнатото колело започва все едно да боксува и трябва Холдекса трябва да включи задния мост и колата и или да завърти задното дигнато колело или ако разпределя мощноста, да я прехвръли на колелото, което има най-голямо сцепление ( задното на земята ), то тогава, колата ще се помъчи да слезе от трупчетата.. Но нито превъртя задно дигнато, нито се помъчи да слезе от трупчетата :D

Днеска я закарахме пак на диагностика.. Няма връзка до блока за управление на 4х4-то което се намира на задния диф мисля. Някой имал ли е подобен проблем ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не.. елементарно се прави.. вдигнах цялата кола от едната страна. В този случай дигнатото колело започва все едно да боксува и трябва Холдекса трябва да включи задния мост и колата и или да завърти задното дигнато колело или ако разпределя мощноста, да я прехвръли на колелото, което има най-голямо сцепление ( задното на земята ), то тогава, колата ще се помъчи да слезе от трупчетата.. Но нито превъртя задно дигнато, нито се помъчи да слезе от трупчетата :D

Днеска я закарахме пак на диагностика.. Няма връзка до блока за управление на 4х4-то което се намира на задния диф мисля. Някой имал ли е подобен проблем ?

Елементарно ли? Това да не ти е джип с отделни блокажи...бързи и бавни! Включването на задния мост става за части от секундата - пробвай да потеглиш на пясък с 3000оборота и рязко пускане на съединителя. Пиши ако успееш да превъртиш гумите - тоест да оставиш дълги дири! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверете предпазителите да не би да има някой изгорял.Погледни и буксата на Халдекс контролера в какво състояние е,че е на гадно място и се пълни с вода и кал понякога.Помпата на халдекса чува ли се ,че работи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не.. елементарно се прави.. вдигнах цялата кола от едната страна. В този случай дигнатото колело започва все едно да боксува и трябва Холдекса трябва да включи задния мост и колата и или да завърти задното дигнато колело или ако разпределя мощноста, да я прехвръли на колелото, което има най-голямо сцепление ( задното на земята ), то тогава, колата ще се помъчи да слезе от трупчетата.. Но нито превъртя задно дигнато, нито се помъчи да слезе от трупчетата :D

Днеска я закарахме пак на диагностика.. Няма връзка до блока за управление на 4х4-то което се намира на задния диф мисля. Някой имал ли е подобен проблем ?

Елементарно ли? Това да не ти е джип с отделни блокажи...бързи и бавни! Включването на задния мост става за части от секундата - пробвай да потеглиш на пясък с 3000оборота и рязко пускане на съединителя. Пиши ако успееш да превъртиш гумите - тоест да оставиш дълги дири! :)

човек.. аз постепенно върнах съединителя до горе на 1ва скорост и колата не помръдна от трупчетата, а трябваше ако се бе включил задния мост!

@repijouns Предпазителите къде стоят? в бушонната кутия или са на отделно място? За тази помпа не знам.. страх ме е да легна под колата в такъв тест а и нямам идея къде с енамира за да я слушам.. за това искам да събера повече информация за принципа на работа на този Холдекс. Снощи измих колата отдолу за да мога днеска да извадя всички букси и да ги огледам. Ще пиша ако има развитие защотот смятам че тази тема ще е важна :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една полезна тема с картинки! :smt017 http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=& ... -w&cad=rja

Предпазителите ги провери всичките!Като дадеш само на контакт би трябвало отдолу пред задният мост,където ти е халзекса да чуеш помпата му да заработи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така.. много бързо погледнах нещатата, след малко продължавам по разучаването :D

на 1вата снимка след кардана имам улфт ( най вероятно разбит лагер )

на 2рата искам да попитам, това пробка за масло ли е ? мисля че може да се развие на ръка, но е много неудобно

post-11151-138453408984_thumb.jpg

post-11151-138453408997_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, мина ми през акъла защотот е прекалено голямо за някаква пробка, а от къде се налива мясло и какво е то ?

Замерих всички бушони в бушонната кутия до кормилото и са здрави. Гледах кабелите влизащо в моторчето. жълт и жълт-черен бяха,но не успях да ги извадя за да замеря има ли напрежение по тях като дам на контакт. Тази двойка кабели влиза в една кутийка ( най вероятно модула за управление) която се намира над Холдекса и общо взето май ще се наложи сваляне тези дни за да се види и този лагер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен, че когато на предно колело липсва всякакво сцепление това е адекватен тест за Халдекса :roll: По-вероятно да изисква някакво усилие, което вече от своя страна да е недостатъчно и да накара колелото да приплъзва за да сработи вече както се очаква.

 

Не си залагам главата, но виж 5лв съм готов :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма логика според мен . Това означава че ако попаднеш в някоя канавка примерно и едното колело ти се вдигне, ще трявба да те дърпа някой макар че си 4х4? Съмнява ме :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не.. елементарно се прави.. вдигнах цялата кола от едната страна. В този случай дигнатото колело започва все едно да боксува и трябва Холдекса трябва да включи задния мост и колата и или да завърти задното дигнато колело или ако разпределя мощноста, да я прехвръли на колелото, което има най-голямо сцепление ( задното на земята ), то тогава, колата ще се помъчи да слезе от трупчетата.. Но нито превъртя задно дигнато, нито се помъчи да слезе от трупчетата :D

Днеска я закарахме пак на диагностика.. Няма връзка до блока за управление на 4х4-то което се намира на задния диф мисля. Някой имал ли е подобен проблем ?

 

На задния диференциал трябва да има една голяма букса за Халдекса и като я изключиш си оставаш само на предно и трябва да имаш голяма разлика.Халдекса е между преден и заден мост и логично ми звучи да не прехвърля от едната на другата гума на задния мост защото за това има един обикновен диференциал. При дигната една страна ще тръгне ако имаш на предния диференциал система против пробоксуване която ползва спирачките - задържа дигнатата гума и тогава другата която е на земята требва да се опита да тръгне и това само ако има такава система и тя мисля е само за предния мост. Така би трябвало да ти се въртят винаги двете предни и една задна гума.Това на теория а на практика лед или ролки почти без съпротивление и се получават странни резултати. Разбира се 4х4 е много повече от предно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ESP Няма колата :) Каквото и да стане, кавато система да има колата при това, което направих за тест трябваше да има някаква реакция на задния мост, но такава нямаше :)

Нямам време да сваля холдекса. Не знам и другата седмица дали ще успея. Най-късно по другата ще го направя и ще пиша, но в едно съм 100% сигурен. 4ката не работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Колега не знам дали намери решение на проблема, но тук съвсем случайно попаднах на доста подробна документация на Халдекс -а версия 4

http://www.billswebspace.com/HALDEX.pdf

При теб версията на Халдекс -а вероятно е 3. Принципно нещата ще се различават в часта си около помпата, но това което ми прави впечатление е, че възможните причини за да не работи са доста. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.