Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Печалба на производителите за всяка произведена кола


johnnie213

Recommended Posts

Попаднах на една интересна статия за изследване на печалбата на произведена кола от различните водещи автомобилни производители. Информацията е от 18.11.2010 г. но е интересна:

 

 

18.11.10

“Порше” печели най-много от 1 кола - 14 478 евро

автор(и): Ваня Енчева, Берлин, Ангел Виденов, прочитания: 4958, коментари: 1

 

Най-големият европейски автомобилен концерн - “Фолксваген”, печели от всяка продадена нова кола по 683 евро при средна цена от 14 021 евро. Тази печалба би била 550 евро на бройка, ако не се смяташе възходящият китайския пазар, където чистият приход е 1000 евро на кола. За сравнение - най-големият световен производител “Тойота” печели по 306 евро на автомобил при средна цена 20 900 евро. Цифрите са от публикувано вчера изследване на известния автоексперт проф. Фердинанд Дуденхьофер от реномирания университет в Дуисбург-Есен.

 

“Мерцедес” отбелязва 3395 евро печалба от всяка пласирана кола при средна продажна цена 42 000 евро. При конкурента БМВ маржът на печалба е 2300 евро при средна пазарна цена 36 300 евро. Третият премиум гигант “Ауди”печели от всяка нова кола 2346 евро при средна цена на автомобил срещу средно 26 857 евро. Извън класацията на умерените проценти е “Порше” - спортните машини осигуряват по 14 478 евро печалба на автомобил (средна цена 95 200 евро). Затова “Порше” се смята за най-печелившата марка в момента.

 

Сухите цифри показват, че германските производители забравиха за кризата и се радват на голям урожай. Вече има прецедент - за първи път немци се редят на опашки за нова кола. “Автосалоните изнемогват и са на границата на капацитетите си”, заяви председателят на Сдружението на производителите Юрген Гайсингер. За “Ауди А3” например се чака цели 5 месеца.

 

Мераклиите за “Фолксваген” трябва да се въоръжат с търпение за половин година, като най-търсен от моделите в момента е “Голф Плюс”.

 

Не по-различно е положението и при “Опел”, уверява Гайсингер. За “Зафира” вече се чака поне три месеца. Малко по-бързо се справя “Мерцедес”, откъдето доставят колите за два месеца, но при специални поръчки и там срокът скача на 4 месеца.

 

Очаква се тази година на немския пазар да бъдат продадени близо 3 милиона автомобили германско производство при общо 5,45 милиона бройки, слезли от конвейера.

 

Немците ще внасят марките си от Китай

 

Според известния експерт по автомобилостроене проф. Фердинанд Дуденхьофер след по-малко от 10 години Германия ще започне да внася собствени марки автомобили от Китай.

 

Така както сега “Фолксваген Голф” идва от Братислава, а високопроходимите BMW X5 и М-класата на “Мерцедес” - от САЩ, така най-късно през 2020 г. немски коли масово щели да се доставят на Германия от най-многолюдната държава.

 

“Китай ще се превърне в нов център на автомобилостроенето и това ще се почувства осезателно”, предрича проф. Дуденхьофер. Според него това може да има не само положителен ефект. Като производители китайците щели да наложат свой почерк при констуирането на нови модели, щели да поискат и капиталово участие. Така по неволя германските концерни биха се сдобили с нежелан, но необходим съсобственик. В момента мощният китайски пазар става все по-важен за немските коли.

 

В кризата “Хюндай” излезе шампион

 

Автомобилните производители тази година дадоха газ към излизане от кризата и оставиха трудните времена зад стопсветлините на своите коли. Но как се справяха в трудните времена на 2009-а?

 

Проучване на Германския автомобилен институт, оповестено през лятото, излъчи шампиона в кризата. Корейският гигант “Хюндай” е успял да направи най-добрите си разчети и да печели по 700 евро на продаден автомобил - постижение, за което германските производители можеха само да мечтаят преди година. Мъдрата политика на “Хюндай” утвърди компанията като водеща в бизнеса, тъй като продава добри автомобили (№ 1 по качество според сп. “АутоБилд”) на добри цени при изгодни условия и с 5-годишна гаранция.

 

След корейците за 2009 г. най-добре са се справяли други “азиатски тигри” (виж таблицата в галерията).

 

Някои престижни германски марки са произвеждали на червено и всяка кола вместо печалба им е носила загуба (при “Форд” например -390 евро). При французите нещата са били още по-тъмночервени, а американци като “Линкълн” и “Мъркюри” от 2001 г. не печелят от производството на коли.

 

post-4544-138453406486_thumb.jpg

post-4544-138453406866_thumb.jpg

 

 

Източник: http://www.trud.bg/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само дето статията е от преди 2 години, когато всички си бяха решили, че кризата ще свърши 2010 година. :)

 

Иначе има и нещо нередено в нея, защото каква е тая средна продажна цена на Фолксваген от 14к евро??? Че то даже в БГ средната цена на фолксвагените е по - висока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Индия и Китай предполагам, че пазара е огромен и там цените са по-ниски, поради по-ниските изисквания за автомобилите. А и точно заради кризата се увеличава търсенето на по-евтини, малки и с по-бедно оборудване автомобили. Всичко това води общо до една по ниска средна цена на бройка произведен автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само дето статията е от преди 2 години, когато всички си бяха решили, че кризата ще свърши 2010 година. :)

 

Иначе има и нещо нередено в нея, защото каква е тая средна продажна цена на Фолксваген от 14к евро??? Че то даже в БГ средната цена на фолксвагените е по - висока.

 

Разликата до 20к евро да речем идва от дилъра. Нали и той трябва да спечели нещичко. Не случайно някои дилъри къртят с отстъпки до 10 хил лв . Да не мислиш , че е за сметка на производителя !!! [-X Познай дали дилърът не печели повече от производителя ! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димон е абсолютно прав. Имам преки наблюдения върху някои отрасли на българското производство - сравнително ниско ниво на печалба на производителя за сметка на огромна надценка от страна на търговеца към крайния потребител. Предполагам, че и в автомобилната индустрия е подобно положението. Бях дал в една тема пример как заменен за нов, при официален български автовносител, автомобил се пуска за продажба като употребяван автомобил с 5000 лв разлика спрямо цената на която е изкупен обратно от клиента. Представям си каква е надценката при новите автомобили спрямо цената от производителя. smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е така. Но аз правя съпоставка на база, останалите марки в списъка. Просто не виждам как средната цена при Ауди и Мерцедес ще е 2-3 пъти по висока. Всичките марки имат почти целия сегмент от модели и цените им ако не съпоставими със сигурност не са 2-3 пъти по високи за един и същ клас.

Отделно, че и Тойота е с много по-висока средна цена, а Тойота продава огромни количества в САЩ, на много по-ниски от VW цени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една съвсем пресна статия от 20.08.2012 г.

 

Колко печелят автоконцерните от всеки продаден автомобил?

 

В битката си срещу Audi и Daimler баварският колос BMW се доказва като най-успешен автомобилостроител през първото полугодие

 

С всяка продадена нова кола Porsche печели средно през първата половина на годината по 16 826 евро.

 

Колко печелят производителите на автомобили от всяка продадена нова кола? Средностатистически с всеки договор за продажба Opel губи почти 1000 евро, а Porsche инкасира най-добра печалба. Поне такъв е резултатът от изследване на Center Automotive Research (CAR) към университета Дуисбург – Есен, цитиран от DPA.

 

В битката си срещу Audi и Daimler баварският колос BMW се доказва като най-успешен автомобилостроител през първото полугодие.

 

За първите шест месеца с всяка продадена нова кола BMW печели средно 4 325 евро преди лихви и данъци. Така в основния си бизнес баварците са доста по-силни от своите основни конкуренти. Audi трябва да се задоволи с оперативна печалба от 4 242 евро на автомобил, с което все пак е преди Daimler. Компанията със седалище в Щутгарт е спечелила средно по 3 621 евро на всяка нова продадена кола.

 

Ръководителят на института Фердинанд Дуденхьофер обаче все пак вижда добри шансове за наваксване от страна на Daimler: „Те ще бъдат много силни през четвъртото тримесечие", казва експертът. Очакванията му са, че стартът на продажбите на новата А класа ще ускори бизнеса с леки автомобили. Освен това „те значително подобриха разходната си структура“.

 

Сравнително по-малкият по приходи производител на спортни автомобили Porsche играе в друга лига. С всяка продадена нова кола базираният в Цуфенхаузен концерн е спечелил средно през първата половина на годината по 16 826 евро преди данъци – никой друг производител не може да се похвали с подобни данни. С оперативен марж от 18,64% те са недостижими в Германия и същевременно са и един от най-печелившите автоконцерни в световен мащаб.

 

Отвъд горната класа изненадващо лидер е Chrysler с печалба от 1 436 евро за продаден автомобил. „Дори и Hyundai-Kia, най-печелившият масов производител на последните години, не успява да отчете такава печалба от продаден автомобил“, казва Дуденхьофер.

 

Корейският концерн отчита средна печалба от 1 386 евро на кола и по този начин изпреварва по показателя най-големия европейски автоконцерн Volkswagen с 916 евро печалба на кола и лидера в света Toyota, който печели по 845 евро на автомобил.

 

„Най-късно през 2020 г. Hyundai-Kia ще поеме лидерството“, прогнозира Дуденхьофер.

 

Много по-зле е положението при концерните, които действат предимно в Европа. С всяка продадена нова кола Opel отчита средна загуба от 939 евро, а Peugeot-Citroen - 789 евро. Сравнително добре на този фон се справя друг изпаднал в криза производител – Renault отчита лека печалба (Ebit) от 65 евро с всяка продадена кола.

 

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Андрей Любенов

 

Източник: investor.bg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тия цифри са значително по - високи от предишните, но може би едните са преди, другите след данъци. Макар, че счетоводно е коректно да се дават "преди", защото "след" е много различно при всеки. Както и да е.

 

VW пак е с дости ниска "надценка" което не мога да си обясня, предвид относително скъпите им коли за крайния потребител. Вероятно вътре са и Шкода и затова цената пада. Иначе ако е чист VW, излиза, че дилърите правят бая сериозна гуша...

 

Но основния извод е:

Най - гот си е да правиш Поршета, 20% чиста добавена стойност при производство... кеф. Като дилъра шибне още 20-30%, държавата и тя от 20 до 100+% (в скандинавските държави)... това Порше е хранилка за купчина народ, от които половината са нищоправещи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ще ми е интересно да видя една подобна статия за оригиналните авточасти, ама да се проследят всички надценки по веригата от себестойност до получаване на цената за крайния клиент. smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Ето още една статия по въпроса:

 

Колко плащаме за марката?

 

Едва ли някой си прави илюзии, че с покупката на автомобил получава само четири колела, двигател и каросерия. Емблемата на предния капак символизира имидж и носи престиж. Колко надплаща купувачът за удоволствието да притежава определена марка кола и кой производител продава най-скъпо бранда си?

 

Отговор на този въпрос дава проучване на Центъра за автомобилни изследвания в Университета Дуисбург-Есен. Според резултатите от него най-солено излиза синьо-белият пропелер. Германските купувачи на BMW плащат средно 4 325 евро над себестойността на колата за имидж.

 

Докладът посочва, че баварците са лидери по оперативни печалби в голямата немска тройка. През първото полугодие на 2012-а от Audi са печелили по 4 242 евро от всяка кола, а Daimler - по 3 621 евро.

 

Щутгартският гигант обаче има добри шансове да промени ситуацията. Според немски автомобилни журналисти печалбата на Mercedes-Benz ще се увеличи съществено след старта на продажбите на новата A-Klasse.

 

Сред луксозните автомобили също цари пълно превъзходство на немските производители. В този пазарен сегмент е отчетен и рекордът по печалба от всяка продадена кола. Porsche взема от клиентите си по 16 826 евро за емблемата на предния капак.

 

Единственият американски производител, който реализира печалба над 1 000 евро на продаден автомобил, е Chrysler (1 436 евро). Приблизително по толкова взема и Hyundai, което обяснява защо корейските коли поскъпват от година на година. Значително по-малко печелят най-големият немски производител Volkswagen (916 евро) и световният лидер Toyota (845 евро).

 

Източник: fakti.bg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.