Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

oктавия 2 1.9тди или мазда 6


ivo_turista

Recommended Posts

имам дилема към кое да се насоча дветвколи ми харесват много.Конкретно сум се насочил кум 1.9 тди 2.0 ми идва малко скъпа.Можетели да помогнете с мнения за тези модели. Маздата разбирам че дизела не е много читав за О2 как стоят нещатаи и защо няма бензинки на пазара както и при М6.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като комфорт Маздата според мен е един клас отгоре, според мен двете са несравними по този показател. За качества на моторите на Мазда 6 не мога да коментирам, не съм подържал, само съм употребявал и определено ме изкефи. Цените също са фактор - Октавията на БГ пазара според мен е надценена, докато Маздата е подценена... ама може и да има нещо зад тези ниски цени на маздите :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Караме шкоди, защото сме прагматици! Аз поне затова я карам. Прагматизма включва реална преценка на фактите и взимане на оптимално и балансирано решение. В горните си две мнения, не съм казал нищо невярно (или поне аз мисля така).

 

Човека търси мнение - аз го давам. Все си мисля, че това е идеята на този форум и точно на подобни теми, а не безмислено хвалебство и идолопоклоничество към марката.

 

Ако не сте съгласни с това... банвайте. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си карам шкода защото ми харесва, комшията си купи мазда 6 и сега си бие главата в стената, незнам за последния модел как е, но в предпоследния почти всичко вътре е от лоша пластмаса.

Колега, кажи по-точно кой модел и с какво оборудване гледаш, че така само О2 1.9 тди и Мазда 6 много общо казано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Караме шкоди, защото сме прагматици! Аз поне затова я карам. Прагматизма включва реална преценка на фактите и взимане на оптимално и балансирано решение. В горните си две мнения, не съм казал нищо невярно (или поне аз мисля така).

 

Човека търси мнение - аз го давам. Все си мисля, че това е идеята на този форум и точно на подобни теми, а не безмислено хвалебство и идолопоклоничество към марката.

 

Ако не сте съгласни с това... банвайте. smile027

Абе ти си си купил стар кенеф от Италия,не го сравнявай с нашите....манекенки :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не съм наричал Шкода, камо ли мойта - кенеф! Все си мислех, че съм достатъчно технически грамотен за да си купя кола вместо кенеф.

 

Но знаеш, че се доверявам на мнението ти и щом ти, познавайки я прекрасно, я определяш като кенеф, вероятно наистина съм си купил кенеф... smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека спокойно може да провери в сервиз колко струва подръжката на едната и на другата.Що се отнася до Цецо май само О1 признава :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Цецо - моето гардже е най-хубавото smile168

 

По темата - Мазда (и изобщо всички японски) са доста читави. Проблема е че като се стигне до ремонт обикновено е доста солен. Пък и за тях нямаме форумен гуро да ги оправя smile049

 

От друга страна на мен лично О2 не ми е по душа. Единствения модел който наистина ми се вписва като "красив" е Scout ... но той е безкрайно надценен. Иначе като техника мисля, че е доста изтестван и изчистен от доста детски болести на VAG групата. От друга страна багажник като на Октавия имат много малко коли, което я прави чудесен семеен автомобил.

 

Та аз бих избрал Октавията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка кола си иска поддръжка за да е в прилично състояние, а това се оказва голям проблем в днешно време. За мен едно от решаващите неща беше това, че Шкода Октавия е доста масов автомобил в България и се надявах да има съответно и доста хора разбиращи от сервизирането му, както и наличието на голямо количество резервни части както втора употреба така и нови. Но уви въпреки голямото разпространение само шепа хора наистина могат да се справят качествено с поддръжката и ремонтите по дизеловите двигатели какъвто е и моя. Хубавото е че един от тях заема главно място в нашия форум (bega4kata - въпреки че е отдалечен на 500 км) и съм спокоен, че мога да получа съвет от него и без никакви притеснения да му поверя автомобила си.

 

Моят съвет е ако се спреш на Мазда хубаво да проучиш как стоят нещата с поддръжката и резервните части на модела, който си си харесал. Даже може да съпоставиш разходите за първоначално обслужване (смяна на ремъци, филтри и т.н.), ходова част и т.н. за да добиеш някаква първоначална представа за експлоатационните разходи спрямо Шкода. Също е добре да почетеш из форума на Мазда какви са най-честите проблеми за модела и колко евентуално би ти струвало отстраняването им, наличието на части, както и дали има качествени сервизи (майстори) разбиращи от тези автомобили. Във форума на Шкода ще намериш доста теми по горните въпроси свързани с Шкода Октавия (има и тема предимства и недостатъци на модела), така че можеш да посъбереш достатъчно информация, да направиш съпоставка и да стигнеш до някакъв обективен и приемлив за теб избор.

 

Цецо75, bega4kata, човека няма да ви разбере закачката и тънкия хумор и ще добие грешна представа за форума, хората които пишат в него и марката Шкода. smile159 s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По темата мога да напиша,че от мазди неразбирам,но имам приятел,който работи в сервиза на Греат Лоу-българските коли.Сервиза във Варна е общ с този на Мазда.От него имам впечатление че Много мазди имат проблеми основно с електрониката и дюзи ,а в сервиза немогат да се справят с проблемите.Много са недоволни клиентите.Жена ми има приятелка,на коятао мъжа и и купи мазда,и като се повреди ми се обади,аз звъннах на приятела ми и я закараха в мазда.Ами след няколко дни разглабяване и ремонтиране неможаха да се справят в мазда с проблема.Наложи се ние да я ремонтираме.Защото мъжа и ми е клиент с другите си коли Ауди А" и Суперб2. Глупаците от мазда се оказа че нямали преходници за да измерят налягането и го излъгали.Ние се наложи на стругар за 30 мин да правим преходници.Нямам думи просто за сервиза им smile175 За Варна говоря!!!!В София може и да са добри....

п.п.Добре че Маздичката беше с двигател на Форд-Пежо-Ситроен... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя един полезен цитат от темата на Сами Günter Service Варна за цени за смяна на ангренажен ремък на Шкода Октавия (за различните двигатели). Тъй като инфорамацията е от 21.12.2010 г. сигурно има някакви промени в цените, които Сами може да коментира.

 

1.9тди с гнп-примерно ахф модификация

ремък ангренаж-38

ролка ангр.-79

ролка ангр.-47

ролка ангр.-104

ролка ангр.-37

водна помпа-74

ремък пистов-33

ролка пистов-57

ролка пистов-34

общо: 503лв.

-------------------------------

1.9 помпа дюза

ангр.ремък-84

ролка ангр.-100 -зависи от модела,ако е преди 2003 е с маслен обтегач,който е препоръчително да се купи

ролка ангр.-41

пистов ремък-28

ролка обтегач 115 / 72 зависи от модела

водна помпа 73

общо: 441

-----------------------------------

2.0 п.д.

ангр.ремък-94

ролка опт. ангренаж-104

ролка ангр.-42

ролка ангр.-108

пистов ремък-28

ролка писта-37 -цена без обтегача ако е здрав-

водна помпа-70

общо: 483

-------------------------------------

не са включени фраулайфите на динамата ,които варират за разл.модели от 75 до 115 лв за най първите тди,но те са мн.рядко.Обикновено са под 100лв.

 

1.6-102к.с.

-ангренажен ремък-43

-обт.рлка ангр.р.-79

-водна помпа-78

-пистов ремък-28

-обт.ролка пистов р.-83

общо:311

--------------------------------

2.5 тди

-ангренажен ремък-31

-ангренажен ремък-48

-ролка ангренаж-120

-ролка ангр.-87

-ролка ангр.-100

-петлето за обт.ролка-65

-абтегача на ангр.ролка-162

-водна помпа-77

-пистов ремък-40

-пистов ремък-16

-обт.ролка пистов ремък-60

-обт.ролка пистов ремък-74

-ролка пистов ремък-27

-ролка пист.ремък-53

-аморт.обт.ролка пистов ремък-196

-обтегач пистов ремък-89

общо:1214 -"който си има брада, си има и гребенче"-както каза 1 колега от форума

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен маздата много ми харесва,но нова от магазина.Втора ръка-не бих рискувал! :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Караме шкоди, защото сме прагматици! Аз поне затова я карам. Прагматизма включва реална преценка на фактите и взимане на оптимално и балансирано решение. В горните си две мнения, не съм казал нищо невярно (или поне аз мисля така).

 

Човека търси мнение - аз го давам. Все си мисля, че това е идеята на този форум и точно на подобни теми, а не безмислено хвалебство и идолопоклоничество към марката.

 

Ако не сте съгласни с това... банвайте. smile027

Абе ти си си купил стар кенеф от Италия,не го сравнявай с нашите....манекенки :D

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За българския стандарт Шкода Октавия е много прилична кола с доста добро и здраво окачване и изпитани (изпитани) техники от VW. И на мен ми се кара Мазда, ама чисто нова. Но чисто нова мазда 6 сигурно излиза с 10 000 + лева по-скъпа от аналогична Шкода Октавия. С нетърпение чакам новата Октавия 3 , с която най-насетне силно се надявам да има вариант 4х4 хечбек дизел и автоматична скоростна кутия взети заедно s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами гледал съм за маздите и навсякъде колегите във форума пишат че по добрия вариант е бензинка ,дизела им има мн проблеми та демферниа маховик бил направо чудо 2 000лв,дюзи помпи и в общи линий дизеловия двигател 121 и 136 бил на форд и има доста главоболия спрямо бензинката,затова сум се насочил кум алтернативен вариант О2 но несъм запознат дали и при тях дизела им не е калпав. В краина сметка и при двата модела има разлика и то не малка(от 2 до 4хил лв) в полза на бензина кое то ме кара да мисля че новите дизели не са съвсем наред.....О2съвсем не е лоша мн ми харесва но дали е надежден автомобил-1.9 2.0 тди пд 2005 06 елеганс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен спрямо Октавията, която имам само такава мазда бих взел http://www.mobile.bg/11342869023613471 линка е примерен, за да се види модела. Тази http://www.mobile.bg/11325428868564640 вече спрямо Октавията не ми допада. Това си е лично мое мнение и не ангажирам никой с него и с никой не искам да споря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами гледал съм за маздите и навсякъде колегите във форума пишат че по добрия вариант е бензинка ,дизела им има мн проблеми та демферниа маховик бил направо чудо 2 000лв,дюзи помпи и в общи линий дизеловия двигател 121 и 136 бил на форд и има доста главоболия спрямо бензинката,затова сум се насочил кум алтернативен вариант О2 но несъм запознат дали и при тях дизела им не е калпав. В краина сметка и при двата модела има разлика и то не малка(от 2 до 4хил лв) в полза на бензина кое то ме кара да мисля че новите дизели не са съвсем наред.....О2съвсем не е лоша мн ми харесва но дали е надежден автомобил-1.9 2.0 тди пд 2005 06 елеганс

 

Всеки съвременен дизел е с демпферен маховик. Всичките имат помпи и дюзи. Т.е. ако не искаш да има такива неща, не ти трябва дизел. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ето линк към още една важна и полезна тема, отнасяща се до проблем с пукване на главата при някои от двигателите 2.0 TDI. Иначе и при дизеловите Шкоди маховика е двумасов (dual mass flywheel) и оригиналния струва доста пари. Миналата година се обаждах в Еура Тек (официалния представител на Шкода) и цените за Octavia 1 - 1.9 TDI ASV 110 к.с. бяха следните :

 

640,00 лв - лагер, феродов, притискателен диск

1700,00 лв - двумасов маховик

 

Иначе мисля, че за същия двигател пълен комплект на Sachs излиза около 1100 лв.

 

Предполагам, че сените при дизеловите Octavia 2 са подобни.

 

В друга тема е коментиран често срещания проблем с компресора на климатроника при Octavia 2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-нагоре е написано - аз се присъдинявам - ако ще е Мазда, нека е бензинка. Ако ще е дизел - по-добре позната техника на VW, а не позната техника от Форд :? в мазда smile049

 

Имам бензинова японка и съм страшно доволен - шляпваш й една хубава АГУ и си свиркаш smile021

 

Двумасови - тримасови маховици, ролки и ремъци smile175 Истинските (японски) двигатели са с верига и тя е с Lifetime гаранция :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тъи тя работата за О2 2.0 си е като маздата я става я не, което ме насочва кум мазда бензин или 1.9 тди и 1.6 бензин на О2. Какво мислите за тази насока.1.9 е далеч по беспроблемен спрямо 2.0 а 1.6 пък си е пушка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам дилема към кое да се насоча дветвколи ми харесват много.Конкретно сум се насочил кум 1.9 тди 2.0 ми идва малко скъпа.Можетели да помогнете с мнения за тези модели. Маздата разбирам че дизела не е много читав за О2 как стоят нещатаи и защо няма бензинки на пазара както и при М6.

 

Отвори подобна тема във форума на Мазда и поискай и тяхното мнение. Ако избираш дизел, вземи Шкода-та с 1.9 тди, който е изпитан във времето мотор. Ако е бензин - Мазда. Двете коли са средна ръка като изработка и комфорт, като за мен Мазда-та е една идея по-комфортна. В класациите на немската организация за технически инспекции TUV Шкода отстъпва на Мазда само в раздела за автомобили от 0 до 3г. Иначе, като надеждност в диапазона от 3г. до 8-9г. са на близки позиции. Поддръжката на Мазда 6 със сигурност ще е по-скъпа - по две.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поддръжката на Мазда 6 със сигурност ще е по-скъпа - по две.

Не съм убеден! :-k

 

Поддръжката трябва да се раздели, според мен, на две - фабрична, т.е. в официалния сервиз, докато си в гаранция, и след гаранционна.

 

В официалния сервиз лесно може да се разберат цените на поддръжка, преди да купиш автомобила. Просто се изисква един сервизен план за съответния модел и двигател - и там всичко се вижда.

 

За след гаранционни сервиз нещата са малко по-трудни, но затова са форумите. Един поглед във нашия и маздовия форум ще ти дадат обща представа за разходите.

 

Аз гласувам с две ръце за бензиновите двигатели и на двете коли, 1,6 е напълно достатъчно за нормално каране. А и като мине гаранцията я газираш и започват да ти остават пари в портмонето като ходиш до бензинотанцията smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.