Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Чистачките отказаха...


nicolas

Recommended Posts

Здравейте!

Проблема е, че съм в Белгия и не мога да отида до ЕТ да ми ги видят, а тук цените са ужасни, само труда започва от 55евро/час.

Как стана всичко, колата ми беше в България, реших да я взема с мен, защото и без това няма кой да я кара вкъщи. Юли месец бях почивка, идваше и време за смяна на масла, оставих я в ЕТ Бургас, и един приятел трябваше да я вземе и да я даде на колеги, които да пътуват с нея до Белгия.

От няколко месеца не ми работеше темпомата (колата е О2 2007, 1.9 TDI) и затова поисках да ми го оправят и него. Смениха го с чисто нов, обслужили са я всичко нормално, колата проверена, в перфектно състояние и готова за дълъг път.

И тръгват преди няколко дни за Белгия, и в Белград ми звънят, не могат да пуснат чистачките

Пръска вода за почистване на стъклата, но чистачките не тръгват, колкото и да движиш лоста нагоре надолу.

Слава Богу не ги валя по пътя и пристигнаха по живо по здраво. И сега аз се чудя как да се оправям с тези чистачки защото тук да тръгнеш на път без чистачки, все едно е да отидеш на плаж без хавлия, вали по 4-5 пъти на ден :)

Първото, което можех да направя е да проверя бушоните, при тях всичко е наред. Прочетох чрез търсачката, че може би е електромоторчето.

Говорих с моя шеф в петък, той се обади на негов познат в сервиз(Audi&VW), който обеща че поне ще провери какъв е проблема безплатно. И оставихме я на обяд в сервиза, отиваме после да я взимаме, онзи разправя, че била повредена някаква кутия (box), която управлявала (изпраща сигнал) към фарове, мигачи, чистачки и т.н. Специално питах, дали е електромотора, но не той си работел нормално. Тази кутия струвала 300евро и още няколко часа по 60 евро труд да ми я сменят. Поразрових се после най вероятно става дума за J519 Electronic Control Module.

Но всичко друго по колата си работи перфектно, само чистачките НЕ

Имате ли представа дали това е проблема? Възможно ли е, като са ми сменяли темпомата, защото цялата ръчка лявата е сменена, да са прецакали по някакъв начин чистачките?

Благодаря предварително!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Разглобяване, почистване на оста, смяна на О_пръстените, смазване, сглобяване. Това помогна при мен. При теб ако не помогне, поне няма да навреди, и ще си сигурен в механиката на този възел.

...Защото доста наглед електрически проблеми имат своето "механично" решение. Аз така с едни 200 милиампера ..... но това е друга тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разглобяване, почистване на оста, смяна на О_пръстените, смазване, сглобяване. Това помогна при мен. При теб ако не помогне, поне няма да навреди, и ще си сигурен в механиката на този възел.

...Защото доста наглед електрически проблеми имат своето "механично" решение. Аз така с едни 200 милиампера ..... но това е друга тема.

 

Ако е механиката, ще се движат бавно и мудно, ако въобще спрат, ще се чува някакво жужене, бръмчене, да, ама не :)

Или поне аз така си мисля, може и да не съм прав, разбира се

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже се следи тока на двигателчето и при по-голям от нормалният защитата веднага сработва, не може да се чува бръмчене. Просто нищо не помръдва, когато имаш голямо механично съпротивление.

Не е изключено да е дефектирал и двигателят, ..., но по принцип те са доста надеждни, и е малко вероятно. Моят е вече на 15 години, но работи добре, въпреки че контактната система е с медни и пластмасови детайли, и наглед склонни към износване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A някой дали е погледнал под волана дали жиците от лостчето са си на мястото . Може лесно да се свали долната кора под таблото и да се погледне с фенерче , бре градски ! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не свалиш кората около волана и да провериш да не би да са забравили да включат буксата към дясната ръчка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се сещам, че може да махнеш бушона, и там с един 20-амперов мултицет да видиш колко ток искат чистачките. Ако е много малък или 0 -> повреда в двигателя или прекъсната връзка; ако има голям пик за кратко (>10A) и после пада до mA -> заклинване в механиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A някой дали е погледнал под волана дали жиците от лостчето са си на мястото . Може лесно да се свали долната кора под таблото и да се погледне с фенерче , бре градски ! :)

 

Градски, лесно ви е от вкъщи :))

Един ключ нямам, така лесно се сваля кората, а и възможно ли е да пръскалките да работят, а чистачките - не, заради някоя пропусната букса (жица) ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се сещам, че може да махнеш бушона, и там с един 20-амперов мултицет да видиш колко ток искат чистачките. Ако е много малък или 0 -> повреда в двигателя или прекъсната връзка; ако има голям пик за кратко (>10A) и после пада до mA -> заклинване в механиката.

 

Обещаха ми утре да ми донесат мултицет, ще проверя това, което ми каза.

Благодаря ти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно ще ти донесат цифров уред, а с тях пиковете малко трудно се хващат, понеже дисплея се рефрешва през 1....1.5 сек. Трябва да направиш няколко измервания, и да следиш за максималната цифра, която ще се покаже за тока. Ако е аналогов уред, всичко се вижда много добре - стрелката забива рязко до дъното на скалата. И в тази връзка -> едно стрелково ампермерче от зарядно би свършило чудесна работа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A някой дали е погледнал под волана дали жиците от лостчето са си на мястото . Може лесно да се свали долната кора под таблото и да се погледне с фенерче , бре градски ! :)

 

Градски, лесно ви е от вкъщи :))

Един ключ нямам, така лесно се сваля кората, а и възможно ли е да пръскалките да работят, а чистачките - не, заради някоя пропусната букса (жица) ?

Вземи си един комплект торксчета от Кауфланд или където намериш и действай. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разглобяване, почистване на оста, смяна на О_пръстените, смазване, сглобяване. Това помогна при мен. При теб ако не помогне, поне няма да навреди, и ще си сигурен в механиката на този възел.

...Защото доста наглед електрически проблеми имат своето "механично" решение. Аз така с едни 200 милиампера ..... но това е друга тема.

 

 

 

И аз имах същия проблем!Отстраних по същия начин както колегата!Цялата процедура ще ти отнеме около час!Ако не си разглобявал до сега такъв механизъм ти препоръчвам да си слажиш белязки за да ти е по лесно при монтажа!

Първо провери механиката и тогава електрониката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в предпазителя ток няма грам, мултицета не трепва

свалих и кората под таблото, от там абсолютно нищо не се вижда към лостчетата,

Димоне, кой те излъга, че има някаква видимост? Кви фенерчета? Или при твоята кола се вижда все? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мултицетът не трепва поради описаните по-горе причини.

Така и так си почнал да разглобяваш ... ако всичко изглежда наред с кабелите, продължавай с осите на механизмите. Ще ти трябва обаче една компактна скобичка, за да изтеглиш рамото от оста. Без скоба нестава, рифелното съединение държи много здраво, а е и конусно и има допълнително заклинване. Аз се сдобих с такава срещу дребни пари в един eurostore ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, лостчето остава в долната част на кожуха на волана . Тази част на кожуха не може да се свали без сваляне на волана и възглавницата . :-k

Едва ли имаш там такъв инструмент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писал си, че няма ток.

А 12В има ли на входа на предпазителя?

Ако има - напред по жицата към моторчето, ако няма - назад...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, лостчето остава в долната част на кожуха на волана . Тази част на кожуха не може да се свали без сваляне на волана и възглавницата . :-k

Едва ли имаш там такъв инструмент.

 

А сети се, само дето си играх на разглобяване :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, мисля, че отговорът е още в началото. Младежите от сервиза със сигурност са ръчкали около волана, т.е под него. Да не са откачили оттам някоя букса или прекъснали кабел? Това трябва първо да се провери. За механичния проблем, едва ли има, щото когато чистачките започнат да се инатят, то е ясно че трябва почистване, но това не го описа, следователно не си го забелязал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, мисля, че отговорът е още в началото. Младежите от сервиза със сигурност са ръчкали около волана, т.е под него. Да не са откачили оттам някоя букса или прекъснали кабел...

 

Младежите в сервиза не са съвсем младежи :D и според мен са професионалисти и не могат да допуснат такава грешка ...Особено единия "Младеж" !!! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Колега, какво стана с чистакчите? Тук аудиторията тръпне от нетърпение да разбере....

 

 

След едномесечна сага, проблемът е решен днес :)

Оказа се първоначалната диагноза, тоест електроник модула J519.

С огромни благодарности на VALDO и един голям човек от ЕТ!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странна работа.... Твоята електроника е далеч по-нова от моята, а вече бъгясва. Моето Оки ме сюрпризира само с механични проблеми /за сега/, с електрониката не съм имал проблеми...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.