Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Skoda Octavia 1.8T заслужава ли си покупката?


arsenov

Recommended Posts

Здравейте!

Нов съм във форума и се извинявам, ако има такава тема, но не успях да намеря нищо. Решил съм да си купувам друга кола и по-точно Шкода, но не успях да намеря достатъчно изчерпателна информация относно Октавия 1.8Т. Търся комби с въпросния двигател, интересувам се заслужават ли си този модел двигатели, здрави ли са им турбините, как стои въпроса със съединителя (с демперен маховик ли са), цени за първоначално облужване(ролки, ремъци, шайби, масла, филтри) и въобще всичко което се сетите ще ми бъде от полза.Какви са им слабостите с които е добре да се съобразява при оглед на такъв автомобил. Здраво ли е окачването и. Би ли имало проблем с газифицирането при положение, че има турбина. Хвърлил съм око на една такава в Пловдив http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details . От снимките се вижда, че вратата на багажника е нагъната, бих се радвал да прочета и вашите мнения за въпросния автомобил,като хора притежаващи такива модели.

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега, карал съм такава както и новата на 160к.с. на вървеж са доста прилични както и на разход. Друго не знам нека колегите да кажат. Това което мога да ти кажа като гледам тази от снимките и по вида на педалите е, че е поне на 327000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази от обявата изглежда много зле, дори след пудренето и мазането с тон силиконов спрей.

Иначе по принцип за 1.8Т имаш в предвид вероятен ремонт, ако 'изкиха' турбината, задължително сменяш тръбичката за маслото от блока към турбината (100 лв е, но спестява доста нерви), обслужваш качествено, забравяш за чипове (циркулират няколко версии в нета на софт за 1.8Т, но се започват разни дребни проблемчета, а и на стар мотор с повече пауър се катализира счупването на това-онова smile049 )

 

ЕДИТ: маховика е демпферен и е около 1000лв, а и втора ръка се намират доста.

Турбината- много завси как е експлоатирана и с какво масло е карана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тия кочини за тези пари им е изцедено всичко. Да не стане да я вземеш и да я платиш два пъти в ремонти. Не е най-важното да бъде евтина в началото, а последващите разходи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора е прекрасен като концепция. Единствения кусур е 5-степенната кутия.

 

Обаче все по рядко могат да се открият читави екземпляри на разумна цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Благодаря за отговорите, в момента карам дизел и вече честно казано не ми се кара дизел отново. Пък и с цените на дизела нещо все повече се отказвам. Идеята ми е бензин с газ. Не знам как са другите бензинови двигатели на Шкода, очаквам да ми дадете мнение.

Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми точно за газ това едва ли е най-удачния избор. В интерес на истината познавам 3 човека при, които постоянно има ядове и един който твърди, че всичко било на 6 :) Казва ли ти някой, смееш ли да питаш...Явно е въпрос на газаджия. Ама и там са едни шамани....

 

Какъв дизел си карал досега? Щото ако е TDI и сега вземеш някоя скопена атмосферка на газ, пак ще се чудиш от къде ти е дошло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента карам фиат мареа 1.9 ТД100. И честно казано не е от най-икономичните дизели за в град, на дълъг път да. То всяка кола е така но все пак. А каква бензинова модификация на Октавия бихте ми препоръчвали да търся.

Благодаря още веднъж за ичерпателните отговори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според няма никакъв проблем и в газифициране на 2.0 и 1.8 моторите, само 1.8Т не е добре. Аз имах 1.8Т на газ и само ядове, все не работеше как трябва на бензин или на газ, или пък и на двете :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.6 не идва ли малко слабичък за това купе. Купето ми изглежда доста масивно и тежко или се бъркам.

 

То нещата са прости:

 

1.6 -> 1.8 20V -> 1.8T

 

Отляво са по - евтини като първоначална инвестиция, по-евтини за подръжка, по-ниски данъци, стават за газифициране. Отдясно удоволствието от карането е по-голямо. Не можем да решим вместо теб, а и не трябва ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8T си е наи обикновен мотор с турбо и една газова за 1000лв така му лепва че едва ли ще има проблем точно със нея мотора си е достатачно корав ако не е на 1100000000 километра Колко от коментиралите сте слагали газови инжекции на коли та дори и на 1.8Т ! Гори гори 10 12 гас тва са си 15 лв. А и мотора е достатачно масов та частите са му безпари скоро приятел купувяше основни биели лагери сигменти гарнитури и бяха роста ефтини

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От февруари 2011 карам 1.8Т. Нов внос от Италия. Произведена 04.2001. На километража пишеше 146 000 км.

Предницата не е скъпа за подръжка.

За турбото - не съм имал проблеми. С колата съм изминал 25 000 км.

Имам монтирана газова - Landi Renzo. 3000 km никакви проблеми. Върви както на бензин. За подробности относно газовата в раздел "Газови уредби" на форума.

За масла, филтри, водна помпа, ремък и др. - около 350 лв.

Съвет от мен не се занимавай с дизели, колкото и да ги хвалят в форума. Не искам да обидя никой от форума.

Ако трябва да купя кола днес пак ще си си взема 1.8Т. smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Здравейте,

и аз отскоро съм собственик на 1.8Т комби.Колата е 98г и е с метанова уредба/затова и я купих/ ,върви добре на метан противно на очакванията ми.Недостатъка е,че бутилката,която е 14кг заема повече място в багажника,но пък разхода е доста приличен 10-12лв/100км градско с клима и 8-10лв/100км извънградско пак с клима,в зависимост от тежеста на крака.Разхода,който съм посочил е при цена на метана 1.89лв/кг ,а градското е във Варна при изминати от мен 3500км.

Разходите,които съм направил за подръжка до момента е ремонт на динамо/2бр. лагери и включвател/-90лв,някакъв пластмасов привод за скоростите 1,2 и задна -35лв,бензинов филтър-20лв.

Предстои ми и ремонт по предницата,но не съм проучвал цени.

Успех с покупката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Направих един оглед на Октавията на която ви пратих линк. Общо взето трагична история. Четирите диска за смяна както и накладките, доста сериозни ръбове, заден десен калник пребоядисван като от деца по трудово, 5-тата врата се вижда от самите снимки, че има вдлъбнатини, предната броня има една черна пластмасова лента която е счупена. Също така и предната броня за пребоядисване, плашещи хлабини в предна лява гума, може би шарнири или тампони. Доста труден старт на 40 градусова жега. Странни налепи по капачката за наливане на масло, налепи и около разпределителните валове. На въпроса на продавача колко е склонен да свали от цената, ми каза 200лв. Казах си, че ще има много за оправяне и не ми е оправдано да съживявам мъртвец. Огледите продължават. Гледах в авто сайтовете още две комбита които ми хванаха окото. Ето и адресите към тях: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details , http://www.cars.bg/u642446 .Тези дни ще им направя оглед и на двете да видим какво ще излезе.

Очаквам Вашите мнения и още веднъж благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налепи по капачката и около разпределителните валове - това означава, че маслото е сменяно на 50000.... Сигурация. Ако въобще е сменяно..... Това е най-стария номер от играта, пич. Номер, стар като света. Само се чудя, защо не са я поизбърсали малко.... Но явно не им е пукало.

Хлабини, съответно шарнири или тампони, труден старт при 40 градуса....

Е, видял си ги нещата как са.

Какво да ти кажа - това е кола, която е била в ръцете на мърляч. И те съветвам да не си играеш с нея. Не че няма да успееш да я стегнеш, а и моторите са доста здрави иначе - но никога не знаеш какво може да изникне после. А като говорим за турбото - то никак не обича дългите смени на масло. Пък цената му при тоя мотор е..... Цифра.

Иначе аз за себе си това съм разбрал - НЯМА СТАРИ КОЛИ, ИМА НЕПОДДЪРЖАНИ! Когато една кола е карана от мърльо - животът й може да се е съкратил многократно!

Виждал съм яки Мерджани на 100 хиляди - но превърнати в абсолютни таралясници. А съм виждал и поддържани Алфи 33, те бяха може би най-проблемните коли навремето - но тези бяха като картинки! Поддържани и гледани обаче - а не карани с мръсна газ, и собственикът им да не е отварял капака от две години.....

Шкодите иначе са здрави добичета - но ако колата е карана от мърльо, не очаквай да е безпроблемна.

А другите - огледай ги добре, и си ги виж нещата. Явно си наблюдателен.... Което е хубаво. Ами отваряй си очите - това е моят съвет.

И късмет, разбира се! [-X smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Благодаря за съветите и помоща. Днес направих един оглед и на синята, да разликата е доста голяма. Личи си подържаната кола. Има много леки забележки и те са по преден десен калник, 2-3 точници. Но това се преживява, ръжди не видях да има, колкото и да залягах. За втората октавия сивата не мога да кажа нищо защото е капарирана. Ако реша да я взема преди това в близкия сервиз да огледам дали няма ръждилки, другото си е чист късмет. Ако се сещате за нещо съм отворен към съвети и акъл.

 

Благодаря Ви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.