Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Въпрос:136В двигател от Фелиция към сухо окачване от 130-ка


skoda120l1980

Recommended Posts

Здравейте, колеги.

 

Тъй като се сдобих със сухо окачване от 130-ка с 5 скорости, а сега "преговарям" и за 136В (50кВт, моноинжекция) двигател от Фелиция имам следните въпроси:

 

Интересува ме как стои въпросът с връзката между двигателя и скоростите? Става въпрос за механичната връзка между тях.

- например: възможни пречки породени от типа на притискателния диск или фередовия или пък дължината и диаметъра на шпилките на двигателя, служещи за закрепването му към скоростите. Друго, за което се сещам е разстоянието между всяка една от гореспоменатите шпилки. С други думи - има ли някаква пречка 136В двигател и 130-кови скорости да станат едно цяло :mrgreen: ?

 

Има ли разлика в гореизброените детайли между 130 двигателя и 136В от Фелицията?

 

Въпросите относно датчика за температурата, термостата, колекторите и др. дискутирани в темите за трансплантация на фаворитов двигател са ясни. За моноинжекцията също.

 

Ще помоля всеки, който има опит да сподели :smt004

 

Поздрави на всички s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мога да кажа само - търси всмукателен и изпускателен колектор от Фаворит моно , защото датчика за топъл мотор е на всмукателния колектор , а на изпускателния има място за ламбда сонда ... ако намеря някой читав апарат ще снимам моя за да видиш как съм я направил за да заменя назад гърнетата с такива от карбураторен .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

The Best Forman, а на Фелицията къде са датчика на температурата и ламбдата?

 

skoda120l1980, не е по въпроса, който си задал, но гледам, че на моно инжекциона бензиновата помпа е потопяема в резервоара. Предполагам, че ще трябва да си намериш външна бензинова помпа с подобни параметри. После възниква въпроса със свързването на обратния бензин към резервоара, но има варианти - някои го правят през системата за вентилация на резервоара. На мен ми се струва по-добре с тройник на маркуча, през който излиза въздуха при пълнене на резервоара,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Фелицията има двоен датчик на термостата и от там компа взема информация за температурата , докато при Фаворита има един на термостата и един под инжекциона на водната риза на всмукателния колектор ... фелициевия изпускателен колектор няма тръба за диагностика , докато фаворитовия има и там се разпробива отвора от 14 на 16 мм и се прави резба 18Х1.5 и се навива сондата , освен ако не ти се занимава да заваряваш тръбички на 120 -то гърне , инак и на Фаворита и на Фелицията сондите са на двуцевката ниско преди катализатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че тея неща още не го интересуват пича , иначе по механиката трябва ти феродов диск за задно моторни шкоди на 190мм. маховик с венец и притискател на 190мм. също и една от дупките на кутията трябва да се разпробие от 8 на 10 мм.

Помпата за моното ти върши всяква която прави 3 бара най често се използва от старо бмв външна . Проблем според мен за теб ще е закрепянето на датчика на хол дето седи на кутията и следи маховика каде е ако твърдо е моно ти трябва и тоз маховик

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм мислил за хибрид - безконтактно запалване от карбураторен и моно , ама време не ми стига да го тествам и така ще отпадне датчика от скоростите (освен ако не го ползват и за друго освен за запалването) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста тегаво мероприятие. Трябва да пробиеш скоростната кутия за датчика към коляновия вал, желателно преди да я сложиш на колата. Купих си външна помпа Пиърбург за 1 бар. Обратното гориво го връщам в допълнително заварен щуцер 8 мм към дебелата метална тръба на гърловината. Водната помпа трябва да се преработи, т.е. да вземеше тази от 120-ката ако искаш да имаш парно. Двата горни отвора на кутията за шпилките от мотора трябва да бъдат разширени до 10,5 мм. Избива се втулката от глухия отвор в коляновия вал за лагерчето на първичния вал на кутията. Венецът за стартера трябва да бъде сменен с този от 120. Преработва се и тялото на термостата. Всмукателните тръби също трябва да бъдат преработени за ъгъла под който ще работи двигателя отзад. Аз на моите изрязах площадката върху която стъпва моното и я заварих при новия ъгъл спрямо тръбите. Може и с клиновидна плочка, но това не ми хареса, а и ако ще имаш плочка за газ може да не ти стигне мястото нагоре. Използвал съм пластмасов всмукател за моното от фолксваген и филтър от алфа, който влиза много добре в левия подкалник. Ако имаш нужда от снимки или от нещо допълнително...0885451212 Иво

http://www.rapidity.cz/motor.php

ПП: не мога да ти простя дето ме изпревари за тази кутия(:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добри,моноинжекцията ли мислиш да управлява двигателя или ще слагаш карбуратор?Струва ми се,че по-добрия вариант от гледна точка на преработка ще е да се сложи карбуратор.Защото на 781.136B отвора за механична помпа е затапен с метална плочка и най-вероятно няма да има никакви пречки за монтиране на механична помпа.А в случай,че решиш двигателя да е с моноинжекцион - ситуацията ще се усложни с датчика за обороти и ламбда сондата.Кислородния датчик може и да не се монтира,но ЕКУ-то ще работи в авариен режим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма никакъв проблем да тръгне моноинжекцията. С лабда-сондата също е елементарно. ДИАМЕТЪРЪТ НА ВСМУКАТЕЛНИТЕ ТРЪБИ ОТ МОНОИНЖЕКЦИЯТА Е С 2 ММ ПО-ГОЛЯМ ОТ ТОЗИ ПРИ КАРБУРАТОРА, ТАКА, ЧЕ КВО ДА ГО ГОВОРИМ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

 

Страшно много ви благодаря за коментарите. Решено е че двигателя ще е моноинжекция.

На базата на прочетеното по - горе единстввеният проблем за сега ми се вижда въпросът с маховика и донякъде с водната помпа, но не съм от хората, които се отказват лесно. Не е нещо нерешимо :) Щом един може да го направи защо да не може и друг!

 

За да не задам някой некомпетентен въпрос засега ще се въздържа от още въпроси. Ще взема двигателя, ще прочета необходимата ми информация и след това, ако имам въпроси ще ги задавам.

 

Още веднъж ви благодаря за коментарите :smt004

 

Поздрави на всички s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Така...

 

Тази събота се сдобих и с гореспоменатия 781.136В двигател от Фелиция, моноинжекция с мощност от 50кВт :smt004

 

Ето няколко снимки на новите органи (двигател + сухо окачване), чакащи спокойно трансплантацията :mrgreen:

 

028184639.jpg?r=0

 

028184640.jpg?r=0

 

028184641.jpg?r=0

 

За сега мога да кажа, че и на този двигател има температурен датчик на всмукателния колектор като на Фаворита, както беше описано по - горе от The Best Forman.

Тъй като скоростите бяха вече продадени, датчикът за оборотите го нямаше, та затова явно ще трябва да си го набавям. Донесох си ECU-то в нас и тези дни ще търся инфо за него из нета. Ако имам някакви въпроси ще питам. Нещата малко по малко започват да се изясняват :)

 

Поздрави на всички s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не зная какво искаш да видиш за контролера в нета, но в книгата за фелиция/фаворит/форман има схема. Ако те интересува някой проводник - питай

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, Добри! Помня преди години, като се запознахме, как ми обясняваше, че искаш този мотор и това окачване. Честито. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса с маховика:

Мисля че тея неща още не го интересуват пича , иначе по механиката трябва ти феродов диск за задно моторни шкоди на 190мм. маховик с венец и притискател на 190мм.

Това не знам как си го представяш, Насе - на фаво/фел моторите по спомен може да се закрепи само техния си маховик, на 120-ков не пасват дупките. Сменя се само зъбния венец на маховика чрез нагряване, избиване и набиване на 120-ков венец, защото зъбите на фавовия са диагонални и не пасват на 120-ковия бендикс, който е с прави. Майстор Симо ми взе навремето 5 лв. за тая операция, сега да са станали макс. 10 :)

Другия вариант е да се ползва стартер от фав/фел /може и редукторен, даже е по-добре/, ама там нещо трябваше да се пили по корпуса, за да пасне към 120-ковите скорости.

Със смяната на водната помпа не съм срещнал проблем, освен че оригиналните на фав. мотор са по-дълги и остават да стърчат доста... ако ти се занимава може да си ги смениш предварително с подходящата дължина.

 

п.п. на снимката ми изглеждат като да са прави зъбите /ако не е оптическа измама/, в такъв случай спокойно може да си караш с тази конфигурация. Само едната шпилката е 10-ка както каза Наско, та ще трябва да разпробиеш съотв. дупка на кутията.

Ако имаш нужда от помощ викай, нищо че съм с 2 леви ръце, поне акъл мога да давам в изобилие smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маховика си остава същия,само се сменя зъбния венец за стартера с такъв от 105/120.Или както каза Кранкенщайн вариантите със стартера.Феродов диск задължително от 105/120 за 190мм и притискателен диск 190мм.Притискателния диск 190мм е един и същ по каталожен номер за 105/120/130/Фав/Фор/Фел 1.3.И не на последно място - след като се свали маховика за избиване на зъбния венец,се избива и металната втулка в средата на фланеца на коляновия вал и се "набива" лагера за вала на скоростната кутия на задномоторните.Лагерчето преди 2 години струваше 4лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито !!! Радвам се, че още една резачка ще се възроди :) Не знам колегите дали споменаха, но доколото знам, за захващането на гредата на сухите скорости имаше някаква особеност, дали не пречеше по-дълбоката кутия на акумулатора (разрови се в тази насока) ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно слагането на кутията всичко е ясно. Там съм проучил въпроса, а има и немалко изписано във форума. Даже си имам необходимия резервоар. Свалях го преди време от един силно "къстъмизиран" донор заедно мокра 5-ца, табло с оборотомер, 130 двигателя с който съм в момента и др. :mrgreen: . Освен, че се реже дупка в купето заради сухото окачване кутията на акумулатора е по - плитка, тъй като дълбоката пречи на носача захванат на гредата. Поради същата причина и тръбата за резервоара е по - различна, а също така и гуменият маркуч, съединяващ резервоара с тази тръба. Тези неща също ги имам. Другото, което ще ми трябва и също го имам е конзолата с 5 степенния лост и пръта, който ходи до скоростите. Надявам се да не съм пропуснал нещо.

 

Сега проучвам въпроса с двигателя. Намерих необходимата ми информация и в момента чета до колкото ми позволява времето. Още веднъж благодаря на всички колеги за коментарите им, които ми помогнаха много :smt017 .

Когато се изясни всичко относно слагането на двигателя ще си набавя и нужните ми резервни и липсващи части и трябва да се преминава към трансплантация smile092 .

 

Поздрави на всички s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е горе долу правено и ясно обаче винаги се претупва ауспуха и колектора а то е половината от цялата работа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Насе, крайно време е да направиш една серия лимитет 20 екземпляра. Магазинска работа, може да нема кашончета. Едно колекторче 4 към 1 и голяма бурия неръждавейка.

Записвам се за 3 бройки предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.