Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за ред на преминаване през кръстовище.


tuningmania

Recommended Posts

  • Отговори 79
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • BlackPearl

    10

  • ID A

    10

  • The Best Forman

    9

  • felicialx

    7

Най-много писали в темата

Естествено ,че водач номер 2 ще мине първи! Важи правилото на дясностоящия!

Разсъждението е много просто:

вие като спрете или навлизате в кръстовище,какво гледате?

-знака пред Вас на вашата лента

-знака на колегата който идва от ляво или дясно

-гаджетата по тротоарите :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено ,че водач номер 2 ще мине първи! Важи правилото на дясностоящия!

Разсъждението е много просто:

вие като спрете или навлизате в кръстовище,какво гледате?

-знака пред Вас на вашата лента

-знака на колегата който идва от ляво или дясно

-гаджетата по тротоарите :D

 

Аз гледам точка 1 и 3 и ако има хубави гаджета по тротоарите мога и да си отстъпя предимството за да имам време да ги огледам по-добре. :lol: :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна ситуация, ако има кръстовище само със знак стоп отдясно? Пак същата ситуация. Този отдясно дали е с предимство? Или ще чакате, защото си мислете че е с предимство? И последен въпрос - защо знаците за предимство, пропусни тези с предимство и спри!.... са с уникална форма и са единствени по вид? Квадрат завъртян на 45 градуса, обърнат триъгълник и шестограм?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо знаците за предимство, пропусни тези с предимство и спри!.... са с уникална форма и са единствени по вид? Квадрат завъртян на 45 градуса, обърнат триъгълник и шестограм?

 

За да се разпознават и в гръб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо знаците за предимство, пропусни тези с предимство и спри!.... са с уникална форма и са единствени по вид? Квадрат завъртян на 45 градуса, обърнат триъгълник и шестограм?

 

За да се разпознават и в гръб.

От там следва логиката че като пропусна тези които са с предимство ако съм кола номер1 минавам преди кола номер2 защото виждам че тя е със знак СТОП защото с моя знак мога да се изнеса до средата на кръстовището без да спирам а като съм навлязъл в кръстовището значи съм преценил че мога да изляза а имаше и такава точка в закона"Ненавлизай в кръстовище ако не си сигурен че неможеш да излезеш безопасно от него".И при добро желание мога да пусна кола номер2 да мине преди мен с някакъв жест

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се разпознават и в гръб.

От там следва логиката че като пропусна тези които са с предимство ако съм кола номер1 минавам преди кола номер2 защото виждам че тя е със знак СТОП защото с моя знак мога да се изнеса до средата на кръстовището без да спирам а като съм навлязъл в кръстовището значи съм преценил че мога да изляза а имаше и такава точка в закона"Ненавлизай в кръстовище ако не си сигурен че неможеш да излезеш безопасно от него".И при добро желание мога да пусна кола номер2 да мине преди мен с някакъв жест

 

Ай, ай, ай ... Първо и основно правило: Гледай си твойте знаци, не тези на другите!

 

Твоя знак в случая е че се движиш по улица без предимство! И ако навлезеш в кръстовището и тоя със стопа те отнесе си 100% виновен защото нямаш право да си там, при положение, че в кръстовището навлиза автомобил с предимство (в случая дясно стоящ!). Защото той може и да е спрял, но виждайки, че няма автомобили по пътя с предимство има правото да навлезне и то с предимство пред тези идващи му от ляво. Пък ти послед доказвай, че не е спрял smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено че кола 1 е с предимство. Кола 2 има знак стоп. С 2 думи имаш ли знак СТОП - значи си с най - малко предимство от всички. Няма дясно няма мясно стопа си е стоп и трябва да спреш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, ти имаш собствени знаци по кръстовищата ли??? Знаците определят едно кръстовище, като регулирано и дори и един знак указващ, че лявостоящия е с предимство, си длъжен да му го осигуриш. Никой не го вълнува, че Джери е свил знака СТОП на улицата по която идваш, щот е от алумин и ги изкупуват скъпо в близките вторични суровини. Това не прави кръстовището нерегулирано и не ти дава предимство защото си дясностоящ. Затова е и различната форма на тези три знака.

 

Ето ви една действителна ситуация от листовките:

post-1221-138453405191_thumb.png

Трябва да пропуснете:

а) синята кола

б) жълтата кола

в) червената кола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо,

 

Пускам синята кола. Между другото на листовката не е задължително да са отбелязани всички знаци за едно кръстовище а, както в случая, само твоите!

 

Що се отнася до знаците, пак повтарям: първо гледаш своите и след това на другите! Писнало ми е от такива дето гледат моя знак, а не собствения!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност първо е червената после синята, понеже и 2те са на главния път, но синята се пада в ляво на червената и още повече завива наляво, а червената продължава напред? Червена -> синя -> аз -> жълтата :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи е обсолютно прав. Не ви вълнува дали има стоп или пропусни движещите се по път с предимство. Спирате и пропускате спрелия на стоп да потегли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста книжки ще бъдат прибрани май :) Исята още с първия пост е отговорил 100% вярно. Дясно стоящият автомобил е с предимство. Освен това част от вас пропускат основен момент. На така нарисуваната схема виждате знака Стоп, но на практика, ако сте автомобил 1 е твърде вероятно да не го видите, било заради дървета, стълб или други фактори. Освен това автомобил 1 не го интересува знака пред автомобил 2 и обратното. Знаците касаят единствено и само автомобилите, които се движат в платното, където те са поставени. Следователно имаме два автомобила, идващи от път без предимство. Пропускат автомобилите (ако има такива), движещи се на пътя с предимство, след което по правилото на дясно стоящия минават един след друг - първо 2, после 1. Твърде елементарна ситуация за такава дълга дискусия.

 

:smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

поставени. Следователно имаме два автомобила, идващи от път без предимство. Пропускат автомобилите (ако има такива), движещи се на пътя с предимство, след което по правилото на дясно стоящия минават един след друг - първо 2, после 1. Твърде елементарна ситуация за такава дълга дискусия.

 

:smt030

Не е така защото правилото на дясностоящия се отнася за кръстовище което е нерегулеруемо т.е. няма пътни знаци пътна маркировка свитофар или регулировчик,а там има пътни знаци!От там следват знаците да се изпълняват който е по ред , а в случая стопа е на последно място

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

поставени. Следователно имаме два автомобила, идващи от път без предимство. Пропускат автомобилите (ако има такива), движещи се на пътя с предимство, след което по правилото на дясно стоящия минават един след друг - първо 2, после 1. Твърде елементарна ситуация за такава дълга дискусия.

 

:smt030

Не е така защото правилото на дясностоящия се отнася за кръстовище което е нерегулеруемо т.е. няма пътни знаци пътна маркировка свитофар или регулировчик,а там има пътни знаци!От там следват знаците да се изпълняват който е по ред , а в случая стопа е на последно място

 

Не е и така, ето цитат от ЗДП показан от един колега още в началото:

 

Чл. 79. Когато пътят с предимство на кръстовище променя посоката си наляво или надясно (допълнителна табелка N: 158), водачите, които излизат от него и навлизат в пътя без предимство, помежду си се ръководят от правилата за преминаване на нерегулирано кръстовище. От същото правило трябва да се ръководят помежду си и водачите, които се движат по второстепенния път.

 

Следователно МПС2 минава първо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тез закони , правилници и инструктори е така се кара (за да не ви утекчава Милен Цветков пускайте след 35 сек.)

... поздрав за пешеходеца и пазител на хорските книжки smile168
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Пропускат автомобилите (ако има такива), движещи се на пътя с предимство, след което по правилото на дясно стоящия минават един след друг - първо 2, после 1. Твърде елементарна ситуация за такава дълга дискусия.

.... МПС2 минава първо.

 

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето от тази тема, някои колеги са плагиатствали.

 

В Правилника за прилагане на ЗДП (актуалният!):

Чл. 103. На кръстовище, на което няма сигнализиран път с предимство:

1. водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна. От същото правило се ръководят помежду си и водачите на релсовите пътни превозни средства;

2. водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да пропусне релсовите пътни превозни средства независимо от посоката на движението им;

3. водачът на пътно превозно средство, което излиза от земен път на път с настилка, е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по пътя с настилка.

 

Чл. 104. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като път с предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство.

(2) Когато на кръстовище пътят с предимство променя направлението си, което е указано с допълнителна табела Т13, водачите, които излизат от него, се ръководят помежду си от правилата на чл. 103, т. 1 и 2. От същите правила се ръководят помежду си и водачите на превозни средства, които навлизат в пътя с предимство.

 

Разбирам и двамата да имат знак Б2 СТОП. Тогава ще се прилага правилото за нерегулирано кръстовище, както е и по закона. Или и двамата да нямат друг знак освен Т13 указващ главните пътища в кръстовището.

Може ли по-знаещите да ми обяснят къде в закона е записано, че знаци Б1 и Б2 са равнозначни?

И още, нека си представим, че МПС1 и МПС2 пристигат едновременно. МПС1 вижда, че няма коли на главните улици, вижда знакът СТОП на МПС2 и навлиза.

МПС2 също вижда, че няма коли на главните улици, знакът СТОП за него, вижда МПС1 което не спира, преима че е дясностоящ и навлиза и той в кръстовището.

Става ПТП, идва КАТ и какво ще реши? МПС2 не спряло на знак СТОП – факт! МПС1 огледало се за коли по главния път и съответно собствения си знак да пропусне тези с предимство и знакът СТОП на МПС2 навлиза?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ай давай си книжката на пешеходеца и не философствай повече ... ясно е , че и твоита логика не се покрива с милиционерската smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, на въпроса с въпрос - би ли обяснил, къде в закона пише, че са различни/не равнозначни? Къде пише, че STOP-а е по важен или не? Това са пътни знаци относно предимството. Показват ти, че не си с предимство! Единия просто те задължава да спреш преди преминаването през кръстовището. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!!! Докато другия може да го подминеш ако няма на кого да осигуриш предимство...

При показаната ситуация с която започна темата, поне лично аз приемам, че двата автомобила са спряли. И съответно, както дори сам си поместил цитат:

...се ръководят помежду си от правилата на чл. 103, т. 1 и 2. От същите правила се ръководят помежду си и водачите на превозни средства, които навлизат в пътя с предимство.

Или накратко - правилото на дясностоящия, както го наричаме.

А ти бе, доктор Иванов! Ти па к'во напреки имаш срещу мицифайската логика бе? А? Не ме карай да дойда и със собствените ти клещи да ти изкарам некой кърник! Ше ми обижда мицифайките 'начи...зАсрами се бе!

smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велко, факта че са различни знаци. Ако са еднакви защо се използват два знака? Да се използва един.

 

И избегна коментара ако МПС2 не спре на знака СТОП и удари МПС1, кой ще е виновен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велко, факта че са различни знаци. Ако са еднакви защо се използват два знака? Да се използва един.

Ивчо, можеш да дадеш предимство и без да спираш. Но има и кръстовищя на които видимоста е крайно ограничена и затова се поставя знака STOP, за да се гарантира спирането. Но това не означава, че с с по-малко предимство. Поне в закона такава точка няма :-k

 

И избегна коментара ако МПС2 не спре на знака СТОП и удари МПС1, кой ще е виновен?

МПС1 защото е нямало право да навлезе в кръстовището при наличие на МПС с предимство. Май го писах преди 5-6 поста това smile049

 

От цялата дискусия разбрах едно - в България ЗДП се чете, както дявола евангелието. После полицията ни била виновна [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са различни Иво. Еднакви са. Показват ти, че НЕ си с предимство. Разликата е в това, че на единия спираш задължително!!! Не знам изобщо що го пиша това, при положение, че ти много добре го знаеш. В Закона никъде няма степенуване на знаците по важност и едни знаци да важат повече от други в същата група. Или аз поне не се сещам за такова степенуване на знаците.

Добре де, ти все едно не ползваш тиквата за мислене...

Да речем, че няма добра видимост или просто наличието на други особености на пътя са довеждали често до катастрофи - слагат СТОП и те задължават да спреш. Така се стремят хората, отговарящи за кръстовището да намалят риска от инциденти. Поне така мисля аз. И съответно, там където е сложен Б1 явно не се налага задължително спиране, било щото трафика е по-малък, има добра видимост или там, каквото и да е друго условие, което предполага слагане на знак Б1 и не те задължава да спреш.

Относно въпроса ти, който според теб съм избегнал да коментирам.

Ако и двете коли са спрели - с предимство е дясностоящия. Ако обаче този, който е със знак Б1 вече е навлязъл в кръстовището и бива ударен, от някой, който не спира на знак СТОП - мисля, че няма смисъл от коментар. /Тук май се различава мнението ми от това на Пепи/. Както и това, което си писал по-горе - това си е абсолютна интерпретация на Закона от страна на участника, който е ЗАДЪЛЖЕН да спре. ПЪРВО трябва да спре, пък после да гледа, дясностоящ ли е или не.

МПС2 също вижда, че няма коли на главните улици, знакът СТОП за него, вижда МПС1 което не спира, преима че е дясностоящ и навлиза и той в кръстовището.

Знака STOP те задължава да спреш, ако ще и сам посред нощ да си на това кръстовище! И след това чак да преминеш. Ако този, който има STOP е спрял и е нямало никой може да си премине. Ако след като е навлязъл в кръстовището, но преди това е бил спрял на знака и го удари този, който му е от ляво - тогава този със STOP-а няма вина, но при условие обаче, че е спрял преди това.

Демек - според ситуацията, вината е различна. Това е което мога да кажа.

Един пример - в щатите можеш да завиваш на червено. Но дори да няма преминаващи коли докато приближаваш - задължително спираш! Това го има написано даже под самия светофар. "Може да минеш, но след спиране!"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Пепи. Сериозно? МПС2 не спира на знак СТОП, навлиза в кръстовище, прави ПТП и ...... не е виновен, защото се оказва че не е длъжен да спира на знак СТОП ли? Айде стига с тези бисери! А Пепи ще те помоля да не правиш генерални заключения кой как чете ЗДП и правилника за прилагането му. Факт е че въртя по над 30 к км годишно и никой за нищо не ме спира и проверява, нямам глоби, достатъчно говори как знам ЗДП. А не съм и професионален шофьор.

 

@Велко. Ако са спрели това е така, но по-друга причина. Как ти дават предимство когато си без? Ти се водиш от правилото пропусни движещите се с предимство. Като някой спре и ти даде предимството си, защо минаваш? Защото вече е спрял, той не е в движение.

 

Стига сте извъртали на частни случаи. Естествено, че този който е навлязъл в кръстовището, другите се съобразяват с него. Но при положение, че две коли стигат едновременно до кръстовището, този който не спре на СТОП ще го отнесе. В закона се казва, че при равнозначни пътища се прилагат правилата за дясностоящ и прочие. Но в законът няма и дума че Б1 и Б2 СТОП са равнозначни. Ами Б3 знака, който ви дава предимство. И той е в същата група, защо и него не го приравним първите два.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.