Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За дневните светлини в другите страни - малко статистика


stivi797

Recommended Posts

искам да вметна че тези дневни светлини които се слагат допълнително трябва да минат техно тест иначе милиционерите могат да ви санкционират има си изисквания какви размери трябва да бъдат и каква светлина ще възпроизвеждат :smt034

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 100
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    18

  • The Best Forman

    8

  • simichoil

    8

  • martines -13

    8

Най-много писали в темата

Айде да си говорим след като изтече 2013 година и КАТ изготви статистика за ПТП и ако са под 500 жертвите може да им свалим шапка , че са ни задължили да светим , димим и мигаме ... аз лично мааалко се съмнявам smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt017

Айде да си говорим след като изтече 2013 година и КАТ изготви статистика за ПТП и ако са под 500 жертвите може да им свалим шапка , че са ни задължили да светим , димим и мигаме ... аз лично мааалко се съмнявам smile049
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искам да вметна че тези дневни светлини които се слагат допълнително трябва да минат техно тест иначе милиционерите могат да ви санкционират има си изисквания какви размери трябва да бъдат и каква светлина ще възпроизвеждат :smt034

 

 

Ако са с хомологация за ЕС нищо не могат да ти кажат "милиционерите".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искам да вметна че тези дневни светлини които се слагат допълнително трябва да минат техно тест иначе милиционерите могат да ви санкционират има си изисквания какви размери трябва да бъдат и каква светлина ще възпроизвеждат :smt034

 

 

Ако са с хомологация за ЕС нищо не могат да ти кажат "милиционерите".

могат прочети закона :smt034 не сали фабрични задължително се минава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде пак глупави спорове. На технотест се ходи ако си си произвел сам дневните светлини(образно казано) smile048 или нямат сертификат. При наличие на хомологация за ЕС и монтаж според изискванията, куките нищо не могат да ти кажат. Всичко това го пиша за лед дневни светлини. Надълго и широко проверявах преди да ги взема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в крайна сметка водача като не внимава, а е зает да си блуждае из купето и да си приказва каквото и да запали ако ще и звукова сигнализация да сложи ПТП е много вероятно да има. Неслучайно най-позъорските и винаги със запалени фарове коли правят едни от най-гадните произшествия. Аз лично се дразня че ме правят на глупак и уточнявам защо-колата трябва се поддържа и на моменти това не става с тънки сметки-съгласен. Много ще се радвам ако видя, че е спаднал броя на ПТП-тата в статистиката но мисля че същите са в резултат на самонадеяност, келешлък, агресия, разсеяност или умора и липса на елементарна поддръжка.

Надявам се да се убедя в противното- засега светлинен хаус в града на 40 градуса жега и пек и повече пари за Валъо Златев понеже всички са ларж и не са за "300 милилитра гориво" както бе споменато. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гога относно проблемите с ченгетата - днес написаха акт на един мъж с Вектра В (и мен ме проверяваха, та станах неволен свидетел). Човекът беше с дневни светлини, диодни - подобни на твоите, но монтирани в прорези в бронята. Имаше и документ, който удостоверяваше, че съответните лампи отговарят на изискванията в ЕС (издаден от производителя май) - въпреки това милиционера (използвам го с цел обида) му написа акт за КОНСТРУКТИВНА ПРОМЯНА НА АВТОМОБИЛА !!! Бронята била елемент от колата, който нямал право да реже, за да си сложи светлини, освен ако няма фабрични отвори!!!

Когато зададох въпрос на милиционера, дали ако си сложа диодни дневни светлини вътре в оригиналните фарове и мен ще ме олепят, той ми каза, че нямало проблем - дали свети габарит или някакъв си диод било все тая. :-k

Реално погледнато,не съм видял написано черно на бяло как точно става узаконяването на допълнително монтирани дневни светлини, както и на какви изисквания трябва да отговарят. Май никой не е съвсем наясно.

Колкото до постоянното каране с включени светлини - и да и не - аз така или иначе 60% от времето карам на фарове (не ми пречи да е 100%). От друга страна - на никой (от приелите това решение) не му пука за завишените консумации на автомобилите, особено на по-старите. Това, че аз карам на фарове е мое решение - имам добър алтернатор и акумулатор, и ел. инсталацията ми е наред, ама колко 15 + годишни коли са така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile091 Чавдаре, той въобще не те е разбрал какво питаш и си е мислил, че искаш да смениш крушката на габаритите с диодна. smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде да си говорим след като изтече 2013 година и КАТ изготви статистика за ПТП и ако са под 500 жертвите може да им свалим шапка , че са ни задължили да светим , димим и мигаме ... аз лично мааалко се съмнявам smile049

 

Те и сега писаха някакви глупости, че видиш ли заради пуснатите фарове зимата, жертвите намаляват, само дето удобно пропускат да споменат, че заради кризата и трафика е намалял значително и хората почнаха да карат по - бавно :)

 

Аз мисля, че ако нафтата удари 4лв, а газта 2лв, жертвите могат да паднат и под 500...

 

А ако просто удвоят броя на пътните камери ефекта ще е 100 кратно по голям от блещенето на фарове посред бял ден в града. Ама това не е добре за правешкия дерибей, консумацията на гориво ще падне... Затова следващата стъпка е да въведем минимална задължителна скорост, забрана за каране на 5(6) предавка, задължителен климатик лятото и отворени прозорци, задължително подгряване на колата на място и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже и един живот да се спаси за 10 години напред в сравнение с изключени фарове има смисъл да се кара и през деня на фарове. Всичко друго в темата е разтягане на локуми ,че разхода се вдигал с 50грама , че крушките ще изгорят и хиляда други небивалици. Еми дръжте си колите в гаража и всичко ще ви е наред- нито гумите ще се търкат ,няма да се цапат пък и разхода ще им е НУЛА.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже и един живот да се спаси за 10 години напред в сравнение с изключени фарове има смисъл да се кара и през деня на фарове. Всичко друго в темата е разтягане на локуми ,че разхода се вдигал с 50грама , че крушките ще изгорят и хиляда други небивалици. Еми дръжте си колите в гаража и всичко ще ви е наред- нито гумите ще се търкат ,няма да се цапат пък и разхода ще им е НУЛА.

 

Цената на тоя един живот ще е няколко милиона лева за тия 10 години. За тия няколко милиона лева мога да ти дам поне 100 рецепти как да спасиш поне 10, да не казвам 100 живота. Математика брат - не емоции и нищоправене. Резултатите се постигат с мисъл и желание, а не с популистични и безмислени закони. Ако целиш резултат де, а не просто симулиране на дейност.

 

P.S. Една идея към управниците - доказано е, че оранжевия цвят е в пъти по-видим от черния в сумрака. Мисля, че в името на безопасността е добре като начало да забраним всички черни и тъмни автомобили, а последваща стъпка е да боядисаме всички коли в оранжево!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

цитат от VW форума, темата може да прочетете тук: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=59&t=335762&start=75

 

Закръглил съм го, да, ето по-подробно:

ДАДЕНО: разход: 6 литра/100 км, КПД на двигателя: 25%, КПД на алтернатора: 50%, калоричност на бензина: 42,7 MJ/kg, плътност на бензина: 750 kg/m3, консумация при светнати къси светлини: 200 W (2х55 W фарове, 2х15 W габарити, 2х10 W осветление на номера, 40 W разни осветления по таблото, купето, радиото)

 

За улеснение ще търсим консумацията за 1 час, тоест нужни са ни 200 Wh. Знаем че 1 Wh = 3600 J, значи 200х3600 = 720 kJ. За да произведе тази енергия, алтернатора трябва да черпи два пъти повече енергия от двигателя понеже има КПД 50%, следователно ни трябват 1,44 MJ от двигателя. Но той пък има КПД 25% и трябва да почерпи 4 пъти повече енергия под формата на гориво, следователно са му нужни 5,76 MJ. Тази енергия се съдържа в 135 грама бензин, което е 180 ml като обем.

 

Ние искаме да видим какво представляват тези 180 ml за пробег от 100 км. Ако автомобила сe движи с средна скорост 50 km/h, му трябват 2 часа за да измине 100 км, следователно ще консумира 360 ml бензин за светнатите светлини, което е 6% повече от разхода 6 литра на 100 км.

 

При различни скорости и характеристики на автомобила разхода може да е от 3% до 8% в повече. При малка кола с разход 4 л/100, скорост 50 km/h и пробег 2 часа, преразхода става даже 9%.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пуснал съм я темата, и нека и аз да кажа как са нещата при мен.

Полусляп съм, почти не виждам с едното око - но имам книжка и карам.

И ако навремето имах над 20 катастрофи, защото карах много лудо, то през последните няколко години, със Шкодата - имам само 4-5 безобидни чуквания, при много ниска скорост. А също и две завъртания на леда - но там пак скоростта беше ниска....

Обаче какво съм забелязал - когато денем светят фаровете на някоя кола отсреща, и й маскират контурите, и не мога да определя разстоянието до нея! И трудно задминавам.

Но в крайна сметка, когато не съм уверен - не предприемам маневрата.

Сега, аз не съм добре със зрението - и моя случай е различен. А при останалите тоя момент може да го няма.

Иначе като влезе в сила закона, от есента - ще го изпълнявам, къде ще ходя?

А темата я пуснах, защото и аз не обичам управниците ни да ме правят на маймуна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жертвите ще намалеят , когато се затегне контрола върху инструкторите , а самите те изхвърлят всички самозванци , които прибират едни пари , за да се возят по цял ден на дясната седалка , превъзпитат се шофьорите и пешеходците и се въведат норми за култура на пътя ... едно време се чудех на някакви "кухи" унгарци защо в 4.30 сутринта намаляват до 50 км/ч , когато влязат в населено място , а сега аз самия не си позволявам да карам с повече от 10 км. над ограниченията , ама това съм аз , а другите сигурно ме псуват ... е на мен толко са ми възможностите и ако превиша с повече няма да мога да реагирам , а тез ограничения са сметнати защо трябва да са такива , но повечето от новобранците мислят , че знаците са улична украса .

От дневните светли ще се възползват май само илиянските търговци , които до септември ще продадат сума диодни фенерчета .

Цецо , къде си видял , че зимно време падат жертвите ... до колкото помня от някакви статистики за първото тримисечие на таз година даже има ръст спрямо 2010 и 2011.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Stvi каза и нещо вярно, поне за мен - когато колата насреща ми е на фарове, по-трудно определям разстоянието. То и нощем е така - като е на фарове - знам, че е там, ама незнам къде е това ТАМ. През деня не е толкова изразително - но ефекта със сигурност го има поне при мен.

 

Физически си има обяснение - мозъка вижда и определя разстоянията между обектите в една среда посредством отразената от тях светлина. Когато вкарате обект със собствен източник на светлина, мозъка се обърква и се опитва да калкулира разстоянието интуитивно на база интензитета на светлината. Ама интензитета е съвкупност от много фактори, като само един от тях е разстоянието. И затова нощем не можем да определим точно разстоянието на което се намират фаровете пред нас. Това го има и денем и ефекта ще е толкова по-силен колкото фаровете са "по-силни" от околната светлина.

 

Best Forman - знам ли къде съм го видял - май някакъв милиционер пламенно защитаващ каранаето на фаровете го разправяше това по телевизията... ама кой знае дали и това е вярно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

поне вече ще можем да бъзикаме патрулките да си пускат фаровете :smt004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

поне вече ще можем да бъзикаме патрулките да си пускат фаровете :smt004

 

[-X За бъзикане на полицай - 5000 лв. глоба, отнета книжка до живот, публично налагане с камшик 100 пъти и доживотна каторга за всичките ти близки в Чукотка. Ааааа ма ха, полицай ще ми бъзика! ](*,) Все повече вървят в подобна посока нещата в тая държава :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@iavkata, контролиращия орган е първият който трябва да спази закона! В едно гражданско общество, каквото претендираме да сме (ама не сме, но това е друга тема), контрола на държавните институции, в това число на Полицията, е в ръцете на гражданите. Т.е. ако ме спре полицай с патрулка без запалени светлини, то задължително ще го опиша в акта. В крайна сметка не може да ме санкционира някой който е в нарушение [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Stvi каза и нещо вярно, поне за мен - когато колата насреща ми е на фарове, по-трудно определям разстоянието. То и нощем е така - като е на фарове - знам, че е там, ама незнам къде е това ТАМ. През деня не е толкова изразително - но ефекта със сигурност го има поне при мен.

 

Физически си има обяснение - мозъка вижда и определя разстоянията между обектите в една среда посредством отразената от тях светлина. Когато вкарате обект със собствен източник на светлина, мозъка се обърква и се опитва да калкулира разстоянието интуитивно на база интензитета на светлината. Ама интензитета е съвкупност от много фактори, като само един от тях е разстоянието. И затова нощем не можем да определим точно разстоянието на което се намират фаровете пред нас. Това го има и денем и ефекта ще е толкова по-силен колкото фаровете са "по-силни" от околната светлина.

 

Best Forman - знам ли къде съм го видял - май някакъв милиционер пламенно защитаващ каранаето на фаровете го разправяше това по телевизията... ама кой знае дали и това е вярно.

 

100% вярно, поне за тези с късогледство, много силно изразено трудно определяне на разстоянието до отсрещният автомобил когато е с включени фарове(имам -1,25 късогледство).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе пускате си фаровете и толкова. Големи приказки, големи статистики, спорене и мърморене.

 

Единия късоглед, другия далекоглед, третия глух, четвъртия пък му горели крушките - все с другите държави сравнявате. Всичко да ни е като в другите държави разбирам........

Едни фарове са в крайна сметка - нищо кой знае какво. Дървени философи - типично по български големи умове и акъли критикуват и намират кусури. ](*,) ](*,) ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.